LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse Factuurkosten Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chemaine
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2015 23:35

Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door Chemaine »

Hallo allemaal,

In 2011 ben ik op vakantie geweest naar Thailand. Ik was klant bij Telfort en mijn vader betaalde mijn abonnement. Ik heb extra weinig gebeld op vakantie en alleen een paar korte telefoontjes naar mijn vader en moeder gepleegd. Thuis gekomen, kreeg mijn vader een rekening van bijna €400 aan telefoonkosten binnen. Ik wist dat dit niet kon kloppen en heb de specificatie opgevraagd. Hier stonden tot onze grote verbazing allemaal 06 nummers op die ik gebeld zou hebben tijdens mijn verblijf in Thailand, waar ik niets vanaf wist. Dit ging ook nog om lange gespreksduren van plus/minus 20 min. Ik heb deze telefoonnummers gebeld en kreeg bij al deze nummers te horen: "dit nummer is niet in gebruik". Dit heb ik teruggekoppeld aan Telfort, maar zij verplichtten mijn vader toch het bedrag te betalen, omdat het volgens hen gewoon klopte. Ik ben hierdoor erg gefrustreerd geraakt en heb toen gezegd dat ze het abonnement maar per direct moesten stoppen, omdat ik niet langer op deze manier klant van hen wilde zijn. Hierdoor kregen we een rekening erbovenop van weer bijna €400 vanwege opzegkosten. Plus hadden ze het overgedragen aan het incassobureau Lindorff BV. waardoor er ook nog eens €150 aan incassokosten bij kwamen. Dit betekende dus al een rekening van maar liefst rond de €950. Ze hebben mij destijds ook niet op de hoogte gesteld dat dit groot geldbedrag aan opzegkosten in rekening zou worden gebracht. Nu waren wij er echt klaar mee en konden deze onrecht niet meer alleen oplossen en hebben wij een advocaat ingesteld. Deze vertelde ons dat wij dit bedrag niet moesten betalen, omdat dit wel een enorm bedrag aan afsluitkosten was. En dus niet reëel. Ook heeft hij bezwaar gemaakt tegen de hoge onterechte belkosten. Mijn vader heeft door de vele dreig brieven die wij kregen toch €450 euro betaald. Maar hierna zijn we gestopt met betalen. Dit op verzoek van de advocaat. Hierna heeft Telfort/lindorff BV. 3 jaar lang niets meer laten horen, tot afgelopen week wij een brief van het incassobureau ontvingen met daarop het verzoek om €605 euro met daarbij €56 rente binnen tien dagen te betalen zo niet, wij de deurwaarder aan de deur krijgen.

Wij zijn ten einde raad en willen deze onterechte rekening niet betalen. Kunnen jullie ons helpen??

Bedankt alvast!

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je hebt toch een advocaat die het allemaal weet?
Laat die het dan ook oplossen

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door Moneyman »

"Ik wist dat dit niet kon kloppen". Ja, maar kan je het ook bewijzen? Zo niet, ga je nat.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door newmikey »

Chemaine schreef:...hebben wij een advocaat ingesteld....
Wij zijn ten einde raad en willen deze onterechte rekening niet betalen. Kunnen jullie ons helpen??
Beetje laat dus maar nee, daar kan niemand hier mee helpen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door tijger1 »

Die deurwaarder komt pas na een rechtszaak.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door Moneyman »

tijger1 schreef:Die deurwaarder komt pas na een rechtszaak.
Natuurlijk niet. Wie moet de dagvaarding dan betekenen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door renewouters »

Toevallig vlak voor je vakantie een "leuk" appje geinstalleerd?

stofzuigertje

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik was in 2011 en toen was mobiel bellen daar erg duur!

Gewoon dom om niet vooraf de tarieven te vragen.
Vaak is nog steeds een plaatselijk werkende Prepaid kaart beter en je word ook niet lastig gevallen met onzin telefoontjes uit NL... die jou veel geld kosten.

Alleen de echte familie en belangrijke dit nummer geven en ze SMS wel dat wel betaalbaar is.
Dus geen Smartphone laten aanstaan en goedkope budget toestel voor bereikbaar zijn of alles uitzetten, en alleen bij Wifi aan....

Dit is 2011 dus beetje late reactie...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je in het buitenland bent, dan kosten ontvangen telefoontjes je ook heel veel geld per minuut. En dat geldt volgens mij vaak ook als je bijvoorbeeld de voicemail krijgt. Mogelijk dat daar veel geld aan verloren is gegaan. Maar ik proef uit je bericht dat je uiteindelijk toch schoorvoetend maar betaald hebt en je bezwaar over die telefoontjes toentertijd niet heel hoog hebt gespeeld.

Dat je bij het opzeggen van een nog doorlopend contract een vergoeding zult moeten betalen zou je ook toen al moeten kunnen weten. Vaak is de vergoeding gelijk aan de resterende abonnementstermijnen die je anders nog zou moeten betalen. Als je resoluut zegt dat je wou opzeggen, dan hoeft dat voor de telefoonmaatschappij geen reden te zijn om daaraan te twijfelen. Of eraan te twijfelen of je je al dan niet bewust bent van de kosten. Als je zegt dat je wilt opzeggen, dan zeggen ze je contract dus gewoon op, onder de voorwaarden zoals die in het contract staan. Je had ook simpelweg even kunnen vragen hoeveel kosten ermee gemoeid zouden zijn.

