LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
In dit geval vd TS ging het dan wel over de leeftijd , verwarring- paniek om vooral het belangrijkste denk ik : geen alarmering meer vd ene op de andere dag.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe bagatelliserend sommigen kunnen reageren. Ik word hier zelfs boos om!
Omdat mevrouw in staat is zelf Ziggo te bellen om een betaalwijze om te zetten, wil zeer zeker niet zeggen dat deze mevrouw op de hoogte is van techniek. Laat staan welke gevolgen een abonnementswijziging heeft voor haar bestaande alarmsysteem. En geloof me, bij menig ouder geeft deze 'levensknop' juist de broodnodige geruststelling.
Callcenter medewerkers worden afgerekend op targets, waaronder extra en/of upgrade verkoop. En tal van bellers, jong en oud trapt met grote regelmaat in de gladde praatjes. Zelf ben ik enkele jaren werkzaam geweest in een callcenter en ken het klappen van deze akelige rot zweep. Zonder blikken of blozen werd aan ouderen de meest absurde en onnodige producten verkocht. Ondanks dat de oudere verschillende keren al had aangegeven geen dingen te willen dan alléén hetgeen waarvoor ze op dat moment belden. Maar de medewerker ziet een makkelijke prooi. Praat opdringerig verder en het zal niet de eerste keer zijn dat een oudere dan maar 'ja' zegt om er van af te zijn. De medewerker blij want die kan een turfje zetten, de klant in de penarie want die zit met iets opgescheept wat die eigenlijk helemaal niet wil. Laat staan wanneer dit ook nog eens verstrekkende gevolgen heeft zoals een persoonlijk alarm!
Het zou mij niet eens verbazen dat deze mevrouw ook eerst verschillende keren heeft aangegeven geen veranderingen te willen anders dan alleen de betaalwijze, maar dat de medewerker ongepast bleef aandringen.
Aangezien gesprekken worden opgenomen raad ik Ziggo sowieso aan om dit gesprek in haar geheel af te luisteren.
Daarnaast is Ziggo de fout in gegaan door de bedenktijd niet in acht te nemen met alle gevolgen vandien. En opmerkelijk genoeg wordt hierover door menig reaguurder ook behoorlijk gemakkelijk over gedaan.
Iemand die nog kan bellen op die leeftijd moet dan ook maar met een mobiel overweg kunnen. Weet van de hoed en de rand en zo meer.
Toen ik jong was vond ik het maar stom dat mijn ouders niet altijd alles meer konden bijbenen en begrepen. Denk eens aan zoiets simpels als de afstandsbediening van de tv.
Nu zelf dik in de 50 (en dan vind ik mijzelf nog jong) begrijp ik steeds meer dat mijn jeugdige onbegrip onterecht was. Ook ik begin met sommige zaken steeds meer moeite te krijgen om het nog helemaal te snappen, en hoe de werking van een apparaat, afstandsbediening en weet ik wat is.
De snelheid waarmee iets veranderd, wijzigt kan ik nauwelijks nog bijbenen.
Maar goed, het inlevingsvermogen bij sommigen schijnt zoek geraakt te zijn. Tot het moment zich voordoet dat het ze zelf eens overkomt.....
Omdat mevrouw in staat is zelf Ziggo te bellen om een betaalwijze om te zetten, wil zeer zeker niet zeggen dat deze mevrouw op de hoogte is van techniek. Laat staan welke gevolgen een abonnementswijziging heeft voor haar bestaande alarmsysteem. En geloof me, bij menig ouder geeft deze 'levensknop' juist de broodnodige geruststelling.
Callcenter medewerkers worden afgerekend op targets, waaronder extra en/of upgrade verkoop. En tal van bellers, jong en oud trapt met grote regelmaat in de gladde praatjes. Zelf ben ik enkele jaren werkzaam geweest in een callcenter en ken het klappen van deze akelige rot zweep. Zonder blikken of blozen werd aan ouderen de meest absurde en onnodige producten verkocht. Ondanks dat de oudere verschillende keren al had aangegeven geen dingen te willen dan alléén hetgeen waarvoor ze op dat moment belden. Maar de medewerker ziet een makkelijke prooi. Praat opdringerig verder en het zal niet de eerste keer zijn dat een oudere dan maar 'ja' zegt om er van af te zijn. De medewerker blij want die kan een turfje zetten, de klant in de penarie want die zit met iets opgescheept wat die eigenlijk helemaal niet wil. Laat staan wanneer dit ook nog eens verstrekkende gevolgen heeft zoals een persoonlijk alarm!
Het zou mij niet eens verbazen dat deze mevrouw ook eerst verschillende keren heeft aangegeven geen veranderingen te willen anders dan alleen de betaalwijze, maar dat de medewerker ongepast bleef aandringen.
Aangezien gesprekken worden opgenomen raad ik Ziggo sowieso aan om dit gesprek in haar geheel af te luisteren.
