LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalking op mij telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

Goedendag allemaal,

Ik heb een vraag, maandelijks wordt ik gebeld door een bedrijf.
Elke maand verzoek ik het bedrijf om correspondentie te laten verlopen via de mail of als 2e optie via e post.

Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik niet wil dat zij mij telefonisch benaderen, om de volgende reden alle correspondentie welke ik met een bedrijf voer wil ik of via de mail of per brief bevestigd krijgen.

Het bedrijf waar ik al meerdere verzoeken heb ingediend om mij niet meer lastig te vallen blijft mij bellen, en ze bellen altijd anoniem en als ik mijn telefoon niet opneem omdat ik op dat moment niet kan opnemen, voorbeeld als ik aan het werk ben.
Dan blijven ze mij opbellen soms wel in 3 uur tijd 8 keer zoals afgelopen week.

Nu belde ze me van morgen wakker, ik heb toen weer de mededeling gedaan om mij niet meer te bellen op mijn telefoonnummer met het verzoek alle correspondenties te laten verlopen via de mail of per post!

Ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat ze mijn telefoonnummer moeten verwijderen uit de database va het bedrijf.

Ik vind dat mijn privacy hier word geschonden, In de grondwet word dit ook beschreven recht op privacy artikel 10 als ik het goed heb.

Ik vind het niet erg om mails te krijgen ik vind het niet erg om post te krijgen maar ik wil niet dat het bedrijf mij blijft bellen.

Het gaat hier niet om een verkoop bedrijf dus dit heeft geen betrekking op het bel mij niet register.

Ik wil gewoon niet dat bedrijven , instanties , organisaties mij bellen meer niet,ik wil gewoon alles zwart op wit!

Wie heeft er een antwoord op deze vraag.

Ik wens iedereen een heel goed leven toe, en vrijheid en geluk.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door electomonteur »

vrees dat het hier gaat om de beroemde en beruchte manier van weren van Intrum Justitia

deze manier is na het aan geven dat alles per post moet lopen niet meer toegestaan

ze mogen je blijven bellen tot je aan geeft dat ze daar mee moeten stoppen en alles per post moeten af handelen

optie is als ze weer bellen opnemen met een ....(naam verzinnen) advocaten kantoor
als ze dan vragen naar u meld u gewoon dat deze mobiele telefoon is door geschakeld naar hun als bewijs voor het voor berijden van een klacht en zaak tegen de spook bellers
grote kans dat ze na 2 pogingen met deze beantwoording stoppen met bellen om dat ze geen zaak wegens stalking willen hebben
of gewoon naar het politie bureau gaan en aangifte doen en die aangifte door sturen naar uw provider en eisen dat hun de telefoontjes kunnen blokkeren wegens stalking

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik vind het niet erg om mails te krijgen ik vind het niet erg om post te krijgen maar ik wil niet dat het bedrijf mij blijft bellen.
Post of mail kan je meteen weggooien of nooit beantwoorden,iemand aan de telefoon moet je wel te woord staan is dat misschien de reden dat ze blijven bellen?

