LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht KPN gestolen toestel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
toonvz
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2014 14:17

Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door toonvz »

Afgelopen weekend is het tasje van mijn vriendin gestolen inclusief haar telefoon. Het betreft een lease toestel en als we hem niet kunnen inleveren moet er €135 betaald worden. Alleen mijn vriendin heeft een diefstalverzekering afgesloten. Nu zeggen ze dat dat niet opgaat,want er was geen geweld tijdens de diefstal, anders zou het wel vergoed worden.

Kunnen ze dat maken bij KPN? Gestolen = gestolen lijkt mij.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik heb dit volgens mij al eens eerder gehoord. Geldt ook voor berovingen van geld geloof ik. Als ze je een klap verkopen krijg je het vergoed, als je het bij een overval afgeeft is het gewoon voor eigen rekening. Volgens mij ligt dit niet aan KPN maar geldt dit overal. Diefstal vanuit een woning is bijvoorbeeld wel weer gewoon verzekerd (mits er braakschade is, eigenlijk hetzelfde als bij diefstal op straat).

Misschien kunt u KPN verzoeken om coulance?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door dhc »

Gaat niet werken, KPN zal zeker vertellen dat er niet goed op de telefoon is gelet, onachtzaamheid dus, en daarom dien je de vergoeding gewoon te betalen. Daar kun je het niet eens mee zijn maar KPN heeft recht op een compensatie.

toonvz
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2014 14:17

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door toonvz »

Oke, niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door Hatertje »

Is er aangifte gedaan?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door dhc »

Maakt niets uit.....onachtzaamheid van gebruiker dus...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien je inboedelverzekeraar als je een goede dekking hebt
http://www.geld.nl/inboedelverzekering/ ... e-telefoon

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door dhc »

Onachtzaamheid wordt niet vergoed...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:Onachtzaamheid wordt niet vergoed...
Dan moet er sprake zijn van nalatigheid, dat is bij gewone beroving niet het geval. De verzekeraar zal in principe gewoon moeten uitkeren. Als je diefstal of overval als eigenaar kunt voorkomen hoef je je niet te verzekeren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door dhc »

Tuurlijk...verzekeraar gooit het zeker en vast op onachtzaamheid en jij gaat maar aantonen dat dat niet zo is....theorie en praktijk verhaaltje.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het gebruik van het woord onachtzaamheid is misschien het verkeerde, ik weet niet wat je ermee bedoelt in mijn ogen suggereert het schuld van de gebruiker ofwel hij heeft min of meer "gevraagd" om beroofd te worden. Dit kan bijvoorbeel het geval zijn als je de telefoon zichtbaar op de achterbank van je auto laat slingeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht KPN gestolen toestel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, topicstarter betaalt leergeld: verzeker je mobieltje niet. Zonde geld want de verzekeraar keert toch niet uit. Schade die je kan lijden moet je nooit verzekeren.

Gesloten