LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling met online.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TauCeti
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2014 01:41

Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door TauCeti »

Eind 2013 ontving ik van Online een factuur voor een nog openstaand bedrag van 230 Euro. Momenteel heb ik een minimaal inkomen en 230 Euro is voor mij erg veel geld. De belkosten heb ik echt gemaakt, dus uiteindelijk moet het natuurlijk betaald worden. Maar nu komt het; ik bel met de klantenservice om een betalingsregeling te treffen. Als het bedrag verspreidt zou kunnen worden over twee a drie maanden zou ik daarmee enorm geholpen zijn. Tmobile zal hier zeker niet failliet door gaan en uit coulance lijkt het mij dat ze zo'n regeling prima kunnen treffen om hun klanten tegemoet te komen. Lijkt me wel zo menselijk. Helemaal omdat ik wegens ziekte van mijn huisdier en mijzelf aanzienlijke gezondheidskosten heb moeten maken (bij elkaar een 800 Euro).

NEE hier doet Online niet aan. Het bedrag moet ineens voor 6 januari worden betaald, anders blokkeren ze mijn internettoegang. Het treffen van een regeling is pas mogelijk vanaf 500(!) Euro betalingsachterstand en kan dan worden voldaan in twee gemakkelijke termijnen van 250 Euro p/mnd.

Hoe wou ik die rekening überhaupt betalen als mijn internet is geblokkeerd? Ik heb dan geen toegang tot internetbankieren. Overigens kan ik ook mijn emails niet meer inzien. Als ik het openstaande bedrag niet binnen een maand na de blokkade betaal komt het contract te vervallen en moet ik de resterende veertien maanden ineens, samen met de achterstand betalen, anders gaat het naar een incassobureau met alle bijkomende kosten die dan uiteraard voor mij zijn. Dit terwijl ik dus al weinig geld heb.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2014 21:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: ongefundeerd en off-topic

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door bokkel »

Je wordt niet geblokkeerd na 1 keer niet betalen. Bij Online is het zelfs geautomatiseerd. Betaal gewoon in drie termijnen, maar daarbij had je dus al een termijn moeten betalen. Als het alleen vanwege je telefoonrekening is zal je na twee maanden wellicht tijdelijk worden geblokkeerd, maar speel normaal open kaart met de Klantenservice en haal geen zieke astmatische huisdieren aan, of je eigen gezondheid en/of je werkeloosheid. Hebben ze bij de Klantenservice allemaal al een keer gehoord. Bel op werkdagen en vraag naar het Klachtenteam. Die kunnen meer voor je regelen. Maar zeuren zoals dit hier gaat em bij geen enkel bedrijf worden.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Lijkt mij ook niet, maar wat anders is dat als T-Mobile dit stukje onder ogen krijgt je een betalingsregeling wel kunt vergeten.Want dat is zoals vogels terecht plaatste is dat toch echt een gunst en geen recht.Normaal doen en zonder zielige verhalen uitleggen hoe het zit en wie weet.

TauCeti
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2014 01:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door TauCeti »

