LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice ASUS beneden alle peil

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
terwaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2015 16:41

Klantenservice ASUS beneden alle peil

Ongelezen bericht door terwaan »

LS,

Ik heb een ASUS Zenphone 2 via het internet in Frankrijk gekocht.
Het apparaat vertoont nu al voor de 5e x hetzelfde defect: de simkaart wordt op onregelmatige tijden niet herkend.
Het apparaat is al 4x binnen geweest voor herstel. 2x gewoon en 2x met extra aandacht.
3x werd niets gevonden, de 4e x werd een onderdeel vervangen. Zonder resultaat.
Ik ben zo ontevreden dat ik van het ding af wil. De winkel wenst mee te werken op voorwaarde dat ASUS een verklaring aflegt dat het toestel niet gerepareerd kan worden.
Dit weigert men. Het toestel zou opnieuw daarvoor binnengebracht moeten worden en dan zouden ze moeten constateren dat het niet hersteld kan worden.
Gezien de vorige ervaringen heb ik daar helemaal geen zin meer in, want ik wil van het toestel af. Ik stuit op een muur van onwil en onbegrip bij ASUS.
Wat kan ik nu nog doen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klantenservice ASUS beneden alle peil

Ongelezen bericht door renewouters »

De garantieafhandeling had gewoon vanaf het eerste probleem door de winkel moeten worden uitgevoerd, je hebt in principe niets met Asus te maken. Maar ik kan me voorstellen dat ze nu moeilijk doen omdat zij niet de kans hebben gehad om het juist af te handelen. Ze zullen willen weten of het echt wel door Asus is gedaan en niet door "sjonnie op de markt".

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Klantenservice ASUS beneden alle peil

Ongelezen bericht door Julie4444 »

terwaan schreef:LS,

Ik heb een ASUS Zenphone 2 via het internet in Frankrijk gekocht.
Het apparaat vertoont nu al voor de 5e x hetzelfde defect: de simkaart wordt op onregelmatige tijden niet herkend.
Het apparaat is al 4x binnen geweest voor herstel. 2x gewoon en 2x met extra aandacht.
3x werd niets gevonden, de 4e x werd een onderdeel vervangen. Zonder resultaat.
Ik ben zo ontevreden dat ik van het ding af wil. De winkel wenst mee te werken op voorwaarde dat ASUS een verklaring aflegt dat het toestel niet gerepareerd kan worden.
Dit weigert men. Het toestel zou opnieuw daarvoor binnengebracht moeten worden en dan zouden ze moeten constateren dat het niet hersteld kan worden.
Gezien de vorige ervaringen heb ik daar helemaal geen zin meer in, want ik wil van het toestel af. Ik stuit op een muur van onwil en onbegrip bij ASUS.
Wat kan ik nu nog doen?
Is toch logisch dat ze willen kijken of het te repareren valt en dat ze niet gewoon maar willekeurig verklaren dat dit niet zo is? Overigens vind ik het vreemd dat je in Frankrijk bij een webshop koopt en dan naar ASUS gaat met problemen. De webshop is je aanspreekpunt, niet ASUS.

Daar moet ik wel bijzeggen dat ASUS top service en garantie heeft geleverd bij een van onze laptops die al bijna 2 jaar oud was. Hebben ze nog in de laatste maand garantie nog even extra een hele touchpad unit vervangen (zonder dat dit nodig was; we hadden hem in de BIOS uitgeschakeld, maar voor hun leek het dus alsof hij kapot was omdat hij niet functioneerde), terwijl we hem hadden opgestuurd voor een los contactje bij het beeldscherm, wat ze ook naar tevredenheid hadden opgelost.

Mijn ervaring strookt dus recht tegen die van jou in, dus dat "beneden alle peil" vind ik wel heel erg overtrokken.

Lord Voldemort
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:27

Re: Klantenservice ASUS beneden alle peil

Ongelezen bericht door Lord Voldemort »

.
Laatst gewijzigd door Lord Voldemort op 13 aug 2015 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lord Voldemort
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:27

Re: Klantenservice ASUS beneden alle peil

Ongelezen bericht door Lord Voldemort »

terwaan schreef:De winkel wenst mee te werken op voorwaarde dat ASUS een verklaring aflegt dat het toestel niet gerepareerd kan worden.
Dit weigert men. Het toestel zou opnieuw daarvoor binnengebracht moeten worden en dan zouden ze moeten constateren dat het niet hersteld kan worden.
Ja, want een auto kan natuurlijk ook total loss verklaard worden zonder dat een schade expert deze heeft gezien...

Natuurlijk moet dit geconstateerd worden! Je snapt toch zelf ook wel dat een product niet zomaar als onherstelbaar verklaard kan worden? En wat je moet doen is het toestel aanbieden zodat ze een diagnose kunnen stellen. Sjongejonge zeg. Buiten dat is niet ASUS maar de verkopende partij verantwoordelijk voor het product, oftewel die tent in Frankrijk.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Klantenservice ASUS beneden alle peil

Ongelezen bericht door ruud_a »

terwaan schreef:LS,

Ik heb een ASUS Zenphone 2 via het internet in Frankrijk gekocht.
Het apparaat vertoont nu al voor de 5e x hetzelfde defect: de simkaart wordt op onregelmatige tijden niet herkend.
Het apparaat is al 4x binnen geweest voor herstel. 2x gewoon en 2x met extra aandacht.
3x werd niets gevonden, de 4e x werd een onderdeel vervangen. Zonder resultaat.
Ik ben zo ontevreden dat ik van het ding af wil. De winkel wenst mee te werken op voorwaarde dat ASUS een verklaring aflegt dat het toestel niet gerepareerd kan worden.
Dit weigert men. Het toestel zou opnieuw daarvoor binnengebracht moeten worden en dan zouden ze moeten constateren dat het niet hersteld kan worden.
Gezien de vorige ervaringen heb ik daar helemaal geen zin meer in, want ik wil van het toestel af. Ik stuit op een muur van onwil en onbegrip bij ASUS.
Wat kan ik nu nog doen?
U zou over uw eigen onwil en onbegrip na kunnen denken.

Aangezien Asus (gratis) een nieuwe laptop zal moeten leveren als ze een verklaring van onhelstelbaar afgeven, lijkt het me voor de hand liggen dat zij die computer nog een keer willen zien, om dat te beoordelen.
Los daarvan zou het misschien ook nog aan de simkaart kunnen liggen.

Gesloten