LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zebra8282
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2015 17:10

Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door zebra8282 »

Ik zat gisteren samen met mijn vriendin een hapje te eten bij een sushi tent, toen ik plots om 20:27 2 smsjes kreeg, tegelijkertijd.

Het eerste SMS-je gaf aan dat ik over mijn datalimiet zat en het tweede SMS dat ik al 15 euro aan data buiten mijn bundel verbruikt had. Ik schrok me dood, dus checkte meteen mijn Tele2 app en zag tot mijn grote schrik nog geen 3minuten na ontvangst van de SMSjes dat ik maar liefst voor 61 euro aan datakosten heb gemaakt.

Direct mijn mobiele data uitgezet natuurlijk, maar ik vind dit echt niet te begrijpen.

Ik heb al anderhalf jaar een abonnement bij Tele2 en ben nog nooit eerder buiten mijn bundel getreden. Daarnaast snap ik niet dat ik maandelijks prima met 1500MB uit de voeten kan en nu ineens in 3 minuten tijd 450MB aan data zou hebben verbruikt.

Ik heb direct mijn beklag gedaan via de klantenservice, waar ik prima geholpen ben en mij werd verteld dat ik mogelijk voor een vergoeding in aanmerking zou komen door mijn verhaal achter te laten op tele2.nl/vergoeding.

Zojuist krijg ik zonder uitleg een sms dat ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding.

Ben ik even blij dat mijn abonnement binnenkort afloopt, want dit soort praktijken neigen m.i. naar oplichterij. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik niet eens de tijd heb gekregen om een aanvullende bundel te kopen, dan had ik 1000MB extra gehad voor slechts een 10tje.

Ik was tot op heden tevreden met Tele2, maar de manier waarop ik gisteren op torenhoge kosten ben gejaagd heeft mijn beeld totaal veranderd.

Ik las zojuist op radar veel vergelijkbare berichten van mensen, waarbij de kosten soms zelfs opliepen tot 500 euro. Ik snap er werkelijk niets van, dit kan toch niet?!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat zegt de datateller van je telefoon? Misschien pas een nieuwe app geinstalleerd?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi Zebra8282,
Jeetje wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt over de door jouw gemaakte kosten. Ik zie dat je inmiddels ook actief bent op ons forum. Mijn collega Velma helpt je daar graag verder. Zou je haar nog even jouw klantnummer willen toesturen? Dan gaan we voor je aan de slag!
Groetjes, Fleur van Tele2

zebra8282
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2015 17:10

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door zebra8282 »

Gedaan, ben in afwachting van haar reactie.

SkyMan
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2015 09:44

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door SkyMan »

Hoi!
Zelfde meegemaakt waarbij de kosten opliepen tot 90 euro.
Heb het doorgegeven en ik werd goed geholpen.
Success

WalterWeemoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2015 14:31

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door WalterWeemoe »

Jeetje wat een verhaal zeg. Ik heb hetzelfde vandaag en gisteren meegemaakt. Binnen een paar seconden kreeg ik een notificatie van 80% / 100% en iets daarna zat ik 140,- buiten mijn bundel. Dit moet stoppen. Ik zit al een paar jaar bij Tele 2 en heb dit nog nooit meegemaakt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Heeft Tele2 geen belplafond? Bij mijn provider kan je gewoon instellen dat het geblokkeerd wordt als je over je bundel dreigt te gaan. Zo heb je dan geen onverwachte kosten als je dat aanzet.

kaaskop 43
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Julie4444 schreef:Heeft Tele2 geen belplafond? Bij mijn provider kan je gewoon instellen dat het geblokkeerd wordt als je over je bundel dreigt te gaan. Zo heb je dan geen onverwachte kosten als je dat aanzet.
Inderdaad, dat is bij Simpel wel goed geregeld, bij Kpn trouwens ook.
Tele2 wil de klant helemaal niet beschermen tegen onvoorziene kosten, ze verdienen goud aan deze praktijken.
Wat mij opvalt is dat ze dit al jaren doen, volgens het piepsysteem, dus de mensen die hun klep houden en braaf betalen is natuurlijk heerlijk voor Tele2, cashen, cashen, cashen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik weet niet of je kunt stellen dat in die 3 minuten dat dataverbruik heeft plaatsgevonden.

Maar wat GjdvZ zegt: check je datateller.
Ik gebruik My Data Manager en kan per dag zien wat mijn dataverbruik is geweest. Tot de laatste update terug.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kaaskop 43 schreef:
Julie4444 schreef:Heeft Tele2 geen belplafond? Bij mijn provider kan je gewoon instellen dat het geblokkeerd wordt als je over je bundel dreigt te gaan. Zo heb je dan geen onverwachte kosten als je dat aanzet.
Inderdaad, dat is bij Simpel wel goed geregeld, bij Kpn trouwens ook.
Tele2 wil de klant helemaal niet beschermen tegen onvoorziene kosten, ze verdienen goud aan deze praktijken.
Wat mij opvalt is dat ze dit al jaren doen, volgens het piepsysteem, dus de mensen die hun klep houden en braaf betalen is natuurlijk heerlijk voor Tele2, cashen, cashen, cashen.
Dus eigenlijk is het met die dataonzin (ook veel klachten daarover m.b.t. Vodafone) beter om naar KPN of Simpel te gaan, blijkbaar. :lol:

Kelly&89
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2015 11:25

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door Kelly&89 »

Ook ik heb hetzelfde meegemaakt, op 5 juli jl. 250,-!!! buiten mijn bundel aan data verbruikt, volgens factuur 800MB per dag... Krijg ook alleen maar te horen van Tele2 dat dit mijn eigen schuld is....

G.J. Esten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2015 20:13

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door G.J. Esten »

De belofte van Tele2 webcare is zo loos als het maar kan dit fenomeen bestaat bij mij al vanaf april
en je wordt maar teruggebeld en er wordt geld gestort en het wordt verrekend maar in werkelijkheid gebeurd er helemaal niks, en ja ben blij dat je contract afloopt en neem een prepaid zeker als je niet zo vaak belt, hoop voor je dat de aardige meid of knul die er ook allemaal niets aan kan doen je de tip even bij payinfo te kijken waar Tele2 je mobiele nummer allemaal aan bekend heeft gemaakt.

G.J. Esten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2015 20:13

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door G.J. Esten »

Overigens is Tele2 verplicht aan te tonen dat jij (u) schriftelijk hebt verklaard het met die sms eens te zijn. Zo niet geschillencomissie.
groet

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door ruud_a »

Blij dat ik een mobieltje heb van zo'n 15 Euro vele jaren terug.
Dan heb je die ellende niet.
Internetten doe ik wel via de kabel.
Nooit problemen met een data-limiet en belbundel.

ceesdesnor
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2015 17:51

Re: Tele2: 61E aan kosten buiten mijn bundel in 3 minuten?!

Ongelezen bericht door ceesdesnor »

Ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon van mij gekregen en ik heb de bel simkaart van Tele2 overgezet. Ik ging er echt vanuit dat er geen data over een alleen bellen simkaart kan lopen.
Ik heb trouwens een alleen maar bellen contract voor haar afgesloten enkele jaren geleden. Na telefonisch contact met Tele2 werd mij verteld dat het toch echt mijn schuld was dat de nieuwe telefoon niet goed was ingesteld. Ik waande me veilig met mijn contract en simkaart. Dit is m.i. pure oplichting.
Er had een beveiliging op de simkaart moeten zitten. Nu zegt mijn Tele2 op het overzicht dat ik 21 mb buiten de bundel heb verbruikt terwijl ik geen data bundel heb!

Gesloten