LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik heb een tijd gebeld via tele2. Vier maanden geleden ben ik overgestapt, nummer meegenomen, ging allemaal prima en alles netjes en betaald "achtergelaten". Vervolgens bleek na twee maanden dat tele2 alweer 2x had afgeschreven. Vervolgens contact opgenomen en netjes het geld terug gekregen want 'ja mevrouw u heeft gelijk'. Er toen voor gezorgd dat ze niet meer kunnen afschrijven. Nu krijg ik vandaag een incassobrief van tele2. Ik weet zeker dat ik opgezegd heb, dus daar zit ik niet fout. Vraag me af of ik niets kan doen met de brief en als het dan tot de rechter komt (kan dat?) dan sta ik toch in m'n gelijk en heb ik daar bewijs van.
Of komt er dan binnenkort een deurwaarder langs die het niets kan schelen dat ik in mijn gelijk sta?
Komt er een bkr registratie? Want dan vind ik het nog waard om er achter aan te gaan, al is het niet mijn fout.

*edit: ben al sinds november 2014 overgestapt heb ik nagezocht
Laatst gewijzigd door sweet-devil op 12 mei 2015 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik probeer altijd iedereen hier te helpen; jammer dat er niemand reageert als je dan een keer zelf een vraag hebt.

Mucha

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door berndv »

sweet-devil schreef:Ik heb een tijd gebeld via tele2. Vier maanden geleden ben ik overgestapt, nummer meegenomen, ging allemaal prima en alles netjes en betaald "achtergelaten". Vervolgens bleek na twee maanden dat tele2 alweer 2x had afgeschreven. Vervolgens contact opgenomen en netjes het geld terug gekregen want 'ja mevrouw u heeft gelijk'. Er toen voor gezorgd dat ze niet meer kunnen afschrijven. Nu krijg ik vandaag een incassobrief van tele2. Ik weet zeker dat ik opgezegd heb, dus daar zit ik niet fout. Vraag me af of ik niets kan doen met de brief en als het dan tot de rechter komt (kan dat?) dan sta ik toch in m'n gelijk en heb ik daar bewijs van.
Of komt er dan binnenkort een deurwaarder langs die het niets kan schelen dat ik in mijn gelijk sta?
Komt er een bkr registratie? Want dan vind ik het nog waard om er achter aan te gaan, al is het niet mijn fout.
Een deurwaarder zal zonder tussenkomst van rechter niets kunnen doen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Weet je zeker dat het geen eindfactuur is of iets van die orde? Belangrijk is dat je alle facturen, inclusief eindfactuur, hebt, en alle betalingsbewijzen daarvan en tevens een bevestiging van de beëindiging. Als je dat hebt hoef je je naar mijn idee geen zorgen te maken. Laat Tele2 maar uitleggen waarom zij vinden dat zij recht hebben op je geld. En dan is nog de te nemen weg voor hun: incassobureau - rechter - deurwaarder

Falco Yellow
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2014 19:38

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

Heeft Tele2 het bedrag zelf terug gestort of heb je het gestorneerd?
Het is goed mogelijk dat er nog een restbedragje open stond nadat je bent overgestapt.
Zoals BerndV al aangeeft zorg dit betaald is.

Een incassobureau mag niets meer doen dan vragen waar het geld blijft.
Pas Na een gerechtelijke uitspraak mag een deurwaarder geld komen halen.
De deurwaarder komt wel de uitnodiging uitreiken voor de rechtszaak.
Nogmaals, als je kunt aantonen dat het restbedrag is betaald is er niets aan de hand. Gewoon aan de rechter overleggen, of toesturen naar de rechter. (en vooral niet naar die sukkels van het incassobureau)
Een keer uitleggen is voldoende en jou tijd is is ook kostbaar.

Het incassobureau mag (zonder vonnis van de rechter) niet langs komen om het geld te halen.En al helemaal niet door zich voor te doen als deurwaarder.
Laat je vooral niet door een incassobureautje intimideren. Er zijn grenzen en als ze daar overheen gaan plegen ze een strafbaar feit.
Laatst gewijzigd door Falco Yellow op 10 mei 2015 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat krijg je allemaal te zien als je inlogt op Mijn Tele2?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door alfatrion »

sweet-devil schreef:Ik heb een tijd gebeld via tele2. Vier maanden geleden ben ik overgestapt, nummer meegenomen, ging allemaal prima en alles netjes en betaald "achtergelaten".
Ik mis essentiële informatie. Wanneer is de overeenkomst gesloten en wat was de bepaalde termijn?
sweet-devil schreef:Nu krijg ik vandaag een incassobrief van tele2. Ik weet zeker dat ik opgezegd heb, dus daar zit ik niet fout. Vraag me af of ik niets kan doen met de brief en als het dan tot de rechter komt (kan dat?) dan sta ik toch in m'n gelijk en heb ik daar bewijs van.
Ja, dat kan. Een rechtszaak begint met een bezoek van de deurwaarder. Hij brengt de dagvaarding langs. Hierop kun je reageren. Ik zou beginnen met de feiten en omstandigheden en daarna met de gronden. Om vervolgens de rechter te verzoeken de eisen af te wijzen en de eiser in de proceskosten te veroordelen. Als er een zitting komt dan kun je inkomstenderving, reis- en overnachtingskosten declareren. Die laatste zul je niet maken.

