Pagina 1 van 2

Dynafix Care

Geplaatst: 07 okt 2013 18:38
door dnomzz
Onlangs stuurde ik mijn toestel via The Phone House op naar Dynafix Care, omdat dit blijkbaar het enige bedrijf is die over reparaties gaat. Had voorheen nog nooit over dit bedrijf gehoord, maar na het verzenden van mijn toestel was ik toch benieuwd. Schrikbarend hoeveel klachten er op internet staan.

Ik heb mij voorgenomen om mijn ervaring - ongeacht positief of negatief - te delen op internet. Hoewel ik goede hoop had, ben ik uiteindelijk toch hier bij TROS Radar beland.

Kort en krachtig verhaal:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 19-9-2013 20:20:50
Order - Bevestigd 19-9-2013 20:21:01
Reparatie service point - Reparatie afgebroken 19-9-2013 20:40:04
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 20-9-2013 10:02:20
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 21-9-2013 1:42:16
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 21-9-2013 1:42:17
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-9-2013 7:46:56
Reparatie repair center - In behandeling 27-9-2013 9:46:09
Reparatie Intern - Component repair 27-9-2013 9:50:20


Mijn toestel is op 21 september ontvangen en verstuurd naar de interne reparatiedienst. Daar is het toestel op 27 september aangemeld en is begonnen aan de reparatie. Plots valt het stil.

Het toestel heeft een probleem met de WiFi connector. Wanneer getracht wordt WiFi in te schakelen blijft deze eindeloos hangen, wat duidt op een defecte WiFi antenne en/of moederbord. Een simpele component reparatie dus, zoals hierboven ook al te lezen valt.

Het is nu 7 oktober. We zijn 7(!) werkdagen verder sinds aan de reparatie is begonnen. Het lijkt mij niet dat er 7 dagen aan een component reparatie wordt gewerkt. Dat houdt in dat hier al 56 uur in zit. Tel hier het uurloon bij op en het toestel zou zo goed als BER zijn.

Op dinsdag 1 oktober heb ik Dynafix een mailtje gestuurd (aangezien bellen 45 cent p/m kost en ze je vrolijk laten wachten). Vandaag heb ik hier een reactie op gekregen. Althans, het is maar wat je een reactie kunt noemen:

"Beste, graag status update van deze reparatie."

Het lijkt mij dat dit een intern mailtje had moeten zijn, maar dat is het dus niet geworden. Geen CC aan een specifiek persoon of een afdeling. Hier direct op gereageerd en aangegeven dat ik dit bericht waarschijnlijk niet had moeten ontvangen. Echter geen reactie hierop, dat zal blijkbaar ook wel weer een week gaan duren.

Ik begrijp dat het lang kan duren voordat het toestel gerepareerd retour komt, maar het is uit bovenstaande overzicht duidelijk op te maken dat men op de bewuste vrijdag 27 september begonnen is aan de reparatie, en dat het toen gewoon is stil gevallen. Alsof men mijn toestel is kwijtgeraakt of aan de kant heeft gelegd.

Hier kunt u tevens de verschillende reparatie statussen van Dynafix zien. Men had inmiddels al lang moeten aangeven in welk vervolg fase mijn toestel nu zit, bijvoorbeeld "wacht op onderdelen" of "wacht op omruil". Maar NIKS!

Google voor de grap eens op Dynafix ervaringen... het is onbegrijpelijk hoeveel klachten dit bedrijf krijgt. Hier mag wel eens hard tegen opgetreden worden.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 08 okt 2013 00:45
door Harrie Kierie
dnomzz schreef: Google voor de grap eens op Dynafix ervaringen... het is onbegrijpelijk hoeveel klachten dit bedrijf krijgt. Hier mag wel eens hard tegen opgetreden worden.
Je hebt volkomen gelijk. Belachelijk dat daar nog nooit aandacht aan besteed is!

