LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met garantie Dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Beamer25
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2015 10:04

Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door Beamer25 »

Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Dynafix standaard constateerd dat reparatie van je mobiel buiten de garantie valt.
De ( 2 maanden oude ) Samsung S4 van mijn schoonzoon viel spontaan uit, zwart scherm deed echt niets meer.
Dynafix constateerde val en stoot schade, dus geen garantie.
De Wifi van mijn LG L 9 viel spontaan uit, aangezien ik een abonnement heb bij Hollandsnieuwe ben ik eerst naar een Belcompany filiaal gegaan en daar werd een defecte Wifi antenne geconstateerd.
Aangezien ik het toestel bij Hollandsnieuwe had aangeschaft kon/wilde de Belcompany mij niet verder helpen en moest ik het toestel opsturen naar Dynafix .
Bij Dynafix werd uiteraard val en stootschade geconstateerd en viel de reparatie buiten de garantie.
Het maakt dus niet uit wat er defect is aan je toestel bij Dynafix valt het automatisch buiten de garantie.
Wat mogelijk nog ergelijker is dat Hollandsnieuwe, als verkoper van het toestel, zich volkomen verschuilt achter Dynafix en blijft volhouden dat zij er niets aan kunnen doen en Dynafix beroept zich op Hollandsnieuwe en dus is de perfecte kastje, muur situatie geschapen en als consument mag je het weer bekijken.
Triest detail in dit verhaal is dat de reparatie kosten ruim twee maal de nieuwwaarde bedraagt en je daarnaast nog ruim € 50,00 aan Dynafix moet betalen om je eigen ongerepareerde toestel terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel topic aangepast en offtopic informatie verwijderd

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo Forum-leden,

Klachten over smartphone-reparatie-bedrijf DynaFix zijn er al zolang dit Forum bestaat. Er zijn behoorlijk wat lange topics, vol met klachten. En vrijwel altijd komt het op hetzelfde neer: waterschade, valschade, stootschade, drukschade. "Jammer, helaas, u heeft geen garantie meer."
En de onderzoekskosten bedragen €35,00 (of meer). Zonder reparatie.

Ook Forums van telecom-providers staan vol met klachten over DynaFix. Bijvoorbeeld de Forums van Vodafone en Hollands Nieuwe en KPN.

DynaFix komt er steeds mee weg. Al jaren.
De enig juiste weg is om een officiële klacht in te dienen bij de verkoper van je smartphone. Ter attentie van de afdeling Klachten. En hen te sommeren jouw smartphone kostenloos te repareren binnen een redelijke periode van vijf weken. En dat je je alle rechten voorbehoud. Het postbus-adres vindt je op de website van de verkoper van je smartphone. De brief per aangetekende post verzenden beveel ik je ten zeerste aan.

Is je smartphone dan nog niet kostenloos gerepareerd ?
Dan zet je je klachtenprocedure voort bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag.

Weblink: De Geschillencommissie

Hiervoor is wel klachtengeld verschuldigd. En je moet de voorwaarden op de website van de Geschillencommissie goed doorlezen. Maar het loont zeker de moeite om je garantie-recht te halen. En om voor je rechten op te komen.

Hollands Nieuwe is aangesloten bij de Geschillencommissie, onder de naam van Vodafone-Libertel b.v. Je kunt dus een klacht over Hollands Nieuwe indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Heel veel doorzettingsvermogen en sterkte toegewenst om je Recht te halen. Blijf strijden totdat je smartphone kostenloos is gerepareerd. En verhaal alle kosten die je moet maken op de verkoper van je smartphone(s).

Succes!

