LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MartinBoer
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:56

Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Ongelezen bericht door MartinBoer »

Hallo,

Ik heb in augustus een zakelijk abonnement bij HollandsNieuwe genomen en probeerde daarna mijn consumentencontract via de website te be-eindigen.
Helaas lukte dat niet, maar ik heb toen via een webformulier geprobeerd om contact op te nemen met HollandsNieuwe, ook al omdat mijn bankrekening waar de abonnement vanaf werd afgeschreven was gewijzigd en de automatische incasso voor de eindafrekening dus zou mislukken.
Ik kreeg op 27-8-2015 netjes een email terug met dat HN mijn bericht met als onderwerp 'Opzeggen' had ontvangen.
Helaas bleef het daarbij, en in de dagen daarop is er vanuit HN geen contact met me opgenomen.

Een aantal dagen daarna ging ik op vakantie, en tijdens die vakantie begon ik emails te krijgen dat ik een betalingsachterstand had. Helaas had ik geen mogelijkheid tot betalen via internet meegenomen, en bij de email zat ook geen mogelijkheid tot contact.

Nadat ik terug was van vakantie (27-9-2015) heb ik wederom geprobeerd contact op te nemen met HN, wederom met ontvangsbevestiging, maar ook zonder effect.
Ook heb ik geprobeerd de openstaande rekening te betalen, op de heraansluitingskosten na. Dit geld kreeg ik een paar dagen later weer teruggestort.

Op 1-10-2015 heb ik -weer- contact opgenomen met HN via het webformulier en daarin gedreigd met Radar. Zojuist werd ik wel teruggebeld, maar ze willen het abonnement niet met terugwerkende kracht annuleren, en ik kan geen factuur krijgen om de openstaande betalingen tot 1 oktober (uitgaande van opzeggen per 27-8) te voldoen.

Ik vertik het om de extra kosten te betalen omdat niet ik, maar HN tekort schiet, en ik heb geen interesse om een terugvorderingscircus in te moeten gaan.

Heeft iemand hier vaker met dit bijltje gehakt of heeft iemand een andere tip om dit goed opgelost te krijgen?

Bij voorbaat dank.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

MartinBoer schreef:Hallo,

Ik heb in augustus een zakelijk abonnement bij HollandsNieuwe genomen en probeerde daarna mijn consumentencontract via de website te be-eindigen.
Helaas lukte dat niet, maar ik heb toen via een webformulier geprobeerd om contact op te nemen met HollandsNieuwe, ook al omdat mijn bankrekening waar de abonnement vanaf werd afgeschreven was gewijzigd en de automatische incasso voor de eindafrekening dus zou mislukken.
Ik kreeg op 27-8-2015 netjes een email terug met dat HN mijn bericht met als onderwerp 'Opzeggen' had ontvangen.
Helaas bleef het daarbij, en in de dagen daarop is er vanuit HN geen contact met me opgenomen.

Een aantal dagen daarna ging ik op vakantie, en tijdens die vakantie begon ik emails te krijgen dat ik een betalingsachterstand had. Helaas had ik geen mogelijkheid tot betalen via internet meegenomen, en bij de email zat ook geen mogelijkheid tot contact.

Nadat ik terug was van vakantie (27-9-2015) heb ik wederom geprobeerd contact op te nemen met HN, wederom met ontvangsbevestiging, maar ook zonder effect.
Ook heb ik geprobeerd de openstaande rekening te betalen, op de heraansluitingskosten na. Dit geld kreeg ik een paar dagen later weer teruggestort.

Op 1-10-2015 heb ik -weer- contact opgenomen met HN via het webformulier en daarin gedreigd met Radar. Zojuist werd ik wel teruggebeld, maar ze willen het abonnement niet met terugwerkende kracht annuleren, en ik kan geen factuur krijgen om de openstaande betalingen tot 1 oktober (uitgaande van opzeggen per 27-8) te voldoen.

Ik vertik het om de extra kosten te betalen omdat niet ik, maar HN tekort schiet, en ik heb geen interesse om een terugvorderingscircus in te moeten gaan.

Heeft iemand hier vaker met dit bijltje gehakt of heeft iemand een andere tip om dit goed opgelost te krijgen?

Bij voorbaat dank.
Beste Martin Boer,

We kunnen ons voorstellen dat het vervelend is dat uw opzegging niet goed is verwerkt. We kijken daarom graag eens met u mee.

U kunt ons bereiken via hollandsnieuwe op Facebook of Twitter, we horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

MartinBoer
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:56

Re: Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Ongelezen bericht door MartinBoer »

Beste Hollandsnieuwe,
Ik maak geen gebruik van Facebook of Twitter. Telefoon of email of een persoonlijke boodschap via dit forum zou een stuk logischer zijn voor dit soort problematiek, maar wat mij betreft handelen we dit gewoon af via deze thread.
Openbaarheid is altijd een goede incentive om klantvriendelijkheid te verbeteren, en uiteindelijk profiteren daar zowel de klanten als Vodaphone/HN zelf van.

