LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe weigert onterecht abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JJ Humphouse

Hollands Nieuwe weigert onterecht abonnement

Ongelezen bericht door JJ Humphouse » 05 okt 2013 13:55

Deze week hebben mijn vrouw en ik beiden een abonnementsaanvraag via Belsimpel.nl bij Hollandsnieuwe ingediend. Enkele dagen later kregen we van Belsimpel bericht dat er problemen waren met het afsluiten van het abonnement. Er zouden teveel abonnementen op onze naam/adres staan geregistreerd. Dat bevreemdt ons aangezien mijn vrouw en ik de enige zijn die allebei een abonnement hebben. Deze abonnementen lopen bij T-mobile en lopen binnenkort af. We hebben allebei nummerportatie aangevraagd waardoor de abonnementen ook nog eens komen te vervallen. We hebben momenteel dus geen abonnement bij Hollandsnieuwe. Op ons adres is ook door niemand adres ooit iets geregistreerd geweest aangezien wij de eerste bewoners zijn en hier al ruim zes jaar wonen.

Navraag bij de helpdesk van Hollandsnieuwe via twitter leverde helaas geen resultaat op, sterker nog het werd alleen maar erger. Want nu bleek het maximaal aantal abonnementen niet de boosdoener maar zouden er iets zijn geconstateerd tijdens de creditcheck. Ook dit bevreemdt ons zeer. Een lening anders dan een een hypotheek hebben we niet en we hebben ook geen betalingsachterstanden of iets dergelijks. We zijn doorverwezen naar Experian en van hen hebben we inzage in onze gegevens gekregen. Een document hiervan hebben we thuisgestuurd gekregen. Zoals verwacht staat er werkelijk niets in wat zou duiden op een probleem. Er zijn nergens registraties gevonden en de laatste keer dat er gegevens zijn opgevraagd is ruim twee jaar geleden door onze huidige provider T-mobile.

Hollandsnieuwe blijft echter vooralsnog onvermurwbaar en de mooie aanbieding via Belsimpel lijkt ons door de neus te worden geboord. Ze geven zelfs aan dat het door Experian gegeven advies bindend is en er niks kan worden gecorrigeerd, zelfs als we kunnen aantonen dat er foutieve informatie is gebruikt.

We begrijpen er niets van, wat kunnen we hier nog aan doen behalve over te stappen naar een andere provider dan Hollandsnieuwe?

sjohie

Re: Hollands Nieuwe weigert onterecht abonnement

Ongelezen bericht door sjohie » 05 okt 2013 15:12

JJ Humphouse schreef:Deze week hebben mijn vrouw en ik beiden een abonnementsaanvraag via Belsimpel.nl bij Hollandsnieuwe ingediend. Enkele dagen later kregen we van Belsimpel bericht dat er problemen waren met het afsluiten van het abonnement. Er zouden teveel abonnementen op onze naam/adres staan geregistreerd. Dat bevreemdt ons aangezien mijn vrouw en ik de enige zijn die allebei een abonnement hebben. Deze abonnementen lopen bij T-mobile en lopen binnenkort af. We hebben allebei nummerportatie aangevraagd waardoor de abonnementen ook nog eens komen te vervallen. We hebben momenteel dus geen abonnement bij Hollandsnieuwe. Op ons adres is ook door niemand adres ooit iets geregistreerd geweest aangezien wij de eerste bewoners zijn en hier al ruim zes jaar wonen.

Navraag bij de helpdesk van Hollandsnieuwe via twitter leverde helaas geen resultaat op, sterker nog het werd alleen maar erger. Want nu bleek het maximaal aantal abonnementen niet de boosdoener maar zouden er iets zijn geconstateerd tijdens de creditcheck. Ook dit bevreemdt ons zeer. Een lening anders dan een een hypotheek hebben we niet en we hebben ook geen betalingsachterstanden of iets dergelijks. We zijn doorverwezen naar Experian en van hen hebben we inzage in onze gegevens gekregen. Een document hiervan hebben we thuisgestuurd gekregen. Zoals verwacht staat er werkelijk niets in wat zou duiden op een probleem. Er zijn nergens registraties gevonden en de laatste keer dat er gegevens zijn opgevraagd is ruim twee jaar geleden door onze huidige provider T-mobile.