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 08 okt 2013 09:09
door olaf79
Je zit op het juiste forum. Vraag de redactie een stukje in het programma eraan te wijden.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 15 okt 2013 00:08
door dnomzz
Inmiddels weer een week verder. Toeval of niet, maar er wordt nu in ieder geval (overdreven) geupdatet.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 19-9-2013 20:20:50
Order - Bevestigd 19-9-2013 20:21:01
Reparatie service point - Reparatie afgebroken 19-9-2013 20:40:04
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 20-9-2013 10:02:20
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 21-9-2013 1:42:16
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 21-9-2013 1:42:17
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-9-2013 7:46:56
Reparatie repair center - In behandeling 27-9-2013 9:46:09
Reparatie Intern - Component repair 27-9-2013 9:50:20
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 8-10-2013 9:36:22
Reparatie repair center - In behandeling 10-10-2013 8:19:28
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 10-10-2013 8:19:40


Donderdag is het jubileum. Dan is mijn toestel een maand weg voor een simpele component reparatie. Ik vind dit onbegrijpelijk dat dit zomaar kan bij een toestel als de Samsung Galaxy S4. Je zou toch denken dat ze voor de S4, One en iPhone 5 wel een speciale afdeling hebben.

Volgens de website van Dynafix hebben zij een A-grade certificering van Samsung ontvangen. "Om hiervoor in aanmerking te komen dient het service center 900 of meer van de maximale 1000 punten te behalen. Met 940 punten voldoet Dynafix ruim aan deze norm". Ik weet niet waar deze punten op gebaseerd zijn, maar uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat snelheid van de reparatie hier hoogstwaarschijnlijk niet in meedeed. Als ik andere reviews mag geloven, dan zit hier ook niet de werkelijke constatering van het probleem in vermeld (*kuch* 'waterschade'), of het werkelijk repareren van een probleem.

Ik denk dat het maar eens tijd wordt voor een livechat met Samsung morgenvroeg. Aangezien Dynafix de officiële partner is van Samsung wat betreft reparaties neem ik hun dit ook zeer kwalijk. Laten zij maar eens stappen ondernemen tegen Dynafix.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 15 okt 2013 19:34
door dnomzz
Contact opgenomen met Samsung via de live chat.

Waar het op neer komt is dat Samsung geen inzicht heeft in de bedrijfsprocessen van Dynafix, en zij raden aan om telefonisch contact op te nemen met Dynafix (reminder: 45 ct p/m).

Ik heb Samsung duidelijk gemaakt dat ik de service van hun kant ook waardeloos vind. Zij hebben Dynafix A-grade gecertificeerd, en toch is het mogelijk dat ik mijn Samsung Galaxy S4, Samsung's vlaggenschip, na een maand nog niet terug heb terwijl het een simpele component repair betreft. Persoon aan de live chat wilde mij duidelijk maken dat dit niet betekent dat er niet aan gewerkt wordt, maar als je dan aangeeft dat men al een week "wacht op onderdelen", en dat dit absoluut niet zou mogen voor een vlaggenschip toestel, dan weet hij/zij plots niets meer te zeggen.

Ook heb ik gevraagd of het mogelijk is om een klacht in te dienen bij Samsung. Dat kan, maar niet in dit geval. Hierop het gesprek maar beëindigd en aangegeven dat ik mijn verhaal en ervaring met Samsung dan maar via internet verspreid.

Weet dus waar je aan begint. Samsung heeft Dynafix gecertificeerd met een bijna perfecte score, terwijl je alleen maar slechte dingen over dit bedrijf leest online. Dit zegt dus ook wat over Samsung.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 19 okt 2013 09:52
door dnomzz
N.a.v. een negatieve comment op YouTube ben ik benaderd door de WeCare team van Dynafix. Op het YouTube account's verzoek een e-mail gestuurd naar een speciaal adres die niet op de website te vinden is. Deze dinsdagavond verstuurd en woensdag was het toestel dan eindelijk gerepareerd teruggezonden.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 22 okt 2013 20:59
door RemiN
Hallo dnomzz,

Ik heb ook een gevalletje Dynafix waar ik niet vrolijk van word. Net als in jou geval gaat het bij mij om een Samsung Galaxy S4. Het toestel is na moeilijk doen in de Vodafone winkel opgestuurd voor reparatie. Ik had de volgende klachten:

- Batterij is opgezwollen -> Samsung heeft dit sinds 16 oktober officieel erkend als veelvoorkomend probleem
- Toestel valt hierdoor vaak uit en de batterij duwt het scherm gedeeltelijk uit het toestel

In de Vodafone winkel werd ik eerst al niet serieus genomen en werd mij het verwijt gemaakt dat het toestel waarschijnlijk nat geworden was. Een bijzonder constatering zonder technisch onderzoek. Afijn, ik werd erop geattendeerd dat ik bij vondst van waterschade opdraaide voor onderzoekskosten en het toestel waarschijnlijk 6 tot 10 werkdagen kwijt zou zijn. Ik ging zelf uit van twee weken om teleurstelling te voorkomen.