Bedrijven zijn inderdaad niet verplicht een regeling te treffen, maar het zou natuurlijk wel zo klantvriendelijk zijn. Ik wil mensen alleen maar waarschuwen voor dit bedrijf. De belkosten zijn exorbitant hoog. Je wordt binnengelokt met verleidelijke reclames en krijgt vervolgens een astronomisch hoge rekening. Dit is mijn ervaring en die wil ik hier graag delen, zodat mensen dit kunnen meenemen in het maken van een juiste beslissing bij het kiezen van een telefoon/internet provider. Ik ga in ieder geval mijn contract niet verlengen en op zoek naar een ander bedrijf die misschien wel menselijker met zijn klanten omgaat. En over die zielige verhalen: het is de waarheid. Door die onvoorziene kosten heb ik geen geld om die rekening ineens te kunnen betalen, dus waarom zou ik dat niet kenbaar mogen maken bij Online? Lijkt me een goede rede om een uitzondering op de regel te maken. Kan de facturen van de dierenarts en zorgverzekeraar zo overleggen als bewijs, mocht er getwijfeld worden aan de echtheid van mijn 'zielige verhaal'. Ik ben in ieder geval klaar met dit bedrijf en als mijn contract afloopt ga ik naar iemand anders. Die betalingsregeling kon ik overigens zowiezo al vergeten, want hier doet Online niet aan, dus als Tmobile dit stukje leest hoop ik dat ze tot inkeer komen. Ze kunnen hun algemene voorwaarden aanpassen en daarin opnemen dat het voor klanten met financiële problemen mogelijk is een regeling te treffen. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
En nog even in reactie op Vogels: misschien moeten we de wet aanpassen en klanten het recht geven op een betalingsregeling. Dan hoeft Online of welk bedrijf dan ook deze 'gunst' niet te verlenen, maar hebben klanten hier gewoon recht op. Lijkt me niks mis mee. Toch? Zou ook in uw eigen voordeel zijn, mocht u ooit zelf in deze situatie komen.
Laatst gewijzigd door TauCeti op 04 jan 2014 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze factureren elke maand, dus wanneer je voor circa 200 euro wegbelt in een maand terwijl je erg krap zit, dan moet je toch eens wat kritischer naar je eigen gedrag gaan kijken. Het scheelt enorm veel stress en ellende om gewoon geen geld uit te geven dat je niet hebt. En om dan op dit forum te gaan schreeuwen met chocoladeletters dat T-mobile Online "onmenselijk" is, wat schiet je daar mee op?
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 04 jan 2014 18:06, 3 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, ik heb een klein WAO-tje. Net teveel om in aanmerking te komen voor allerlei toeslagen die bijstandstrekkers wel hebben, dus ik heb feitelijk minder te besteden dan een bijstandstrekker.

Dat ik wél rond kan komen is omdat ik mijn bestedingspatroon goed in de gaten houdt, en zeker niet voor 230 euro per maand ga zitten verbellen. En al zou ik wel met zoiets te maken hebben, dan houdt ik de eer aan mezelf, en ga ik niet op fora als dit bedrijven de schuld geven voor iets wat ik aan mezelf te wijten heb.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2014 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijderde quotes verwijderd

TauCeti
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2014 01:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door TauCeti »

Ik ben een schrijver, maar okey. Ik volg het ook niet helemaal waarom ik hier zo word aangevallen. Waarschijnlijk medewerkers van tmobile of mensen met een dik banksaldo die zichzelf ver boven de rest van de bevolking verheven voelen en zelf nooit met incassoprocedures te maken hebben gehad, nooit ziek zijn geweest of zijn ontslagen. Met 'onmenselijk' bedoel ik dat ze zich ook in mijn situatie zouden kunnen verplaatsen en de klant tegemoet komen door een regeling aan te gaan. De rede dat ik hier met chocoladeletters rondstrooi is om duidelijk te maken dat incassoprocedures 'menselijker' moeten worden. Het geld komt er uiteindelijk wel, alleen kan het ook op een gemoedelijkere manier worden geint. Overigens rekent Online qua belkosten de hoofdprijs en als ik dit van tevoren had geweten was ik nooit bij hun een contract aangegaan. Vandaar dus de verassing aan het eind van de maand. Een uur of drie bellen lijkt me niet heel vreemd. Dit was overigens eenmalig en geen maandelijkse gewoonte. Maar ik ga mezelf niet langer lopen verdedigen hier. Tijdverspilling. We hebben in A'doorn gezien waar dit soort procedures toe lijden en kennelijk niet van geleerd. We leven in een 'samenleving' waarin je rijk wordt met een xtc laboratorium, waarin Rutte aanspoort tot het kopen van 'die nieuwe auto en dat grote huis' en dus het maken van nog meer schulden, waarin rijk rijker wordt en de armen bekeurt en bestraft worden voor hun armoede. Ik wordt er kotsmisselijk van en ben het meer dan zat. Ik denk vele mensen met mij. Ik sta echt versteld van de reacties die ik hier krijg en de manier waarop ik wordt aangevallen.
Laatst gewijzigd door TauCeti op 04 jan 2014 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door puma73 »

De rede dat ik hier met chocoladeletters rondstrooi is om duidelijk te maken dat incassoprocedures 'menselijker' moeten worden.
En om die reden beschuldigd u een bedrijf ervan oplichters te zijn, onmenselijk te zijn?

