LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ontevreden98
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2013 02:47

Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Ongelezen bericht door Ontevreden98 »

Ik ben niet te spreken over dynafix en hun handelswijze.

Mijn Galaxy Nexus had ik opgegeven ter reparatie van de touchscreen. Na ontvangst van mijn gerepareerde Nexus moest ik constateren dat al mijn gegevens waren gewist (Factory reset). Dit terwijl alleen was overeengekomen dat de toucschreen zou worden vervangen. Een factory reset was niet nodig gezien mijn telefoon nog prima werkte behalve de touchscreen. In de prijsopgave stond ook alleen dat de touchscreen zou worden gerepareerd.

De voornaamste reden waarom ik instemde met de prijsopgave was om toegang te kunnen krijgen tot mijn gegevens en dan een back up te maken. Ik had nog vet veel fotos van mijn recente vakantie. Om dan mijn telefoon up te daten en resetten is te belachelijk voor woorden. Als verklaring zeiden
ze dat het gebruikelijk is om bij elke reparatie de telefoon te resetten. Dus volgens hun logica zouden ze bij een batterij reparatie ookmijn telefoon resetten. Ik wil nu mijn geld terug. ze hebben zich niet aan de overeenkomst gehouden.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Ongelezen bericht door Prolix »

Dynafix veroorzaakt veel ellende. Maar toch denk ik dat ze in dit geval gelijk hebben en dat jij pech hebt. Maar daarvoor zou je eerst de AV goed moeten doorspitten. Bij de meeste electronica reparaties wordt firmware ge-update waardoor het geheugen gewist is. Met alle foto's ed. Tenzij je duidelijk ergens hebt aangegeven dat dat niet de bedoeling is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Ongelezen bericht door sjohie »

Ontevreden98 schreef:Ik ben niet te spreken over dynafix en hun handelswijze.

Mijn Galaxy Nexus had ik opgegeven ter reparatie van de touchscreen. Na ontvangst van mijn gerepareerde Nexus moest ik constateren dat al mijn gegevens waren gewist (Factory reset). Dit terwijl alleen was overeengekomen dat de toucschreen zou worden vervangen. Een factory reset was niet nodig gezien mijn telefoon nog prima werkte behalve de touchscreen. In de prijsopgave stond ook alleen dat de touchscreen zou worden gerepareerd.

De voornaamste reden waarom ik instemde met de prijsopgave was om toegang te kunnen krijgen tot mijn gegevens en dan een back up te maken. Ik had nog vet veel fotos van mijn recente vakantie. Om dan mijn telefoon up te daten en resetten is te belachelijk voor woorden. Als verklaring zeiden
ze dat het gebruikelijk is om bij elke reparatie de telefoon te resetten. Dus volgens hun logica zouden ze bij een batterij reparatie ookmijn telefoon resetten. Ik wil nu mijn geld terug. ze hebben zich niet aan de overeenkomst gehouden.
Is dit iets wat je expliciet gemeld is, of is dat een eigen aanname geweest? Een factory reset en/of updaten van de firmware naar de meest recente versie, is meestal het beginpunt van een reparatie-actie namelijk.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Ongelezen bericht door jermen2 »

Een mobiele telefoon die word opgestuurd ter reparatie word standaard gereset dit uit privacy oogpunt (foto's, berichten etc.) maak dus altijd een backup voor je hem opstuurt

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Ongelezen bericht door jermen2 »

PS beter nog maak regelmatig een backup dan mis je maar een paar foto's als het toestel defect gaat

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Smartphone tijdens reparatie gereset (Dynafix)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Koop even een los geheugenkaartje en plaats die in je telefoon, zet daar je belangrijke bestanden op, die kaartjes zijn spotgoedkoop en bijna niet vol te krijgen,

Bij reparatie van de telefoon kaartje verwijderen en je hebt alles veilig thuis liggen,

Vriendelijke groeten ,

Ulbe.

Gesloten