Pagina 1 van 1

Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 16:55
door Pajen
Vorig jaar mei heb ik bij Hi een abonnement afgesloten: 75 belminuten +internet, met toestellease en verzekering. Bij dit tweejarige abonnement kreeg ik een studentenkorting zo vertelde de verkoper.
Maandelijkse kosten ongeveer €30.

De ene maand kwam ik wel uit met 75 minuten, de andere maand niet, daarom paste ik mijn belbundel regelmatig naar boven (150 minuten) aan. Ook vielen de kosten soms hoger uit doordat ik 0900-nummers moest bellen.

Maar op mei van dit jaar kreeg ik ineens een telefoonrekening van €54,93 terwijl ik wist dat ik nog zeker binnen mijn bundel zat en maar 1 keer kort een 0900-nummer had gebeld (Want het verbruik van je belminuten/internet is op een app te bekijken).
Omdat ik niks van de hoge kosten snapte heb ik de klantenservice gebeld en daar werd mij doodleuk verteld dat mijn 50% korting voorbij was. Terwijl de enige korting die ik wist de studentenkorting was (€3,50 per maand).
Hierop heb ik geprobeerd een kopie van mijn contract te vragen om te zien waar ik dan precies voor heb getekend. Een kopie was niet mogelijk via de klantenservice want ik had het abonnement in de winkel afgesloten, dus ik bezocht de winkel.

Ook in de winkel kon de verkoper mijn contract niet vinden, zogenaamd omdat deze maar 1 jaar worden bewaard (terwijl mijn contract toch echt 2 jaar loopt). Hij draaide wel wat papieren uit met daarop mijn overeenkomst en de details van mijn abonnement. Op deze overeenkomst staat inderdaad mijn handtekening, maar de enige korting die wordt benoemd is de studentenkorting.
De verkoper heeft een klacht aangemaakt, maar binnen de beloofde 10 werkdagen had ik niks vernomen over de klacht dus ik ging weer langs bij de winkel. Deze keer was er telefonisch contact en werd de klacht alsnog in behandeling genomen maar weer hoorde ik niets binnen de beloofde 10 werkdagen.

Vorige week bezocht ik dus nogmaals de winkel en toen bleek dat mijn klacht nog dezelfde dag was ‘behandeld’ maar dat de verkoper had verzuimd mij over de uitkomst op de hoogte te stellen.
De betreffende email met het antwoord was dat het contract (wat ik inmiddels al 3x had) maar één keer werd verstrekt en dat er een 50% kortingsactie was op het moment dat ik mijn abonnement afsloot en dat de actie correct is aangevraagd en toegepast (Dus door de verkoper en niet door mij persoonlijk!)
Ook stond er in de email dat ik dit op mijn factuur had kunnen zien. Maar deze facturen heb ik niet ingezien omdat ik gebruik maak van de Hi App, waarop alleen mijn verbruik staat en het totaalbedrag van de rekening. In dezelfde app is ook duidelijk mijn abonnement beschreven (welk toestel, hoeveel belminuten, hoeveel MB internet etc) maar de enige benoemde korting is weer alleen de studentenkorting.

Ik blijf erbij dat de verkoper mij NIET heeft verteld dat ik naast de studentenkorting ook een eenjarige actie had van 50% korting. Ook in mijn overeenkomst staat nergens iets over de eenjarige actie en de enige handtekening die ik heb gezet staat op de overeenkomst waarin de korting niet wordt benoemd.
Wat kan ik nu doen? Want voor Hi is de klacht zo afgehandeld maar ik ben het er niet mee eens!

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 17:30
door GJvdZ
Heb je zelf dan geen kopie van het contract meegekregen?

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 17:34
door Pajen
Ja ik heb een kopie van het 'contract' maar ze noemen het daar een overeenkomst.
En in die overeenkomst staat die eenjarige actie niet beschreven!