Na ruim twee en halve week was mijn toestel nog steeds niet terug van reparatie. De track en trace status van Dynafix stond op wachten op onderdelen en ik vroeg mij af waar dan op gewacht werd. Net als jou had ik wel verwacht dat voor een vlaggenschip toch wel onderdelen op voorraad liggen. Ik besloot terug te gaan naar de winkel en zij hebben gebeld met Dynafix. Daar konden ze blijkbaar alleen in de computer zien dat het defecte onderdeel waarop gewacht werd een moederbord is wat uit Korea of China moet komen. Let wel, Samsung zegt zelf dat het probleem verholpen is met een nieuwe batterij en de batterij duwt niet tegen het moederbord (dit zit boven de batterij). Uiterst merkwaardig, maar aangezien er ongevraagd aan mijn toestel gesleuteld werd was mijn constatering dat mijn toestel geen waterschade heeft.

Statusoverzicht:
Order - Data complete 28-9-2013 13:54:28
Order - Confirmed 28-9-2013 13:54:31
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 30-9-2013 13:59:12
Logistics - Product received by Dynafix Care 30-9-2013 22:42:22
Logistics - Product sent to internal repair facility 30-9-2013 22:42:23
Logistics - Product arrived at repair center 4-10-2013 12:31:36
Repair at repair center - Started 4-10-2013 13:34:12
Internal repair - Waits for parts 11-10-2013 8:39:48
Repair at repair center - Started 21-10-2013 12:50:44
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 21-10-2013 17:36:54
Repair at repair center - Finished 21-10-2013 17:36:54
Logistics - Product ready for return shipment 21-10-2013 18:31:59
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel 21-10-2013 20:49:12

Bij het zien van deze update was ik dus in de veronderstelling vandaag mijn telefoon in de Vodafonewinkel op te kunnen halen. Echter werd ik vanochtend gebeld dat ze mijn toestel, samen met andere toestellen, in een box met water hebben ontvangen. Het toestel is dus weer defect gemeld en staat nu te wachten om opgehaald te worden door wederom Dynafix.

Vodafone kan en wil niks voor me regelen. In de winkel is op veel aandringen gebeld met de klantenservice, waar werd voorgesteld om een vervangend toestel service aan te bieden, waar ik voor de rest van mijn contractperiode, dus de komende twee jaar, 2.50 per maand voor moet betalen (een slordige 50 euro). Dat, terwijl ik niet eens de schuldige ben in dit verhaal. Dit heb ik dus niet gedaan.

Vodafone webcare wil me als zoethoudertje een vergoeding van een maand restitutie abonnementskosten aanbieden. Uiteraard op voorwaarde dat ik verder geen acties meer onderneem. Na het lezen van jou verhaal hoef ik dus blijkbaar bij Dynafix ook niet aan te kloppen en kan ik niets anders doen dan wachten.

De macht van zulke bedrijven is werkelijk schandalig en aandacht aan Dynafix en de relatie met telecomaanbieders in de uitzending zou wellicht iets los kunnen maken. Ik deel in je onvrede

Groetjes

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 22 okt 2013 22:10
door Prolix
dnomzz schreef:N.a.v. een negatieve comment... een e-mail gestuurd naar een speciaal adres die niet op de website te vinden is...
Nou, dan wordt het tijd dat je dat adres hier maar neerzet. Scheelt weer een zoektocht voor mede-mensen op Tweakers.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 24 okt 2013 23:29
door RemiN
M.Martens schreef:Alleen nog een constatatie van waterschade nog.