Netwerker-

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beamer25 schreef:Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Dynafix standaard constateerd dat reparatie van je mobiel buiten de garantie valt.
De ( 2 maanden oude ) Samsung S4 van mijn schoonzoon viel spontaan uit, zwart scherm deed echt niets meer.
Dynafix constateerde val en stoot schade, dus geen garantie.
De Wifi van mijn LG L 9 viel spontaan uit, aangezien ik een abonnement heb bij Hollandsnieuwe ben ik eerst naar een Belcompany filiaal gegaan en daar werd een defecte Wifi antenne geconstateerd.
Aangezien ik het toestel bij Hollandsnieuwe had aangeschaft kon/wilde de Belcompany mij niet verder helpen en moest ik het toestel opsturen naar Dynafix .
Bij Dynafix werd uiteraard val en stootschade geconstateerd en viel de reparatie buiten de garantie.
Het maakt dus niet uit wat er defect is aan je toestel bij Dynafix valt het automatisch buiten de garantie.
Wat mogelijk nog ergelijker is dat Hollandsnieuwe, als verkoper van het toestel, zich volkomen verschuilt achter Dynafix en blijft volhouden dat zij er niets aan kunnen doen en Dynafix beroept zich op Hollandsnieuwe en dus is de perfecte kastje, muur situatie geschapen en als consument mag je het weer bekijken.
Triest detail in dit verhaal is dat de reparatie kosten ruim twee maal de nieuwwaarde bedraagt en je daarnaast nog ruim € 50,00 aan Dynafix moet betalen om je eigen ongerepareerde toestel terug te krijgen.
Beste klant,

Vervelend om te horen dat uw ervaring niet is zoals wij graag zien. Goed dat u uw ervaring hier heeft gedeeld. Wij gaan graag voor u aan de slag.
Onze virtuele collega Anouk biedt het antwoord op de meestgestelde vragen, kijk hiervoor op http://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice.
In uw situatie kunt u een specifieke vraag stellen aan hollandsnieuwe op Facebook en Twitter, of via http://www.hollandsnieuwe.nl/stel_je_vraag.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

bossie58
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2015 10:02

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door bossie58 »

Heb een galaxy S3 van 2.5 jaar oud Maar de afelopen maan ging mijn beeld op zwart bij normaal gebruik Dat het buiten garantie val dat begrijp ik maar nu hoor ik van vele dat dit probleem veel gebeurt bij de S3 en S4 Ik krijg een bericht er een nieuwe moederbord in moet en dat kost inclusief onderzoekskosten € 276 kost terwijl hij nog als nieuw eruit ziet want ik ben heel zuinig op mijn telefoon Je wordt eigenlijk gedwongen om afstand te doen omdat de prijs zo hoog is en het probleem is gekomen na update van de telefoon dus de schuld van Samsung al is het na 2 jaar garantie Wat is de beste weg om dit op te lossen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door dhc »

Die is er niet, behalve een andere telefoon nemen. Garantie is voorbij en Samsung zal geen krimp geven. Die update heeft er overigens niets mee te maken.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beamer25 schreef:Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Dynafix standaard constateerd dat reparatie van je mobiel buiten de garantie valt.
De ( 2 maanden oude ) Samsung S4 van mijn schoonzoon viel spontaan uit, zwart scherm deed echt niets meer.
Dynafix constateerde val en stoot schade, dus geen garantie.
De Wifi van mijn LG L 9 viel spontaan uit, aangezien ik een abonnement heb bij Hollandsnieuwe ben ik eerst naar een Belcompany filiaal gegaan en daar werd een defecte Wifi antenne geconstateerd.
Aangezien ik het toestel bij Hollandsnieuwe had aangeschaft kon/wilde de Belcompany mij niet verder helpen en moest ik het toestel opsturen naar Dynafix .
Bij Dynafix werd uiteraard val en stootschade geconstateerd en viel de reparatie buiten de garantie.
Het maakt dus niet uit wat er defect is aan je toestel bij Dynafix valt het automatisch buiten de garantie.
Wat mogelijk nog ergelijker is dat Hollandsnieuwe, als verkoper van het toestel, zich volkomen verschuilt achter Dynafix en blijft volhouden dat zij er niets aan kunnen doen en Dynafix beroept zich op Hollandsnieuwe en dus is de perfecte kastje, muur situatie geschapen en als consument mag je het weer bekijken.
Triest detail in dit verhaal is dat de reparatie kosten ruim twee maal de nieuwwaarde bedraagt en je daarnaast nog ruim € 50,00 aan Dynafix moet betalen om je eigen ongerepareerde toestel terug te krijgen.
Beste klant,

Vervelend om te horen dat uw ervaring met onze reparatiedienst niet is zoals wij graag zien.
Is er al een melding voor u aangemaakt? Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden. Stuurt u ons een bericht via Facebook of Twitter?
De antwoorden op algemene vragen vindt u via www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice bij onze virtuele collega Anouk.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door dhc »

