LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
Laatst gewijzigd door sjohie op 31 jan 2014 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door stap50per »

sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
logisch dat dit zou gebeuren....nu ze de klanten binnen hebben


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij een voornemen zal het niet blijven. De investeringsmaatschappij achter ZIGUPCGO wil zo veel mogelijk harde pegels zien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:Bij een voornemen zal het niet blijven. De investeringsmaatschappij achter ZIGUPCGO wil zo veel mogelijk harde pegels zien.
Dit is/was al aangekondigd voordat het bedrijf achter UPC de voorgenomen overname had gemeld bij de diverse mededingingsautoriteiten, dus ik denk niet dat het daar een 1-op-1 gevolg van is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:Niet vervelend bedoeld, maar je topictitel klopt niet. Woordje 'gratis' hoort er tussen.
Zo goed. :wink:

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Dirkie »

sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
Dan meld ik ook maar even dan Ziggo zelf heel duidelijk maakt, dat dit een verandering van de voorwaarden is en dat het dus ook een reden mag zijn om je abonnement kosteloos te beëindigen of te wijzingen.
Overigens is het wel zo dat je bij Ziggo voor € 9,95 per maand het Volop Bellen Altijd pakket kunt kopen waardoor je verder zonder kosten naar alle (nederlandse) vaste en (na 1 april ook) mobiele nummers kan bellen.
Dus als je veel naar niet Ziggo-abonnees en mobiele nummers belt (zoals wij) dan ben je juist goedkoper uit.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door eleven »

Dirkie schreef:
sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
Dan meld ik ook maar even dan Ziggo zelf heel duidelijk maakt, dat dit een verandering van de voorwaarden is en dat het dus ook een reden mag zijn om je abonnement kosteloos te beëindigen of te wijzingen.
Overigens is het wel zo dat je bij Ziggo voor € 9,95 per maand het Volop Bellen Altijd pakket kunt kopen waardoor je verder zonder kosten naar alle (nederlandse) vaste en (na 1 april ook) mobiele nummers kan bellen.
Dus als je veel naar niet Ziggo-abonnees en mobiele nummers belt (zoals wij) dan ben je juist goedkoper uit.
Helaas kan ik niets vinden, dat ook met deze dienst het bellen met mobile nummers gratis is.

Dan meld ik ook even een aanvulling:

U kunt uw telefonieabonnement ook uitbreiden met een voordelig VolopBellen-pakket. VolopBellen is een extra dienst waarmee u onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers in Nederland en 15 andere landen wereldwijd, voor maar € 9,95 per maand.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Shine »

Voorbeeld doet volgen. Dit is bij UPC sinds januari 2014 ook het geval. Het is dan ook niet vreemd dat Ziggo enkele maanden later volgt. Zou het omgekeerd zijn, was het niet onwaarschijnlijk dat UPC enkele maanden later zou volgen.
Doordat ze een wijziging aanbrengen aan het abonnement, hebt u het recht om uw bestaande contract te ontbinden of te wijzigen. U dient aan te geven dat u niet akkoord gaat met de aankomende wijziging.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door eleven »

Shine schreef:Voorbeeld doet volgen. Dit is bij UPC sinds januari 2014 ook het geval. Het is dan ook niet vreemd dat Ziggo enkele maanden later volgt. Zou het omgekeerd zijn, was het niet onwaarschijnlijk dat UPC enkele maanden later zou volgen.
Doordat ze een wijziging aanbrengen aan het abonnement, hebt u het recht om uw bestaande contract te ontbinden of te wijzigen. U dient aan te geven dat u niet akkoord gaat met de aankomende wijziging.

