LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht werkend 3G VODAFONE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Dit is echt onvoorstelbaar, naar 5 keer Vodafone
winkel te hebben bezocht en 2 x een simwissel en
zelf een nieuwe telefoon, daarna nog verschillende crew leden
van Vodafone gesproken te hebben en tientallen mails als aanleiding
van een slecht werkend 3G netwerk is dit hun antwoord:


> >
> > Ik zie dat na eerder contact met mijn collega er een case is aangemaakt naar onze technische dienst voor een nader onderzoek. Daaruit zijn er geen netwerkproblemen gevonden. Het ziet er naar uit dat er sprake is van overbelasting. Dit kan helaas voorkomen. De snelheid die u behaalt kunt u eigenlijk wel vergelijken met een snelweg. Hoe meer auto's op de snelweg, des te meer kans op files en vertragingen. Dat geldt ook voor mobiel internet, hoe meer gebruikers des te meer kans op overbelasting er is.
> >
> > Spijtig genoeg heb ik hiervoor geen verdere oplossing die ik u kan aandragen. Indien u zich hierin niet kunt vinden, is het wel nog altijd mogelijk hierover een klacht in te dienen bij onze klachtenafdeling. Het adres hiervan ga ik u aangeven:
> >
> > Vodafone
> > T.a.v. afdeling SSV
> > Postbus 1500
> > 6201 BM Maastricht
> > Vodafone Live Chat
> > Direct antwoord krijgen? Dit kan via deze link. Vodafone biedt sinds kort ook ondersteuning aan via chat. Deze is geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur 7 dagen per week. Zo kunnen wij u direct helpen.
> >
> > Vragen?
> > Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken!
> >
> > Uw mening telt!
> > Vodafone wil graag uw mening horen. Daarom sturen we u binnenkort een e-mail met een aantal vragen. Deze vragen gaan over hoe ik u hielp. Wilt u deze invullen? Dit is erg belangrijk voor mij!


Dit is toch arrogantie ten top en kan toch niet de bedoeling zijn om
Klanten zo met een kluitje het Riet in te sturen? Belachelijk!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Madon31 schreef:Dit is echt onvoorstelbaar, naar 5 keer Vodafone
winkel te hebben bezocht en 2 x een simwissel en
zelf een nieuwe telefoon, daarna nog verschillende crew leden
van Vodafone gesproken te hebben en tientallen mails als aanleiding
van een slecht werkend 3G netwerk is dit hun antwoord:


> >
> > Ik zie dat na eerder contact met mijn collega er een case is aangemaakt naar onze technische dienst voor een nader onderzoek. Daaruit zijn er geen netwerkproblemen gevonden. Het ziet er naar uit dat er sprake is van overbelasting. Dit kan helaas voorkomen. De snelheid die u behaalt kunt u eigenlijk wel vergelijken met een snelweg. Hoe meer auto's op de snelweg, des te meer kans op files en vertragingen. Dat geldt ook voor mobiel internet, hoe meer gebruikers des te meer kans op overbelasting er is.
> >
> > Spijtig genoeg heb ik hiervoor geen verdere oplossing die ik u kan aandragen. Indien u zich hierin niet kunt vinden, is het wel nog altijd mogelijk hierover een klacht in te dienen bij onze klachtenafdeling. Het adres hiervan ga ik u aangeven:
> >
> > Vodafone
> > T.a.v. afdeling SSV
> > Postbus 1500
> > 6201 BM Maastricht
> > Vodafone Live Chat
> > Direct antwoord krijgen? Dit kan via deze link. Vodafone biedt sinds kort ook ondersteuning aan via chat. Deze is geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur 7 dagen per week. Zo kunnen wij u direct helpen.
> >
> > Vragen?
> > Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken!
> >
> > Uw mening telt!
> > Vodafone wil graag uw mening horen. Daarom sturen we u binnenkort een e-mail met een aantal vragen. Deze vragen gaan over hoe ik u hielp. Wilt u deze invullen? Dit is erg belangrijk voor mij!


Dit is toch arrogantie ten top en kan toch niet de bedoeling zijn om
Klanten zo met een kluitje het Riet in te sturen? Belachelijk!
En toch kán het waar zijn, in een interview een poosje geleden, gaf de directeur van T-mobile aan dat ze klanten hebben met een ouder data-abonnement, dus met fair use policy, en zonder vaste databundel van 1 of 2 Gb, die 200Gb per maand verstoken via UMTS/3G. Als je zo'n grapjas in de buurt hebt, kan die dus best zo'n mast helemaal vol trekken in z'n eentje.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Renske99 »

Naar mijn mening heeft Vodafone geen dekking door geheel nederland.
Vraag me niet hoe het kan, maar alle providers werken hier behalve Vodafone, die dekt echt dit gebied hier niet.
In huis hebben we sowieso geen bereik met Vodafone, we moeten eerst al het dorp deels uitrijden willen we weer bereik hebben.