gr Henk

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik niet wil dat zij mij telefonisch benaderen, om de volgende reden alle correspondentie welke ik met een bedrijf voer wil ik of via de mail of per brief bevestigd krijgen.
Geen idee waar het om gaat. Maar als het om het betalen van iets gaat, dan lijkt het mij wijsheid om op tijd te betalen. Hoeven ze ook niet te bellen. Heb jij je privacy, en hun scheelt het een hoop telefoonkosten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gewoon s avonds de telefoon eraf en overdag geen nummers met onbekend opnemen.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:Gewoon s avonds de telefoon eraf en overdag geen nummers met onbekend opnemen.
En vooral post van dat bedrijf weggooien en als het om betalen gaat: Niet doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:
olaf79 schreef:Gewoon s avonds de telefoon eraf en overdag geen nummers met onbekend opnemen.
En vooral post van dat bedrijf weggooien en als het om betalen gaat: Niet doen.
Jij weet niet wat de reden is dat het bedrijf steeds belt.
Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent op te nemen. Wel is het zo dat het bedrijf kan stellen dat het alles in het werk heeft gesteld met de TS in contact te treden voor het zoeken van een oplossing. Dat zal tegen TS werken omdat hij daaraan niet meewerkte.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als dit een bedrijf is waar u normaal zaken mee doet en waarvan u, zoals u zelf aangeeft, het niet erg vindt mails en/of post te krijgen, dan is dit geen stalking.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
witte angora schreef:
olaf79 schreef:Gewoon s avonds de telefoon eraf en overdag geen nummers met onbekend opnemen.
En vooral post van dat bedrijf weggooien en als het om betalen gaat: Niet doen.
Jij weet niet wat de reden is dat het bedrijf steeds belt.
Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent op te nemen. Wel is het zo dat het bedrijf kan stellen dat het alles in het werk heeft gesteld met de TS in contact te treden voor het zoeken van een oplossing. Dat zal tegen TS werken omdat hij daaraan niet meewerkte.
Juist, ik weet net zo min als jij waarom het bedrijf iedere keer belt. Juist daarom is het zo'n fout advies om niet op te nemen. Omdat het tegen hem kan werken als het bedrijf op deze manier naar een oplossing zoekt.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Freedom2014 schreef:Ik vind dat mijn privacy hier word geschonden, In de grondwet word dit ook beschreven recht op privacy artikel 10 als ik het goed heb.
Staling is bij wet strafbaar gesteld en heet dan belaging. U kunt dus bij de politie aangifte doen. In het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens is het recht op privacy geregeld. Verder kent de Wet bescherming persoonsgegevens u het recht op verzet tegen verwerking van de persoonsgegeven.
snuffel1 schreef:Als er een relatie tussen u en het bedrijf bestaat dan mogen ze op allerlei manieren contact met u opnemen. Blijkbaar wil dat bedrijf (zal me niet verbazen dat het een schuldeiser is) u dringend spreken, de wet op de privacy wordt niet geschonden maar leuk is het dan weer niet.
Bedrijven mogen echt niet in drie uur acht keer bellen, zelfs niet als er een relatie bestaat of men meent dat er een schuld openstaat.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
Freedom2014 schreef:Ik vind dat mijn privacy hier word geschonden, In de grondwet word dit ook beschreven recht op privacy artikel 10 als ik het goed heb.
Staling is bij wet strafbaar gesteld en heet dan belaging. U kunt dus bij de politie aangifte doen. In het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens is het recht op privacy geregeld. Verder kent de Wet bescherming persoonsgegevens u het recht op verzet tegen verwerking van de persoonsgegeven.
Ja vast. En er is ook een verbod op het opnemen van persoonsgegevens in de administratie om een rekening betaald te krijgen, of om iets te leveren, niet waar? Ook als het om het nakomen van garantieverplichtingen gaat bijvoorbeeld. :idea:

Overigens: de topicstarter heeft geen probleem met het verwerken van persoonsgegevens, maar met de manier waarop hij benaderd wordt. Hij maakt er een probleem van dat hij gebeld wordt. In plaats daarvan wil hij alle communicatie tastbaar hebben, dwz op papier of per mail. Dus over stalken gaat het bepaald niet, ook al wordt het kennelijk wel zo ervaren.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door devious »

Freedom2014

Berichten: 1
Geregistreerd: 27 jul 2013 12:05


Verder dan zijn eerste post komt-ie niet.. Zal het ook niet zo belangrijk zijn.

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

Sorry dat ik niet gelijk heb gereageerd, ik zit niet heel de dag achter internet.
Het gaat hier niet om een incasso bureau!
Als ik mee duidelijkheid moet geven doe ik dat bij deze!

Het gaat er om elke maand betaal ik een bedrijf mijn maandelijkse rekening via een periodieke overschrijving,elke maand op de 24, volgens de recht bank uitspraak Zaaknummers: zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336. ben ik niet verplicht om via een automatische incasso te betalen.

