LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

Ik krijg een mail dat ik als trouwe ziggo internet abonnee €10,- korting krijg en dat ik waarschijnlijk de vorige mail heb gemist met dit "geweldige" aanbod. Als ik bij Ben kijk naar sim only abonnementen zie ik de zelfde prijs voor 1000Mb en 300 minuten.

Als trouwe ziggo abonnee zou ik dus maximaal €6,- per maand kwijt mogen zijn.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door Prolix »

Leg het hele verhaal eens uit, want op deze manier begrijpt niemand het.

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

ziggo stuurt abonnees een mail met een geweldig aanbod voor mobiel internet. omdat de lezer al abonnee is krijgt hij €10,- korting. de prijs voor 1000 MB en 300 minuten voor slechts €15,-.
Sim only van Ben kost voor hetzelfde pakket 16,-. wel €1,- korting dus.
Andere aanbieders heb ik niet bekeken, maar die zullen er niet veel van afwijken.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door Prolix »

henkgroningen schreef:ziggo stuurt abonnees een mail met een geweldig aanbod voor mobiel internet. omdat de lezer al abonnee is krijgt hij €10,- korting. de prijs voor 1000 MB en 300 minuten voor slechts €15,-.
Sim only van Ben kost voor hetzelfde pakket 16,-. wel €1,- korting dus.
Andere aanbieders heb ik niet bekeken, maar die zullen er niet veel van afwijken.
Maar je krijgt 10 euri korting op die 15 euri? Of is het 15 euri met de 10 euri korting? Overigens is de korting alleen voor Ziggo en dus niet voor Ben. Dus dat je 1 euro korting krijgt is appels met peren vergelijken. En hier op het forum staat ergens een aanbieding van T****t voor bijna hetzelfde voor nog minder...

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

die €15,- is inclusief korting dus.

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

mijn punt is dus dat dit bijna misleiding is. Als het het zo leest lijkt het geweldig 10,- korting. is dus 40% korting denk je. Alleen de prijs zonder korting slaat nergens op dus. veel te duur dus.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door sjohie »

henkgroningen schreef:die €15,- is inclusief korting dus.
En gebruik van de WiFi spots, een dienst die bij oa KPN en T-mobile extra betaald dient te worden, en dan zijn het max 25.000 hotspots, tegen >1 miljoen hotspots van Ziggo als alles uitgerold is. :wink:

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

die hotspots kan ik ook met vodafone ook gebruiken als ziggo abonne. dus geen enkel voordeel.

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

en over de kwaliteit van de ziggo hotspots zullen we het maar niet hebben. werkt alleen als je stil zit. Als je loopt valt de verbinding telkens weg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door sjohie »

henkgroningen schreef:ziggo stuurt abonnees een mail met een geweldig aanbod voor mobiel internet. omdat de lezer al abonnee is krijgt hij €10,- korting. de prijs voor 1000 MB en 300 minuten voor slechts €15,-.
Sim only van Ben kost voor hetzelfde pakket 16,-. wel €1,- korting dus.
Andere aanbieders heb ik niet bekeken, maar die zullen er niet veel van afwijken.
Eeuh, dat pakket van Ben is niet hetzelfde, die bieden voor die 16 euro 250 belminuten tegen 300 in het pakket van Ziggo. Ook is de downloadsnelheid bij Ben 3.6 Mbps, tegen 14,4 Mbps bij Ziggo, dat is meer dan 3x zo hoog dus. Verder is Ziggo per maand opzegbaar, en bij Ben krijg je dat tarief van 16 euro alleen bij een 2 jarig abonnement. Per maand opzegbaar bij Ben kost 21 euro/maand. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken.