Daarnaast is Ziggo de fout in gegaan door de bedenktijd niet in acht te nemen met alle gevolgen vandien. En opmerkelijk genoeg wordt hierover door menig reaguurder ook behoorlijk gemakkelijk over gedaan.
Iemand die nog kan bellen op die leeftijd moet dan ook maar met een mobiel overweg kunnen. Weet van de hoed en de rand en zo meer.
Toen ik jong was vond ik het maar stom dat mijn ouders niet altijd alles meer konden bijbenen en begrepen. Denk eens aan zoiets simpels als de afstandsbediening van de tv.
Nu zelf dik in de 50 (en dan vind ik mijzelf nog jong) begrijp ik steeds meer dat mijn jeugdige onbegrip onterecht was. Ook ik begin met sommige zaken steeds meer moeite te krijgen om het nog helemaal te snappen, en hoe de werking van een apparaat, afstandsbediening en weet ik wat is.
De snelheid waarmee iets veranderd, wijzigt kan ik nauwelijks nog bijbenen.
Maar goed, het inlevingsvermogen bij sommigen schijnt zoek geraakt te zijn. Tot het moment zich voordoet dat het ze zelf eens overkomt.....
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Maar waarom heeft het kind, dus de Ts, die automatische incasso dan niet allang geregeld?
Hij begint over de leeftijd van zijn moeder, dus hij had zelf al lang en breed diverse zaken voor haar kunnen behartigen.
Het net staat vol met klachten van jong tot oud over ongewenste zaken via de telefoon.
Hij begint over de leeftijd van zijn moeder, dus hij had zelf al lang en breed diverse zaken voor haar kunnen behartigen.
Het net staat vol met klachten van jong tot oud over ongewenste zaken via de telefoon.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
@tijger: daar gaat het toch helemaal niet over !tijger1 schreef:Maar waarom heeft het kind, dus de Ts, die automatische incasso dan niet allang geregeld ?
Ik ben het volledig eens met Shine ( lees mijn reactie ook maar eens) .
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Topic: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan.
Maar het gaat niet over de leeftijd, het gaat niet over het kind wat dat had kunnen voorkomen. Het ligt dus altijd aan een ander.
Maar het gaat niet over de leeftijd, het gaat niet over het kind wat dat had kunnen voorkomen. Het ligt dus altijd aan een ander.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Omdat het telefonisch omzetten van een betaalwijze precies dàt is wat deze mevrouw WEL nig zelf kon en kan doen. Iedereen, jong en oud wil het liefst zo zelfstandig mogelijk functioneren en datgene doen wat je wel nog zelf kan.tijger1 schreef:Maar waarom heeft het kind, dus de Ts, die automatische incasso dan niet allang geregeld?
Hij begint over de leeftijd van zijn moeder, dus hij had zelf al lang en breed diverse zaken voor haar kunnen behartigen.
Het net staat vol met klachten van jong tot oud over ongewenste zaken via de telefoon.
Mevrouw belt dus voor die omzetting, maar wordt dan ongewild geconfronteerd met een verkopende gladjakker. En ja, dan ligt het dus aan de ander. Omdat de verkoper geen rekening houdt met de persoon aan de telefoon.
Het alarm van mevrouw is geen huis, tuin keuken alarm (inbraak alarm) maar een persoonlijk alarm. En daar had de Ziggo medewerker gedegen rekening mee moeten houden. Een persoonlijk alarm, dat kan gaan over leven en dood. En voor een oudere ozo belangrijk. En dus speelt leeftijd hier wel degelijk een belangrijke rol in mee.
Dus al die, voornamelijk ouderen die door Pretium een oor zijn aangenaaid zijn het dus ook allemaal zelf schuld! Dit is feitelijk hetgeen u zegt tijger1. Inmiddels weet u ook wel beter, getuige de ontelbare topics met vele, vele bladzijden. En is Pretium verschillende kerrn de wacht aangezegd, tot boetes aan toe.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Ik zeg nergens dat het netjes is van Ziggo. Maar toen mijn moeder op leeftijd was, heb ik haar voor diverse zaken, gelukkig, tijdig gewaarschuwd. Ik sprak ook met haar over allerlei zaken en over dingen die zij soms anders wilde. Dus ik zou van de Ts meer initiatief verwachten tav zijn moeder.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
das niet waar ik werk bij een provider en kan met 2 werkdagen een Nummerportatie aanvragen en het nummer ook hebben.igen schreef:Onzintopic. Gewoon dichtgooien. Een nummerportatie staat eerst 7 werkdagen in de cooloff. Ook hebben we tegenwoordig ook eerst een schriftelijke bevestiging. TS praat larie. Moeders wilde gewoon kosten besparen, heeft zich niet gerealiseerd dat Ziggo via een ander kabeltje levert. Maakt verder niet uit, webcare kan gratis een monteur fixen zodat moeders lekker verder kan. Alarm lijnen hebben ook geen certificering meer nodig, gewoon VoIP of via internet..alles kan.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Schandalige actie....... misschien was die ziggo werknemer eerder aan het werk bij pretium
maar ff serieus: ziggo heeft naar wat lijkt gereageerd en ts laat niets meer horen. Ist nou opgelost?
maar ff serieus: ziggo heeft naar wat lijkt gereageerd en ts laat niets meer horen. Ist nou opgelost?