Volslagen idioot dat je een bericht moet sturen via Facebook of Twitter. Wellicht is HN niet op de hoogte van het feit dat er nog steeds KLANTEN zijn die beiden niet gebruiken! Het zou netjes zijn ook een open vraag te kunnen stellen via de site van HN! HN biedt deze mogelijkheid slechts zeer beperkt aan!
Flutbedrijf dus....

friebje70
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2015 12:30

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door friebje70 »

Ik heb precies hetzelfde probleem
Mijn zoon heeft zijn Huawei p6 nog geen jaar en had binnen een maand al een kleine barst in zijn scherm
Voor de rest gaf het geen problemen
maar nu had hij de afgelopen maand geen bereik meer
dus kon niet bellen en ook niet mobiel internetten
Via Hollandse nieuwe begrepen dat ik het ter reparatie naar dynafix moeten sturen
nu krijg ik een bericht terug dat het buiten de garantie valt omdat het toestel val en of stootschade heeft
belachelijk gewoon!! die barst heeft totaal niks met de klacht te maken
nu kunnen ze hem repareren voor 278 euro of terug sturen zonder reparatie voor 36.30 en anders wordt hij vernietigd!! echt te gek voor woorden
als ik dat geweten had had ik hem niet eens opgestuurd want het kost je met verzenden en ontvangen 50 euro
Zo komen ze er wel heel makkelijk onderuit!! voor mij dus nooit meer een toestel via hollandse nieuwe!! en al helemaal geen reparatie meer bij dynafix ..oplichters!

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door Dirkie »

bossie58 schreef:Heb een galaxy S3 van 2.5 jaar oud Maar de afelopen maan ging mijn beeld op zwart bij normaal gebruik Dat het buiten garantie val dat begrijp ik maar nu hoor ik van vele dat dit probleem veel gebeurt bij de S3 en S4 Ik krijg een bericht er een nieuwe moederbord in moet en dat kost inclusief onderzoekskosten € 276 kost terwijl hij nog als nieuw eruit ziet want ik ben heel zuinig op mijn telefoon Je wordt eigenlijk gedwongen om afstand te doen omdat de prijs zo hoog is en het probleem is gekomen na update van de telefoon dus de schuld van Samsung al is het na 2 jaar garantie Wat is de beste weg om dit op te lossen?
Dit is niet op te lossen. Garantie is er niet meer. En een nieuwe Galaxy S3 kun je al voor rond de 250 euro als je even zoekt op internet. Dus het is onzinnig om nog geld te steken in een 2,5 jaar oud toestel.

Olacus
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2015 21:22

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door Olacus »

Voortdurend ergernis met Dynafix. Het begint al met het bellen naar de "service" desk. Het begint met de mededeling dat het nummer 45 cent per minuut kost naast het starttarief en uw eigen mobiele kosten tot een maximum van € 22.50 per gesprek ! Watblief tot € 22.50 per gesprek? dat is service ! Daarna een bandje met de vraag of u in het nederlands geholpen wil worden of in het frans of in het engels, ik bel toch echt naar een nederlands nummer. Dan allerlei informatie over de website waar we niks aan hebben.
Vervolgens moet je het reparatienummer bij de hand houden en dit intoetsen. Dan heb je niemand gesproken en hang je toch al een 4 minuten aan de lijn voordat de telefoon begint over te gaan. Meestal duurt het dan nog eens 5 tot 6 minuten voordat je er iemand aankrijgt, dan ben je dus al € 4.50 kwijt zonder bijkomende kosten. Helaas begint de echte ergernis dan pas. De dame die je meestal aan de lijn krijgt vraagt eerst naar het reparatienummer... maar mevrouw dat heb ik toch al moeten ingeven? Antwoord: Ja maar dat duurt even voordat we het hier doorkrijgen... het gaat vlugger als u het nog een keer geeft. Nu een sterk verkorte versie van het gesprek:
Mevrouw schiet alstublieft op want mijn teller staat al op meer dan € 5.00 en we zijn nog niet eens begonnen.. Wat kan ik voor u doen? Ik bel over een Alcatel toestel waarvoor een prijsopgave is gekomen van € 121,50. Ja wat is daarmee? Nou ten eerste het toestel kost nieuw € 49,95 ten tweede staat op uw prijsopgave alleen dat de reparatie buiten de garantie valt maar geen oorzaak, het toestel is 2 maanden oud en het is niet nat geworden, wat moet ik hiermee mevrouw? Zij vraagt wat bedoelt u? Ik snap de vraag niet? OK ik herhaal het langzaam 1) waarom valt het toestel buiten de garantie ? Antwoord : Dat kan ik niet voor u navragen. 2 Waarom kost de reparatie € 121.50 als het toestel maar € 49.95 kost? Antwoord Dat zijn onze tarieven meneer.Mevrouw zegt: U kunt het toestel ongerepareerd terug laten komen voor € 35,70 of wij vernietigen het toestel.... Inmiddels staat mijn teller op 24 minuten dat is dus € 10.80 en nog geen steek verder. Ik heb ook mails gestuurd maar dat heeft ook geen zin. Je krijgt direct een antwoordmail dat de mail in behandeling word genomen daarna duurt het lang en ontvang je een mail waarin hetzelfde staat als op de prijsopgave. € 121.50 om te maken 35,70 voor ongerepareerd retour of vernietiging van het toestel. En dit is nog maar een voorval van de contacten met Dynafix.Niet te geloven dat dit bedrijf nog steeds bestaat !

nuba
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2015 16:35

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door nuba »

Beste Forum leden,

Ook ik wil graag mijn slechte ervaring met Dynafix/Studentmobiel delen en misschien een"gouden" tip ontvangen .
Mijn 6 maanden oude Samsung Galaxy S4 kreeg na 6 maanden problemen : bellen en gebeld worden ging niet meer.( mobiel internet geen probleem ) Aan/uitzetten alsmede terug naar fabrieksinstellingen hielp kortdurend. Studentmobiel gebeld en de procedure gevolgd op hun site : opsturen naar Dynafix in Nuth ter reparatie ( probleem met Simkaart eerst uitgesloten ). Op de site van Dynafix toestel aangemeld, 6,75 euro betaald voor verzendkosten en toestel naar DPD punt gebracht . Aldaar heb ik nog gebeld en geappt . Dat kon namelijk nog als je het toestel even aan /uitzette). Samen met de meneer van het DPD punt het toestel in origineel doosje, in schoenendoos opgevuld met luchtkussentjes verstuurd. Op dat moment was er NIETS aan de hand met het scherm. In mijn app geschiedenis zie je ook nog dat ik gebeld en geappt heb op de dag/ uur van verzending.

Week later kreeg ik van Dynafix te horen:
druk,val of stootschade. Geen garantie. U kunt het scherm laten repareren en pas dan gaan we naar de eigenlijke klacht kijken.
Ik heb aangegeven dat het toestel onbeschadigd was bij opsturen . Vele telefoongesprekken en emails later met Dynafix, Studentmobiel,Samsung en de vervoerder DPD, waarbij Student Mobiel zich steeds verschuilt achter Dynafix was ik genoodzaakt het toestel terug te nemen , onderzoekskosten te betalen en heb ik bij ontvangst van mijn toestel geconstateerd dat er niet alleen een voor mij totaal onbekende kleine ster in het scherm te zien is maar mijn scherm is ook nog maar half zichtbaar en er zitten hele rare "vlekken"onder het display, moeilijk te beschrijven.Ik kan de telefoon ook niet meer ontgrendelen omdat het scherm niet leesbaar is. Kortom, ik trof de telefoon in compleet andere staat aan dan waarin ik hem opstuurde. Inmiddels heb ik de onderzoekskosten voldaan en zit ik met een volslagen onbruikbaar relatief nieuw duur toestel.
Natuurlijk, ik kan mijn verlies nemen maar het frustreert zo enorm dat een nieuw toestel zonder schuld van mijn kant afgeserveerd wordt.
Wat kan ik nog ondernemen?

roco71
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2015 09:28

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door roco71 »