Dat je die kosten niet wil betalen is logisch; niemand wil graag ergens voor betalen. Maar het is niet zomaar onterecht. Het komt ook niet uit de lucht vallen dat je die kosten zou moeten betalen. Ik weet niet of jij of je vader in het verleden verhuist zijn, maar mogelijk hebben ze wel herinneringen naar het bij hen bekende adres gestuurd. Als daar niet op gereageerd wordt omdat er een verkeerd adres bij hen bekend is, dan zullen ze uiteindelijk pas bij je aankloppen als de deurwaarder aan de beurt is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef: Vaak is nog steeds een plaatselijk werkende Prepaid kaart beter en je word ook niet lastig gevallen met onzin telefoontjes uit NL... die jou veel geld kosten.
Dit is echter niet voor ieder land mogelijk. In Japan bijvoorbeeld moet je daar geregistreerd staan om een prepaid SIM aan te kunnen schaffen. Je kunt daar wel telefoons met lokale SIM huren maar dan ben je ook een hoop geld kwijt. Er zijn ongetwijfeld nog meer landen waar moeilijk wordt gedaan over prepaid SIMs.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:En dat geldt volgens mij vaak ook als je bijvoorbeeld de voicemail krijgt.
Niet meer. Alle Nederlandse providers hebben tegenwoordig local call forwarding, zodat het gesprek niet via het visited network loopt, maar al in het eigen netwerk naar voicemail wordt doorgeschakeld. Volgens mij was dit een directive uit "Brussel".

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar dit gaat over 2011.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd, mijn bijdragen, in de eerste de quote, en in de tweede het verzoek het even opnieuw te schrijven omdat ik uit die lange lap tekst niet de juiste conclusies kan trekken, zijn weggehaald. Volgens mij mankeerde er niets aan, maar goed.

De 'hulpmoderator' heeft het maar druk met het doen van al die meldingen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:Vreemd, mijn bijdragen, in de eerste de quote, en in de tweede het verzoek het even opnieuw te schrijven omdat ik uit die lange lap tekst niet de juiste conclusies kan trekken, zijn weggehaald. Volgens mij mankeerde er niets aan, maar goed.

De 'hulpmoderator' heeft het maar druk met het doen van al die meldingen.
Voor zover ik het begrijp, is er in het buitenland naar onbekende 06 nummers gebeld volgens Telfort???
Waarschijnlijk andere 06 nummers dan die je bereikt als je in Nederland belt.
Daarom bestonden die hier waarschijnlijk ook niet.
Vervolgens hebben ze uit nijd halverwege het abonnement opgezegd en moesten toen ook nog een afkoopsom betalen.
En na 3 jaar staat opeens de deurwaarder op de stoep.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als je op aanraden van je advocaat bent gestopt met betalen, zul je de wederpartij destijds toch ook wel een brief hebben gestuurd, waarin je duidelijk aangeeft waarom je niet meer betaald?

Het lijkt er nu op dat je (vader) een betalingsregeling is overeengekomen, die hij niet (volledig) is nagekomen.

Als dit klopt heb je nu weinig rechten over, en kun je alleen proberen het geheel in der minne te schikken (coulance)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ik bedenk mij dat al die 06 nummers waarschijnlijk Thaise telefoonnummers zijn.
Dat betekent dat er met uw telefoon naar nummers in Thailand is gebeld.
Als u dat doet met een Nederlandse simkaart, gaat u niet direct het Thaise netwerk op, maar belt u internationaal via Nederland.
En dat telt flink aan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door kweenie »

Of als het kamermeisje dat doet...

munga
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2007 15:55

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door munga »

betaal in geen geval
je kunt er vrij makkelijk onder uit

lindorff heeft waarschijnlijk de vordering gekocht, acte van cessie. ze verliezen tot nu toe 90% van de zaken kijk maar op rechtspraak

negeer alles en wacht tot het bij de deurwaarder ligt en vraag die dan of ze even gedetailleerd de vordering kunnen overleggen OP NAAM! van de opdrachtgever, dat kunnen ze ze niet.

de zaak wordt al bij de tweede deurwaarder gesponeerd. het bedrag is te laag om te procederen

ze zullen je herhaaldelijk gaan bellen, zeg dan alleen dat je je bedreigt en geintimedeerd voelt en dat je de zaak alleen schriftelijk wenst af te handelen.

kan drie jaar duren dan ben je er vanaf.

wees niet bang gewoon doen.


succes

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij is de zaak sowieso verjaard als TS tussen nu en en toen geen eerdere aanmaningen heeft ontvangen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Valse Factuurkosten Telfort

Ongelezen bericht door tijger1 »

Verjaard? Natuurlijk niet. Bij diensten pas na vijf jaar.

Gesloten