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

sjohie schreef:
henkgroningen schreef:ziggo stuurt abonnees een mail met een geweldig aanbod voor mobiel internet. omdat de lezer al abonnee is krijgt hij €10,- korting. de prijs voor 1000 MB en 300 minuten voor slechts €15,-.
Sim only van Ben kost voor hetzelfde pakket 16,-. wel €1,- korting dus.
Andere aanbieders heb ik niet bekeken, maar die zullen er niet veel van afwijken.
Eeuh, dat pakket van Ben is niet hetzelfde, die bieden voor die 16 euro 250 belminuten tegen 300 in het pakket van Ziggo. Ook is de downloadsnelheid bij Ben 3.6 Mbps, tegen 14,4 Mbps bij Ziggo, dat is meer dan 3x zo hoog dus. Verder is Ziggo per maand opzegbaar, en bij Ben krijg je dat tarief van 16 euro alleen bij een 2 jarig abonnement. Per maand opzegbaar bij Ben kost 21 euro/maand. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken.
die 250=250+50 gratis. dus ook 300.
om te appen is die snelheid niet van belang. een film ga ik toch echt niet op mijn s4 bekijken.
En waarom zou je eerder willen opzeggen als je provider een goede kwaliteit levert?

Laat ziggo dan maar de zelfde specs aanbieden voor €5,- per maand. Dan zal 80% meteen overstappen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door Prolix »

henkgroningen schreef:die hotspots kan ik ook met vodafone ook gebruiken als ziggo abonne. dus geen enkel voordeel.
Kun je met elke provider gebruik maken van de Ziggo hotspots? En als je van provider verandert dan? Moet je dat dan doorgeven dat je een ander nummer enzo hebt?

henkgroningen
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:37

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door henkgroningen »

nee, die hotspots is alleen wifi. Als je ziggo hebt, krijg je een code waarmee je overal op internet kunt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Prolix schreef:
henkgroningen schreef:die hotspots kan ik ook met vodafone ook gebruiken als ziggo abonne. dus geen enkel voordeel.
Kun je met elke provider gebruik maken van de Ziggo hotspots? En als je van provider verandert dan? Moet je dat dan doorgeven dat je een ander nummer enzo hebt?
Als Ziggo klant kan je gebruik maken van de Ziggo hotspots, ongeacht de mobiele telecomaanbieder.
Het probleem is echter dat die hotspots bij andere Ziggo klanten binnen staan en het bereik dus helemaal niet zo groot is (je moet bij wijze van spreken door voortuinen kruipen om verbinding te hebben).

Als je kijkt hoeveel "echte" wifi hotspots gratis toegankelijk zijn (McDonalds, Starbucks, diverse VVV's etc) dan voegt Ziggo niet zo heel veel toe.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door sjohie »

henkgroningen schreef:
sjohie schreef:
henkgroningen schreef:ziggo stuurt abonnees een mail met een geweldig aanbod voor mobiel internet. omdat de lezer al abonnee is krijgt hij €10,- korting. de prijs voor 1000 MB en 300 minuten voor slechts €15,-.
Sim only van Ben kost voor hetzelfde pakket 16,-. wel €1,- korting dus.
Andere aanbieders heb ik niet bekeken, maar die zullen er niet veel van afwijken.
Eeuh, dat pakket van Ben is niet hetzelfde, die bieden voor die 16 euro 250 belminuten tegen 300 in het pakket van Ziggo. Ook is de downloadsnelheid bij Ben 3.6 Mbps, tegen 14,4 Mbps bij Ziggo, dat is meer dan 3x zo hoog dus. Verder is Ziggo per maand opzegbaar, en bij Ben krijg je dat tarief van 16 euro alleen bij een 2 jarig abonnement. Per maand opzegbaar bij Ben kost 21 euro/maand. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken.
die 250=250+50 gratis. dus ook 300.
om te appen is die snelheid niet van belang. een film ga ik toch echt niet op mijn s4 bekijken.
En waarom zou je eerder willen opzeggen als je provider een goede kwaliteit levert?