"Is er geen waterschade geconstateerd is uw toestel niet bij Dynafix geweest"
En anders zorgen we er wel voor dat de koerier uw toestel alsnog van een glaasje water voorziet, zo ligt er voor ons nog een tweede reparatie in het verschiet.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 04 nov 2013 19:24
door RemiN
Vandaag na 5,5 week eindelijk mijn toestel weer opgehaald in de Vodafone winkel te Venlo. Nog expliciet gevraagd of ze bij mijn toestel waterschade gevonden hebben. Nee, meneer, bij uw toestel niet, ze hebben er alleen nog een nieuw beeldscherm ingezet, want dat was toch niet goed gerepareerd de eerste keer dat het toestel weggestuurd was.
De vraag of ik zwart op wit kon krijgen wat er met mijn toestel gebeurd was. Nee meneer, dat kunnen wij niet, daarvoor kunt u het beste contact opnemen met Dynafix. Uiterst vreemd, want in feite heb ik als consument toch niks met Dynafix te maken? Ik heb recht op garantie van mijn product en daarvoor kan ik terecht bij de winkel die mij het toestel geleverd heeft toch?

Ik besluit dat ik lang genoeg op mijn telefoon heb moeten wachten en het dan toch maar mee naar huis te nemen. Het kleine stukje elektronica dat zichtbaar is ziet er goed uit.

Thuis ben ik toch benieuwd en ga eens googlen of ik als consument kan zien of een Galaxy S4 waterschade heeft opgelopen. Concurrent T-Mobile blijkt heel mooi in de supportsectie van hun webpagina een weergave neergezet te hebben van waar de vochtindicator zit : Vochtindicator
De beschrijving is helder: Is de indicator wit, dan is er niets aan de hand. Is de indicator roze of rood, dan is uw toestel met water in contact geweest.
Gelijk de batterij uit mijn toestel gehad en gekeken en warempel, mijn indicator zit ergens tussen roze en rood in. Ik word dus gewoon voor de gek gehouden door Vodafone en Dynafix.

Hoe kan ik nu het beste ervoor zorgen dat Vodafone en Dynafix mij garanderen dat de garantie op mijn toestel nu niet verlopen is?

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 27 dec 2013 03:05
door Ontevreden98
Ik ben ook niet te spreken over dynafix en hun handelswijze.

Mijn Galaxy Nexus had ik opgegeven ter reparatie van de touchscreen. Na ontvangst van mijn gerepareerde Nexus moest ik constateren dat al mijn gegevens waren gewist (Factory reset). Dit terwijl alleen was overeengekomen dat de toucschreen zou worden vervangen. Een factory reset was niet nodig stuk gezien mijn telefoon nog prima werkte behalve de touchscreen.

De voornaamste reden waarom ik instemde met de prijsopgave was om toegang te kunnen krijgen tot mijn gegevens. Om dan mijn telefoon up te daten een resetten is te belachelijk voor woorden. Als verklaring zeiden
ze dat het gebruikelijk is om bij elke reparatie de telefoon te resetten. Dit gaat niet so blijven, ik wil mijn geld terug!

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 26 mei 2014 13:07
door jammerlaan
Vandaag heb ik de Dynafis medewerker door de telefoon getrokken en ze uitgemaakt voor oplichters, want dat zijn het naar mijn mening!

Ik heb voor mijn vrouw in dec 2013 een Samsung S4 gekocht bij GSM Kliniek in Schiedam. Dat was een stuk goedkoper dan regulier. Wat je echter als consument niet weet, en ook niet verteld wordt, is dat die telefoons uit het buitenland worden geïmporteerd. In mijn geval kwam hij uit de verenigde Emiraten. Allemaal heel leuk tot je problemen krijgt. Je toestel heeft dat ineens geen garantie meer want hij is voor een ander land dan Nederland bedoeld. Ik wordt door Dynafix dan ook opgezadeld met 36 euro onderzoekskosten. Hier ben ik het niet mee eens en ik stuur mijn aankoopbon op. Ook hier krijg ik hetzelfde standaard antwoord en er wordt niet eens moeite gedaan om me echt helpen.
Daarop heb ik ze gebeld en door de telefoon getrokken.

Ze blijven echter bij hun standpunt dat ik 36 euro moet betalen omdat Samsung hen dit verplicht.