Hollandsnieuwe blijft echter vooralsnog onvermurwbaar en de mooie aanbieding via Belsimpel lijkt ons door de neus te worden geboord. Ze geven zelfs aan dat het door Experian gegeven advies bindend is en er niks kan worden gecorrigeerd, zelfs als we kunnen aantonen dat er foutieve informatie is gebruikt.

We begrijpen er niets van, wat kunnen we hier nog aan doen behalve over te stappen naar een andere provider dan Hollandsnieuwe?
Niks, een bedrijf met zo'n notoir slechte reputatie op het gebied van klantvriendelijkheid als hen, kan je maar op 1 manier een lesje leren, en dat is met je handel/geld naar een concurrent gaan.

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 05 okt 2013 15:16

HN is aantoonbaar waardeloos, check Google. Heel raadzaam elders een abbo af te sluiten.
Verder geen energie insteken, is alleen vermoeiend en levert niets op.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 08 okt 2013 12:57

JJ Humphouse schreef:Deze week hebben mijn vrouw en ik beiden een abonnementsaanvraag via Belsimpel.nl bij Hollandsnieuwe ingediend. Enkele dagen later kregen we van Belsimpel bericht dat er problemen waren met het afsluiten van het abonnement. Er zouden teveel abonnementen op onze naam/adres staan geregistreerd. (...)
Goedemiddag heer/mevrouw,

Bedankt voor het bericht en uw interesse in hollandsnieuwe. Uit bovenstaand schrijven begrijp ik dat er een negatief advies is gegeven naar aanleiding van de creditcheck. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is. hollandsnieuwe laat de creditcheck uitvoeren door een externe partij, waarbij er een advies wordt gegeven. Dit advies is voor hollandsnieuwe zeer belangrijk - waardoor er bij een negatieve uitslag helaas geen abonnement kan worden afgesloten.

Eventueel kan u de oorzaak van het negatieve advies opvragen bij Experian. Echter moet ik u helaas meedelen dat het, door het negatieve advies, het helaas niet mogelijk is om een abonnement bij hollandsnieuwe af te sluiten.
Wellicht is het een optie op een SimOnly abonnement of een PrePaid aansluiting bij hollandsnieuwe af te sluiten waarbij het toestel in één keer kan worden aangeschaft.

Mocht u nog vragen hebben? Dan kan u ons bereiken via www.hollandsnieuwe.nl/contact, of een bericht op Facebook of Twitter.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 08 okt 2013 13:27

hollandsnieuwe schreef:
JJ Humphouse schreef:Deze week hebben mijn vrouw en ik beiden een abonnementsaanvraag via Belsimpel.nl bij Hollandsnieuwe ingediend. Enkele dagen later kregen we van Belsimpel bericht dat er problemen waren met het afsluiten van het abonnement. Er zouden teveel abonnementen op onze naam/adres staan geregistreerd. (...)
Goedemiddag heer/mevrouw,

Bedankt voor het bericht en uw interesse in hollandsnieuwe. Uit bovenstaand schrijven begrijp ik dat er een negatief advies is gegeven naar aanleiding van de creditcheck. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is. hollandsnieuwe laat de creditcheck uitvoeren door een externe partij, waarbij er een advies wordt gegeven. Dit advies is voor hollandsnieuwe zeer belangrijk - waardoor er bij een negatieve uitslag helaas geen abonnement kan worden afgesloten.

Eventueel kan u de oorzaak van het negatieve advies opvragen bij Experian. Echter moet ik u helaas meedelen dat het, door het negatieve advies, het helaas niet mogelijk is om een abonnement bij hollandsnieuwe af te sluiten.
Wellicht is het een optie op een SimOnly abonnement of een PrePaid aansluiting bij hollandsnieuwe af te sluiten waarbij het toestel in één keer kan worden aangeschaft.