Dit heb ik meerdere malen aangegeven, ik betaal gewoon op tijd geen dag te laat ik betaal zelfs nog een dag eerder, maar toch blijven ze me bellen, en zoals ik al aangaf gewoon meerdere malen achter elkaar.

En er staat een voicemail op mijn telefoon, maar de voicemail spreken ze niet in.


Ze blijven me dwingen om per automatische incasso te betalen, en dan zullen er hier mensen zijn die gaan zeggen maar dan moet je maar per automatische incasso betalen maar dat wil ik niet.

Maar dat is weer een ander onderwerp wat ook met privacy te maken heeft, het is mijn rekening en ik bepaal wat ik daar mee doe!

In Dit Geval gaat het er om hoe stop ik dit bedrijf met het bellen,heb ik recht om het bedrijf te verzoeken of te dwingen mijn telefoonnummer te verwijderen uit de systemen!!

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

snuffel1 schreef:Als er een relatie tussen u en het bedrijf bestaat dan mogen ze op allerlei manieren contact met u opnemen. Blijkbaar wil dat bedrijf (zal me niet verbazen dat het een schuldeiser is) u dringend spreken, de wet op de privacy wordt niet geschonden maar leuk is het dan weer niet.


Sorry dat ik niet gelijk heb gereageerd, ik zit niet heel de dag achter internet.
Het gaat hier niet om een incasso bureau!
Als ik mee duidelijkheid moet geven doe ik dat bij deze!

Het gaat er om elke maand betaal ik een bedrijf mijn maandelijkse rekening via een periodieke overschrijving,elke maand op de 24, volgens de recht bank uitspraak Zaaknummers: zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336. ben ik niet verplicht om via een automatische incasso te betalen.

Dit heb ik meerdere malen aangegeven, ik betaal gewoon op tijd geen dag te laat ik betaal zelfs nog een dag eerder, maar toch blijven ze me bellen, en zoals ik al aangaf gewoon meerdere malen achter elkaar.

En er staat een voicemail op mijn telefoon, maar de voicemail spreken ze niet in.


Ze blijven me dwingen om per automatische incasso te betalen, en dan zullen er hier mensen zijn die gaan zeggen maar dan moet je maar per automatische incasso betalen maar dat wil ik niet.

Maar dat is weer een ander onderwerp wat ook met privacy te maken heeft, het is mijn rekening en ik bepaal wat ik daar mee doe!

In Dit Geval gaat het er om hoe stop ik dit bedrijf met het bellen,heb ik recht om het bedrijf te verzoeken of te dwingen mijn telefoonnummer te verwijderen uit de systemen!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door devious »

Rechtbank Haarlem, 23-07-2009, zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336
TvPP 2009, p. 168
Samenvatting (Rechtspraak.nl)
-
Stadsverwarming Purmerend vordert van gedaagde betaling van de extra kosten die zij in rekening brengt als klanten via internet betalen in plaats van via een machtiging tot automatische afschrijving.
Consumentenrecht. Extra kosten voor klant, die via internet betaalt in plaats via een machtiging tot automatische afschrijving. Ktr: voor deze kostenopslag is geen basis te vinden in algemene voorwaarden. Bovendien zou een dergelijk beding in die voorwaarden onredelijk bezwarend zijn.
**Pagina 168-168**
-
http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BJ4855
Het gaat niet hierom maar je ontleent er wel je recht aan. Zou je de situatie gewoon compleet willen uitleggen? Want het een heeft hier vooralsnog niets met het ander te maken.

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

Ik heb het duidelijk genoeg uitgelegd hier boven!!!!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door devious »

totaal niet.