Het gekke is dat het niet aan de simkaart of de telefoon ligt, want wie hier ook bezoek komt en Vodafone heeft die kan het shaken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Renske99 schreef:Naar mijn mening heeft Vodafone geen dekking door geheel nederland.
Vraag me niet hoe het kan, maar alle providers werken hier behalve Vodafone, die dekt echt dit gebied hier niet.
In huis hebben we sowieso geen bereik met Vodafone, we moeten eerst al het dorp deels uitrijden willen we weer bereik hebben.

Het gekke is dat het niet aan de simkaart of de telefoon ligt, want wie hier ook bezoek komt en Vodafone heeft die kan het shaken.
Tsja, goede/slechte "dekking" is wat vaag in deze context. Als je dat uitlegt als geografisch bekeken elk stukje Nederland, dan is dat wat anders dan dat 3G te gebruiken moet zijn door xx% van de inwoners. Volgens mij zeggen de frequentie-contracten met de overheid dat als de dienst voor >80% van de Nederlanders toegankelijk is. dit als landsdekkend gezien mag worden, tenminste, daar schermt KPN nu met de uitrol van 4G mee.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Har06 »

3 G is vlg mij bij Vodafone redelijk in orde, wat heeft een vodafone winkel ermee vandoen ???????????

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Har06 »

3 G is vlg mij bij Vodafone redelijk in orde, wat heeft een vodafone winkel ermee vandoen ???????????

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:3 G is vlg mij bij Vodafone redelijk in orde, wat heeft een vodafone winkel ermee vandoen ???????????
Misschien om de instellingen op, of het toestel zelf, even na te kijken? Maar ook de 3G dekking van Vodafone kent gaten hoor, ze zijn samen met KPN dan wel de beste qua dekking, maar er zullen klanten zijn die net in een grijs gebied wonen. Zo heb ik bij mijn schoonouders met T-mobile wel bereik, terwijl mijn vriendin met KPN dat niet heeft. En dat terwijl KPN in absolute zin het betere netwerk heeft.

En dan zijn er nog de omgevingsvariabelen zoals HR++ glas (wat werkt met een dun laagje metaal) en/of veel gewapend beton in het huis waar klant X zich bevind, en zo verder.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
Har06 schreef:3 G is vlg mij bij Vodafone redelijk in orde, wat heeft een vodafone winkel ermee vandoen ???????????
Misschien om de instellingen op, of het toestel zelf, even na te kijken? Maar ook de 3G dekking van Vodafone kent gaten hoor, ze zijn samen met KPN dan wel de beste qua dekking, maar er zullen klanten zijn die net in een grijs gebied wonen. Zo heb ik bij mijn schoonouders met T-mobile wel bereik, terwijl mijn vriendin met KPN dat niet heeft. En dat terwijl KPN in absolute zin het betere netwerk heeft.

En dan zijn er nog de omgevingsvariabelen zoals HR++ glas (wat werkt met een dun laagje metaal) en/of veel gewapend beton in het huis waar klant X zich bevind, en zo verder.
Ligt daar dan een schuldvraag van de providers aan de grondslag???

Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Even nog wat info....Vodafone winkel 2 x voor
een simwissel geweest, een nieuwe telefoon en dan
soms nog geen ontvangst..., dus geen 3G ontvangst!!

Hierbij het laatste antwoord van Vodafone:

Ik heb u eerder aangegeven dat ik u helaas niet verder van dienst kan zijn. Ik heb u aangegeven dat u schriftelijk een klacht kunt indienen. Dan zal onze klachtenafdeling bekijken of er een oplossing is. Enkel wanneer u bijvoorbeeld op uw thuislocatie geheel geen verbinding kunt opzetten kan dat een reden zijn om toch voortijdig het contract te laten ontbinden. Echter een trage verbinding is geen reden voor een ontbinding van het contract. Eerder verwees ik u al naar de Algemene Voorwaarden. Ik citeer:

Artikel 5.2: Vodafone wil je graag ongestoord gebruik laten maken van haar diensten, maar kan niet garanderen dat de kwaliteit
daarvan altijd en overal even goed is. Netwerkkwaliteit is van veel dingen afhankelijk. Bijvoorbeeld: in een tunnel kan de
verbinding minder of nihil zijn en ook het aantal gebruikers per zendmast heeft invloed (zie vodafone.nl/dekking). Ook
kan het zijn dat er storingen optreden. Vodafone probeert storingen te voorkomen maar kan niet uitsluiten dat die zich
voordoen. In geval van een storing geldt er geen algemene compensatieregeling.