De eiser zal het een en ander moeten stellen en jij kunt dat gemotiveerd betwisten. Daardoor zal de eiser zijn stellingen met producties moeten bewijzen.

Je kunt ook zelf naar de rechter. Je kunt als vordering een verklaring voor recht indienen of een verbod op handelen op straffe van een in goede justitie te bepalen dwangsom. In het eerste geval moet je belang motiveren. Ook kun je die vordering niet indien in een kort geding. Maar nu moet jij het een en ander stellen en dus draag je de bewijslast. De makkelijkste en veiligste route is om gedagvaard te worden.

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo sweet-devil,

Ik heb een sterk vermoeden dat Tele2 jouw gegevens niet uit haar facturerings-systeem heeft verwijderd, toen jij je abonnement had opgezegd.
Vandaar dat dit facturerings-systeem voortdurend rekeningen op jouw naam vervaardigd. En vervolgens de gehele incasso-procedure die daaraan vast hangt, volgt dan automatisch. Ook als dat onterecht is.

Om een gehele lange juridische ellende te voorkomen, kun je het beste een kort briefje aan Tele2 Nederland b.v. - Afdeling Facturen schrijven. Met daarin je oude klantnummer, de betreffende factuurnummers, en jouw verhaal, plus mijn vermoeden.

Eis dat je binnen drie weken verschoond wordt van alle onterechte facturen. Dus dat Tele2 deze onterechte facturen intrekt. En dat geldt eveneens voor de onterechte incasso-procedure.

Indien je mijn advies opvolgt. Dan kan dat jou een hele lange juridische procedure besparen.

Zelfs onterechte incasso-brieven van BOS Incasso kunnen heel intimiderend overkomen. En jou maandenlang in hun greep houden. Je weet hoe traag en onrechtvaardig het Nederlandse Rechtssysteem is.

Succes!

Netwerker

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Falco Yellow schreef:Heeft Tele2 het bedrag zelf terug gestort of heb je het gestorneerd?
Het is goed mogelijk dat er nog een restbedragje open stond nadat je bent overgestapt.
Zoals BerndV al aangeeft zorg dit betaald is.

Een incassobureau mag niets meer doen dan vragen waar het geld blijft.
Pas Na een gerechtelijke uitspraak mag een deurwaarder geld komen halen.
De deurwaarder komt wel de uitnodiging uitreiken voor de rechtszaak.
Nogmaals, als je kunt aantonen dat het restbedrag is betaald is er niets aan de hand. Gewoon aan de rechter overleggen, of toesturen naar de rechter. (en vooral niet naar die sukkels van het incassobureau)
Een keer uitleggen is voldoende en jou tijd is is ook kostbaar.

Het incassobureau mag (zonder vonnis van de rechter) niet langs komen om het geld te halen.En al helemaal niet door zich voor te doen als deurwaarder.
Laat je vooral niet door een incassobureautje intimideren. Er zijn grenzen en als ze daar overheen gaan plegen ze een strafbaar feit.
Ik heb het geld terug gekregen. De twee maanden dat ze onterecht hebben afgeschreven dan. Dat was namelijk hun fout en dat gaven ze ook aan. Zou niet weer gebeuren. Vervolgens heb ik ervoor gezorgd dat ze dat sowieso niet nog eens kunnen doen.

Ik ben november 2014 al overgestapt naar United Consumers. De rekening die ik kreeg ging echter over februari-maart. Het was 5,70 euro. Als ik inlog zie ik dat ik in de maanden februari-maart 5,70 euro "verbruikt" heb.
Ik heb verder geen onbetaalde maanden want het werd gewoon automatisch afgeschreven en ik had (en heb) altijd genoeg op mijn rekening.

Ondertussen contact gehad en ze gingen het uitzoeken. Zou vandaag uiterlijk wat horen, maar verwacht dat het op dit tijdstip niet meer gebeurt.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door De Econometrist »

sweet-devil schreef:Ik ben november 2014 al overgestapt naar United Consumers. De rekening die ik kreeg ging echter over februari-maart. Het was 5,70 euro. Als ik inlog zie ik dat ik in de maanden februari-maart 5,70 euro "verbruikt" heb.
Op zich is het raar dat je nog steeds kan inloggen bij Tele2 als ex-klant. Dat duidt er al op dat bij hen je abonnement administratief niet geheel is afgesloten. Zijn die 5,70 echt verbruikskosten, dus belkosten?

