[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur
Pagina 1 van 2

Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 12 jul 2013 20:12
door snellie
Ik lig al een half jaar overhoop met Simpel over een aantoonbaar onterechte factuur. Nog afgezien dat ik doodgegooid werd en word met smsjes en mails hebben ze onlangs de factuur, met incassokosten, zomaar van mijn rekening afgeschreven.
Aangezien zij niet reageren op brieven en mails mijnerzijds en zij nergens bij aangesloten zijn, kan ik alleen het bedrag storneren. Maar ik vind dat dit helemaal niet moet kunnen. Ongevraagde afschrijvingen dus. Dus heb ik verhaal gehaald bij de bank (ING), maar deze verschuilen zich achter gedragsregels en voelen zich niet aansprakelijk.

Zijn er anderen met vergelijkbare problemen? Wie zit er nu fout: de ING of Simpel?
En waar kan ik dit aankaarten? Ik dacht dat mijn geld veilig was bij de bank, maar blijkbaar niet.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 12 jul 2013 21:07
door devious
Waarom is het "een aantoonbaar onterechte factuur" ? Je hebt geen diensten bij Simpel?

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 12 jul 2013 21:15
door snellie
Ik had een abonnement van 1 jaar. En zij hebben 1 maand teveel gefactureerd. Dit kan ik aantonen met bankafschriften, maar Simpel reageert er niet op.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 12 jul 2013 21:31
door paul-voerman
Als je er zeker van bent dat je dat ze 13x abonnementskosten (dus geen eindfactuur gebruikskosten) hebben geïncasseerd zijn ze strafbaar. Een erkend omstreden factuur mag niet geïncasseerd worden en al helemaal niet met incassokosten. Dit valt voor de wet onder afpersing.
In ieder geval zal ik het bedrag laten storneren.

p.s. zomaar afgeschreven? hadden ze wel een incasso machtiging tijdens het abonnement?

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 12 jul 2013 22:53
door snellie
Tijdens het abonnement wel, maar dit is per medio januari 2013 opgehouden. Ik wil weten wie nu fout zit, ING of Simpel, en waar ik terecht kan met mijn klacht.
Het bedrag is te laag om een advocaat in te schakelen en allang gestorneerd.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 12 jul 2013 23:56
door devious
Medio januari.. En over welke periodes maken zij de facturen op? Het kan namelijk zijn dat het systeem je nog een paar dagen moet factureren maar daar door de systeem-beperking een hele maand van maakt. Maand later krijg je het teveel geïncasseerde weer terug. En ja: dat mag, en ja: dat gebeurt veel vaker, en ja: er zijn inderdaad meer bedrijven die zo incasseren en terugstorten.

Volgens mij maak je je druk om niks.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 13 jul 2013 00:16
door devious
M.Martens schreef: Met incasseren gaan ze dan al fout.

Goed dat je hebt gedacht aan je storneer recht.

Je bent Simpel ook niks meer schuldig tenzij je een verkenning hebt.
een verkenning :?: :shock:

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 13 jul 2013 00:36
door Bob Schurkjens
Gewoon even een geschil aanspannen bij de www.sgc.nl

Niet vergeten 100 euro schadevergoeding te vorderen. Is inderdaad niets voor een advocaat, maar voor arbitrage.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 13 jul 2013 11:51
door snellie
Simpel is niet aangesloten bij een geschillencommissie. Daar kun je dus niet terecht, anders had ik dit al gedaan.

Het gaat mij ook niet om het bedrag, rond 8 euro, maar om het principe dat een bedrijf dus moeiteloos incasso's kan laten uitvoeren en het enige dat je dus als rekeninghouder kunt doen is storneren.
Maar het bedrijf en de bank worden dus niet aangepakt, en daar heb ik moeite mee.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 13 jul 2013 12:14
door Bob Schurkjens
Simpel is wél aangesloten bij de Geschillencommissie. Als je de Algemene Voorwaarden leest: artikel 14.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 13 jul 2013 12:20
door Jantje7
Wat een probleem zeg... Je hebt een jaar contract en dit kan met een opzegtermijn van1 maand worden beëindigd. Dit is dus je 13e maand wat je moet betalen. Stoneren is niet slim, daar er nu incasso kosten bijkomen.

Jantje

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 14 jul 2013 00:21
door snellie
Ik had op de site van de geschillencommissie telecommunicatie gekeken en daar kwam Simpel niet op voor. Raar.

En Jantje7: als ik een abonnement aanga voor 1 jaar (dus 12 maanden) heb ik geen opzegtermijn, maar loopt het contract gewoon af na 12 maanden. Behalve bij Simpel.
En toevallig had ik hetzelfde abonnement met een ander mobiel nummer, en daar ging het wel gewoon goed.