Mocht u nog vragen hebben? Dan kan u ons bereiken via http://www.hollandsnieuwe.nl/contact, of een bericht op Facebook of Twitter.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

Als HN net zoveel moeite zou nemen om behalve een - damage control - bericht te plaatsen ook de voorgaande berichten te lezen zou je nog enig waardering kunnen krijgen.

Jullie zijn tenminste 2 klanten misgelopen en dan nog wat er meer volgt door deze negatieve reclame.

De uitslag is opgevraagd en er staat niets negatiefs in !! Dus dan ook geen simonly, prepaid of wat dan ook bij jullie. Helaas pindakaas voor HN.
Ze geven zelfs aan dat het door Experian gegeven advies bindend is en er niks kan worden gecorrigeerd, zelfs als we kunnen aantonen dat er foutieve informatie is gebruikt.

JJ Humphouse

Ongelezen bericht door JJ Humphouse » 09 okt 2013 19:46

De afgelopen dagen regelmatig contact gehad met HollandsNieuwe. Oorzaak zit hem dus niet in de creditcheck maar in het feit dat er op op ons adres meerdere abonnementen van HN zouden zijn afgesloten. Althans, dat is de lezing van HollandsNieuwe. Dit is niet waar! Het probleem zit het in het feit dat we wonen in een adres met toevoeging, in ons geval straatnaam 1 -16. Met deze toevoeging kan HN niet omgaan, HN ziet dit als huisnummer 1. Aangezien de straat met huisnummers loopt van 1 - 1 tot 1 -35 en HN al deze adressen ziet als huisnumemr 1 is het niet verwonderlijk dat er op een van deze adressen een abonnement van HN is afgesloten. HollandsNieuwe is niet in staat dit probleem op te lossen en heeft ons hierom geweigerd.

Los van het feit dat de weigering echt belachelijk is zijn we de afgelopen dagen van het kastje naar de muur gestuurd en hebben meerdere redenen van afwijzing gehad. Is het als HN nu zo moeilijk om direct een juiste reden van afwijzing door te geven en beter nog, kan het probleem nu echt niet worden opgelost? En zo niet, er kan toch ook een melding op de site van HN worden geplaatst dat door technische onmogelijkheden adressen met een toevoeging onterecht geweigerd kunnen worden?

Ik hoop van harte dat dit bericht wordt gelezen door de redactie van Tros Radar en dat zij mogelijkheden zien om met de directie van HN in contact te komen.
Laatst gewijzigd door JJ Humphouse op 09 okt 2013 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud buskens

Ongelezen bericht door ruud buskens » 09 okt 2013 19:46

Hier hetzelfde. Via belsimpel een contract met Hollandse Nieuwe. Door krediet check geweigerd bij Hollandse nieuwe. Dit klopt niet want krediet waardigheid is correct. Denk dat er iets niet klopt bij HN.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie » 09 okt 2013 22:16

Teunbosseman schreef: Als HN net zoveel moeite zou nemen om behalve een - damage control - bericht te plaatsen ook de voorgaande berichten te lezen zou je nog enig waardering kunnen krijgen.
Hun webcare sluit moeiteloos aan bij de rest van de "service" die ze verlenen. Prima manier om te laten zien hoe goed je bedrijf echt is.

DICKBEL

Ongelezen bericht door DICKBEL » 16 okt 2013 23:04

Zelfde probleem. Maandag contract afgesloten voor Hollandsnieuwe met toestel via Belsimpel.nl. Alles geregeld contract, identiteitsbewijs, 1e betaling. Wordt ik vandaag gebeld door Belsimpel.nl met de mededeling dat contract geweigerd is door Hollandsnieuwe. Reden dat er teveel abonnementen op zelfde adres zijn. Echt belachelijk. Hallo we leven in crisistijd... welk bedrijf wil er nou niet verdienen en dan ook nog eens met de zekerheid van een 'Trouwe' klant.
Heb gezin met oudere kinderen. Ik zelf en twee van mijn kinderen hebben een abonnement bij Hollandsnieuwe. Dus ja, er staan 3 abonnementen op mijn adres en allemaal op mijn naam. Nu wil ik ook een abonnement voor mijn echtgenote afsluiten, maar dat blijkt dus niet mogelijk te zijn. Heb nog nooit 1 cent te laat betaald en ben al langer klant van Hollandsnieuwe. Heb gelijk een reactie verzonden naar de klantenservice en hoop snel wat te horen. Vind het overigens wel toevallig dat dit ook bij Belsimpel.nl is. Aan wie ligt het nu?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 18 okt 2013 16:20

DICKBEL schreef: Heb nog nooit 1 cent te laat betaald en ben al langer klant van Hollandsnieuwe. Heb gelijk een reactie verzonden naar de klantenservice en hoop snel wat te horen. Vind het overigens wel toevallig dat dit ook bij Belsimpel.nl is. Aan wie ligt het nu?
Dat zal dus wel zijn dat u niet (veel) langer klant bij hen blijft - ze willen u gewoon niet (meer) als klant.
Wat dat zeggen ze in principe.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ » 18 okt 2013 16:45

dhc schreef:HN is aantoonbaar waardeloos, check Google. Heel raadzaam elders een abbo af te sluiten.
Verder geen energie insteken, is alleen vermoeiend en levert niets op.
Google resultaten zeggen niets. Mensen die geen problemen hebben zetten dat niet op internet. Je zult alleen maar klachten vinden. Als je van een bedrijf geen klachten vind hebben ze hoogstwaarschijnlijk ook geen klanten...

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 18 okt 2013 17:07

Ook zonder Google is HN waardeloos. Ik denk niet dat ik dat nader hoef toe te lichten.
Gelukkig heb ik er geen last van....

Har06

Ongelezen bericht door Har06 » 18 okt 2013 17:29

dhc schreef:Ook zonder Google is HN waardeloos. Ik denk niet dat ik dat nader hoef toe te lichten.

DHC heeft geen last van H N, DHC vindt HN waardeloos, waarop is dit gebaseerd ????

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix » 18 okt 2013 20:00

Har06 schreef:
dhc schreef:Ook zonder Google is HN waardeloos. Ik denk niet dat ik dat nader hoef toe te lichten.

DHC heeft geen last van H N, DHC vindt HN waardeloos, waarop is dit gebaseerd ????
Op dit hele topic en de rest van de topics die over HN gaan en waarin de HNWebcare zijn/haar neus laat zien.
Overigens ben ik van mening dat de HN Webcare vanaf nu alleen HNWeb mag heten, er is immers geen sprake van "care", sterker nog: het doet ze geen r€€t.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 04 nov 2013 12:32

DICKBEL schreef:Zelfde probleem. Maandag contract afgesloten voor Hollandsnieuwe met toestel via Belsimpel.nl. Alles geregeld contract, identiteitsbewijs, 1e betaling (...) Vind het overigens wel toevallig dat dit ook bij Belsimpel.nl is. Aan wie ligt het nu?
Beste Dickbel,

Uit uw klacht begrijp ik dat het niet mogelijk is om een extra abonnement af te sluiten bij ons. De reden hiervan is dat het bij hollandsnieuwe niet mogelijk is om meer dan 5 abonnementen af te sluiten. Van deze 5 abonnementen kan je maximaal 2 toestelabonnementen nemen en daarnaast nog 3 sim-only's. Het is dus wel mogelijk om een goedkoop sim-only abonnement te nemen. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd en als u in de toekomst vragen heeft kunt u altijd terecht op Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 04 nov 2013 14:01

Toch wel schokkend om te constateren dat HN na drie weken de tijd heeft om te reageren en vervolgens ijskoud verwijst naar social media...als je nog vragen hebt...

Gelukkig zit ik niet bij die club maar dit zou des te meer reden zijn om over te stappen.
Prutsers dus!

JHAW

Ongelezen bericht door JHAW » 13 dec 2013 20:26

Heb hetzelfde geval gehad. Prima opgelost door HN. Ik moest even inloggen op bestaand abonnement en daar extra abonnementen aanvragen. Ging soepel. Ondertussen al 4 aansluitingen en erg tevreden. Ik herken de negatieve reacties niet.

Een tevreden klant.

Alleen de € 30 bezorgkosten blijf ik erg hoog vinden....

Gesloten