Of ik zelf maar even een brief wil schrijven.....NEE, niet even doorgeven...
Heel erg klantvriendelijk......ben het echt zat met die Vodafone....

Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Ik wil gewoon overstappen naar KPN.....die heeft mijn vriendin en wel bereik!!!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Madon31 schreef:Ik wil gewoon overstappen naar KPN.....die heeft mijn vriendin en wel bereik!!!!!
Waarom kies/koos je dan voor Vodafone?

Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Omdat ik ik veel gebruik maak van mobile internet
en dus het duurste Red abonnement daar een oplossing zou
bieden met 4 gig........

Ik kon ook niet weten dat hun service en netwerk
zo belabberd was!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Madon31 schreef:Omdat ik ik veel gebruik maak van mobile internet
en dus het duurste Red abonnement daar een oplossing zou
bieden met 4 gig........

Ik kon ook niet weten dat hun service en netwerk
zo belabberd was!!!
Mwoa, ze kunnen niet zo even een mast bij plaatsen oid, mochten ze dat al willen, dan kosten de procedures zoveel tijd, dat je abonnement al verlopen is tegen de tijd dat ze hem geplaatst hebben.

Maar je kan bij vodafone vragen naar een zgn. "pico-cell", oftewel een mini 3G zendmastje, welke je aansluit op een vaste internetverbinding. Misschien dat ze via die route nog wat voor je kunnen betekenen.

En of je het kon weten of niet, tsja deze dekkingskaart van ze, is met 1 simpele google actie te vinden kom ik net achter, en ik ben niet eens klant van ze.

Wat zegt die kaart trouwens over je eigen locatie als je inzoomt op het max (straat) niveau? Als ik kijk bij mijn schoonouders, waar vodafone slecht bereik heeft, klopt dat ook precies met die kaart, dus die is op volledige postcode (= halve straat) nauwkeurig zo te zien.

Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Dat is het mooiste van alles, ik moet volgens Vodafone
prima en zeer goed bereik hebben.....ook volgens de kaart.

Nee, ik moest het zien als een soort snelweg die bij het vele
gebruik verstopt kan raken en dus file kan veroorzaken.

Toen was mijn antwoord om de wegen dan te verbreden....maar
toen ging die vergelijking niet meer op;)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Madon31 schreef:Dat is het mooiste van alles, ik moet volgens Vodafone
prima en zeer goed bereik hebben.....ook volgens de kaart.

Nee, ik moest het zien als een soort snelweg die bij het vele
gebruik verstopt kan raken en dus file kan veroorzaken.

Toen was mijn antwoord om de wegen dan te verbreden....maar
toen ging die vergelijking niet meer op;)
Dan zal er mogelijk zo'n aso in de buurt wonen zoals ik al schetste aan de hand van uitspraken van T-mobile in een interview. Iemand die dus extreem bovengemiddeld veel data verbruikt, en de file op de snelweg veroorzaakt voor de andere gebruikers.

Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Dan nog vind ik dat Vodafone dit probleem moet oplossen
......... En op de snelweg rijden ook veel aso's, maar die
veroorzaken geen file;)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door sjohie »

Madon31 schreef:Dan nog vind ik dat Vodafone dit probleem moet oplossen
......... En op de snelweg rijden ook veel aso's, maar die
veroorzaken geen file;)
Je kan van alles vinden, maar Vodafone vindt wat anders zoals je al wel gemerkt hebt. :wink: Maar je kan het voorleggen aan de geschillencommissie telecommunicatie. Of over geven aan je rechtsbijstandverzekering als je die hebt.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door devious »

Je rechtsbijstand heb je in deze absoluut niet nodig. De Geschillencommissie juist wel. Die komen echt bij je thuiskijken met jouw apparatuur. Kost je wel inschrijfgeld, maar dat krijg je terug als je gewonnen hebt. En ja, je maakt hel grote kans om te winnen.
website Geschillencommissie

Madon31
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 07:41

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Madon31 »

Bedankt, ik ga het maar voorleggen aan de geschillen Commissie....hou jullie
op de hoogte!...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Slecht werkend 3G VODAFONE

Ongelezen bericht door Har06 »

Madon31 schreef:Bedankt, ik ga het maar voorleggen aan de geschillen Commissie....hou jullie
op de hoogte!...
weer een dappere mevr die denkt in haar recht te staan ondanks alle kanttekeningen, fijn dat haar vrienden :) een KPN klant is, zodoende hebben ze beiden meer bereik.
De geschillencom. zal niet op Madon31 haar verzoek/verwijt ingaan :oops:

Gesloten