LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Thoorn.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:28

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Thoorn.nl »

Klopt, bij Flex abonnementen tussen 2005 en 2010 worden de kosten inderdaad gewoon met het beltegoed verrekend!

Jan S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2015 15:43

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Jan S. »

sjohie schreef:
zombo schreef:Coulant zou ik vinden als trouwe klanten nog een aantal maanden 'alles' mogen doen van hun beltegoed, zonder dat het bovenop de bundel komt, bedoel ik. Desnoods alleen als je nog minstens een jaar klant blijft.... Met het beltegoed gooien ze een goede klantenbinder met het badwater weg, maar ik geloof dat T-Mobile ook niet meer zit te wachten op van die af-en-toegebruikers. Vandaar dit ongepaste aanbod.
Sommigen hebben, zoals je hier kan lezen, al zeker 6 jaar langer gebruik kunnen maken van hun contractueel afgelopen flex abonnement. Dat het elke maand weer met een maand verlengd wordt doet T-mobile, net als de andere providers, om klanten niet rucksichloss weg te sturen, waardoor bijvoorbeeld je als klant ook net nummer kwijt bent als je niet nummerportenring hebt aangevraagd als je naar een andere provider gaat. Win-win voor beide, providers houden klanten aan boord, en zij blijven mobiel bereikbaar. Dat direct na de looptijd afsluiten hadden ze ook met alle flex-abonnees kunnen doen als de contracten waren afgelopen. Maar nee, ze laten ze gewoon doorlopen, leggen hun klanten geen strobreed in de weg, en nu, na vele jaren, hebben ze een zakelijk te verdedigen argument (oude systemen voor deze kleine groep klanten in de lucht houden is echt kostbaar), naast hun wettelijke recht om de contracten af te sluiten, en dan nog steigeren alle klanten. Er staan godbetert 2 handtekeningen onder dat contract, en dat sluit je met een bedrijf, niet een liefdadigheidsinstelling.
Sjohie, dan had T-Mobile na 2 jaar een mail moeten sturen dat het abonnement bijna verlopen was en de vraag neerleggen of je wilt verlengen. Mensen hadden dan geen honderden euro's beltegoed gehad maar enkele tientjes. Door mensen 7 jaar lang te laten betalen hou je ze ook aan het lijntje.
"Zomaar" binnen een maand je beltegoed opmaken is geen optie, T-Mobile mag best met een redelijk bod komen. Dat het geen spaarbank is snapt iedereen wel, wat ze nu doen is wel erg kort door de bocht!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:@sjohie

U doet het voorkomen alsof de klanten van T-mobile met een Flex abonnement diep dankbaar mogen zijn dat ze zolang klant mochten blijven bij T-mobile.

Maar T-mobile hoeft niet bang te zijn, er zullen er nu heel wat vertrekken.
Daar zal T Mobile nier rauwig om zijn, het flex verhaal kost hun handen veel geld, velen gaan en velen komen

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door kss »

zucht, daar gaan we weer met belsaldo.

ik zou niet gaan lopen klooien met 0900 nummers, ongeacht wat er in een voorwaarde staat, als klant heb je gewoon recht op dat tegoed, mogelijk dat webcare op dit moment even niet goed weet wat te doen, maar ik denk niet dat t mobile zit te wachten op duizenden civile rechtszaken/geschillencom.

weet iemand wat de reactie is van tmobile ? gaan ze uitkeren of het saldo crediteren naar een nieuwe abo, heb ook al voorstellen gelezen voor de aankoop van een nieuw toestel.

dat zijn o.a opties die tmobile heeft namelijk.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Har06 schreef:
tijger1 schreef:@sjohie

U doet het voorkomen alsof de klanten van T-mobile met een Flex abonnement diep dankbaar mogen zijn dat ze zolang klant mochten blijven bij T-mobile.

Maar T-mobile hoeft niet bang te zijn, er zullen er nu heel wat vertrekken.
Daar zal T Mobile nier rauwig om zijn, het flex verhaal kost hun handen veel geld, velen gaan en velen komen

"Het kost hun handen vol geld". Hoezo?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

kss schreef:zucht, daar gaan we weer met belsaldo.

ik zou niet gaan lopen klooien met 0900 nummers, ongeacht wat er in een voorwaarde staat, als klant heb je gewoon recht op dat tegoed, mogelijk dat webcare op dit moment even niet goed weet wat te doen, maar ik denk niet dat t mobile zit te wachten op duizenden civile rechtszaken/geschillencom.

weet iemand wat de reactie is van tmobile ? gaan ze uitkeren of het saldo crediteren naar een nieuwe abo, heb ook al voorstellen gelezen voor de aankoop van een nieuw toestel.

dat zijn o.a opties die tmobile heeft namelijk.
En waar hebt u dat dan gelezen? Op dit forum en het Kassa forum staan alleen verhalen van een aanbod voor een tijdelijk "voordelig" abonnement". Dat is alles.

cor7115
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2015 20:00

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door cor7115 »