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 17:41
door devious
Pajen schreef:Ja ik heb een kopie van het 'contract' maar ze noemen het daar een overeenkomst.
En in die overeenkomst staat die eenjarige actie niet beschreven!
contract is een ander woord voor overeenkomst, grapjas. Maar als er echt in de kopie staat beschreven dat je korting gedurende de hele contractduur zal worden gegeven dan heb je een heel fraai punt. Dat win je met gemak bij de Geschillencommissie. Dien eerst een officiële klacht in bij Hi. Met een termijn voor de oplossing. Laten ze het afweten, dan direct door naar
De Geschillencommissie
Niet leuk, maar je moet wat om je gelijk te krijgen. Succes

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 17:46
door Pajen
Hieronder de dingen die op de overeenkomst staan.
(Met de medewerker v de winkel heb ik de algemene voorwaarden etc nog helemaal doorgenomen om te kijken of daar dan misschien de korting in benoemd was.. maar nee!

Gegevens:

Naam: ......
Geboortedatum: .....
Adres:.....
Legitimatietype:....
Legitimatienummer:......
-------------------------------------------------------------
Abonnement:

Mobiel nr: 06-********
Naam: Hi Large 2 jaar.
Actie: Studentenkorting
Looptijd: 2 jaar

Bundels:
- 75 min/sms

Leasetoestel
Merk & type: ........
IMEI nummer toestel: .............
Toestelservice inbegrepen: 4 uur vervangservice
Toestelservice extra: SmartCare Schade..
-------------------------------------------------------------
Betaalgegevens:
Naam: .......
Adres:
Betaalwijze: automatisch incasso
Bankrekening: ************
Betalingstermijn: per maand
-----------------------------------------------------------------
Overige gegevens:

Orderdatum: 08-05-2012.
Ingangsdatum overeenkomst: 09-05-2012

-----------------------------------------------------------------
Akkoordverklaring:
Verhaaltje over algemene voorwaarden, actuele tarieven en tariefsvoorwaarden van toepassing blabla..
Dan kort stukje over voorwaarden toestellease...
Dan kort stukje over privacy en kredietwaarderingsinstanties..

Iets over tariefwijzigingen en bundels per 1 oktober volgens CBS consumentenprijsindex....

-----------------------------------------------------------------
Ondertekening:
Naam: ................
Geboorte datum: ...........
Datum:............
Plaats: ..................
Handtekening...

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 17:50
door Pajen
Het punt voor mij is dat er maar één korting wordt beschreven in de overeenkomst en dat is de studentenkorting van €3,50 per maand...

Nergens kan ik terugvinden dat er een eenjarige actie is.. en ik heb hier dus ook niet voor getekend!

Ook op de bijbehorende kassabon staat hier niks over!

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 20:14
door devious
Zoals ik al zei. Je hebt gewoon een heel goed punt. Dien dus die klacht in bij Hi en geef ze een termijn van maximaal 4 weken om het volledig in orde en zoals afgesproken te maken. Indien geen bevredigende reaktie, dan direct dor naar de Geschillencommissie. Kost je wel 50 euri, maar dat krijg je later wel weer terug.
Succes, want leuk is anders.

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 20 sep 2013 20:32
door Pajen
In principe heeft een medewerker van de Hi winkel al een klacht ingediend..
Voor Hi is de klacht afgedaan met een lullig antwoord waarvan de medewerker ook
nog was vergeten mij op de hoogte te stellen!
Volgens de medewerker was dit de 'hoogst mogelijke' manier van klagen met de beste
kans op een goede oplossing.

Ik heb het antwoord nu een week laten bezinken en ga het er niet
bij laten zitten! Vandaag nogmaals en nu zelf een klacht ingediend bij Hi, zal
een reactie hierop afwachten en anders inderdaad die geschillencommissie inschakelen!
Mochten er nog andere tips zijn, dan hoor ik dat graag!
Bedankt voor de reacties!

Re: Klacht over Hi abonnement

Geplaatst: 24 sep 2013 11:43
door Hi-Webcare
Hi Pajen,

Het is natuurlijk niet fijn als je voor verrassingen komt te staan. Zeker niet als dit kosten tot gevolg heeft. Ik wil graag met je meekijken om samen tot een mooie oplossing te komen. Hiervoor heb ik jouw 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer nodig. Zou je deze samen met het contract willen mailen naar [email protected]? Als je Tros Radar/Korting gebruik als onderwerp kan ik je mail snel en makkelijk terugvinden.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum