LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

Radar schreef:Heb jij een T-Mobile Flex-abonnement dat wordt overgezet? Vertel jouw ervaring in een video en laat weten hoeveel beltegoed er in jouw geval verdwijnt!

Filmpjes insturen kan via onze app: http://www.radartv.nl/paginas/radar-app/ of via WhatsApp (http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... pp-dienst/).
Goed te zien dat jullie er iets mee gaan doen, zelf wil ik liever niet in een fimpje komen, maar als ik verder iets kan doen om jullie in deze te helpen hoor ik dat graag.

schaaphs
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 15:55

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door schaaphs »

Bij mij gaat het om een bedrag van 715€. Opgebouwd met het Flex15 Sim Only contract. Het vervelende is dat ik al jaren van dit abonnement af wil maar omdat dan het beltegoed zou vervallen heb ik het aangehouden. Meder omdat ik veel in het buitenland ben was dit een goed abonnement. Alles uit een bundel in binnen en buitenland. Nu wordt je echter voor het blok gezet en je kan er niks tegen doen. Een compensatie van het bedrag deels of volledig of in ieder geval meer tijd om het op te bellen zou redelijk zijn geweest. Ik voel me echt bedonderd door T-Mobile en de klantenservice doet echt helemaal niks voor ons.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

smastie schreef:
prijk schreef:Natuurlijk wel. Als het gewoon jouw opgespaarde geld was, zou je het altijd terugkrijgen. Het is niet voor niets dat T-Mobile later een Relax-abonnement heeft ingevoerd dat wel in belminuten rekent, veel klanten snapten gewoon niet hoe het werkt met dat beltegoed in euro's, en dat blijkt nu weer.

Wilt u alstublieft niet reageren op een topic waar je
niet van weer waar het over gaat. Bij T-Mobile Flex is het GEEN reken bedrag voor het aantal belminuten. Het is beltegoed dat voor ALLES gebruikt kan worden (tot eind van deze maand) zowel internationaal bellen als internet als naar 0900 nummers bellen. Het is dus is wel degelijk een geld bedrag, dat t-mobile daar van af wil begrijp ik maar dan zullen ze wel mijn (ons) gespaarde beltegoed moeten compenseren en niet aankomen met het waardeloze gratis binnen Nederland bellen.
Smastie natuurlijk begrijpen we dat je gelijk wilt hebben, accepteer maar het voorstel van T Mobile, dadelijk vis je achter het net en ontvang je geen virtueel cash geld terug

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Ook ik heb zo'n T-Mobile beltegoed van € 406,--.
Na een chat sessie met T-Mobile, veel heen en weer gepraat en erachter gekomen dat je dus gewoon naar je centen kan fluiten.
Dit is toch te gek voor woorden.
Nu heb ik geen idee hoe Radar werkt, maar zouden die dit kunnen oppakken in hun uitzending of via contact met T-Mobile?
Zijn er misschien forum leden hoe dit in zijn werk gaat, ben net nieuw lid geworden.
Inmiddels weet ik wel dat ze gewoon in hun recht staan volgens de algemene voorwaarden:
Artikel 2.3 / 5.3 en 5.5. -> dit ruikt naar Siciliaanse praktijken en dit gaat over zoveel geld dat weet alleen
T-Mobile, misschien hebben ze het hard nodig, anders flik je zo'n geintje niet met trouwe klanten.
Juist trouwe klanten hebben zoveel beltegoed opgebouwd en worden nu gedupeerd.
Wacht nog even af of Radar hier misschien iets mee gaat doen en anders maar cashen, dat kost ook geld en heel veel bellen, maar dan hebben we nog iets van onze centjes terug !!!

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Radar »

Radar wil de onderste steen boven krijgen en belde onder anderen met een jurist. Lees hier zeven vragen en antwoorden over het vervallen van beltegoed bij T-Mobile: http://www.radartv.nl/consumentenhulp/h ... -t-mobile/

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

@marianne

Met twee keer bellen hebt u de helft van uw tegoed gecasht. Dus zoveel werk is het niet. En die andere helft hebt u tenslotte gekregen van T-mobile. Maakt dus niet uit.

