LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi veranderd eenzijdig smartcare

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door marc1766 »

Heb in 2012 een abonnement afgesloten bij HI met smart care verzekeringspakket die mij in het geval het toestel gebreken zou vertonen binnen 4 uur geholpen zou worden met een gerepareerd dan wel vervangen gelijkwaardig toestel.
Het toestel zou dus binnen 4 uur gerepareerd of omgeruild worden op elk willekeurige plaats in Nederland.

Nu heeft HI eenzijdig de voorwaarden aangepast zonder mij daarvan op de hoogte te stellen, en nu wordt er in de aanvullende voorwaarden niet meer gesproken van een 4 uurs service, maar van 1 dag, en in mijn geval was het de laatste keer zelfs 2 dagen alvorens er iemand met een ander toestel kwam opdagen.

Mag ik volgens de WET mijn huidig contract ontbinden aangezien HI de afspraken die destijds met mij zijn overeengekomen niet meer nakomen?

De enige reden dat ik bij HI een contract afsloot was de zeer snelle reparatie service, voor een goedkoop abonnement moet je elders zijn.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door devious »

Nee, want het betreft hier aanvullende voorwaarden en ze gaan niet over de dienst van HI. En bovendien , ALS je om deze reden wel zou mogen opzeggen, dan had HIje een bericht gestuurd waarin werd gemeld dat de AV werden aangepast. En tot welke datum je zou mogen opzeggen indien je het niet eens zou zijn met de gewijzigde AV.

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door marc1766 »

devious schreef:Nee, want het betreft hier aanvullende voorwaarden en ze gaan niet over de dienst van HI. En bovendien , ALS je om deze reden wel zou mogen opzeggen, dan had HIje een bericht gestuurd waarin werd gemeld dat de AV werden aangepast. En tot welke datum je zou mogen opzeggen indien je het niet eens zou zijn met de gewijzigde AV.
Dus als ik je goed begrijp mogen AV altijd gewijzigd worden, zonder dat je daar als consument iets mee kunt doen?

Wat heeft het dan voor nut om nog voorwaarden op te leggen als deze ten alle tijde door HI veranderd mogen worden ten nadele van de consument ( ik dus )

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door marc1766 »

dacht even dat het in de AV stond, maar het staat in het boekje wat ik destijds bij aangaan abbo kreeg van HI in het Welkomst boekje.
Hier wordt over Hi Smartcare 4 uurs service gesproken Quote:

Als je toestel defect is zorgen wij ervoor dat je binnen 4 uur weer bereikbaar bent. Meestal kunnen we je toestel meteen repareren, en als dat niet mogelijk is, nemen we je toestel mee en krijg je tijdelijk een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem als je eigen toestel, tot je eigen toestel gerepareerd is.

In het boekje wordt gerefereerd naar hi.nl/smartcare, echter daar hebben ze het aangepast zodat het in de verste verte niet meer overeenkomt zoals ze met mij waren overeengekomen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door devious »

Je begrijpt het verkeerd. Smartcare hoort bij de toestel-lease. De algemene voorwaarden horen bij je abonnement. Mocht daar een wijziging worden doorgevoerd, krijg je bericht dat dat verandert en tot welke datum je kosteloos mag opzeggen. Die AV verwijzen dus niet naar de toestellease, en daar verandert niks aan. De SmartCare zelf wordt wat aangepast, conform richtlijnen. Blijkbaar is het niet meer haalbaar om binnen 4 uur een eindgebruiker weer aan het bellen te krijgen. Dus die regel is aangepast. En daar je geen SLA hebt, geen recht tot opzeggen. Wat overigens niet wegneemt dat je wel een goed recht hebt tot het indienen van een gegronde klacht.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Marc,

Het klopt dat wij de service van 4 uur naar 24 uur hebben aangepast. Helaas bleek het niet haalbaar om iedereen binnen 4 uur te kunnen helpen. Ook wij vinden het erg jammer dat we deze beslissing hebben moeten nemen. Sorry hiervoor.

