LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik doen? Geschillencommissie KPN? advies gevraagd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

Wat moet ik doen? Geschillencommissie KPN? advies gevraagd

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

graag jullie advies gevraagd, KPN belde vandaag en raadde aan: rechtsbijstandverzekering of geschillencommissie, klopt dat? Is dat de juiste route?

situatie:
in mei ontving ik een toestel met defecte speaker, ik kreeg een nieuwe toegestuurd, deze bleek elke maand kortsluiting in de oplader te veroorzaken. Ik koop nu elke maand een nieuw snoertje, maar ben bezorgd. Ik heb het 3 weken na aankoop gemeld, omdat ik eerst mijn eigen oplader verdacht. En 2x op een rij een defect toestel, hoe klein is die kans? Anyway, ik mocht het toestel toesturen, dan ben ik het wekenlang kwijt. Dat vind ik niet acceptabel. In november belde een KPN medewerker mij dat ik een nieuw toestel kreeg. En nu, gister alles gebackupped, en naar de winkel (wie betaalt die uren?) bleek dat dat toch niet kon.
Ik vind dit flink geescaleerd: waarom moet ik zoveel uren besteden? Waarom spreken de medewerkers elkaar tegen? Waarom stuurt KPN 2x een defect toestel op, en wat doe ik al ik wekenlang geen toestel heb? Het kost mij uren om om het toestel weer in oude staat te brengen, waarom moet ik daarvoor opdraaien en niet KPN? Hier klopt iets niet.
Samsung Galaxy S5

GEWENSTE OPLOSSING een nieuw, werkend, getest toestel toesturen.
(en dat vind ik redelijk want 1: KPN stuurt 2x een defect toestel. 2: de aard van de oplaad-klacht is zodanig dat het niet redelijk is dat deze binnen 2 weken ontdekt wordt.
Zo niet:
Of gewoon helemaal van mijn contract af, geld terug, uren betalen dat ik bezig was met backuppen en tevergeefs naar de winkel gestuurd worden, en ik neem wel een abonnement bij een ander.
KPN bleef in gebreke. Dat verklaar ik de overeenkomst nietig. Dat mag juridisch. Alleen de procedures van KPN staan boven de wet?

Dat kan toch niet?

Ik heb inmiddels mijn oude telefoon opgeruimd, ook vanwege dat ik begreep dat KPN het anders met mij wilde oplossen. Ik kan niet zo goed lang zonder toestel. Ik heb ook Samsung opgebeld en kreeg een lijst met reparatie winkels, waar ze ter plekke een reparatie konden uitvoeren. (helaas niet in Oost Nederland, dus kost me een dag reis tijd, maar je-hebt-er-wat-voor-over als consument, opofferen en inspannen moet), maar helaas, ik heb er 4 opgebeld, en die konden niet direct repareren.

Daarnaast, ik bedacht mij: Ik wil ook geen refurbished telefoon: dat is een gerepareerde. Ik ontving nu 2x een telefoon die stuk is bij ontvangst. Ik betaal toch voor een nieuwe? Anders had ik wel een refurbished gekocht. Ik vind het maar raar. Mag dit allemaal zo maar? Heb ik inmiddels niet voldoende redelijke inspanning geleverd van mijn kant uit? En een partij die mij op uren jaagt, en regelmatig afspraken met mij maakt en niet nakomt, waarom moet ik daar de dupe van zijn?

Wat is de volgende stap? Geschillencommissie of Rechter?

(jeetje, was ik maar mij Telfort gebleven, die hebben een escalatiehelpdesk die altijd veel oplossings-gerichter en vriendelijker was, het lijkt net alsof deze KPN medewerkers zo klem zitten en bij voorbaat soms al een vreemde toon tegen je aanslaan, brrr, naargeestig).
Maar Telfort was juist degene die mij KPN aanraadde, dat begrijp ik ook niet goed, ze vertelden dat het abonnement van KPN in verhouding goedkoper was en als eerste 4G bood.


*KPN PROBLEMEN*

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat moet ik doen? Geschillencommissie KPN? advies gevraagd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gebreken moet je binnen twee maanden melden nadat je deze hebt ontdekt. Met 3 weken na de aankoop zit je dus zeker binnen die termijn.