Acers80
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 15:41

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Acers80 »

Ik ben ook benaderd door T-mobile met inderdaad dezelfde klacht als een ieder hier, ik ben al sinds 1998/'99 bij BEN, wat later in T-Mobile overging.

Heb eigenlijk al jaren een (meer) haat (dan) /liefde verhouding met TM. ik heb het eigenlijk altijd een kl*t*firma gevonden met een héél karig bereik, maar ze waren zo lekker goedkoop, dus wat verwacht je.

De reden dat ik zolang bleef plakken was dan ook de bundel waar ik (bijna) alles uit kon betalen. In mijn geval bedraagt de bundel een kleine 400 Euro. Deze bundel is altijd wat te groot gebleken, waardoor de overgebleven euro's niet opkwamen, uiteraard mocht ook ik elke maand bij blijven kopen, waardoor m'n tegoed maar niet wilde slinken.

Mij is een nieuw abbo aangeboden met daarin 6GB internet en 120 Minuten bellen, terwijl ik het afgelopen jaar maximaal 150Mb per maand heb gebruikt en nooit boven de 11 minuten per maand heb gebeld, het aangeboden abbonement heb ik dan ook de minste problemen mee, want daar kom ik toch nooit overheen. Ik heb een probleem met het laten verdampen van mijn tegoed, dat volgens TM Altijd geldig zou blijven.

Ik ben helaas geen Flex-abonnee maar een Relax-klant, daardoor kan ik helaas
niet Cashen via THoorn, omdat 0900 telefoontjes helaas bovenop mijn bundel komen.

Het is altijd een dubbel gevoel geweest, met aan de ene zijde of weg gaan bij TM en niet meer in die bundel investeren en aan de andere kant denk je ook: Goh, die bundel is toch best wel groot aan het worden, is best zonde om over te stappen naar de concullega's, aangezien het toch eeuwig geldig bleef.

Het is wel zo dat als ze deze boeien losgooien en ons niet compenseren, dat ik eindelijk weg kan bij TM.

eskaem
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2015 22:37

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door eskaem »

Radar schreef:Radar wil de onderste steen boven krijgen en belde onder anderen met een jurist. Lees hier zeven vragen en antwoorden over het vervallen van beltegoed bij T-Mobile: http://www.radartv.nl/consumentenhulp/h ... -t-mobile/

Heel fijn dat Radar er dus aandacht aan besteed, maar eigenlijk is de uitkomst nihil. Via de geschillen commissie lijkt me niet zo n goede optie want dat gaat om persoonlijke geschillen en hier kun je toch wel spreken van een hele grote groep. Ik hoop dat Radar toch iets meer kan betekenen voor ons.
Laatst gewijzigd door eskaem op 06 nov 2015 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

smastie schreef:Wilt u alstublieft niet reageren op een topic waar je niet van weer waar het over gaat. Bij T-Mobile Flex is het GEEN reken bedrag voor het aantal belminuten. Het is beltegoed dat voor ALLES gebruikt kan worden (tot eind van deze maand) zowel internationaal bellen als internet als naar 0900 nummers bellen. Het is dus is wel degelijk een geld bedrag, dat t-mobile daar van af wil begrijp ik maar dan zullen ze wel mijn (ons) gespaarde beltegoed moeten compenseren en niet aankomen met het waardeloze gratis binnen Nederland bellen.
Ik weet heel goed waar dit topic over gaat. Je kunt het beltegoed inderdaad gebruiken om te bellen en te internetten, maar het is géén spaargeld dat op je rekening staat. In de AV van T-Mobile staat dat het beltegoed vervalt bij einde van het contract, en er is geen jurist die de rechtmatigheid van die regel betwist. Was het echt geld, dan zou het stelen zijn, nietwaar? En daarvan is geen sprake in dit geval. Het beltegoed staat gewoon voor een aantal minuten bellen/internetten waarop je recht hebt, het is géén geld, maar vertegenwoordigt slechts een aantal bel- of dataminuten!
En dat zegt ook de jurist die Radar raadpleegde:
"'T-Mobile hoeft het beltegoed niet uit te betalen aan de klant', aldus Meindersma. 'Het recht op beltegoed is onlosmakelijk verbonden met het abonnement zelf. Is het abonnement opgezegd, vervalt ook het recht op beltegoed. Vergelijk het met een sportschool waar je een abonnement neemt voor onbeperkt sporten, maar je gaat toch maar twee keer per week. Dan krijg je niet het geld terug omdat je het abonnement niet ten volle hebt benut. Dat is je eigen keuze."'