Na de 3e keer dat ik het webformulier heb ingevuld heeft het callcenter -wel- contact gezocht, maar de medewerker was niet in staat me verder te helpen. Dat is een bekend nadeel met externe callcenters. Prima om eenvoudige vragen te beantwoorden, maar geen enkele beslissingsbevoegdheid.

Ik heb ondertussen ook een laatste aanmaning gehad, en hierop gereageerd met een aangetekende brief. Ik ben nog steeds bereid om de contractkosten -tot- 1-10-2015 te betalen, en kan dat zonodig vandaag nog doen. Ik ga niet eens moeilijk doen over de kosten van de aangetekende brief, zelfs al liggen die boven het maandbedrag.

Als HN doorzet met de dreigementen in de brief gaat dit een interessante thread worden;
Ik zou als wanbetaler geregistreerd worden ondanks dat ik geld aan Ayden, heb overgemaakt. Die registratie zou daardoor neer kunnen komen op laster, en dat is strafbaar.

Ik zal deze thread updaten met verdere informatie zodra ik die heb.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

MartinBoer schreef:Beste Hollandsnieuwe,
Ik maak geen gebruik van Facebook of Twitter. Telefoon of email of een persoonlijke boodschap via dit forum zou een stuk logischer zijn voor dit soort problematiek, maar wat mij betreft handelen we dit gewoon af via deze thread.
Openbaarheid is altijd een goede incentive om klantvriendelijkheid te verbeteren, en uiteindelijk profiteren daar zowel de klanten als Vodaphone/HN zelf van.

Na de 3e keer dat ik het webformulier heb ingevuld heeft het callcenter -wel- contact gezocht, maar de medewerker was niet in staat me verder te helpen. Dat is een bekend nadeel met externe callcenters. Prima om eenvoudige vragen te beantwoorden, maar geen enkele beslissingsbevoegdheid.

Ik heb ondertussen ook een laatste aanmaning gehad, en hierop gereageerd met een aangetekende brief. Ik ben nog steeds bereid om de contractkosten -tot- 1-10-2015 te betalen, en kan dat zonodig vandaag nog doen. Ik ga niet eens moeilijk doen over de kosten van de aangetekende brief, zelfs al liggen die boven het maandbedrag.

Als HN doorzet met de dreigementen in de brief gaat dit een interessante thread worden;
Ik zou als wanbetaler geregistreerd worden ondanks dat ik geld aan Ayden, heb overgemaakt. Die registratie zou daardoor neer kunnen komen op laster, en dat is strafbaar.

Ik zal deze thread updaten met verdere informatie zodra ik die heb.
Beste klant,

Het handmatig overboeken zonder de juiste kenmerken wordt helaas niet ondersteund. U kunt betalen via iDeal na inloggen op onze pagina, of daar de juiste gegevens voor een overboeking terugvinden.

Als er heraansluitkosten in rekening worden gebracht, dan kunt u geen betaling doen waarvan deze kosten zijn afgetrokken.

Ik hoop dat dit het een en ander verheldert en stuur u aansluitend een privébericht op dit forum.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

MartinBoer
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:56

Re: Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Ongelezen bericht door MartinBoer »

De handmatige overboeking bevatte het juiste betalingskenmerk, maar ik begrijp dat de software van Ayden/HN daar niet flexibel genoeg voor is. Als ICT specialist weet ik dat het lastig is om dit volledig te automatiseren, maar ook dat het eenvoudig is mislukte handelingen door te sturen naar een mens, en zonodig, de software aan te passen waardoor het een volgende keer wel goed gaat.

Dat het niet mogelijk is om afzonderlijke facturen afzonderlijk te betalen is bizar en lijkt me op meerdere punten onwettelijk. Dat ik door de opstapeling van fouten van HN nu bij Preventel geregistreerd sta is iets wat ik niet licht opvat.

Ik geef HN t/m donderdag om de problemen netjes op te lossen.

MartinBoer
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2015 13:56

Re: Hollandsnieuwe opzeggen (en wat als het niet wil)

Ongelezen bericht door MartinBoer »

Er komt wat schot in de zaak; ik heb vanmiddag een email gekregen waarin me de mogelijkheid geboden werd om de openstaande maandfacturen te voldoen. Deze heb ik zojuist betaald.

De reden dat ik dit hier plaats is omdat de email enkel een reactie was op mijn aangetekende brief, en ik er daarom maar vanuit ga dat deze case nu door minimaal 3 verschillende afdelingen behandeld wordt, die onderling geen informatie met elkaar uitwisselen.

Aangezien er geen vermelding was over de registratie bij Preventel ga ik er vanuit dat die registratie nog steeds actief is, net zoals de overdracht van de openstaande factuur aan een incassobureau.

Ik eis op zeer korte termijn een schriftelijke bevestiging van HN dat beide teruggetrokken zijn, en ik verwacht gecompenseerd te worden voor de door mij gemaakte kosten.

Gesloten