Hierop heb ik een klacht gemeld bij Samsung. Het is nu afwachten wat zij vinden. In het ergste geval stel ik de winkel aansprakelijk voor de kosten indien ik die moet maken.

Groet,
Joris.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 28 mei 2014 11:53
door Lynnekuh
Ook ik kook van woede over de werkwijze van Dynafix!
Mijn telefoon viel van de een op de andere dag uit. Via Samsung bij Dynafix gekomen. Toestel netjes aangemeld, gerepareerd en retour gekregen. Helaas met verkeerde achterkantje (ik had mijn oranje achterkantje meegestuurd en kreeg de standaard witte terug). Na mailverkeer werd aangegeven dat een achterkantje geen onderdeel van je telefoon is maar een accessoire... Sorry, maar dat vind ik onzin.
Er staat bij het aanmelden van het toestel nergens iets vermeld over dat je het achterkantje dus op eigen risico meestuurt. Een achterkantje is toch onderdeel van je telefoon.

Ik sta helaas met me rug tegen de muur en een ander is blij gemaakt met mijn oranje kleurtje... Maar gezien alle klachten die ik al op internet heb gezien doe ik zeker geen zaken meer met deze firma!

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 28 mei 2014 12:20
door Roytheslayer
jammerlaan schreef:Vandaag heb ik de Dynafis medewerker door de telefoon getrokken en ze uitgemaakt voor oplichters, want dat zijn het naar mijn mening!

Ik heb voor mijn vrouw in dec 2013 een Samsung S4 gekocht bij GSM Kliniek in Schiedam. Dat was een stuk goedkoper dan regulier. Wat je echter als consument niet weet, en ook niet verteld wordt, is dat die telefoons uit het buitenland worden geïmporteerd. In mijn geval kwam hij uit de verenigde Emiraten. Allemaal heel leuk tot je problemen krijgt. Je toestel heeft dat ineens geen garantie meer want hij is voor een ander land dan Nederland bedoeld. Ik wordt door Dynafix dan ook opgezadeld met 36 euro onderzoekskosten. Hier ben ik het niet mee eens en ik stuur mijn aankoopbon op. Ook hier krijg ik hetzelfde standaard antwoord en er wordt niet eens moeite gedaan om me echt helpen.
Daarop heb ik ze gebeld en door de telefoon getrokken.

Ze blijven echter bij hun standpunt dat ik 36 euro moet betalen omdat Samsung hen dit verplicht.

Hierop heb ik een klacht gemeld bij Samsung. Het is nu afwachten wat zij vinden. In het ergste geval stel ik de winkel aansprakelijk voor de kosten indien ik die moet maken.

Groet,
Joris.
Je moet dan ook gewoon de onderzoekskosten betalen natuurlijk.
Dynafix kan er niks aan doen dat GSM Kliniek je een buitenlands toestel verkocht heeft dat niet onder Europese garantie valt.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 28 mei 2014 12:58
door Dirkie
Roytheslayer schreef:
jammerlaan schreef:Vandaag heb ik de Dynafis medewerker door de telefoon getrokken en ze uitgemaakt voor oplichters, want dat zijn het naar mijn mening!

Ik heb voor mijn vrouw in dec 2013 een Samsung S4 gekocht bij GSM Kliniek in Schiedam. Dat was een stuk goedkoper dan regulier. Wat je echter als consument niet weet, en ook niet verteld wordt, is dat die telefoons uit het buitenland worden geïmporteerd. In mijn geval kwam hij uit de verenigde Emiraten. Allemaal heel leuk tot je problemen krijgt. Je toestel heeft dat ineens geen garantie meer want hij is voor een ander land dan Nederland bedoeld. Ik wordt door Dynafix dan ook opgezadeld met 36 euro onderzoekskosten. Hier ben ik het niet mee eens en ik stuur mijn aankoopbon op. Ook hier krijg ik hetzelfde standaard antwoord en er wordt niet eens moeite gedaan om me echt helpen.
Daarop heb ik ze gebeld en door de telefoon getrokken.

Ze blijven echter bij hun standpunt dat ik 36 euro moet betalen omdat Samsung hen dit verplicht.