Wij hebben ook problemen met klacht van een HTC One M7 bij Dynafix. De medewerker van HTC heeft letterlijk gezegd dat een toestel in perfecte conditie moet zijn, in nieuwstaat dus, om in aanmerking te komen voor garantie. Ja, dan kan ik ook twee jaar garantie geven. Welke toestel is nou niet een keer gevallen??? Dus er is altijd wel een deukje te vinden, maar onomstotelijk bewijs dat dat dan ook echt de oorzaak van je probleem is met testrapport krijg je niet. De medewerker gaf aan dat het toestel visueel aan de buitenkant wordt geïnspecteerd en als het niet helemaal puntgaaf is, dan valt het niet onder garantie. In dat geval zijn de onderzoekskosten a 36,- wel heel erg makkelijk verdiend. Of een hele hoge kosten voor de reparatie (in ons geval 240,- waar bij concurrenten van Dynafix 150,- wordt gerekend). De laatste is je telefoon bij Dynafix achter te laten, dan kost het je niets. Ik vind dit neigen naar oplichting, aangezien wij pas te horen kregen dat het niet onder de garantie valt vanwege een klein deukje aan de rand toen het toestel al bij Dynafix was. Als ik van tevoren had geweten dat de reparatie per definitie niet onder de garantie valt en de kosten van de reparatie zo hoog waren, dan had ik wel even verder gekeken waar ik het toestel zo goedkoop en zo snel mogelijk kon laten repareren. Wij zijn het toestel nu al een maand kwijt en nog geen oplossing!

Eucalyptha2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2015 21:34

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door Eucalyptha2 »

Op 31 juli 2014 heeft mijn zoon via GSM wijzer een abonnement met een Samsung S4 active aangeschaft.
Op 11 juni van dit jaar kon hij zijn telefoon niet meer opladen. Voor de rest werkt( e ) het toestel normaal. Omdat er een garantie op zit van twee jaar heb ik het toestel via een Samsung steunpunt laten verzenden. Het toestel kwam, zoals jullie al vermoeden, bij Dinafix terecht. Op 22 juni kreeg hij een SMS je dat het toestel gerepareerd moest worden maar dat dit, ik zou haast zeggen uiteraard, niet onder de garantie zou vallen. Contact met het Samsung steunpunt leerde mij dat het om een valschade zou gaan, waterschade was wat moeilijk omdat het een waterdicht toestel is, dat hij gerepareerd zou kunnen worden voor, jawel, meer dan € 550,00! Ook kon hij ongerepareerd teruggestuurd worden of ze wilden hem wel kosteloos vernietigen. Vanaf dat moment begint het van het kastje naar de muur en van de muur naar het kastje waarbij zowel GSM wijzer als Dinafix maar ook Samsung zich van de meest klantonvriendelijke kant laten zien. Met als hoogtepunt dat ik de foto's van de schade door Dinafix kreeg opgestuurd met als vermelding dat aan beide kanten een scheurtje zou zitten en dat het toestel krom was! Aan de buitenkant van het toestel is niets te zien, het toestel is van het begin af aan beschermd geweest door een stevige hoes en mijn zoon is er erg zuinig op omdat er maar weinig toestellen met knoppen zijn en hij er vanwege zijn visusbeperking een met knoppen moet hebben. Al met al heb ik vanaf het SMS je dat het niet onder garantie zou vallen het gevoel dat ik belazerd word en dat ik met een kluitje in het riet word gestuurd. Dit wordt alleen maar bevestigd door alle klachten die ik op verschillende site's over dit bedrijf lees. Is hier nu niets aan te doen via de media? Openlijk aan de schandpaal nagelen lijkt mij niet verkeerd!!!

Eucalyptha2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2015 21:34

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door Eucalyptha2 »