Wat je moet doen is ook bij Tele2 de druk op de ketel verhogen en aankondigen dat je zelf maatregelen gaat nemen. Stel je niet afwachtend op maar neem zelf het heft in handen. Schrijf ze dat je een vermoeden van misbruik hebt gezien het feit dat je over de maand maart nog verbruik in rekening wordt gebracht op een nummer dat in november al geporteerd is, en dus al een half jaar helemaal niet meer in het nummerschema van Tele2 voor komt. Vraag om opheldering hierover binnen een termijn van 2 weken, en dat je aldus bij het uitblijven van reactie deze zaak op 1 juni om 9:00 uur aanhangig zult maken bij de Geschillencommissie Telecom. Adresseer naar Tele2, t.a.v. Credit Control, Wisselwerking 58, 1112XS Diemen.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Oeh dat klinkt wel mooi dreigend, wellicht dat ik dat maar doe ja. Word er namelijk een beetje moe van

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Heb nog een keer contact opgenomen met zowel tele2 als United Consumers. Beiden zeiden dat het opgelost was, kreeg een zelfs een sms (dit was al een week geleden)
Krijg ik toch warempel vandaag weer post van het incassobureau. Ik dacht dat het was omdat de zaak afgehandeld was, maar het is zo'n sneue dreigbrief. Zucht

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door De Econometrist »

sweet-devil schreef:Ik dacht dat het was omdat de zaak afgehandeld was, maar het is zo'n sneue dreigbrief.
Nee, om te melden dat een zaak afgehandeld is, daar besteedt een incassobureau geen postzegel aan.
Misschien zat die brief al in de pijplijn voordat het bericht van de provider is aangekomen dat de zaak is opgelost. Maar voor hetzelfde geld gaat het incassobureau nog op eigen houtje door met de mededeling dat de hoofdsom nu wel in orde is maar dat de incassokosten nog wel even moeten worden voldaan (dit is mijn gok voor de nabije toekomst).

Hoe dan ook, je hebt de keuze om het verder te negeren, want je hebt al genoeg gedaan wat in redelijkheid van je kan worden verwacht. En voordat de zaak eventueel ooit gerechtelijk gaat zal er nog wel even naar worden gekeken of er überhaupt nog een vordering (bij Tele2, niet het incassobureau) open staat, en zo niet dan kost een daadwerkelijke rechtsgang hen een hoop geld. Bewaar hiervoor voor de zekerheid alle correspondentie.

Verder kan je ook het incassobureau nog een vriendelijk briefje of mailtje sturen waarin je ze op gepaste wijze een sneer geeft t.a.v. hun administratie die blijkbaar geen gelijke tred houdt met die van hun opdrachtgever, gezien het feit dat ze nog incassobrieven sturen voor een geval dat bij hun opdrachtgever al is opgelost.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

De Econometrist schreef:
sweet-devil schreef:Ik dacht dat het was omdat de zaak afgehandeld was, maar het is zo'n sneue dreigbrief.
Nee, om te melden dat een zaak afgehandeld is, daar besteedt een incassobureau geen postzegel aan.
Misschien zat die brief al in de pijplijn voordat het bericht van de provider is aangekomen dat de zaak is opgelost. Maar voor hetzelfde geld gaat het incassobureau nog op eigen houtje door met de mededeling dat de hoofdsom nu wel in orde is maar dat de incassokosten nog wel even moeten worden voldaan (dit is mijn gok voor de nabije toekomst).

Hoe dan ook, je hebt de keuze om het verder te negeren, want je hebt al genoeg gedaan wat in redelijkheid van je kan worden verwacht. En voordat de zaak eventueel ooit gerechtelijk gaat zal er nog wel even naar worden gekeken of er überhaupt nog een vordering (bij Tele2, niet het incassobureau) open staat, en zo niet dan kost een daadwerkelijke rechtsgang hen een hoop geld. Bewaar hiervoor voor de zekerheid alle correspondentie.