Laat ziggo dan maar de zelfde specs aanbieden voor €5,- per maand. Dan zal 80% meteen overstappen.
Daar gaat het niet om, dat is subjectief, en zoals je schrijft naar gelang de eigen wensen/omstandigheden. Feit is dat jij 2 verschillende producten met elkaar vergelijkt, er zitten namelijk fundamentele verschillen (looptijd en >3x hogere snelheid) tussen de 2 abonnementen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door kweenie »

om te appen is die snelheid niet van belang. een film ga ik toch echt niet op mijn s4 bekijken.
En waarom zou je eerder willen opzeggen als je provider een goede kwaliteit levert?

Laat ziggo dan maar de zelfde specs aanbieden voor €5,- per maand. Dan zal 80% meteen overstappen.
Tsja, zo ken ik er nog wel een. Om te appen heb je ook geen 1000 Mb nodig, dan heb je aan 100 ook ruim voldoende.

Klinkt mij een beetje als wanneer er een aanbieding voor een Mercedes is, klagen dat het helemaal geen aanbieding en misleiding is omdat een Dacia goedkoper is. Want tsja, je kunt toch met beide je bestemming bereiken, dus ze leveren vergelijkbare prestaties...

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door Prolix »

vogels schreef:
henkgroningen schreef:Ik krijg een mail dat ik als trouwe ziggo internet abonnee €10,- korting krijg en dat ik waarschijnlijk de vorige mail heb gemist met dit "geweldige" aanbod. Als ik bij Ben kijk naar sim only abonnementen zie ik de zelfde prijs voor 1000Mb en 300 minuten.

Als trouwe ziggo abonnee zou ik dus maximaal €6,- per maand kwijt mogen zijn.
Nooit geweten dat er mensen bestaan, die zo verschrikkelijk krom redeneren.

Berichten: 6000
Geregistreerd: 04 okt 2005 13:13
GEFELICITEERD!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door Dirkie »

henkgroningen schreef:Ik krijg een mail dat ik als trouwe ziggo internet abonnee €10,- korting krijg en dat ik waarschijnlijk de vorige mail heb gemist met dit "geweldige" aanbod. Als ik bij Ben kijk naar sim only abonnementen zie ik de zelfde prijs voor 1000Mb en 300 minuten.

Als trouwe ziggo abonnee zou ik dus maximaal €6,- per maand kwijt mogen zijn.
Je krijgt een mail van Ziggo met een aanbod voor Mobiel en gaat vervolgens bij Ben kijken om tot de conclusie te koment dat Ziggo je het niet voor 15 euro maar voor 6 euro aan moet bieden.
Vindt je het heel erg als ik deze redenering gisteren niet kon volgen maar toen dacht ik nog het is laat en morgen zal ik het wel goed zien. Maar helaas ik snap het nog steeds niet.
Maar ik kan het ook denk ik.
Bij KPN kost een Sim Only met 200 minuten, 200 SMS'jes en 100 Mb 3G (geen nul vergeten en ook geen 3 en 4 verwisseld) maar liefst 30 euro per maand, maar als je meteen voor 2 jaar gaat krijg je 2,50 per maand korting. En die is dus duurder dan Ziggo. Heb je hier wat aan :mrgreen:

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door the_hurricane »

mensen die geen internet van ziggo afnemen die betalen € 25 per maand hiervoor, maar ts heeft internet van ziggo en hoeft dus maar € 15 te betalen voor hetzelfde. tadaa € 10 korting.

Opdam Tilburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2015 12:09

Re: Ziggo mobiel goekoop ? echt niet !!

Ongelezen bericht door Opdam Tilburg »

Ziggo is juist frauduleus duur...
Ze verkopen een abonnement als "Veel Bellen "en internetten, maar het maximum is 1 G. Een beetje gebruiker van internet kan zomaar 2-3 G in de maand verbruiken...
Er is geen mogelijkheid om voor kinderen na 1 G het internet te blokkeren. Gevolg je krijgt een rekening van 165 € per maand. Voor het buiten de bundel verbruik rekenen ze dus 15 Keer !!!!!! zoveel, zonder dat je het kunt blokkeren. Kijk verder en Nooit afsluiten.

Gesloten