Hierop heb ik een klacht gemeld bij Samsung. Het is nu afwachten wat zij vinden. In het ergste geval stel ik de winkel aansprakelijk voor de kosten indien ik die moet maken.

Groet,
Joris.
Je moet dan ook gewoon de onderzoekskosten betalen natuurlijk.
Dynafix kan er niks aan doen dat GSM Kliniek je een buitenlands toestel verkocht heeft dat niet onder Europese garantie valt.
TS schrijft zelf al dat de telefoon bij de GSM Kliniek goedkoper was dan regulier. Daar zal dan best wel een reden voor zijn toch. :mrgreen:

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 24 aug 2014 23:31
door raymond19
Na een aantal berichten hieronder te hebben gelezen, merk ik dat ik niet de enige ben met problemen bij Dynafix. Het bedrijf gaat slecht om met mijn klacht. Onlangs heb ik een Samsung S5 gekocht via studentmobiel met als provider T-mobile. Toen ik mijn toestel aansloot aan de laptop, vroeg deze mij om de KIES software te installeren. Echter is er iets misgegaan waarna T-mobile mij aanraadde om naar Dynafix te gaan. Het enige wat zij hoefde te doen was mijn toestel resetten, maar dit is niet gebeurd.
Ik kreeg mijn toestel 2 weken later terug met een bijlage waarin stond dat er vochtschade was geconstateerd. Na meerdere malen mailcontact, doet Dynafix weinig aan mijn klacht en blijft aanhouden dat de monteur vochtschade heeft gevonden. In de bijlage die ik van hen heb gekregen staat overigens duidelijk dat ik het toestel heb opgestuurd wegens een fout in de software-installatie. Ik vind het erg raar dat mijn toestel is onderzocht op andere schade. Toen ik het toestel terugkreeg, ging deze helemaal niet meer aan.

Ik hoop dat iedereen die problemen heeft met Dynafix van zich laat horen en dat er iets aan gedaan kan worden.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 24 aug 2014 23:44
door berndv
raymond19 schreef: Ik kreeg mijn toestel 2 weken later terug met een bijlage waarin stond dat er vochtschade was geconstateerd.
En dat voor een toestel dat als waterbestendig verkocht wordt :roll:

Maar u bent inderdaad niet de eerste, helaas :cry:
raymond19 schreef:In de bijlage die ik van hen heb gekregen staat overigens duidelijk dat ik het toestel heb opgestuurd wegens een fout in de software-installatie. Ik vind het erg raar dat mijn toestel is onderzocht op andere schade.
Op zich is dat niet vreemd. Dat gebeurt bij veel reparaties, dat is een standaard screening bij binnenkomst, ongeacht de klacht. Het begint alleen bijna op een standaard uitvlucht te lijken.
raymond19 schreef:Na meerdere malen mailcontact, doet Dynafix weinig aan mijn klacht en blijft aanhouden dat de monteur vochtschade heeft gevonden.
Niet zelf contact opnemen. U heeft een overeenkomst met tmobile, niet met dynafix. Dat ze dit uitbesteden is niet uw keus, maar die van hen. Tmobile is uw aanspreekpunt.

Eventueel kunt u de mogelijkheden voor een second opinion onderzoeken. Weet niet of dit via samsung of een andere erkende reparateur te regelen valt(als die er zijn tenminste).

Jammer dat de telefoon niet meer aan gaat nu. Anders had ik nog wel wat andere opties gehad, ook te vinden op xda-developers. Recovery mode geprobeerd? Dat is toestel aanzetten met, dacht ik, de home toets en volume up(of down, weet ik zo niet precies meer).