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

@prijk

U bent abuis.

Als voorbeeld het bellen, gebeld worden en sms'en in het buitenland kost tegenwoordig de helft van vroeger. Dus je doet nu met je tegoed twee keer langer. Het tegoed staat dus niet voor een aantal minuten.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

Hoezo niet? Meer minuten dan vroeger, maar wat maakt dat uit? Het zijn nog steeds belminuten of datapakketten, uitgedrukt in euro's. Hoe dan ook, er bestaat geen "recht" op dat beltegoed aan het einde van het abonnement. Zoveel is duidelijk.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door zombo »

Nadat het een paar dagen is ingedaald denk ik: T-Mobile heeft gelijk. Om dat domme beltegoed kijk ik - trouwe klant - al jaren niet verder dan mijn neus lang is. Inmiddels zie ik dat het veel voordeliger kan (dan die 7,62 per maand). Noch het oude, noch het nieuw aangeboden abonnement sloot aan (ja ik gebruik maar verleden tijd) bij mijn gebruik. Nog een maand om te kijken met wat voor verassend aanbod andere providers komen om een deel van die 80000 klanten binnen te halen. :wink:

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Iemand met geen of nauwelijks tegoed zal wellicht bij T-mobile blijven, maar de grote bezitters zullen wel vertrekken.

JSNWK
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 17:41

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door JSNWK »

Lang geleden kwamen wij bij Orange door de slogan "Wat van jou is moet van jou blijven" (Vodafone had nl. ineens ons beltegoed laten vervallen). Later werd Orange (overgenomen door?) T-Mobile. Die slogan geldt blijkbaar nu plotseling niet meer. Mijn beltegoed is ruim 340 euro. Dat gebruiken wij om tijdens vakanties (ook) buiten Europa naar Nederland te bellen. Die mogelijkheid vervalt nu dus en bovendien verdwijnt mijn beltegoed naar iets onbeduidends. Naar mijn idee is dit in gewoon Nederlands: Diefstal.
Als dit echt doorgaat, dan stap ik over naar een andere provider zodat T-Mobile geen cent meer aan mij verdient. Helaas heeft mijn vrouw net haar abonnement omgezet in een nieuw, voor 24 maanden. Zodra die om zijn gaat ook zij bij T-Mobile weg. Bij elkaar meer dan 15 abonnee-jaren, schat ik.
Geen wonder dat T-Mobile in één jaar in Nederland meer dan een half miljoen abonnees is kwijtgeraakt. In de laatste 3 maanden nog eens 85.000 las ik. Dat zal door deze actie nog wel veel meer worden vermoed ik.
Hopelijk gaan Radar en/of de Consumentenbond hier iets bereiken voor de gedupeerden.
Groet,
JSNWK

smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

Har06 schreef:Smastie natuurlijk begrijpen we dat je gelijk wilt hebben, accepteer maar het voorstel van T Mobile, dadelijk vis je achter het net en ontvang je geen virtueel cash geld terug
Helaas krijgen we helemaal niets van T-Mobile, dus in mijn ogen is er geen aanbod om te accepteren, ik bel of sms niet in NL of binnen de EU. Dus ik krijg alleen een of ander abonnement waar ik niets mee kan..
prijk schreef:Ik weet heel goed waar dit topic over gaat. Je kunt het beltegoed inderdaad gebruiken om te bellen en te internetten, maar het is géén spaargeld dat op je rekening staat. In de AV van T-Mobile staat dat het beltegoed vervalt bij einde van het contract, en er is geen jurist die de rechtmatigheid van die regel betwist. Was het echt geld, dan zou het stelen zijn, nietwaar? En daarvan is geen sprake in dit geval. Het beltegoed staat gewoon voor een aantal minuten bellen/internetten waarop je recht hebt, het is géén geld, maar vertegenwoordigt slechts een aantal bel- of dataminuten!
En dat zegt ook de jurist die Radar raadpleegde:
"'T-Mobile hoeft het beltegoed niet uit te betalen aan de klant', aldus Meindersma. 'Het recht op beltegoed is onlosmakelijk verbonden met het abonnement zelf. Is het abonnement opgezegd, vervalt ook het recht op beltegoed. Vergelijk het met een sportschool waar je een abonnement neemt voor onbeperkt sporten, maar je gaat toch maar twee keer per week. Dan krijg je niet het geld terug omdat je het abonnement niet ten volle hebt benut. Dat is je eigen keuze."'
Ik heb geen contract met T-Mobile ook nooit gehad, dus wat er in hun voorwaarden staat doet er niet toe. De voorwaarden van Orange zijn de gene die van toepassing zijn. Overigens lijkt het wel alsof jullie voor T-Mobile werken.. Hoe kan je nu goed praten dat een provider ineens iedereens beltegoed verwijderd?!

Je kunt het gedrag van T-Mobile beter vergelijken met het kopen van waardebonnen van bijv de HEMA, waarna een paar dagen later de HEMA stopt met deze te accepteren zodat je ze nooit meer ik kan leveren. In mijn ogen toch niet helemaal zoals het hoort, en in dat geval is het ook niet toegestaan.

De enige manier om nog iets van mijn geld terug te krijgen als ik binnen die 30 dagen niets hoor van o.a. Radar of andere media zal dan ook zijn die sites waar je hele dure smsjes heen kan sturen om in ieder geval nog 60% terug te krijgen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Bij de overgang van Orange naar T-mobile hebt u de voorwaarden van T-mobile geaccepteerd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:Bij de overgang van Orange naar T-mobile hebt u de voorwaarden van T-mobile geaccepteerd.
het flex gebeuren past ook niet meer in deze tijd, wie belt er nog?? Facetime Skype WhatsApp etc etc etc

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Har06 schreef:
tijger1 schreef:Bij de overgang van Orange naar T-mobile hebt u de voorwaarden van T-mobile geaccepteerd.
het flex gebeuren past ook niet meer in deze tijd, wie belt er nog?? Facetime Skype WhatsApp etc etc etc
wat heeft dat met de voorwaarden van T-mobile van doen? En wat u aanhaalt gebruik ik niet, maar daar gaat het niet om.

smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

tijger1 schreef:Bij de overgang van Orange naar T-mobile hebt u de voorwaarden van T-mobile geaccepteerd.
U bedoelt zeker dat bij de overname van Orange T-Mobile onze voorwaarde heeft geaccepteerd en niet andersom? Ik heb niets getekend hoor bij die overname.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

@smastie
Bij de overname van Orange hebt u nieuwe algemene voorwaarden toegestuurd gekregen. Die had u niet hoeven accepteren, maar dat hebt u wel gedaan, want u hebt uw abonnement nog. Ondertekenen is niet nodig voor acceptatie.
Overigens werk ik niet voor T-Mobile en keur ik niets goed of af, ik probeer slechts aan te geven hoe de zaak volgens mij in elkaar steekt.

Gesloten