LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 dataverbruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
majokl
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:23

Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door majokl »

Ik gebruik nooit data op mijn mobiele telefoon. Toch weet Tele2 dit (voor een 2e keer) in rekening te brengen. Het is lastig een klacht in te dienen, maar als dit toch gelukt is, krijg je vervolgens geen reactie hierop, anders dan "snel betalen anders word je afgesloten". :oops:

majokl
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:23

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door majokl »

Dat is nu juist het probleem: alles op de telefoon staat "uit"

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

He majokl!

Wat balen zeg! Als ik het goed begrijp, heb jij dus geen internetbundel bij je abonnement? Het is dan ook mogelijk om alsnog data te verbruiken. Je dient je mobiele data bij je instellingen uit te zetten, dan ben je er zeker van dat je geen gebruik meer kan maken van je internet. Heb je dit ook gedaan? Mocht je nog meer vragen hebben, dan wil ik je vragen een bericht op onze Tele2 forum te plaatsen. www.forum.tele2.nl.

Groetjes,
Su Ling van Tele2

majokl
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:23

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door majokl »

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad geen internetbundel. De mobiele data staat altijd uit, dat maakt dus, dat het zo'n vervelend probleem is. Kan het niet zijn, dat er - voor mij onopvallend - toch gebruik van gemaakt kan worden?

Falco Yellow
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2014 19:38

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

Wat je kunt doen (als het niet al zo is) zijn de APN instellingen uit je telefoon verwijderen.
zonder deze instellingen kan er simpelweg geen internet contact gemaakt worden.
(zie: http://www.apn-instellen.nl/)

providers willen als internet aan staat (met of zonder bundel) nog wel eens je telefoon op afstand configureren.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Tele2 Webcare schreef:He majokl!

Wat balen zeg! Als ik het goed begrijp, heb jij dus geen internetbundel bij je abonnement? Het is dan ook mogelijk om alsnog data te verbruiken. Je dient je mobiele data bij je instellingen uit te zetten, dan ben je er zeker van dat je geen gebruik meer kan maken van je internet. Heb je dit ook gedaan? Mocht je nog meer vragen hebben, dan wil ik je vragen een bericht op onze Tele2 forum te plaatsen. http://www.forum.tele2.nl.

Groetjes,
Su Ling van Tele2
Het zou tele2 sieren als ze de klanten wat meer proffessioneel te woord zouden staan. Je hebt het niet tegen een vriend die je kunt aanspreken met he, maar tegen een klant.

majokl
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:23

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door majokl »

Beste Falco Yellow,

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik begrepen,dat het probleem inderdaad waarschijnlijk komt door "APN instellingen". Ik had hier nog niet van gehoord, laat staan gebruik van gemaakt. Enig bewijs (dat ikzelf geen data gebruikt heb) aanvoeren zal moeilijk zijn, denk ik.

BenteLief
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2015 10:21

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door BenteLief »

Mijn zoontje had dit ook, liep binnen 3 dagen tegen een telefoonrekening van 164,- aan. En betalen zal je. Overigens is Tele2 de enige onbehouwen aanbieder in NL welke op deze wijze te werk gaat. Mogelijkheden bieden ze je niet te betalen, dreigen kunnen ze als te beste met incassoburo's welke overigens niet achter de werkwijze van Tele2 staan. Bewijs aanvoeren is idd moeilijk, ieder woord wat jij zegt, word weerlegt. Als je belt met hen, zorg er dan voor dat je zelf het gesprek opneemt, dat is de enige raad die ik je kan meegeven, dat heb ik ook gedaan. Het was toen gelukkig mijn woord tegen dat van de cc-medewerker. Succes

majokl
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:23

Re: Tele2 dataverbruik

Ongelezen bericht door majokl »

Bedankt hoor. Het bedrag van je zoontje is nog hoger dan dat van mij.
Ik heb ze een "fysieke" brief gestuurd en daar is uiteindelijk op gereageerd (dit in tegenstelling tot de ingediende klachten via hun zgnd. klachtenformulier). Ze zijn mij een beetje tegemoet gekomen, aangezien het duidelijk was, dat er nooit een SMS-waarschuwing was geweest. Er is vervolgens iets van de rekening afgegaan.
Hier zal ik het dus mee moeten doen.
Gr. majo

Gesloten