Wij hebben 2 van deze abonnementen een met 138 euro en een met 28 euro tegoed. Voor beide krijgen we dezelfde sigaar uit eigen doos. Een jaar of 3 geleden hebben ze geprobeerd ons naar een ander abonnement te krijgen waardoor we het tegoed kwijt waren. Dat hebben we toen kunnen voorkomen. Ik heb ook met de 'klanten'service gebeld, na de kerstboom van een keuze menu kom je geen steek verder. Hoe zo zijn we een gewaardeerde klant? Ik ga de tip over het leeghalen van de rekening proberen en daarna zijn ze ons over 24 maanden kwijt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door sjohie »

kss schreef:zucht, daar gaan we weer met belsaldo.

ik zou niet gaan lopen klooien met 0900 nummers, ongeacht wat er in een voorwaarde staat, als klant heb je gewoon recht op dat tegoed, mogelijk dat webcare op dit moment even niet goed weet wat te doen, maar ik denk niet dat t mobile zit te wachten op duizenden civile rechtszaken/geschillencom.

weet iemand wat de reactie is van tmobile ? gaan ze uitkeren of het saldo crediteren naar een nieuwe abo, heb ook al voorstellen gelezen voor de aankoop van een nieuw toestel.

dat zijn o.a opties die tmobile heeft namelijk.
Einde contract is foetsjie beltegoed, in die contracten stond en staat namelijk niks over uitbetalen van een restsaldo bij beëindiging ervan. Hebben alle klanten ook voor getekend trouwens. Er is en zal alleen een overstap-aanbod zijn voor de klanten die nu nog een flex abonnement hebben, niks meer dan dat.

ocp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2015 20:13

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door ocp »

Hallo
Hier ook een email gekregen over mijn Flex abonnement, door omstandigheden 1236,00 euro tegoed opgebouwd alles weg over 30 dagen ,ben zo boos, dat dat zo maar kan.
Ik betaalde 12,71 per maand nu ga ik 7,50 betalen maar dat is een aanbieding van maar 2jaar
daarna is het 20 euro en ook 0900 nummer die eerst uit het beltegoed werden betaald komen nu voor extra kosten buiten je abonnement. Al met al een flut aanbieding van T mobile.
0900 geld terug nummers vertrouw ik niet, stel dat het fout gaat ben ik nog meer geld kwijt.
Ik hoop dat radar aandacht aan dit probleem schenkt in de tv uitzending , zoveel mensen die de dupe zijn door T mobile.

eskaem
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:37

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door eskaem »

Vandaag per mail bericht ontvangen over omzetting flex abonnement. Dit betekent dat ik een beltegoed van 495 euro kwijt raak. Dit kan toch niet, dat tegoed is van mij! Ik snap best dat ze het niet uitbetalen maar laat iedereen zijn tegoed opmaken en niet binnen 31 dgn zoals vermeld in de mail. Overigens staat in de mail 31 dgn na ontvangst van de mail maar op my tmobile staat 7 dgn vanaf nu. Dit kan toch niet. Ik wil nog niet opzeggen omdat ik dan zeker dit tegoed kwijt ben, dat is ook de reden dat het tegoed zo is opgelopen. Ik hoop dat Radar hier iets mee gaat doen en iedereen op een of andere manier zijn tegoed kan opmaken.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik snap niet waarom al die klagers niet nu beginnen met dat tegoed uit te laten betalen. Je bent dan wel de helft kwijt, maar de andere helft heb je. En het werkt perfect. Heb de volgende dag het geld al op mijn rekening staan.
Je kunt twee keer per dag maximaal 120 minuten bellen. Dus zeg even voor het gemak € 250 per dag van je tegoed af en € 120 op je rekening. Klaar.

Harrie45
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 12:19

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Harrie45 »

Dit bericht is gerelateerd aan "T-Mobile stopt met FLEX abonnement. Beltegoed kwijt" maar heeft 1 duidelijk verschil: De truc om beltegoed gedeeltelijk te laten uitbetalen via een betaalnummer, werkt niet met een Relax abonnement. Betaalnummers vallen niet onder het Relax abonnement.

Ik heb 376 euro beltegoed op mijn Relax 15 SIM only + web'n'walk Plus abonnement uit 2010. (22,82 euro per maand.)
T-Mobile stopt met dit abonnement en doet me nu het volgende aanbod:
Stel Samen & Stel Bij
-onbeperkt bellen in NL (met zo'n opgebouwd beltegoed, bel ik dus niet zo veel mobiel)
-onbeperkt SMS in EU (SMS'en doe ik bijna nooit. Daar hebben we andere diensten voor)
-120min bellen in EU
-6GB bundel
Dit abonnement kost normaal 40 euro maar wordt me nu angeboden voor 22,50 euro, de eerste 2 jaar.
Maar het beltegoed wordt gewoon weggestreept. Ik snap dat het beltegoed geen 'contante waarde' vertegenwoordigt, maar 'waarde' is het wel. Ik wordt dus bestolen door T-Mobile.