Update garantie Samsung S4 active. Vandaag het toestel van mijn zoon op kunnen halen bij het Samsung steunpunt. Wat schetst mijn verbazing, aan beide zijkanten zaten twee deukjes die de suggestie wekken dat het toestel is " dubbel geklapt ". Daaronder zaten twee scheurtjes in de behuizing van het toestel. Volgens GSM wijzer zou dit kunnen komen doordat het toestel in de broekzak heeft gezeten en dat bij het zitten gaan er een enorme kracht op het toestel zou zijn uitgeoefend. Let wel mijn zoon weegt nog geen 55 kilo, zou door die enorme kracht toch zeker blauwe plekken op zijn been moeten hebben en het toestel stond bol wat zowel de medewerker van het steunpunt, ons, maar ook een reparatiebedrijf die alleen heeft gekeken of het aan de accu lag zou zijn opgevallen. Maar bewijs maar eens dat dit veroorzaakt is bij Dynafix!
Toestel meegenomen en naar reparatiebedrijf gegaan. Deze heeft gekeken, gaf aan dat het niet opladen totaal niet in verband stond met de schade aan het toestel, heeft er een nieuwe laadconnector ingedaan en jawel het toestel laadt weer op en doet alles weer van wat het moet doen en deed.
Dit voor het luttele bedrag van € 35,00 !!! inclusief materiaal. Wel een verschil met Dynafix die voor het herstellen van de klacht maar liefst € 570,00 in rekening wilde brengen!!!!!!!!!!!!!!!
Een nieuw toestel kost op dit moment € 390,00. Verbeeld ik het mij nou dat ik mij belazerd voel door Dynafix, door GSM wijzer maar ook door Samsung?
Ik leg mijn klacht voor aan de Geschillencommissie en zou mijn medeforumleden willen oproepen zoveel mogelijk hun ervaringen met Dynafix op dit forum te zetten. Misschien is dan de kwaliteit van mijn klacht niet voldoende maar wel de kwantitiet van het aantal klachten over dit bedrijf. Alvast bedankt.

indebanvanjet
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2015 18:25

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door indebanvanjet »

Net als veel andere mensen op dit forum is mij onrecht aangedaan door Dynafix. Ik had nog geen jaar geleden via studentmobiel een hollandsnieuwe sim only abonnement met samsung galaxy S4 besteld. Vorige week dacht ik dat de batterij op was, maar wat bleek nou het scherm deed het enkel niet meer. Ik heb in al mijn onschuld opgezocht hoe ik van de garantie (van 2 volle jaren) gebruik kon maken. Dit kon alleen via dynafix. Ik heb mijn mobiel laten ophalen in de veronderstelling dat de reparatie binnen de garantieperiode netjes afgehandeld zou worden. Krijg ik vervolgens 1 werkdag later te horen via email dat de reparatie buiten de garantie zou vallen omdat er val- stoot- of drukschade zou zijn. Als bewijslast wordt er een foto meegestuurd van 147px bij 160px, waar ik alleen de vieze vingerafdrukken van de inspecteur op kan zien. Het geeft mij een gevoel van volledige desinteresse en onzorgvuldigheid om dit zo toegestuurd te krijgen. Het is mij volslagen onduidelijk hoe dit bedrijf überhaupt het contract voor de reparaties onder garantie heeft weten binnen te slepen voor zo'n gerenommeerd a-merk als samsung. Het winstmodel van Dynafix lijkt me in ieder geval wel duidelijk. Gewoon alle mobieltjes afkeuren wegens val- stoot- of drukschade reparatiekosten voor het bedrag van de nieuwprijs rekenen en vervolgens zelf het mobiel herstellen en via een online retailkanaal (amazon, ebay, bol.com) aanbieden. Linksom of rechtsom per a-merk mobiel tussen de 100 en 200 euro op de kop tikken. Ik had geen enkele keuze qua reparateur/garantiebehandelaar en tenzij ik 36,30 euro aan "onderzoekskosten" aan de gijzelnemers betaal zie ik zelfs mijn defecte mobiel niet terug. Dit is echt volledig onacceptabel, dat zulke afzetpraktijken nog plaatsvinden in een moderne westerse samenleving als in Nederland.

1ns1d3r1nf0
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:00

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door 1ns1d3r1nf0 »