Ik denk toch echt dat u de problemen aan uw eigen gedrag te koppelen zijn. En een troost voor u, de eerste aanmaning van online of het incassobureau is GRATIS.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

TauCeti schreef:
Ik ben een schrijver, maar okey. Ik volg het ook niet helemaal waarom ik hier zo word aangevallen. Waarschijnlijk medewerkers van tmobile of mensen met een dik banksaldo die zichzelf ver boven de rest van de bevolking verheven voelen en zelf nooit met incassoprocedures te maken hebben gehad, nooit ziek zijn geweest of met ontslag te maken hebben gehad. Met 'onmenselijk' bedoel ik dat ze zich ook in mijn situatie zouden kunnen verplaatsen en de klant tegemoet komen door een regeling aan te gaan. De rede dat ik hier met chocoladeletters rondstrooi is om duidelijk te maken dat incassoprocedures 'menselijker' moeten worden. Het geld komt er uiteindelijk wel, alleen kan het ook op een gemoedelijkere manier worden geint. Overigens rekent Online qua belkosten de hoofdprijs en als ik dit van tevoren had geweten was ik nooit bij hun een contract aangegaan. Vandaar dus de verassing aan het eind van de maand. Een uur of drie bellen lijkt me niet heel vreemd. Maar ik ga mezelf niet langer lopen verdediggen hier. Tijdverspilling. We hebben in A'doorn gezien waar dit soort procedures toe lijden en kennelijk niet van geleerd. We leven in een 'samenleving' waarin je rijk wordt met een xtc laboratorium, waarin Rutte aanspoort tot het kopen van 'die nieuwe auto en dat grote huis' waarin rijk rijker wordt en de armen bekeurt en bestraft worden voor hun armoede. Ik wordt er kotsmisselijk van en ben het meer dan zat. Ik denk vele mensen met mij. Ik sta echt versteld van de reacties die ik hier krijg en de manier waarop ik wordt aangevallen.
Sinds mensenheugenis wendt men zich voor liefdadigheid tot een kerk, of soortgelijke instantie, niet een bedrijf. :wink:

Overigens worden er aan mensen in financiële nood meestal de volgende "standaard" adviezen gegeven; stoppen met roken, abonnementen opzeggen, huisdieren de deur uit te doen, en dure mobiele telefoons + abonnementen de deur uit. Zo te lezen heb jij er voor gekozen om geld wat je niet kon missen, deels uit te geven aan de gezondheid van een huisdier, en aan telefoonkosten? Dat is dus voor een deel je eigen keuze geweest, net zoals het een keuze van T-mobile/online is om jou wel of niet een betalingsregeling te gunnen.

Maar je kan in een bibliotheek of bij vrienden prima internetten, of desnoods bij de V&D of Mcdonalds. dus dat je niet kan betalen omdat je niet kan internetbankieren is natuurlijk een lachertje.

En waarom begin je weer over die gek in Apeldoorn?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Waarschijnlijk medewerkers van tmobile of mensen met een dik banksaldo die zichzelf ver boven de rest van de bevolking verheven voelen
Tuurlijk , we werken allemaal bij T mobile en de bankrekeningen van ons zijn zo hoog ,je wil het niet weten.

Lees eens wat WA schrijft over zijn inkomen!!! pfft
Nee hoor, ik heb een klein WAO-tje. Net teveel om in aanmerking te komen voor allerlei toeslagen die bijstandstrekkers wel hebben, dus ik heb feitelijk minder te besteden dan een bijstandstrekker

TauCeti
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2014 01:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door TauCeti »

Inderdaad pfffft mensen lezen mijn teksten ook niet voor ze reacties plaatsen. Maar ik vind het prima hoor; ga vooral een contract aan bij Online. I don't care. Dit is de eerste en tevens de laatste keer dat ik mensen probeer te helpen en te behoeden voor negatieve ervaringen. Zoek het lekker uit allemaal!! Ik ga mijn contract in ieder geval niet verlengen! Happy new year!!

