LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phonespot

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Josserrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2014 16:06

Phonespot

Ongelezen bericht door Josserrr »

Beste mensen, ik heb zojuist een bestelling gedaan voor een iPhone 5s bij Phonespot. Nu lees ik op dit forum meerdere verontrustende berichten over deze webshop. (Misschien toch een beetje dom om zomaar te bestellen, maar goed, ik werd doorverwezen door mijn verzekering om een vervangend toestel bij hen te betalen). Ik kan echter weinig vinden over de afloop van situaties. Ik ben nu in ieder geval vrij ongerust over mijn bestelling. Wat kan ik nu het beste doen? Afwachten of de bestelling echt wordt geleverd en dat het de originele iPhone 5s is? Of zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben als ik en nog op tijd hebben kunnen annuleren?

Alle reacties zijn welkom! Ik hoop in ieder geval snel een advies van iemand te horen!

Jos

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Phonespot

Ongelezen bericht door berndv »

Josserrr schreef:Wat kan ik nu het beste doen? Afwachten of de bestelling echt wordt geleverd en dat het de originele iPhone 5s is?
Gewoon even wachten is sowieso niet heel verkeerd. Hoezo twijfelt u of het een originele is? De iPhone zal waarschijnlijk wel origineel zijn, maar als u een zogenaamde refurbished bestelt, zal het geen nieuwe zijn. Meen in een topic van laatst over een Nokia dat het wel een echte Nokia was, alleen niet 1 die in Nederland verkocht was. Dat zou met de iPhone ook kunnen zijn. Is die daarom minder? Waarschijnlijk niet. Omdat phonespot u uw garantie geeft, moet u in alle gevallen met problemen ook bij hen zijn.

Dus misschien eerst even nakijken of het om een nieuwe of een "tweedehandse" gaat.

Josserrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2014 16:06

Re: Phonespot

Ongelezen bericht door Josserrr »

In China worden tegenwoordig ook goeie namaaktelefoon gemaakt ;) Ik had in ieder geval gelezen dat zelfs de software erg lijkt op die van Apple. Anyway, ik ga er van uit dat als ik een bestelling doe dat het een nieuwe iPhone is, en geen tweedehands. Dat is dan alsnog een vorm van oplichting..

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Phonespot

Ongelezen bericht door berndv »

Josserrr schreef:In China worden tegenwoordig ook goeie namaaktelefoon gemaakt ;) Ik had in ieder geval gelezen dat zelfs de software erg lijkt op die van Apple.
Dat was niet wat ik met refurbished bedoelde, u bedoelt zeker de iphoney :lol:
Josserrr schreef:Anyway, ik ga er van uit dat als ik een bestelling doe dat het een nieuwe iPhone is, en geen tweedehands. Dat is dan alsnog een vorm van oplichting..
Als er aangegeven staat dat u 30 dagen garantie krijgt, is het een refurbished uitvoering, dus niet nieuw, wel origineel. Als er gewoon over normale garantie gesproken wordt is het gewoon een nieuwe. Als er over een nieuwe gesproken wordt en een regurbished gestuurd wordt kan het een ongelukje zijn, of als het bewust gebeurt is het inderdaad oplichting.

Josserrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2014 16:06

Re: Phonespot

Ongelezen bericht door Josserrr »

Er zijn genoeg winkels die refurbished telefoons aanbieden en die gewoon winkelgarantie geven. Waarom zou phonespot dat niet doen als ze zeker zijn van de kwaliteit. Bovendien zijn er al heel veel mensen die problemen hebben met contact leggen en de bestelling. Het voelt gewoon niet vertrouwd. Ik denk dat het afwachten wordt. Ik heb in ieder geval al een mail gestuurd met de mededeling dat ik er van uit ga dat ik een nieuw toestel krijg en als die niet zo is dat ik dan mijn geld terug wil. Ik heb ook een reactie gevraagd hier op. Als ik hier niets op hoor denk ik dat ik gewoon binnen de 7 werkdagen maar moet annuleren.


tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Phonespot

Ongelezen bericht door tijger1 »

U werd naar hen doorverwezen door uw verzekering? Maar ik neem aan dat u zelf hebt betaald?

cvde
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2015 10:28

Re: Phonespot

Ongelezen bericht door cvde »

Zeker hier niet kopen. Ik heb hier een jaar geleden mijn iPhone 5S gekocht. Na 10 maanden werden door Apple mijn FaceTime, iMessage en iCloud functies op de telefoon geblokkeerd. Gebeld met Apple helpdesk en na vele uren bleek dat het om een gestolen of geretourneerde IMEI/ chip ging. Doordat de oorspronkelijke eigenaar deze had opgegeven had Apple hem nu geblokkeerd. De helpdesk heeft zeer welwillend van alles geprobeerd, maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Er is nog een kleine kans dat de telefoon compleet wissen en resetten gaat helpen, maar als ik dan de back-up eroverheen zet zal dat waarschijnlijk weer ongedaan worden gemaakt.

Gesloten