Beamer25 schreef:Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Dynafix standaard constateerd dat reparatie van je mobiel buiten de garantie valt.
De ( 2 maanden oude ) Samsung S4 van mijn schoonzoon viel spontaan uit, zwart scherm deed echt niets meer.
Dynafix constateerde val en stoot schade, dus geen garantie.
De Wifi van mijn LG L 9 viel spontaan uit, aangezien ik een abonnement heb bij Hollandsnieuwe ben ik eerst naar een Belcompany filiaal gegaan en daar werd een defecte Wifi antenne geconstateerd.
Aangezien ik het toestel bij Hollandsnieuwe had aangeschaft kon/wilde de Belcompany mij niet verder helpen en moest ik het toestel opsturen naar Dynafix .
Bij Dynafix werd uiteraard val en stootschade geconstateerd en viel de reparatie buiten de garantie.
Het maakt dus niet uit wat er defect is aan je toestel bij Dynafix valt het automatisch buiten de garantie.
Wat mogelijk nog ergelijker is dat Hollandsnieuwe, als verkoper van het toestel, zich volkomen verschuilt achter Dynafix en blijft volhouden dat zij er niets aan kunnen doen en Dynafix beroept zich op Hollandsnieuwe en dus is de perfecte kastje, muur situatie geschapen en als consument mag je het weer bekijken.
Triest detail in dit verhaal is dat de reparatie kosten ruim twee maal de nieuwwaarde bedraagt en je daarnaast nog ruim € 50,00 aan Dynafix moet betalen om je eigen ongerepareerde toestel terug te krijgen.
Dit is niet juist. Een reparatiedienst keurt een toestel alleen af wanneer deze ook daadwerkelijk schade heeft welke buiten garantie valt. Het afkeuren van een toestel is vaak niet eens rendabel gezien er dan ook geen vergoedingen vanuit de garantieverlener richting het reparatiecentrum worden gedaan. In het geval van de Samsung Galaxy S4 zal dit een gebroken display betreffen gezien het zwarte beeld hier een typisch kenmerk van is.

Overigens verlopen alle reparaties die door een reparatiedienst worden uitgevoerd conform de voorwaarden die de maker of verzekeraar van het toestel. Wanneer een toestel schade heeft door foutief gebruik zal een fabrikant hier uiteraard geen garantie op geven en zijn de kosten voor de eindgebruiker zelf. Hierbij adviseer ik om de garantie en reparatievoorwaarden van de fabrikant en/of verzekeraar door te lezen alvorens het toestel wordt opgestuurd voor reparatie.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ervaring met garantie Dynafix

Ongelezen bericht door ruud_a »

hollandsnieuwe schreef:
Beamer25 schreef:Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Dynafix standaard constateerd dat reparatie van je mobiel buiten de garantie valt.
De ( 2 maanden oude ) Samsung S4 van mijn schoonzoon viel spontaan uit, zwart scherm deed echt niets meer.
Dynafix constateerde val en stoot schade, dus geen garantie.
De Wifi van mijn LG L 9 viel spontaan uit, aangezien ik een abonnement heb bij Hollandsnieuwe ben ik eerst naar een Belcompany filiaal gegaan en daar werd een defecte Wifi antenne geconstateerd.
Aangezien ik het toestel bij Hollandsnieuwe had aangeschaft kon/wilde de Belcompany mij niet verder helpen en moest ik het toestel opsturen naar Dynafix .
Bij Dynafix werd uiteraard val en stootschade geconstateerd en viel de reparatie buiten de garantie.
Het maakt dus niet uit wat er defect is aan je toestel bij Dynafix valt het automatisch buiten de garantie.
Wat mogelijk nog ergelijker is dat Hollandsnieuwe, als verkoper van het toestel, zich volkomen verschuilt achter Dynafix en blijft volhouden dat zij er niets aan kunnen doen en Dynafix beroept zich op Hollandsnieuwe en dus is de perfecte kastje, muur situatie geschapen en als consument mag je het weer bekijken.
Triest detail in dit verhaal is dat de reparatie kosten ruim twee maal de nieuwwaarde bedraagt en je daarnaast nog ruim € 50,00 aan Dynafix moet betalen om je eigen ongerepareerde toestel terug te krijgen.
Beste klant,

Vervelend om te horen dat uw ervaring met onze reparatiedienst niet is zoals wij graag zien.
Is er al een melding voor u aangemaakt? Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden. Stuurt u ons een bericht via Facebook of Twitter?
De antwoorden op algemene vragen vindt u via http://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice bij onze virtuele collega Anouk.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Persoonlijk denk ik al die bedrijven er alle belang bij hebben, dat Dynafix met conclusies als vochtschade en valschade de garantie buiten spel zet.
Het is waarschijnlijk niet anders dan bij de onderzoekbureaus van bijvoorbeeld de overheid of grote bedrijven.
Wie betaalt, bepaalt de uitslag van het onderzoek.

Gesloten