LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Ongelezen bericht door devious »

Waarom is het "een aantoonbaar onterechte factuur" ? Je hebt geen diensten bij Simpel?

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Als je er zeker van bent dat je dat ze 13x abonnementskosten (dus geen eindfactuur gebruikskosten) hebben geïncasseerd zijn ze strafbaar. Een erkend omstreden factuur mag niet geïncasseerd worden en al helemaal niet met incassokosten. Dit valt voor de wet onder afpersing.
In ieder geval zal ik het bedrag laten storneren.

p.s. zomaar afgeschreven? hadden ze wel een incasso machtiging tijdens het abonnement?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious »

Medio januari.. En over welke periodes maken zij de facturen op? Het kan namelijk zijn dat het systeem je nog een paar dagen moet factureren maar daar door de systeem-beperking een hele maand van maakt. Maand later krijg je het teveel geïncasseerde weer terug. En ja: dat mag, en ja: dat gebeurt veel vaker, en ja: er zijn inderdaad meer bedrijven die zo incasseren en terugstorten.

Volgens mij maak je je druk om niks.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef: Met incasseren gaan ze dan al fout.

Goed dat je hebt gedacht aan je storneer recht.

Je bent Simpel ook niks meer schuldig tenzij je een verkenning hebt.
een verkenning :?: :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon even een geschil aanspannen bij de www.sgc.nl

Niet vergeten 100 euro schadevergoeding te vorderen. Is inderdaad niets voor een advocaat, maar voor arbitrage.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Simpel is wél aangesloten bij de Geschillencommissie. Als je de Algemene Voorwaarden leest: artikel 14.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 13 jul 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Wat een probleem zeg... Je hebt een jaar contract en dit kan met een opzegtermijn van1 maand worden beëindigd. Dit is dus je 13e maand wat je moet betalen. Stoneren is niet slim, daar er nu incasso kosten bijkomen.

Jantje

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Staat er gewoon hoor. Simpel is onderdeel van T-Mobile.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious »

snellie schreef:Ik had op de site van de geschillencommissie telecommunicatie gekeken en daar kwam Simpel niet op voor. Raar.

En Jantje7: als ik een abonnement aanga voor 1 jaar (dus 12 maanden) heb ik geen opzegtermijn, maar loopt het contract gewoon af na 12 maanden. Behalve bij Simpel.
En toevallig had ik hetzelfde abonnement met een ander mobiel nummer, en daar ging het wel gewoon goed.

Ik wacht gewoon op de deurwaarder. Lijkt me wel lachen.
Het contract loopt 12 maanden, daarna "vervalt" het in een abonnement met een kalendermaand opzegtermijn. Dus je moet wèl aktief opzeggen in de elfde maand, of daarvoor nog. Einddatumcontract is dan ook einde dienst. Wie verzuimt heeft een probleempje en mag nog wat langer doorbetalen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het loopt inderdaad gewoon 12 maanden maar je moet wel minimaal een maand van tevoren opzeggen. Dan betaal je dus voor 12 maanden en niet voor 13. Tenminste, zo gaat het nu ik na 2 jaar mijn Vodafone abo heb opgezegd. Die eindigt precies 2 jaar later (24 mnd) op dezelfde dag als aansluiting. Niet 25 maanden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious »

dàt ben ik wel met je eens, maar die verantwoording schuiven de banken dan weer van zich met de smoes dat dat soort dingen daar in Utrecht geregeld worden. Of horen te worden. Bij mij zijn weleens foute incasso's geïnd voor iemand anders ( dus met een andere naam ) met een ander adres ( dus ja, andere woonplaats ) en een ander bankrekening ( ... ) en toch werd het afgeschreven... Kon zomaar, en direct gemeld, werd teruggehaald en e maand erop.. WEER...en daarna WEER! Kan zomaar en bank "kan er niks aan doen" ..jaja, me-hoela...

AnnaVanDijck
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2013 16:48

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door AnnaVanDijck »

Geachte klant,

Simpel biedt enkel abonnementen met een looptijd van 2 jaar aan. Het is dus niet mogelijk om uw contract na een jaar op te zeggen. Na een jaar kunt u het abonnement wel afkopen.
Als u mij uw klant- en mobiele nummer doorgeeft op [email protected] zal ik de situatie voor u uitzoeken, en u zo spoedig mogelijk verder informeren.
Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
Simpel

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door olaf79 »

snellie schreef:Ik heb vandaag maar eens contact opgenomen met mijn nieuwe provider. Deze bevestigt dat Simpel de einddatum van mijn abonnement heeft aangehouden voor het overzetten van mijn nummer. Dus waar ze die laatste factuur op baseren is me een raadsel.
Maar wat me het meeste zorg baart is het gemak waarmee een bedrijf een automatische incasso kan laten uitvoeren. En het gemak waarmee de bank deze daadwerkelijk uitvoert.
Deelt iemand dit met mij? Of sta ik hierin alleen?
Valt wel mee. U heeft bij het aangaan van het contract met Simpel getekend voor automatische incasso tot wederopzegging. De bank houdt zich daaraan en weet niet dat u een geschil heeft met Simpel. Dit is de reden waarom u bedragen tot 58 dagen na incasso kunt laten storneren.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious »

jaja, maar euh.. Anna lijkt mij voorlopig nog een trol. SimpelWebcare, maar dan met een gewone naam...Heel bijzonder.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door Jolijn »

devious schreef:jaja, maar euh.. Anna lijkt mij voorlopig nog een trol. SimpelWebcare, maar dan met een gewone naam...Heel bijzonder.
En nu? Na een beetje gegoogled te hebben?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Ongelezen bericht door devious »

Nu begin ik te denken dat Anna directe familie is van M.Martens :mrgreen:

Gesloten