Je moet betalen en je betaalt. Dat hebben we letterlijk en figuurlijk allemaal. Maar jij bent de enige die door een bedrijf achterna wordt gezeten om van je internetoverboeking een incasso te maken? Dat is een zeer zeer zeer vreemde situatie. Dus voordat we daar een uitspraak over doen hoe je van dat bedrijf af komt zullen we toch eerst de HELE situatie moeten weten. Want mijns inziens klinkt het toch echt alsof je een wanbetaler bent en je gewoon "achter de broek" aan moet worden gezeten om te betalen. Zie je het probleem? Ik ook, dus GRAAG: een volledige situatie schets.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door sjohie »

Freedom2014 schreef:
snuffel1 schreef:Als er een relatie tussen u en het bedrijf bestaat dan mogen ze op allerlei manieren contact met u opnemen. Blijkbaar wil dat bedrijf (zal me niet verbazen dat het een schuldeiser is) u dringend spreken, de wet op de privacy wordt niet geschonden maar leuk is het dan weer niet.


Sorry dat ik niet gelijk heb gereageerd, ik zit niet heel de dag achter internet.
Het gaat hier niet om een incasso bureau!
Als ik mee duidelijkheid moet geven doe ik dat bij deze!

Het gaat er om elke maand betaal ik een bedrijf mijn maandelijkse rekening via een periodieke overschrijving,elke maand op de 24, volgens de recht bank uitspraak Zaaknummers: zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336. ben ik niet verplicht om via een automatische incasso te betalen.

Dit heb ik meerdere malen aangegeven, ik betaal gewoon op tijd geen dag te laat ik betaal zelfs nog een dag eerder, maar toch blijven ze me bellen, en zoals ik al aangaf gewoon meerdere malen achter elkaar.

En er staat een voicemail op mijn telefoon, maar de voicemail spreken ze niet in.


Ze blijven me dwingen om per automatische incasso te betalen, en dan zullen er hier mensen zijn die gaan zeggen maar dan moet je maar per automatische incasso betalen maar dat wil ik niet.

Maar dat is weer een ander onderwerp wat ook met privacy te maken heeft, het is mijn rekening en ik bepaal wat ik daar mee doe!

In Dit Geval gaat het er om hoe stop ik dit bedrijf met het bellen,heb ik recht om het bedrijf te verzoeken of te dwingen mijn telefoonnummer te verwijderen uit de systemen!
Geef je de betaalopdracht bij de bank op de juiste datum door, of is het geld bij hen op de juiste datum bijgeschreven op de rekening? In het eerste geval kan het heel goed zo zijn dat geld tóch te laat bij ze is, en ze dus gaan bellen. Elk groot bedrijf heeft hiervoor een callcenter, waarvan de naam al een redelijke aanwijzing geeft wat hun communicatiemethode van voorkeur is.. :wink:

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door witte angora »

of is het geld bij hen op de juiste datum bijgeschreven op de rekening? I
Hier zou inderdaad wel eens de pijn kunnen zitten. Een afschrijving op de ene dag leidt niet automatisch tot een bijschrijving op dezelfde dag.

Freedom2014
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 12:05

Re: Stalking op mij telefoon

Ongelezen bericht door Freedom2014 »

devious schreef:totaal niet.

Je moet betalen en je betaalt. Dat hebben we letterlijk en figuurlijk allemaal. Maar jij bent de enige die door een bedrijf achterna wordt gezeten om van je internetoverboeking een incasso te maken? Dat is een zeer zeer zeer vreemde situatie. Dus voordat we daar een uitspraak over doen hoe je van dat bedrijf af komt zullen we toch eerst de HELE situatie moeten weten. Want mijns inziens klinkt het toch echt alsof je een wanbetaler bent en je gewoon "achter de broek" aan moet worden gezeten om te betalen. Zie je het probleem? Ik ook, dus GRAAG: een volledige situatie schets.

Je OORDEELT dat ik een Wanbetaler zou zijn,Dat ben ik dus totaal niet, Ik heb ook geen zin om met jouw verder te discussiëren,,Ik ga je ook negeren,EINDE BERICHT.

Gesloten