Ik wacht gewoon op de deurwaarder. Lijkt me wel lachen.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 14 jul 2013 00:23
door Bob Schurkjens
Staat er gewoon hoor. Simpel is onderdeel van T-Mobile.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 14 jul 2013 00:31
door devious
snellie schreef:Ik had op de site van de geschillencommissie telecommunicatie gekeken en daar kwam Simpel niet op voor. Raar.

En Jantje7: als ik een abonnement aanga voor 1 jaar (dus 12 maanden) heb ik geen opzegtermijn, maar loopt het contract gewoon af na 12 maanden. Behalve bij Simpel.
En toevallig had ik hetzelfde abonnement met een ander mobiel nummer, en daar ging het wel gewoon goed.

Ik wacht gewoon op de deurwaarder. Lijkt me wel lachen.
Het contract loopt 12 maanden, daarna "vervalt" het in een abonnement met een kalendermaand opzegtermijn. Dus je moet wèl aktief opzeggen in de elfde maand, of daarvoor nog. Einddatumcontract is dan ook einde dienst. Wie verzuimt heeft een probleempje en mag nog wat langer doorbetalen.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 15 jul 2013 10:47
door snellie
Bob Schurkjens schreef:Staat er gewoon hoor. Simpel is onderdeel van T-Mobile.
Dat wist ik niet. En T-mobile is inderdaad aangesloten, had ik gelezen.
Maar ik wacht nu maar op de deurwaarder. Ik had een contract voor een afgesloten periode, dus zonder actieve opzegging. En het is overgenomen door een andere provider, dus die hebben ook contact gehad met Simpel voor nummerbehoud.

Nu beweert Simpel ineens dat ik een 2-jarig abonnement heb. Waar dat nu weer vandaan komt? Ze wringen zich in allerlei bochten voor een factuur van 8,50 euro.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 15 jul 2013 19:09
door sephora30
Het loopt inderdaad gewoon 12 maanden maar je moet wel minimaal een maand van tevoren opzeggen. Dan betaal je dus voor 12 maanden en niet voor 13. Tenminste, zo gaat het nu ik na 2 jaar mijn Vodafone abo heb opgezegd. Die eindigt precies 2 jaar later (24 mnd) op dezelfde dag als aansluiting. Niet 25 maanden.

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 16 jul 2013 00:19
door snellie
Ik heb vandaag maar eens contact opgenomen met mijn nieuwe provider. Deze bevestigt dat Simpel de einddatum van mijn abonnement heeft aangehouden voor het overzetten van mijn nummer. Dus waar ze die laatste factuur op baseren is me een raadsel.
Maar wat me het meeste zorg baart is het gemak waarmee een bedrijf een automatische incasso kan laten uitvoeren. En het gemak waarmee de bank deze daadwerkelijk uitvoert.
Deelt iemand dit met mij? Of sta ik hierin alleen?

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 16 jul 2013 11:05
door devious
dàt ben ik wel met je eens, maar die verantwoording schuiven de banken dan weer van zich met de smoes dat dat soort dingen daar in Utrecht geregeld worden. Of horen te worden. Bij mij zijn weleens foute incasso's geïnd voor iemand anders ( dus met een andere naam ) met een ander adres ( dus ja, andere woonplaats ) en een ander bankrekening ( ... ) en toch werd het afgeschreven... Kon zomaar, en direct gemeld, werd teruggehaald en e maand erop.. WEER...en daarna WEER! Kan zomaar en bank "kan er niks aan doen" ..jaja, me-hoela...

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 23 jul 2013 15:35
door AnnaVanDijck
Geachte klant,

Simpel biedt enkel abonnementen met een looptijd van 2 jaar aan. Het is dus niet mogelijk om uw contract na een jaar op te zeggen. Na een jaar kunt u het abonnement wel afkopen.
Als u mij uw klant- en mobiele nummer doorgeeft op anna@simpel.nl zal ik de situatie voor u uitzoeken, en u zo spoedig mogelijk verder informeren.
Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
Simpel

Re: Simpel incasseert ongevraagd omstreden factuur

Geplaatst: 23 jul 2013 19:19
door olaf79
snellie schreef:Ik heb vandaag maar eens contact opgenomen met mijn nieuwe provider. Deze bevestigt dat Simpel de einddatum van mijn abonnement heeft aangehouden voor het overzetten van mijn nummer. Dus waar ze die laatste factuur op baseren is me een raadsel.
Maar wat me het meeste zorg baart is het gemak waarmee een bedrijf een automatische incasso kan laten uitvoeren. En het gemak waarmee de bank deze daadwerkelijk uitvoert.
Deelt iemand dit met mij? Of sta ik hierin alleen?
Valt wel mee. U heeft bij het aangaan van het contract met Simpel getekend voor automatische incasso tot wederopzegging. De bank houdt zich daaraan en weet niet dat u een geschil heeft met Simpel. Dit is de reden waarom u bedragen tot 58 dagen na incasso kunt laten storneren.