Je geeft aan dat je niet tevreden bent over de reparatie van jouw telefoon. Dit is erg vervelend om te lezen. Het spijt me dat er 2 dagen later een afspraak met jou gemaakt kon worden. We streven er naar om iedereen binnen 24 uur te helpen. Wanneer er door drukte meer meldingen binnenkomen, kunnen we dit niet altijd waarmaken. Het spijt me dat jij hier de dupe van bent geworden.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door kss »

van 4 naar 24 is nog wel te begrijpen, maar er 48 uur van maken niet natuurlijk. bovendien bestaat de 4 uur service nog wel volgens de f.a.q.
De 4-uur service geldt alleen voor de Hi klanten die tussen 12 maart 2012 en 15 augustus 2012 een Hi Toestellease abonnement hebben afgesloten.
http://hi.custhelp.com/app/answers/deta ... ice-nog%3F

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door Regggy »

Hi-Webcare schreef:Hi Marc,

Het klopt dat wij de service van 4 uur naar 24 uur hebben aangepast. Helaas bleek het niet haalbaar om iedereen binnen 4 uur te kunnen helpen. Ook wij vinden het erg jammer dat we deze beslissing hebben moeten nemen. Sorry hiervoor.

Je geeft aan dat je niet tevreden bent over de reparatie van jouw telefoon. Dit is erg vervelend om te lezen. Het spijt me dat er 2 dagen later een afspraak met jou gemaakt kon worden. We streven er naar om iedereen binnen 24 uur te helpen. Wanneer er door drukte meer meldingen binnenkomen, kunnen we dit niet altijd waarmaken. Het spijt me dat jij hier de dupe van bent geworden.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum
Wow... 4 uur is niet haalbaar, dat passen we gewoon aan, terwijl de klant op basis van die info een aankoop gedaan heeft. Dan toegeven dat je er 24 uur van gemaakt hebt (service is dus 6x slechter geworden?). Hierna als klap op de vuurpijl ook nog aangeven dat het ook voorkomt dat die 24 uur niet gehaald wordt..

Máár gelukkig krijg je wel een 'sorry' van Hi. Daarmee is alles wel weer goed toch? :roll:

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door marc1766 »

Regggy schreef:
Hi-Webcare schreef:Hi Marc,

Het klopt dat wij de service van 4 uur naar 24 uur hebben aangepast. Helaas bleek het niet haalbaar om iedereen binnen 4 uur te kunnen helpen. Ook wij vinden het erg jammer dat we deze beslissing hebben moeten nemen. Sorry hiervoor.

Je geeft aan dat je niet tevreden bent over de reparatie van jouw telefoon. Dit is erg vervelend om te lezen. Het spijt me dat er 2 dagen later een afspraak met jou gemaakt kon worden. We streven er naar om iedereen binnen 24 uur te helpen. Wanneer er door drukte meer meldingen binnenkomen, kunnen we dit niet altijd waarmaken. Het spijt me dat jij hier de dupe van bent geworden.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum
Wow... 4 uur is niet haalbaar, dat passen we gewoon aan, terwijl de klant op basis van die info een aankoop gedaan heeft. Dan toegeven dat je er 24 uur van gemaakt hebt (service is dus 6x slechter geworden?). Hierna als klap op de vuurpijl ook nog aangeven dat het ook voorkomt dat die 24 uur niet gehaald wordt..

Máár gelukkig krijg je wel een 'sorry' van Hi. Daarmee is alles wel weer goed toch? :roll:
Dat Hi voorwaarden aanpast voor nieuwe klanten kan ik begrijpen, maar voor bestaande klanten die zoals mijn voorganger Regggy ook al aangaf op basis van bepaalde gegevens besluiten om een abbo af te sluiten om later deze voorwaarden drastisch te wijzigen in ons nadeel vind ik eigenlijk niet kunnen.
@ christy, ik had je nog een pm`tje gestuurd omtrent jullie tot 2 maal toe bij mij in rekening gebrachte 17 euro omtrent vervangen niet gevraagde nano simkaart vanwege defect aan toestel terug te draaien, maar heb nog geen bevestiging ontvangen hoe jullie daar mee omgaan.

Even voor de lezers hier: had enige tijd voor de zoveelste keer problemen met mijn iphone 5, en i.p.v. gewoon die telefoon te repareren ( waarvoor ik verzekerd ben) opperden zij om eerst de nano simkaart te vervangen, ik wilde dat aanvankelijk niet maar ben toch overstag gegaan omdat ze me eigenlijk geen keus lieten, ervan uitgaande dat je goed verzekerd zou zijn was ik een beetje verbaasd toe ik online mijn rekening bekeek en zag dat er tot 2x toe 17 euro gedeclareerd zou gaan worden, en dat hadden ze me niet verteld. Toen zag Christy dat ook en zei me tegemoet te komen om 17 euro te verrekenen, maar ze hadden het niet 1x gedaan maar 2 keer gedaan.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door kss »

simkaart valt onder de gewone garantie en die dingen gaan probleemloos 3 tot 5 jaar mee, ikzelf heb nog oudere hier werken, dus dat ze 17 euro vragen voor het vervangen van een defecte simkaart dat door een hi eigendom kapot is geraakt hoort niet. die tarieven zijn echt bedoelt voor zoekgeraakte kaartjes of kaarten die sterk beschadigd of verouderd zijn.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Marc,