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door gilas »

TauCeti schreef:Inderdaad pfffft mensen lezen mijn teksten ook niet voor ze reacties plaatsen. Maar ik vind het prima hoor; ga vooral een contract aan bij Online. I don't care. Dit is de eerste en tevens de laatste keer dat ik mensen probeer te helpen en te behoeden voor negatieve ervaringen. Zoek het lekker uit allemaal!! Ik ga mijn contract in ieder geval niet verlengen! Happy new year!!
Als je op dezelfde manier praat tegen de mensen van Online,dan geef ik ze helemaal gelijk dat ze je geen betalingsregeling geven.Er is ook nog zoiets als respect hebben ook al ben je het er niet mee eens.

Ik heb een betalingsregeling lopen op dit moment maar ook in het verleden heb ik weleens een regeling aangevraagd.
Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met bedrijven als ik vroeg naar de mogelijk om af te betalen in termijnen.
Gewoon omdat ik het op een normale en vriendelijke manier vraag en uitleg waarom.
De meeste bedrijven zijn best bereid om je te helpen maar je zal zelf op een nette manier toenadering moeten zoeken en laten zien dat je ook daadwerkelijk je houdt aan de afspraken.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

TauCeti schreef:Inderdaad pfffft mensen lezen mijn teksten ook niet voor ze reacties plaatsen. Maar ik vind het prima hoor; ga vooral een contract aan bij Online.
Niet nodig, ik zit bij Telfort. Wat ik gedaan heb is me eerst afvragen wat ik werkelijk nodig heb. Dat resulteerde dus in een Telfort abonnement. Gevolg is dat mijn telefoonkosten gemiddeld 5 euro per maand zijn. Maar goed, ik heb dan ook geen onnodige abonnementskosten en geen peperdure 'gratis' telefoon; gewoon een simlockvrij exemplaar, een hele goedkope, maar hij doet precies wat ik wil, en hij is van mezelf.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door armiva »

U bent natuurlijk wel degenen die de rekening zo hoog heeft laten oplopen. U zegt zelf dat u de belminuten heeft gemaakt.
Ze zijn niet verplicht om een betalingsregeling met u te treffen, zou mooi zijn voor u, maar helaas werkt dat niet zo.
Voor u is het een hoog bedrag (voor mij ook) maar u bent hier toch echt zelf verantwoordelijk voor.
Ik zit zelf ook bij T-Mobile, en ik heb nooit problemen met dit bedrijf.
Dus om het zwart te lopen maken is niet terecht.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2014 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door bokkel »

TS zit bij Online en dat heeft al sinds een jaar niets meer met TMobile te maken. Nou ja, ze zitten nog wel in hetzelfde pand maar dat komt omdat TMob ze na de overname weer heeft verkocht. Ze weten nog niet waar ze heen moeten verhuizen... :lol:

TauCeti
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2014 01:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door TauCeti »

Misschien moeten we de wet aanpassen en bedrijven verplicht stellen om klanten een mogelijkheid te bieden tot het treffen van een betalingsregeling. Bijvoorbeeld bij bedragen hoger dan 100 Euro. Lijkt me in deze tijden geen verkeerd idee. Wel zo MENSELIJK. En buiten dat kan Online mij best tegemoet komen en een regeling bieden om het bedrag in bijvoorbeeld drie termijnen te kunnen voldoen. Daarbij blokkeren ze nu mijn internet voor een maand en ik wordt wel geacht die maand waarin ik dus geen gebruik heb kunnen maken van internet te betalen. Ik betaal dus voor een dienst die niet geleverd is. Ik ben er klaar mee, ik ga hierna wel naar xs4all of een ander bedrijf. Even rondgooglen welk bedrijf de meeste positieve feedback heeft ;p. Ik maak tmobile niet zwart; ik deel mijn ervaring en dat tmobile 'onmenselijk' is, is mijn mening en ik heb het recht mijn mening te delen met anderen.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door bokkel »

TauCeti schreef:...Ik ben een schrijver, maar okey... Overigens rekent Online qua belkosten de hoofdprijs en als ik dit van tevoren had geweten was ik nooit bij hun een contract aangegaan. .. de verassing ...
Voor een schrijver/schrijfster maak je vreselijk veel taal-, spel- en stijlfouten. En ook bijzonder dat je een contract aangaat zonder het te lezen, al helemaal omdat je zelf een schrijver/schrijfster bent. De belkosten kun je gewoon terugvinden op site. Dus de smoes dat je daar pas achteraf weet van had vind ik absurd. Hoe je het ook wendt of keert: alles wijst erop dat je alle narigheid aan jezelf hebt te danken. En daar mag je dan ook jezelf de schuld van geven ipv de provider.