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 27 aug 2014 20:37
door Nickey52
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 11-8-2014 10:19:01
Order - Bevestigd 11-8-2014 10:19:33
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 11-8-2014 10:19:34
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-8-2014 22:53:35
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 13-8-2014 22:53:36
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 14-8-2014 11:47:26
Reparatie repair center - In behandeling 14-8-2014 13:23:19
Reparatie Intern - Wacht op kassabon 14-8-2014 13:34:20
Reparatie repair center - In behandeling 19-8-2014 14:48:24
Reparatie Intern - Wacht op informatie klant 19-8-2014 14:48:50
Reparatie repair center - In behandeling 19-8-2014 14:48:53
Reparatie - Wacht op informatie van de verzekeraar 20-8-2014 10:08:33
Reparatie repair center - In behandeling 20-8-2014 10:08:33
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 21-8-2014 10:31:05
Reparatie repair center - In behandeling 21-8-2014 10:32:30
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 22-8-2014 16:48:04
Reparatie repair center - Voltooid 22-8-2014 16:48:04

Bij mij kon ik de stand van zaken niet binnen komen en ook hoorde ik maar niets.
Gebeld, kreeg te horen dat er vijf dagen geleden een mail verstuurd was. Ja naar een verkeerd mailadres, terwijl ik dat bij de koerier die het verkeerd opschreef gecorrigeerd heb, letter voor letter.
Er moest een aankoopbon mee, die had ik klaar liggen toen het toestel werd opgehaald, maar de koerier vond het niet nodig die mee te nemen.
Afijn, daarna zie status verliep de reparatie soepel, maar nu komt het, ondanks mijn bellen, onderhand wel vijf verschillende telefoonnummers die allemaal verwijzen naar elkaar al die tijd niets meer gehoord.
Vraag me af waar mijn toestel gebleven is.
Heb twee keer een mail gestuurd, maar behalve de mail terug dat het ontvangen is en ze zo spoedig mogelijk zullen antwoorden gebeurt er niets. geen antwoord dus.
Ik vind het schandalig hoe er met de klant wordt omgegaan. EN met mijn telefoon, ik zit nu al bijna drie weken zonder mijn gsm, terwijl accu vervangen hooguit vijf dagen zou duren volgens Vodafone die nu overigens er niets meer aan kan doen, terijl dynafix zegt dat vodafone zich ermee kan bemoeien om het te laten versturen naar mijn huis.
Ik ben voor om dat bedrijf aan te pakken.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 21 sep 2014 18:26
door compuberry
Ook ik heb zeer slecht ervaring met dynafix jammergenoeg.
Heb mijn g3 en g2 opgestuurdt ter reparatie.
G3 heb ik netjes aangegeven waar het probleem zat. Na 2 weken retour gezonden zonder reparatie maar mocht wel €53,- euro dokken voor onderzoekskosten. Lekker makkelijk verdienen zei ik ze. Kreeg dan een standaard voorgekauwd antwoordt. G2 kreeg ik paar dagen later ook retour zonder reparatie maar dan wel onderzoekskosten betalen. Hier werd beweerd dat er sprake was van vochtschade dus pech voor mij. Heb hem daarna gebracht naar een turk gebracht voor een second opinion, maar werd niets van enige vochtschade geconstadeerd. Ik hierop bellen met dynafix (niet hun 0900 nummer maar een 040 nummer) en alweer van die voorgekauwde antwoorden. Voel mij gewoon bedrogen door hun. En ja je kan er niets aandoen. Even op internet gezocht en blijkt dat de g2 bekendt staat voor zulke problemen. Ach ja nooit meer een lg telefoon voor mij.

Re: Dynafix Care

Geplaatst: 28 nov 2014 17:25
door pamrom
Very bad service delivered by Dynafix (iRMADRMO12330394)
I have used this company to service a broken glass on a Nokia phone outside warranty. I droped the device on Oct 4th to their parcel service DPD. Unfortunately, it was only picked-up a week later (Oct 17th). It took Dynafix 10 days to establish an offer which I accept in the hour and paid immediately the repair (on Oct 29th).
Since then I couldn't get any update on the repair of my device and I started to investigate on my own. Apparently the telephone (Nokia 930) has been dispatched to Arvato in CZ. Arvato have reported a totally different issue: a buzzer problem!!!! To repair this problem, the telephone was handed over back to Teleplan Belgium (in Hasselt). Teleplan is now claiming that the device can't be repaired even on a paid base for this Buzzer issue. How can ???????
In the mean time, the only answer I receive from Dynafix is that they don't have any information from the repair service, they can't give a date nor a status and will not do so until their subcontractor is answering their request.
This is totally unacceptable. Dynafix is responsible!
They hide behind the subcontractor but have accepted the device and the money.

Pol