LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hollands nieuwe weigert bkr op adres

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bkr hollandsnieuwe
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2013 18:42

hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door bkr hollandsnieuwe »

Ik ben al maanden bezig met een nieuwe telefoon, de mijne doet het niet meer en als moeder zie ik mij genoodzaakt altijd bereikbaar te zijn.
Ik kwam bij hollandsnieuwe terecht, bestelde de telefoon en maakte een afspraak voor de bezorging.
en toen kreeg ik de email dat ik niet door de credietcheck heen kwam.
Ik vond dit raar want ik had zelf net 5 jaar in het buitenland gewoond en dus helemaal geen aankopen gedaan of dingen afgesloten hier.
Na heel lang heen en weer gemail, en telefoontjes die een godsvermogen kosten kreeg ik van "mirjam"te horen dat ik contact op moest nemen met experian, dit was mij echter al gemaild zei ze ????? (niet dus) Dat heb ik gedaan en mijn gegevens opgevraagd. Hier uit blijk ik helemaal schoon maar mijn adres niet.
Ik weet ook dat mijn vorige bewoner last had met incasso's dus ik had het al verwacht.
Ik kon volgens experian met mijn gegevens ( het dossier waar op staat dat er op naam geen bkr staat maar wel op adres) gewoon aantonen bij hollandsnieuwe dat ik wel degelijk credietwaardig ben. Maar dat eenmaal gedaan kreeg ik een email van hollandnieuwe dat ze me hoe dan ook wel weigeren,voor de zekerheid ofzo.
Dit vind ik discriminerend, ik kan er echter niets aan doen dat mijn vorige bewoner een wanbetaler is/was.
Dit is de email die ik kreeg en daar bij wil ik zeggen dat na minstens 5 telefoontjes ze nu echt wel weten dat ik een mevrouw ben, en ook zeker weten wat daarbij de achternaam is.

Goed werk hoor hollandsnieuwe!

Geachte heer/ mevrouw,
Onlangs ontvingen wij van u een bericht waarin u informeerde naar de reden dat wij uw aanvraag niet hebben geaccepteerd. Wij willen hier als volgt op reageren.
Op grond van de Algemene Voorwaarden is hollandsnieuwe gerechtigd bij iedere nieuwe aanvraag een risico-onderzoek uit te voeren op basis van de door de klant verstrekte gegevens en tevens op basis van informatie uit externe databanken. Het risico-onderzoek, evenals de beslissing tot het al dan niet accepteren van uw aanvraag, is een bijna volledig geautomatiseerd proces. hollandsnieuwe kan geen verder inzicht verschaffen in de details van haar onderzoeks- en beoordelingsmethoden. Uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld met inachtname van de geldende privacy-wetgeving.
De afwijzing van uw aanvraag is gebaseerd op het risico-onderzoek en ons acceptatiebeleid op basis waarvan wij het momenteel niet raadzaam achten om met u een overeenkomst aan te gaan.
U heeft zelf aangegeven dat een vorige bewoner op het adres wellicht niet kredietwaardig zou zijn geweest. Dit kan er helaas toe leiden dat u nu niet geaccepteerd wordt door de creditcheck.
Wellicht biedt hollandsnieuwe-prepaid uitkomst voor u om toch mobiel te kunnen bellen.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

[persoonsgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2015 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door Roned70 »

Belachelijk.

Rede te meer om nooit klant bij Hollandse Nieuwe te worden.
Hoewel je je afvraagd of je dat uberhaupt wel zou willen.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Echter zou je bij meer providers deze afwijzing krijgen in eerste instantie, echter is het de vraag hoe de provider er dan verder mee doorgaat.
Uit ervaring weet ik dat KPN/Hi en Telfort ook met Experian werken, daarom zou je meer kans maken bij T-Mobile of Vodafone.

Doe anders een vergelijking op deze website en misschien komt er nog een leuke aanbieding voorbij: http://www.belkostenwijzer.nl

MVG,

Henk

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste mevrouw,

Uit uw klacht begrijp ik dat u het iet eens bent met de creditcheck afwijzing. Ik begrijp uw frustratie en zou dit graag verder voor u willen uitzoeken. Zou u daarom in een privé bericht uw postcode, huisnummer en email adres kunnen vermelden?

Hartelijk dank alvast,

hollandsnieuwe

bkr hollandsnieuwe
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2013 18:42

Re: hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door bkr hollandsnieuwe »

beste hollandsnieuwe
Dit heb ik al meerdere malen gedaan.
U personeel heeft zelfs een kopie van het dossier van
expedian waar in staat dat de negatieve melding alleen op adres staat.
Ik krijg op elke email die ik stuur 5 verschillende emails terug van andere mensen met totaal
andere antwoorden.
Zo kreeg ik gister avond, nadat ik al een email had gehad dat er niets aan te doen had en
HN had besloten voor de zekerheid niet met mij een contract aftesluiten....LATER een email
dat ze het verder wilden gaan uitzoeken. Dat nadat ik al verteld had naar radar te stapen.
Ik heb zelfs contact opgenomen met een jurist!Die zij dat dit niet mijn probleem had mogen zijn maar dat van jullie! en dat er een financiele afdeling is bij HN die dit best even inorde had kunnen maken voor mij.
Het heeft mij onnodig veel tijd en telefoon kosten gekocht. Ik ben moe
zoals iemand hier al ieder schreef in een reactie.
Wie wilt er uberhaubt nog klant van hollandsnieuwe worden?

Ik ben genoodzaakt met een ander bedrijf een contract af te sluiten.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door trail46 »

bkr hollandsnieuwe schreef: Wie wilt er uberhaubt nog klant van hollandsnieuwe worden?

Ik ben genoodzaakt met een ander bedrijf een contract af te sluiten.
Als iemand verstandig is sluit je daar geen contract af, zie de klachten over hollandsnieuwe.
Die noodzaak is in u voordeel, vlug bij een ander wel een contract afsluiten want dit slaat als een tang op een varken.De vorige bewoner kan wel levenslang hebben gekregen en dan moet uw ook naar de gevangenis.?

bobr16
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2013 16:46

Re: hollands nieuwe weigert bkr op adres

Ongelezen bericht door bobr16 »

Soortgelijke ervaring. HBO Student 29, Nederlands, 10+ jaar ondernemer, prima zaterdagbaan, nog nooit iets geweigerd, nooit betrokken bij faillissement of rekening onbetaald gelaten.

Na veel mailen, bellen, Experian rapport opvragen, KVK ID BANK mailen kreeg ik goed bericht:

"Ik zou moeten vragen om nog een keer een aanvraag te plaatsen.
Excuses voor het ongemak

Rainer"

Ik opnieuw aanvraag doen, helaas weer dezelfde melding. Ik mail sturen, reactie:

"U heeft aangegeven niet gergeistreerd te zijn bij Experian. Volgens onze desbetreffende afdeling staat de melding die los van hollandsnieuwe. U kunt het beste inderdaad opzoek naar een provider waar u wel klant kunt worden.

[persoonsgegevens verwijderd]"

Ik voel me gediscrimineerd door HollandsNieuwe en heb schade omdat ik elders een duurder abonnement heb moeten afsluiten en kosten heb gemaakt om Hollandsnieuwe te bereiken.

Heb vandaag een aangetekende brief gestuurd, ben benieuwd of / hoe Hollandsnieuwe dit oplost. Ik ben tot dusver erg teleurgesteld. Hou jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2015 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Gesloten