LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe - onmogelijk om contract op te zeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DEMAAR

Hollandsnieuwe - onmogelijk om contract op te zeggen

Ongelezen bericht door DEMAAR » 23 jul 2013 11:44

Ik wilde afgelopen maand mijn abonnement bij hollandsnieuwe opzeggen. De klantenservice verwees mij naar de website, de website zou namelijk een functie bieden waarmee ik gemakkelijk en eenvoudig via een knop mijn abonnement zou kunnen opzeggen. Helaas werkte dit niet; bij het gebruiken van het opzegformulier kreeg ik een vage foutmelding: 'ERROR_CANCELLING_SUBSCRIPTION'.

Dus belde ik weer naar de klantenservice, met de vraag of ik telefonisch mijn contract kon beëindigen gezien het feit dat de functionaliteit op de website niet functioneerde. Nu vertelde de medewerkster mij dat het onmogelijk was om het contract op te zeggen omdat er nog een betaling openstond. Volgens de medewerkster in kwestie was het enkel mogelijk om het contract te ontbinden als alle betalingen voldaan waren.

Erg onprofessioneel, want het voldoen van openstaande betalingen is wettelijk gezien geen dwingende voorwaarde voor het ontbinden van een contract. Ik heb vervolgens meteen het openstaande bedrag via iDEAL voldaan. Helaas was het daarna nog steeds onmogelijk om via de website mijn contract op te zeggen. Ik was inmiddels lichtelijk geïrriteerd en heb wederom naar de klantenservice gebeld. Deze zeiden dat ze telefonisch geen contracten konden ontbinden en daarom moest ik een e-mail sturen naar [email protected]

Op 5 juli heb ik mijn relaas per e-mail naar de klantenservice gestuurd, inclusief namen van medewerkers en mijn klacht over de onprofessionele gang van zaken. Helaas is tot op heden (22 juli inmiddels!) reactie uitgebleven. Kennelijk hebben ze nog steeds mijn opzegging niet verwerkt, want ze hebben inmiddels opnieuw een bedrag van mijn rekening proberen af te schrijven. Ik heb de automatische incasso's van hollandsnieuwe inmiddels geblokkeerd.

Wat mij het meest verbaasd is dat hollandsnieuwe kennelijk sneller reageert op berichten die via Tros Radar worden geplaatst dan berichten die naar hun eigen klantenservice worden gemaild. Gezien het hoge aantal klachten dat op dit forum over hollandsnieuwe te vinden is, zou ik iedereen dan ook afraden om met deze partij in zee te gaan.

Om een andere forumgebruiker te citeren; 'Goedkoop is duurkoop'.

devious

Re: Hollandsnieuwe - onmogelijk om contract op te zeggen

Ongelezen bericht door devious » 23 jul 2013 11:50

HollandsNIeuwe, wat vervelend :mrgreen:

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 24 jul 2013 09:42

Goedemorgen DEMAAR,

Naar aanleiding van uw bericht kan ik mij goed voorstellen dat er frustratie is ontstaan betreffende de beëdiging van het contract. Graag zou ik de gehele situatie voor u uit willen zoeken. Gezien dat feit, wil ik u vragen om ons in een privé bericht uw persoonlijke gegevens te versturen. Zodra wij de gegevens hebben ontvangen, zullen wij zoeken naar een passende oplossing.

Wij zien uw gegevens graag tegemoet.
Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

DEMAAR schreef:Ik wilde afgelopen maand mijn abonnement bij hollandsnieuwe opzeggen. De klantenservice verwees mij naar de website, de website zou namelijk een functie bieden waarmee ik gemakkelijk en eenvoudig via een knop mijn abonnement zou kunnen opzeggen. Helaas werkte dit niet; bij het gebruiken van het opzegformulier kreeg ik een vage foutmelding: 'ERROR_CANCELLING_SUBSCRIPTION'.

Dus belde ik weer naar de klantenservice, met de vraag (...)

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 » 25 jul 2013 13:06

En al opgezegd? Want dat is de enige passende oplossing in dit verhaal.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 26 jul 2013 15:33

Beste Demaar,

Het abonnement is ondertussen opgezegd en loopt af op 18-aug-2013. Wil je je nummer behouden dan moet je dit minimaal 10 werkdagen voor deze datum aangeven bij je nieuwe provider.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Gesloten