Je geeft aan dat je naar de winkel bent gegaan. Heb je daarvoor kosten gemaakt? Loon misgelopen? Zo ja, dan komt dat voor vergoeding in aanmerking.

Je hebt m.i. recht op vervanging en ontbinding. Hieruit kun je kiezen. Bij vervanging gaat de wettelijke garantie opnieuw lopen. Bij vervanging moet een nieuw toestel worden geleverd.

De rechter of de geschillencommissie is jouw keuze. Ik ben niet zo'n fan van de geschillencommissie. De rechter is bij jou in de buurt, vind ik beter, maar is wel duurder en bij het schrijven van een dagvaarding moet je opletten dat je houdt aan de eisen daarvan.
Sandra Voorstenbosch schreef:Dat verklaar ik de overeenkomst nietig.
Dit is een beetje een semantische opmerking, maar alleen de rechter kan een overeenkomst nietig verklaren. Zelf kun je de overeenkomst soms vernietigen (kan hier niet), ontbinden (kan wel) of opzeggen (kan niet). Vernietigen is met terugwerkende kracht, ontbinden is in het hier en nu en opzeggen is straks.

Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

Re: Wat moet ik doen? Geschillencommissie KPN? advies gevraagd

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

serieus? kunnen zij mijn uren vergoeden? Dat zou heel fijn zijn!
Zij zeggen zelf dat het redelijk is dat zij reparatie aanbieden, en dan word ik in twijfel gebracht, dat klinkt ook redelijk,
maar ook niet,
want de situatie is nu al zo geescalleerd. Zij wijzen dan op hun contract voorwaarden. Ik vraag me af of contract voorwaarden boven de wet staan. (ik herinner me niet dat ik contract voorwaarden ontvangen heb en of het uberhaupt redelijk is om elke keer te zeggen dat ik 1. een nieuw toestel, 2. een vervangend toestel, 3. niks krijg, en dat ik dan wisselend bij de winkel sta en ze weer iets anders zeggen (meestal dat ik een paar weken max zonder toestel zit dan).

Wat heb jij voor ervaringen met de geschillencommissie? waarom ben je niet zo'n fan?

Heb je evt een linkje dat ik kan zien wat ik het best als vervolgstappen kan nemen? (kantonrechter?)

Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

Re: Wat moet ik doen? Geschillencommissie KPN? advies gevraagd

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

( o en kantonrechter hier vind ik soms erg tam, alsof hij geen "juridpunentie veroorzakende" uitspraken wil doen).
(ik was in een winter met "extreme weersomstandigheden" eens door rood licht gegleden, ik vond het aannemelijk dat de flitsmarge niet ingesteld was op deze extreme sneew. De rechter durfde niet goed te beslissen leek wel, en hij gaf me de helft van de boete terug)

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Wat moet ik doen? Geschillencommissie KPN? advies gevraagd

Ongelezen bericht door HADES2001 »

nee je kan niet voor uren vergoeding gaan zeker niet als consument.
De winkels zijn 6 dagen per week open, dat jij er voor kiest een vrije dag te nemen van werk is niet het probleem van de telefoon provider.
dat jij speciale software draait en uren bezig bent met instaleren is ook niet het probleem van de provider.
de provider heeft de plicht dat je kan bellen/smsen en je internet werkt. en ze hebben je een telefoon verkocht dus moeten ze daarop garantie verlenen. buiten dat heeft de provider 0 verplichtingen

werkt je telefoon momenteel voledig ? (kan ik niet goed terug vinden in je verhaal)
Zo ja dan kan je weinig, zei voldoen aan al hun verplichtingen.
Waarschijnlijk zegt KPN ga maar naar de rechtsbijstand omdat ze weten dat ze sterk staan.

EDIT ohja en reparatie mogen zei gewoon uitvoeren op een telefoon, als ze iedereen met een defect direct een nieuw toestel geven dan was elke telefoonprovider nu al failiet, apperaten kunnen defect gaan en u bent wettelijk verplicht de leverancier de tijd te geven dit te herstellen.
als mensen beweren dat je recht hebt op een nieuwe mogen ze met een bron komen want al vanaf een mankement op dag 1 mogen ze repararen.

Gesloten