Cevering
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 13:39

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Cevering »

Ook wij kregen gisteren een mail dat het huidige abonnement word omgezet en ook wij hebben beide zowel mijn vrouw als ik een aardig bedrag opgebouwd . Ik ruim 200 euro , mijn vrouw over de 300 euro. Ik vind het raar dat een maatschappij dit zomaar eenzijdig kan veranderen, wij hebben toch een contract met hun afgesloten waarin staat dat het opgebouwde tegoed altijd beschikbaar blijft.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door kss »

dubbelpost
Laatst gewijzigd door kss op 04 nov 2015 14:28, 3 keer totaal gewijzigd.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

kss schreef:
tijger1 schreef:Ik snap niet waarom al die klagers niet nu beginnen met dat tegoed uit te laten betalen. Je bent dan wel de helft kwijt, maar de andere helft heb je. En het werkt perfect. Heb de volgende dag het geld al op mijn rekening staan.
Je kunt twee keer per dag maximaal 120 minuten bellen. Dus zeg even voor het gemak € 250 per dag van je tegoed af en € 120 op je rekening. Klaar.
ja en een tussenpersoon en de provider nog rijker maken, dat saldo is weliswaar bedoelt voor de diensten, maar als daar de stekker uit gaat, dan moet je de klant terug het te veel betaalde saldo betalen, simpel.

Dan gaat u toch procederen? Heel simpel.

Maria1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Maria1958 »

Ook ik heb met hetzelfde probleem te maken. Ik vraag me af of dat zomaar kan. Het is toch een tegoed wat ik heb opgebouwd en nu krijg ik nog geen maand om het op te maken. Waarom sturen ze die mail zo laat. Er is geen enkele compensatie mogelijk. Volgens T-Mobile hebben ze een mooi aanbod gedaan maar iemand met helemaal geen tegoed krijgt hetzelfde aanbod en daar heb ik moeite mee. Ik spaarde dit tegoed altijd op om te bellen buiten de EU tijdens vakantie. Gelukkig heb ik tijdens mijn laatste vakantie nog 132 euro opgebeld maar ik heb inmiddels wel weer 90 euro opgebouwd wat ik straks gewoon kwijt ben. Ik vind het zeer klantonviendelijk dat T-Mobile geen enkele coulance toont met oude klanten.

SassieBee
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door SassieBee »

Procederen?
Ik wilde beginnen met een klacht indienen bij T-mobile zelf.
Ik zou een beltegoed van 846 euro kwijt raken bij de overgang naar het nieuwe abonnement.
En betaalde al 7,50 per maand, dus de 'gouden deal' is gebakken lucht.
Op de T mobile site is het klachten of bezwaar formulier echter niet te vinden.
Topics worden van het forum gehaald en lotgenoten krijgen geen reactie.
Vandaar dat ik me tot dit forum wend in de hoop samen nog iets voor elkaar te krijgen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door sjohie »

Cevering schreef:Ook wij kregen gisteren een mail dat het huidige abonnement word omgezet en ook wij hebben beide zowel mijn vrouw als ik een aardig bedrag opgebouwd . Ik ruim 200 euro , mijn vrouw over de 300 euro. Ik vind het raar dat een maatschappij dit zomaar eenzijdig kan veranderen, wij hebben toch een contract met hun afgesloten waarin staat dat het opgebouwde tegoed altijd beschikbaar blijft.
U draait het om, T-mobile houdt zich aan het contract, er staat immers niks in over uitbetalen van resterend tegoed bij aflopen van het contract. Juist u wilt, met uw wens tot uitbetaling, een eenzijdige wijziging aanbrengen in het contract. :wink:

jobvanstaalduinen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2015 14:48

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jobvanstaalduinen »

Ik heb een Flex SIM only contract sinds 2006 en gebruik mijn tegoed (nu zo'n 200 euro) vooral voor snel internet (4G) in bijzondere situaties als er geen goed WIFI beschikbaar is. Ik betaal 7,62 euro per maand en omdat ik bel middels VOIP kan ik het tegoed voor internet reserveren. Nu krijg ik als alternatief een contract aangeboden voor 7,5 euro per maand waarmee ik eigenlijk alleen kan bellen, want het internet van 64Kb/sec wat erbij zit stelt niets voor. En voor internetten ben ik mijn tegoed van 200 euro kwijt en moet dat nu opnieuw voor de volle prijs inkopen bij T-Mobile. Het lijkt mij dat dit niet zomaar kan!

Tukker62
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 15:14

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Tukker62 »

Vandaag ook de mail ontvangen met betrekking tot het beeindigen van het Flex abonnement door T Mobile mijn tegoed van 450 euro plus zal binnenkort ook op te houden te bestaan. Moet het aanbod van T mobile nog even doorspitten maar verwacht er niet het beste van.

Rondje langs de fora van T mobile en Radar waar de klanten aangaven hoeveel tegoed zou vervallen leverde een opgeteld tegoed op van 28985 euro ervan uitgaande dat de klanten de juiste bedragen posten op deze fora. Het betreft hier 53 personen waarbij soms sprake is van meerdere Flex abonnementen.

Persoonlijk denk ik dat dit het topje van de ijsberg is aangezien T mobile de klanten nog aan het inlichten is

Gesloten