Nu zie ik inderdaad dat we elkaar ook op het Hi Forum gesproken hebben. Sorry ik had dit niet direct in de gaten. Ik heb gisteren op jouw topic daar gereageerd.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

lesjuh2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2013 19:49

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door lesjuh2 »

Goeiemorgen.
Nou je bent niet de enige die zo ontrevreden bij hi is hoor,
wij hebben een toestel Samsung galaxy s 3, die nu voor de 6e keer is opgestuurd,
Echter kunnen wij nergens bij hi vinden over een bepaalde voorwaarde. Maar ik kijk wel uit wat ik zeg!
Anders word dat ook verandert zonder ik het weet!

Hoevaak word er nog een toestel opgestuurd voordat er gewoon heel simpel eens een nieuwe komt?

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op dit moment is het mij niet duidelijk of de nieuwe algemene voorwaarden ook op u van toepassing zijn verklaard. Als dit het geval is dan kunt de overeenkomst ontbinden. Als dit niet het geval is dan verwacht ik dat deze tekortkoming geen ontbinding rechtvaardigt en u eerst een ingebrekestelling zal moeten sturen.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Lesjuh2,

Heel erg vervelend dat je geen goede ervaring hebt gehad met onze SmartCare Service. Dat is uiteraard niet de bedoeling. De dienst is er om altijd verzekerd te zijn van een ander toestel, ook als je toestel niet meer gerepareerd kan worden of gestolen wordt. In jou geval is het toestel 6 keer ter reparatie opgestuurd. Ik kan me voorstellen dat dit niet fijn is. Ik wil heel graag kijken wat ik voor je kan betekenen, maar ik kan je niets beloven. Hiervoor heb ik wel de onderstaande gegevens nodig.

- mobiele nummer
- klant- of bankrekeningnummer
- bon- of reparatienummers

Je kunt deze gegevens emailen naar [email protected] en vermeld als onderwerp Tros Radar/6 keer reparatie zodat je e-mail voor mij herkenbaar is.

Groeten van Hi,

Tarik
Hi Webcare

Joepenmax
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2013 14:58

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door Joepenmax »

Het kan nog veel gekker dan 48 uur, want mijn zusje heeft zojuist een reparatie aangevraagd en haar telefoon wordt pas volgende week zaterdag opgehaald (over een week dus)! Vanwege drukte en onderbezetting kon het niet eerder volgens de klantenservice. Dat is toch niet ons probleem?

Wat heb je dan nog aan de beloftes die Hi doet? Hi hoeft niet aan haar verplichtingen te voldoen en de klant wel? Mijn zusje gaat dinsdagavond een week op vakantie en heeft nu dus geen telefoon, terwijl ze wel de hoge kosten van haar abonnement betaalt. Echt schandalig deze service van Hi.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Joepenmax,

Het is niet de bedoeling dat jouw zusje zo lang moet wachten op een afspraak. Zoals mijn collega Christy hier eerder heeft aangegeven, kan het voorkomen dat wij niet altijd binnen 24 uur langs kunnen komen. We doen natuurlijk altijd ons best om dit wel te halen. Helaas kan er in jouw geval niet eerder dan zaterdag een afspraak ingepland worden. Ik begrijp heel goed dat je hier niet tevreden over bent. Sorry voor het ongemak.

Wil je mij een mail sturen met daarin het mobiele nummer en een klant- of bankrekeningnummer? Je mag dit sturen naar [email protected] met als onderwerp: TrosRadar/afspraaksmartcare. Op deze manier is jouw mail goed te herkennen voor mij. Ik kan niets beloven maar ik ga mijn uiterste best doen om jou en jouw zusje hiermee te helpen.

Groeten van Hi,

Angela
Hi Webcare

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Hi veranderd eenzijdig smartcare

Ongelezen bericht door bloemmie »

dit is zo triest allemaal zeg.

sorry dit is niet de bedoeling ,sorry sorry blah blah blah...

hi kom je zaken na zeg !!
dit moeten wij als klant ook doen!! betaal je je rekening per ongeluk iets te laat krijg je gelijk herinnering

en nog iets vaags: rekening opgemaakt op bijv. de 20e , uiterste betaaldatum de 5e, en dan die rekening de 3e ontvangen...
... ligt vast aan tnt post he ?

Gesloten