LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone na problemen vroegtijdig willen opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mevrouw Veenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2015 21:50

Vodafone na problemen vroegtijdig willen opzeggen

Ongelezen bericht door Mevrouw Veenstra »

Hey hallo beste medemensen,

Ineens kwam de gedachte “waarom zet je je klacht niet op radar”
Ik kijk het programma regelmatig maar deze ingeving kreeg ik jammer genoeg nu pas.
Ik zit echt met een probleem, machteloos voel ik me erdoor.
Vanaf afgelopen mei is mijn nieuwe abonnement gestart bij Vodafone.
Met deze abonnement heb ik bij elkaar 8 G aan internet wat ik ken verbruiken = gratis bellen en sms.
Vanaf dat moment begon de ellende. Ze hadden mijn abonnement nooit omgezet en ik werd berekend op mijn oude.
Er werden grote bedragen afgeschreven en ik kon niet bellen, internetten of wat je maar eigenlijk met een tel zou moeten kunnen doen.
Verschrikkelijk was dit. Ik heb regelmatig paniekaanvallen en luister muziek vanaf me tel om dit te voorkomen of te verminderen.
Ik werd dus verplicht om een mp 4 te kopen.
2 keer €150,- werd er afgeschreven in de maanden juni en julii. Ik ben terug gegaan naar de winkel waarbij ik me nieuwe abonnement had afgesloten.
Ze deden alles om erachter te komen hoe dit kon. Ze hebben samen met mij heel wat uren aan de tel gezeten met mensen van de klantenservice.
Hun hadden een directe lijn na Vodafone en hoefde minder in de wacht te staan.. veel minder.
Ook kregen ze mensen aan de lijn die ergens verstand van hadden.. en ik moest elke keer me verhaal uit leggen en kreeg meerdere malen te horen dat ik gewoon over mijn bundel heen zat.
Met daarbij een tip hoe ik dit de volgende keer kon voorkomen.
Echt ik heb wel 30 a 35 keer aan de tel gezeten. Op het einde zelfs huilend. Elke keer hetzelfde verhaal vertellen. Alleen hoe vaker ik het vertelde hoe hatelijker ik het zei. Ze hebben geen ene keer een samenvatting geschreven van de gesprekken. Terwijl ik dit wel voor de zekerheid zei. En “ja tuurlijk mevrouw maken wij hier een samenvatting van”
Ik werd niet serieus genomen en bleef maar terug gaan naar de winkel waar ik me tel elke keer uit en aan moest doen… “dan zou die het doen” zeiden ze van Vodafone tegen winkelmedewerker.
Eindelijk naar maanden bellen, mailen, heen en weer naar de winkel en veel stres en een machteloos gevoel kreeg ik iemand aan de lijn die het eindelijk ging en kon uitzoeken.
Na weer een lange tijd aan de tel en veel in de wacht momentjes maakte hij met mij de afspraak dan ik €100,- gestort zou krijgen en de rest werd verrekend met de aankomende abonnement kosten.
Dit kreeg ik ook als bewijs via sms. De €100,- kwam zoals gezegd binnen 2 weken. Maar die beloofde verrekening met mijn abonnementskosten werd niet uitgevoerd en werd gewoon afgeschreven.
Weer veel en lang bellen. Veel en lang in de wacht. Vele boze mailtjes en bijna de handdoek in de ring gegooid van ellende.
Ik zit thuis met een WIA uitkering. Weinig geld en niet voor niks thuis. Ik voelde met zo machteloos en boos dat ik het geld heb teruggeboekt. Maar dit was ook niet super. Mijn boosheid en die actie had tot gevolg dat ik werd afgesloten.
Weer bellen, mailen en blabla ellende.
Gelukkig kwam er een einde aan deze hel. Maar nu zijn ze aan het grappen met de prijs van mijn abonnement en heel bizar de afschijf datum.
Elke maand op de 23ste werd er afgeschreven. Maar nu sinds een paar maanden kloppen de datums niet. Bijv 2 nov werd er €61,01 afgeschreven maar op 19 nov werd er weer €57,66 afgeschreven.
Ik heb ze een mail gestuurd met een screanshot van de afschrijvingen. Maar kreeg eerst een mail met het antwoord dat alle facturen zijn afgeschreven en daarna een verwijzing na klantenservice. Een antwoord op een vraag die ik nooit heb gesteld en de strijd die ik weer aan moest gaan over de tel.
Nu is mijn vraag.. ik wil van mijn abonnement af. Voel met machteloos en niet series genomen.
Bij de klantenservice zeiden ze dat ik 1 optie had en dat was mijn abonnement afkopen.
Hoe durfde ze dit te zeggen.

Ben benieuwd na de reacties.

Groetjes,

D.Veenstra

Rarnammon
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2015 22:14

Re: Vodafone na problemen vroegtijdig willen opzeggen

Ongelezen bericht door Rarnammon »

Beste TS,

Als ik het verhaal zo lees, is het eerste dat bij mij opkomt dat ze het nieuwe contract niet goed ingevoerd hebben. Aangezien je een contract hebt ondertekend waarop staat welke voorwaarden er aangehouden moeten worden vanaf welke datum, zou Vodafone dit moeten honoreren. Het kan wel zijn dat je dan een kopie van dit contract moet opsturen als bewijs als zij het contract zelf niet terug kunnen vinden. In dat geval zouden ze ook alle verkeerd gefactureerde kosten moeten herberekenen en terug moeten geven.

Verder krijg ik het idee dat ze nu 2 contracten in hebben gevoerd in plaats van een verandering van het oude contract. Dan krijg je namelijk inderdaad 2 facturen op 2 verschillende tijdstippen. Meestal staat er bij een afschrijving ook een (machtigings)kenmerk zoals bijvoorbeeld het klantnummer of het telefoonnummer waarvoor wordt afgeschreven. Informeer daarom eens bij je bank welk machtigingskenmerk voor beide afschrijvingen gebruikt worden. Als deze verschillend zijn, dan kun je het beste direct contact met Vodafone opnemen om dit te laten corrigeren. Zijn ze gelijk, dan kan het misschien te maken hebben met de wijziging waardoor de factuurdatum veranderd is, maar zou je dus niet meer dan eens per maand mogen moeten betalen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en hoop dat zij snel duidelijkheid kunnen geven.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vodafone na problemen vroegtijdig willen opzeggen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Enige oplossing is nog de Geschillencommissie
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Vodafone na problemen vroegtijdig willen opzeggen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit is echt pure horror. Ik hoop en neem aan dat de Vodafone zo correct is het een en ander voor je uit te zoeken en op te lossen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone na problemen vroegtijdig willen opzeggen

Ongelezen bericht door Har06 »

sjoegel schreef:Dit is echt pure horror. Ik hoop en neem aan dat de Vodafone zo correct is het een en ander voor je uit te zoeken en op te lossen.
Horror, niet en beetje zwaar overtrokken ?????? Vodafone lost meestal hun problemen wel op , BELLEN

Gesloten