Verder kan je ook het incassobureau nog een vriendelijk briefje of mailtje sturen waarin je ze op gepaste wijze een sneer geeft t.a.v. hun administratie die blijkbaar geen gelijke tred houdt met die van hun opdrachtgever, gezien het feit dat ze nog incassobrieven sturen voor een geval dat bij hun opdrachtgever al is opgelost.
Misschien dat ik er een mail aan besteed, maar zeker geen postzegel :P
Hoe werkt dat eigenlijk met incassobureaus en bedrijven? Koopt het incassobureau de vordering/rekening van het bedrijf zeg maar?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi sweet-devil,

Wat jammer om te horen dat het niet helemaal goed gegaan is met je opzegging. Je geeft aan dat het nu nog steeds niet helemaal afgehandeld is, daarom wil ik graag even met je meekijken. Ik raad je aan even een topic te openen op ons eigen klantenforum http://forum.tele2.nl zodat we je daar verder kunnen helpen. Als je me daar via een privébericht even een berichtje stuurt met je voormalige klantgegevens, kan ik meteen even met je meekijken in de systemen en je verder helpen. En dan hoef je er ook geen postzegel aan te besteden ;)

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Leonie van Tele2

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door De Econometrist »

sweet-devil schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met incassobureaus en bedrijven? Koopt het incassobureau de vordering/rekening van het bedrijf zeg maar?
Nee. Telecombedrijven betalen over het algemeen een vast bedrag per maand aan een incassobureau, en daarvoor gaat het incassobureau achter alle onbetaalde rekeningen aan. Het Telecombedrijf levert hiervoor bestanden aan met de nodige gegevens (NAW, bedrag, kenmerk, etc) en die gaan ermee aan de slag; printen de brieven, bellen er achteraan, innen de betalingen, reageren (niet) op vragen en klachten, etc. etc.
Meestal hebben ze ook wel een beperkte inzage in de financiële systemen zodat ze eventuele vragen kunnen beantwoorden. Ze sturen weer bestanden terug met gegevens over de betaalde facturen zodat die in de boekhouding kunnen worden verwerkt, en maken de geïnde bedragen over. De incassokosten die ze er bij hebben opgeteld houden ze zelf.

Wettelijk geldt dat als er iets door een klant betaald wordt, dit eerst ten goed komt aan de gemaakte kosten en dan pas aan de hoofdsom, maar telecombedrijven (en andere nutsbedrijven met 1000-den klanten) zijn niet gek. Zodra de hoofdsom binnen is wordt die aan de opdrachtgever betaald, en voor de incassokosten ziet het incassobureau zelf maar hoe ze die binnen halen. Eventuele wanbetalers moeten zelf maar bedenken hoe ze uit deze wetenschap hun voordeel halen...

Uiteindelijk kan een gedeelte van de vorderingen niet worden verhaald. Door onbekende adressen, onduidelijke facturen, spookrekeningen, overlijden, etc. etc. Dan gaat de opdracht terug naar de telecomprovider. En dan worden deze facturen vaak wel in bulk verkocht aan de hoogstbiedende, die dan niet meer de provider vertegenwoordigen, maar zelf eigenaar zijn geworden van de vorderingen. Die proberen dan helemaal voor hun eigen kosten en risico hier nog zoveel mogelijk van te innen. Kijk maar eens bij het incasso forum hier op de site wat dat voor mooie resultaten oplevert.

Agilhard
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:34

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door Agilhard »

Weet je zeker dat United Consumers niet het nieuwe contract bij Tele2 heeft afgesloten? Dat komt voor namelijk.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Lieve Leonie Tele2, nu heb ik me speciaal helemaal geregistreerd en hoor ik al sinds gisteren helemaal niets :/
Ik ben er een beetje klaar mee

BenteLief
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2015 10:21

Re: Incasso tele2

Ongelezen bericht door BenteLief »

Moet zeggen dat mijn abonnement nu bij Tele2 al zeker twee maanden geleden is op gezegd, een ander abonnement bij Tele2 een maand geleden al, ik bij beide totaal niet meer kan inloggen, maar de incasso's nog vrolijk doorgaan hoor. En het ene abonnement heb ik zelfs twee keer moeten opzeggen omdat ze meldden dat ze daar geen opzegging van hadden terwijl ik deze zelf al wel had. Zijn mijns inziens erg hardleers daar en dat was niet de eerste keer dat ik dat meemaakte. Ging voor de tarieven toch weer terug maar kreeg binnen drie dagen meteen een rekening 164,- omdat internetverbinding openstond ergens in het toestel maar er totaal geen data verbruikt werd door mijn zoontje. Jammer maar helaas; je moet gewoon betalen. Opzeggen jaren terug -toen het nog verplicht aangetekend ging betekende dat je daar ergens op een grote hoop beland en ze er een maand aanvast plakte; ook zoiets. Terwijl je het zelf tijdig verstuurd had. En nu blijven ze dus incasseren terwijl het abonnement allang en breed is beeindigd. Maar ja, storneren betekent idd weer incasso en idd dreigen ze zeer snel met het naar de rechter stappen. Anyhow, het is wat gisteren ook op EditieNl of in het nieuws werd gezegd: gewoon niet betalen, dan stoppen ze vanzelf wel. Tele2 moet op gegeven moment wellicht ook een beetje moe worden van zichzelf zou je zo denken?

Je moet ook denk ik wel van een bepaald type mens zijn om daar te kunnen werken en dat bedoel ik niet positief....

Gesloten