Pagina 1 van 1

Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 08:43
door bramkolk
Ik wil mijn telefoonabonnement bij Tele2 tijdelijk stopzetten omdat ik voor 5 maanden naar Midden Amerika ga voor mijn stage. Ik vind het uiterst klantonvriendelijk dat dit niet lijkt te kunnen en dat ik dus 5x40 = 200 euro moet betalen voor iets wat ik niet gebruik. Wie heeft hier ervaring mee?

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 09:56
door kokka
je kan natuurlijk ook gewoon je abonnement helemaal stoppen, dan ben je echter wel je nummer kwijt.
of je gaat naar ziggo voor 9.95 per maand.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 10:04
door Barman
Je hebt een abonnement. Je kan het wel gebruiken, maar besluit zelf dat niet te doen. Waarom zouden zij jou daar dan in tegemoet moeten komen. Als je in Nederland blijft kan je toch ook niet stellen, ik bel de komende 2 maanden niet, dus zet mijn abonnement maar even stop.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 10:13
door henk51
door kokka » 27 jul 2013 09:56

je kan natuurlijk ook gewoon je abonnement helemaal stoppen, dan ben je echter wel je nummer kwijt.
of je gaat naar ziggo voor 9.95 per maand.
Ik vermoed dat TS een Mobiel abonnement heeft dan kan je niet gewoon stoppen zonder financiele gevolgen.
En TELE2 kan er niets aan doen dat TS stage in Midden Amerika gaat lopen dus is TELE2 ineens weer klant onvriendelijk moet niet gekker worden.
Laat een familielid of zo 5 maanden uw abonnement gebruiken voor de helft van de kosten scheelt weer 100 euro


gr Henk

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 16:47
door paul-voerman
Ik lees nergens dat TS van zijn abbo af wil.
TS wil het abbo tijdelijk stop zetten om het na terugkomst van stage gewoon weer door te laten lopen
(voor de resterende tijd) om zo kosten te besparen.

Bij een autoverzekering is het heel normaal dat je deze opschort als deze meer dan 3 maanden niet gebuikt.
En ook een sportschool doet niet moeilijk als je een contract tijdelijk bevriest.

Waarom Tele2 dan zo kortzichtig denkt is dus een raadsel.
Nu nog euro 200 extra omzet en vervolgens de klant definitief kwijt.

Paul

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 17:06
door olaf79
Verder lijkt het mij onredelijk bezwarend dat je iemand aan een contract houdt waarvan hij geen gebruik kan maken.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 17:26
door bprosman
waarvan hij geen gebruik kan maken
Waarom niet ? Hij kan toch met dit abbo bellen vanuit het buitenland ?
Dat het nou niet de meest economische methode is ben ik met je eens.
Bovendien is het TS' eigen keuze om naar het buitenland te gaan.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 17:49
door olaf79
bprosman schreef:
waarvan hij geen gebruik kan maken
Waarom niet ? Hij kan toch met dit abbo bellen vanuit het buitenland ?
Dat het nou niet de meest economische methode is ben ik met je eens.
Bovendien is het TS' eigen keuze om naar het buitenland te gaan.
Opzich heb je gelijk. Er is denk ik bij nader inzien weinig wettig kader om opschorting te eisen.

Wel vind ik het behoorlijk klantonvriendelijk.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 18:50
door GJvdZ
olaf79 schreef: Wel vind ik het behoorlijk klantonvriendelijk.
Hoe zou jij dit op je werk aanpassen? Ga jij, als je honderduizenden klanten hebt, voor iedere klant de optie tot maatwerk bieden? Dat kan je doen, maar dan vliegen wel de kosten omhoog. Nu is het opschorting omdat iemand in het buitenland is, straks wil men het ook tijdens vakanties en als men ziek is (want dan kan je immers ook gewoon op je vaste telefoon worden gebeld). Alles is mogelijk, maar niet voor niks.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 22:10
door paul-voerman
TS klaagt niet over de kosten die er aan een "opschorting" van een contract zitten. TS klaagt terecht over het feit dat er GEEN mogelijkheid wordt geboden.
Dat er voor administratieve handelingen betaald moet worden om anderen te laten besparen is niet meer dan logisch en welwillende bedrijven rekenen dat ook gewoon.