En.. er is geen wet voor betalingsregelingen. Als dat bij wet geregeld zou worden dan nog had je achter het net gevist. Dan kwamen er zoveel extra voorwaarden bij dat het nog meer zou kosten dan dat je moest afbetalen. Dat krijg je als een overheidsorgaan zich met een financiële markt gaat bemoeien.

Je bent geblokkeerd, de dienst wordt overigens wel geleverd, maar je aansluiting wordt omgelegd naar een tolpoort op de digitale snelweg. Na betaling kun je weer door. Als je bent afgesloten bij Online is dat een teken dat je 3 HELE maanden niets hebt betaald. De provider heeft je daarover zeker 3 maal geïnformeerd, waarvan de laatste keer per papieren brief. Je verwacht wel dat ze maar blijven leveren terwijl jij niet betaalt. En hoe komt de lebverancier dan aan zijn geld? Als ze zouden blijven leveren en brieven sturen dan zou jij zeker helemaal niets meer betalen. Als ze drie maanden kunnen wachten, dan ook zeker 3 jaar. Ze maken toch winst? Kunnen ze dat van jou ook wel betalen. En met die houding verwacht jij dat je pas na de disconnect een betalingsregeling kunt treffen? Heraansluitkosten vallen u ook nog ten deel. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Uw rechten hebt u verspeeld, eerst uw verplichtingen nakomen aub. En dat is bij elke andere provider zo. Maar voorlopig ga je nog niet over. Blijf lekker weigeren te betalen en volgende maand meld ik je eigenhandig aan bij Preventel. Kijken hoe ver je dan nog komt in telecom-land.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

TauCeti schreef:
Misschien moeten we de wet aanpassen en bedrijven verplicht stellen om klanten een mogelijkheid te bieden tot het treffen van een betalingsregeling. Bijvoorbeeld bij bedragen hoger dan 100 Euro.

Misschien - Kennelijk ben je niet zo zeker van je zaak.
moeten - Niemand moet iets omdat jij het wil.
we - We? Wil je voor jezelf spreken assebliefdankewel?
de wet aanpassen - Daarvoor moet je bij de wetgever zijn, niet hier.

bedrijven verplicht stellen - bedrijven hebben al veel te veel verplichtingen; de overheid wil juist minder regels.

Bijvoorbeeld - Ahhh... er zijn nog meer mogelijkheden dan wat voor jou wenselijk is?
bij bedragen hoger dan 100 Euro - Zijn bedragen hoger dan 240 euro ook goed? Als je dat in twee maanden splitst is dat 120 euro per maand, dan zit je, als je met zijn tweeën bent, nog steeds boven de beslagvrije voet namelijk. Als de schuld lager is, dan heb je, omdat de eerste herinnering kosteloos is, één maand om 120 euro opzij te leggen, en met de tweede maand erbij kun je in één keer betalen.

TauCeti
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2014 01:41

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door TauCeti »

Werkelijk niet te geloven de reacties die ik hier krijg! Maar goed; staat genoteerd. Morgen geen internet meer en Online is een klant kwijt. Hopelijk heeft mijn verhaal hier enkele lezers ervan kunnen weerhouden om bij Online een contract aan te gaan. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2014 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: ongepast taalgebruik

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Betalingsregeling met online.nl

Ongelezen bericht door gilas »

snuffel1 schreef:Iedereen blij behalve jij. Oja online die zit met de gebakken peren want betalen ga je uiteraard niet doen.
Ik heb zomaar het idee dat Online net zolang doorgaat totdat TS wel moet betalen en dan zit TS met de gebakken peren,wat niet meer dan terecht is in dit geval.

Gesloten