Pagina 1 van 1

Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 03 sep 2013 12:12
door HCoolman
Goedendag,

Een 3 maand geleden heb ik een mobiel telefoon abonnement afgesloten bij Telfort, na een week kwam ik er achter dat ik geen tot zeer slecht bereik thuis en op mijn zaak had. Ik terug naar de Phone House Hoogezand en deze hebben mij een andere sim kaart gegeven, na de wisseling van de simkaart bleef ik nog steeds hetzelfde resultaat te hebben. Vervolgens andere telefoon geprobeerd bleek nog steeds geen bereik te hebben in mijn zaak.

Ik weer terug naar The Phone House Hoogezand, het probleem voorgelegd en wij hebben samen een klacht opgesteld met daarin vermeld dat wij andere mobiele telefoons hebben geprobeerd, simkaart wissel ect. Binnen 10 dagen zou ik bericht krijgen van de klacht.
Op de 10e dag kreeg ik een email van Telfort dat ze mijn klacht hebben ontvangen en dat ik toch beter een Simkaart moet wisselen of het lag aan mijn telefoon en als ik wilde bellen maar dicht bij een raam moet staan.

Vervolgens ben ik gelijk gaan bellen met Telfort (0900-nummer) en na lang wachten werd mij duidelijk gemaakt om opnieuw een klacht in te dienen. En nadat ik deze klacht had ingediend gelijk contact moest opnemen met Telfort (0900-nummer) om mijn klacht "urgent" te laten maken. Dit was bij de volgende telefoniste niet mogelijk dus heb ik 15 min. voor niks aan de telefoon gehangen. Wel aardig dat Telfort mij €5,- crediteerd voor het bellen met hun 0900-nummer maar het kan totaal niet uit.

Mijn laatste klacht heb ik ingediend ook via The Phone House Hoogezand op 15 augustus 2013, ik zou wederom binnen 10 dagen een bericht of antwoord krijgen. Vrijdag 30 augustus niks gehoord dus weer contact gezocht via de Phone House naar Telfort, Telfort beloofde mij binnen 24 uur bericht, antwoord of oplossing te geven. Maandag 2 september 15:00 uur nog niks gehoord en kregen de reden dat het heel druk is. Daarna heb ik zelf nog een keer gebeld, hierin werd mij ook weer duidelijk gemaakt dat ze het op moment te druk hadden. Als ze mij laten weten binnen 10 dagen een tegenbericht te geven en dat niet nakomen vind ik het een zwakke instelling.

Conclusie Telfort: Ik heb geen bereik op de zaak, amper bereik thuis. Als ik wil bellen moet ik altijd ver naar buiten lopen. Ik betaal voor een dienst die bij mij zwaar in gebreke valt, maar niet van hun af kan komen omdat ze daarin niet bereikbaar zijn.

Wie heeft hier nog meer last van??

Re: Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 05 sep 2013 10:51
door theodorus1954
Snap ik helemaal niets van, want Telfort is onderdeel van KPN en zit volgens de logica natuurlijk op haar eigen netwerk. Ik dacht zelf eerder aan een fout of de kwaliteit van de telefoon.
Ik heb jaren geleden een gratis abonnement gehad van WISH en die is destijds overgenomen door het Italiaans bedrijf Tiscali en van daar is het weer over genomen door Telfort. En die liet mij toen weten via e-mail, dat Telfort onderdeel is van KPN, even als HetNet.

Re: Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 05 sep 2013 12:11
door Guardian72
theodorus1954 schreef:Snap ik helemaal niets van, want Telfort is onderdeel van KPN en zit volgens de logica natuurlijk op haar eigen netwerk. Ik dacht zelf eerder aan een fout of de kwaliteit van de telefoon.
Ik heb jaren geleden een gratis abonnement gehad van WISH en die is destijds overgenomen door het Italiaans bedrijf Tiscali en van daar is het weer over genomen door Telfort. En die liet mij toen weten via e-mail, dat Telfort onderdeel is van KPN, even als HetNet.
Mijn vorige werkgever was ook naar Telfort gegaan - want dat zou kostenbesparing opleveren (van KPN naar Telfort).

Alleen, de symptomen zoals TS beschrijft - waren ook daar van toepassing.
Telfort reageert met "Ja, maar we kunnen dezelfde kwaliteit leveren als KPN" - op mijn vraag wanneer ze dat dan zouden gaan doen, is nooit een antwoord gekomen.
Gelukkig een wat groter bedrijf - dus terug naar KPN afgedwongen zonder extra kosten.
Als ZZPer of een kleiner bedrijf zal dat lastiger gaan.

Qua netwerkdekking denk ik dat je bij KPN of Vodafone het beste af bent - de prijsvechters lijken wel een soort 2e rangsnetwerk te krijgen..

Re: Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 10 sep 2013 16:28
door HTCHenk007
Het klopt dat je bij Telfort lager op het netwerk zit dan KPN klanten op datzelfde KPN netwerk, zodat er minder "ruimte" is voor Telfort klanten. Mocht het in dat gebied druk zijn op het netwerk heb je absoluut niet KPN ervaring. Dit geldt trouwens voor veel "service providers"! Deze problemen vind je ook vaak bij Hollands Nieuwe. Kies dan voor T-Mobile, KPN of Vodafone die zijn zowel "netwerk providers" als "service provider". Doe daarbij wel onderzoek hoe het netwerk functioneerd bij jou in de buurt. Kijk dan op http://www.belkostenwijzer.nl wat voor jou van toepassing zou kunnen zijn.

MVG,

Henk

Re: Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 11 sep 2013 09:24
door Telfort webcare
@HCoolman,

Allereerst mijn excuses voor het ervaren ongemak. Graag ga ik voor jou op zoek naar een oplossing. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, e-mailadres, merk/type toestel en het 06-nummer van Telfort nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

Re: Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 11 sep 2013 13:11
door devious
Telfort webcare schreef:@HTCHenk007
Daphne
Maar Daphne toch!
door HCoolman » 03 sep 2013 12:12
Goedendag: Ik heb geen bereik op de zaak, amper bereik thuis. Als ik wil bellen moet ik altijd ver naar buiten lopen. Ik betaal voor een dienst die bij mij zwaar in gebreke valt, maar niet van hun af kan komen omdat ze daarin niet bereikbaar zijn.

Wie heeft hier nog meer last van??

Re: Telfort weigert klachten te behandelen

Geplaatst: 12 sep 2013 08:32
door Telfort webcare
@Devious,

Dank je! Ik heb het inmiddels aangepast ;)

Daphne