Paul

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 27 jul 2013 23:49
door sjohie
paul-voerman schreef:TS klaagt niet over de kosten die er aan een "opschorting" van een contract zitten. TS klaagt terecht over het feit dat er GEEN mogelijkheid wordt geboden.
Dat er voor administratieve handelingen betaald moet worden om anderen te laten besparen is niet meer dan logisch en welwillende bedrijven rekenen dat ook gewoon.

Paul
Dan had hij een provider in de arm moeten nemen die die flexibiliteit biedt, en niet een 1 of 2 jarig contract afsluiten, waarbij de verplichting aan gegaan wordt om maandelijks te betalen. TS wil iets, wat niet is afgesproken, en dan is Tele2 de boeman als ze hem aan het gezamenlijk overeengekomen contract wil houden? Het forum zou te klein zijn als Tele2 zou vragen of hij het erg zou vinden om even een weekje niet te kunnen bellen, omdat zij met z'n allen op werkbezoek gaan bij een 4G provider in Amerika, om wat kennis op te doen voor hun aanstaande 4G netwerk uitrol.

Ergens verbaast het me niet op een consumentenforum, maar waarom moet er met 2 maten gemeten worden in dit verhaal? Tele2 biedt ook maandelijks opzegbare contracten, wat volgens mij al meer service is als de grote 3, die dat niet bieden. Waarom sluit TS dan niet zo'n contract af?

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 28 jul 2013 00:37
door meniles
Eens met m'n voorgangers, je bent klant bij Tele2 vanwege de lagere kosten. Je kunt dan geen maatwerk verwachten, mijn KPN abonnement biedt de mogelijkheid geloof ik wel maja daar betaal je dan ook weer voor.

Dat eeuwige gezeur hier altijd over 'het is niet klantvriendelijk'.. Kan allemaal best zo zijn, maar maatwerk en voor dubbeltje op de eerste rij zitten zullen helaas nooit samen gaan.

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 28 jul 2013 11:35
door devious
Doe ik ook altijd met mijn hypotheek. Overdag werk ik, dus ben ik niet thuis. Dus dan hoef ik ook geen hypotheek te betalen. En als ik op vakantie ben ook niet. Gewoon minder betalen dus en vooral vliegtuigjes leren vouwen..want er komen stapels papier binnen... :lol:

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 28 jul 2013 13:44
door paul-voerman
Er zijn hypotheken met de mogelijkheid tot rentepauze ;)

uiteindelijk gaat het om de soort dienstverlening of een "pauze" eenvoudig mogelijk is.
we hebben het zeker niet over maatwerk en de discussie over als je dan ansjovis wilt, hoeveel precies en van welke kwaliteit.
Het gaat hier om "flexibiliteit" al dan niet betaald.

Een nog niet genoemde provider heeft het zelfs heel gewoon op de website staan en blijkt onafhankelijk van het gesloten contract.
https://www.vodafone.nl/_assets/downloa ... me_out.pdf

Paul

Re: Tijdelijk stopzetten van abonnement

Geplaatst: 28 jul 2013 15:24
door devious
hmm, ik denk niet dat TS hier blij mee zou zijn...
Wij wijzen u erop dat u minimaal 3 en maximaal 9 maanden gebruik kunt maken van *** Time-out. *** Time-out kan alleen ingaan op de eerste dag van
de kalendermaand en eindigen op de laatste dag van de kalendermaand. De ingangsdatum moet in de toekomst liggen. Om uw verzoek tijdig te kunnen verwerken,
moet u dit formulier minimaal 1 maand voor de ingangsdatum opsturen. Wanneer wij het verzoek te laat ontvangen, zetten wij uw abonnement een maand later stop.
De kosten van deze service bedragen eenmalig €20,84. Acties, promoties en/of kortingen op uw contract komen te vervallen. De oorspronkelijke einddatum van uw
contract wordt opgeschort: het contract wordt verlengd met de duur van de onderbreking.
...
Meer informatie treft u aan in de Voorwaarden *** Time-out..