Dit volgens mij gewoon een stukje service en gratis, om dan het contract te mogen ontbinden, vrees ik toch dat dit om deze reden niet gaat.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Dirkie »

eleven schreef:
Dirkie schreef:
sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
Dan meld ik ook maar even dan Ziggo zelf heel duidelijk maakt, dat dit een verandering van de voorwaarden is en dat het dus ook een reden mag zijn om je abonnement kosteloos te beëindigen of te wijzingen.
Overigens is het wel zo dat je bij Ziggo voor € 9,95 per maand het Volop Bellen Altijd pakket kunt kopen waardoor je verder zonder kosten naar alle (nederlandse) vaste en (na 1 april ook) mobiele nummers kan bellen.
Dus als je veel naar niet Ziggo-abonnees en mobiele nummers belt (zoals wij) dan ben je juist goedkoper uit.
Helaas kan ik niets vinden, dat ook met deze dienst het bellen met mobile nummers gratis is.

Dan meld ik ook even een aanvulling:

U kunt uw telefonieabonnement ook uitbreiden met een voordelig VolopBellen-pakket. VolopBellen is een extra dienst waarmee u onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers in Nederland en 15 andere landen wereldwijd, voor maar € 9,95 per maand.
Helemaal juist. Daarom schreef ik ook dat vanaf 1 april mobiele nummers er ook bij horen. En het is nu pas 3 februari als ik me niet vergis :mrgreen:
En om helemaal compleet te maken: vanaf 1 april valt het bellen naar 15 andere landen wereldwijd er ook niet meer onder....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door kweenie »

eleven schreef:
Dirkie schreef:
sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
Dan meld ik ook maar even dan Ziggo zelf heel duidelijk maakt, dat dit een verandering van de voorwaarden is en dat het dus ook een reden mag zijn om je abonnement kosteloos te beëindigen of te wijzingen.
Overigens is het wel zo dat je bij Ziggo voor € 9,95 per maand het Volop Bellen Altijd pakket kunt kopen waardoor je verder zonder kosten naar alle (nederlandse) vaste en (na 1 april ook) mobiele nummers kan bellen.
Dus als je veel naar niet Ziggo-abonnees en mobiele nummers belt (zoals wij) dan ben je juist goedkoper uit.
Helaas kan ik niets vinden, dat ook met deze dienst het bellen met mobile nummers gratis is.
Als het goed is, heb je een mailtje ontvangen over deze wijzigingen. Daarin staat ondermeer:

- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.

Anders kun je een en ander ook vinden op https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u6/

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zit in dat Volop altijd bellen ook buitenland bij in voor die 9,95 ?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:Als het goed is, heb je een mailtje ontvangen over deze wijzigingen. Daarin staat ondermeer:

- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.

Anders kun je een en ander ook vinden op https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u6/
Neen, ik heb dus geen mailtje ontvangen, maar heb de link van jou gelezen.
Inderdaad vervalt ook het gratis bellen naar de 15 landen wereldwijd.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door sadfly »

Leuke is en blijft alleen dat veel mensen geen mail of brief hebben gehad van de prijs verhoging.
Als ik het niet via andere kanelen had gelezen had ik het nu nog niet geweten.
Zit nog steeds te wachten op een (apart) bericht.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door eleven »

sadfly schreef:Leuke is en blijft alleen dat veel mensen geen mail of brief hebben gehad van de prijs verhoging.
Als ik het niet via andere kanelen had gelezen had ik het nu nog niet geweten.
Zit nog steeds te wachten op een (apart) bericht.

Daarvoor heb ik ook geschreven geen mail ontvangen te hebben.
Maar ook dat staat op de website:
U ontvangt uiterlijk 1 maart een brief of e-mail over de aangepaste tarieven met daarin de informatie die van toepassing is op uw persoonlijke situatie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang "1200" gratis blijft vind ik het niet zo'n probleem. Dat is het enige waar ik de vaste lijn voor gebruik.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is ook pas een paar dagen geleden gemaild. Een en ander zal ook nog wel per brief worden gecommuniceerd. Dus dat je het "nu nog niet" hebt gehoord is wat overdreven; klinkt alsof ze je maanden in onwetendheid hebben gelaten.

nongwill
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:09

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door nongwill »

Ik kwam er vandaag achter, kreeg een mail van ziggo. Ik vindt het wel belachelijk dat het weer zo overdreven veel moet kosten, 9 cent per minuut, het is gewoon extra winst. Waarom geen 9 cent per gesprek voor ziggo naar ziggo klanten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)

Gesloten