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Niet zo dramatisch doen met leven en dood, het Ziggo modem levert ook een gewone (of zelfs 2) analoge lijn waar de meeste alarmsystemen prima mee om kunnen gaan.Het alarm van mevrouw is geen huis, tuin keuken alarm (inbraak alarm) maar een persoonlijk alarm. En daar had de Ziggo medewerker gedegen rekening mee moeten houden. Een persoonlijk alarm, dat kan gaan over leven en dood. En voor een oudere ozo belangrijk. En dus speelt leeftijd hier wel degelijk een belangrijke rol in mee.
Het enige nadeel zoals ik al schreef is dat bij stroomuitval het modem het niet doet en je geen analoge lijn hebt. Nu hebben inbraak alarmsystemen daar een backup accu voor maar persoonlijke alarmsystemen over het algemeen niet.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Voor iemand van 95 jaar vind ikbprosman schreef: Niet zo dramatisch doen met leven en dood,
.
Code: Selecteer alles
alles
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Heeft TS het ook werkelijk geprobeert dat het alarm niet werkt of alleen van horen zeggen ?dramatisch en moet het gewoon op orde zijn.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Niet zo dramatisch doen met leven en dood? Pardon?! Realiseert u zich wel wàt u zegt? Vrees van niet.bprosman schreef:Niet zo dramatisch doen met leven en dood, het Ziggo modem levert ook een gewone (of zelfs 2) analoge lijn waar de meeste alarmsystemen prima mee om kunnen gaan.Het alarm van mevrouw is geen huis, tuin keuken alarm (inbraak alarm) maar een persoonlijk alarm. En daar had de Ziggo medewerker gedegen rekening mee moeten houden. Een persoonlijk alarm, dat kan gaan over leven en dood. En voor een oudere ozo belangrijk. En dus speelt leeftijd hier wel degelijk een belangrijke rol in mee.
Het enige nadeel zoals ik al schreef is dat bij stroomuitval het modem het niet doet en je geen analoge lijn hebt. Nu hebben inbraak alarmsystemen daar een backup accu voor maar persoonlijke alarmsystemen over het algemeen niet.
Ach, nu begrijp ik het, mocht uw leven of dat van uw kind of partner op het spel staan, dan is het ook niet zo dramatisch als 112 niet bereikbaar is en/of de ambulance door een platte band niet in staat is voor u en de uwen op te komen draven. Doen we niet dramatisch over. Toch!
Voor de rest.....'de meeste alarmsystemen kunnen prima met ziggo modem omgaan' ...
' bij stroomuitval van het modem heb je geen analoge lijn' ...
En dus in beide gevallen een probleem. Overigens als de internetkabel een storing heeft werkt de analoge ziggo lijn ook niet.
Persoonlijke alarmsystemen hebben, zoals u zegt geen backup accu.
Ieder dag dat een oudere dus zonder een werkend alarmsysteem zit is er 1 te veel.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Waarom het verwijt naar TS dat deze te weinig initiatief naar zijn/haar moeder heeft? Ik begrijp werkelijk niet waar u dit op baseert. Omdat moeder zelf Ziggo belde omdat ze zichzelf orima in staat achte een betaalwijze aan te laten passen? En dat zoon/dochter dit niet even voor haar heeft gedaan? Klinkklare onzin.tijger1 schreef:Ik zeg nergens dat het netjes is van Ziggo. Maar toen mijn moeder op leeftijd was, heb ik haar voor diverse zaken, gelukkig, tijdig gewaarschuwd. Ik sprak ook met haar over allerlei zaken en over dingen die zij soms anders wilde. Dus ik zou van de Ts meer initiatief verwachten tav zijn moeder.
Je kunt ouderen nog zo goed waarschuwen voor van alles en nog wat, zaken uit handen nemen, bijstaan, ondersteunen, oftewel mantelen. Echter het mantelen pas je aan, aan de daadwerkelijke benodigde behoefte van die ouder. Voor de een kan dat inhouden alle zaken uit handen te nemen, voor de ander kan dat inhouden bepaalde zaken uit handen te nemen. Hierin liggen heel veel nuances, gradaties.
Mijn vorig jaar overleden vader, verblijvend in een eigen kamer in een grote zorginstelling had het op gegeven moment in zijn hoofd gehaald een bedrijf te bellen die van die scootmobielen verkocht. Officieel mocht hij al tijden lang helemaal niet in zo'n ding van de huisarts rijden. Een regelrecht gevaar voor zichzelf en anderen. Hij had er dus ook geen. Een looprek had hij en daar moest hij het mee doen.
Wij kinderen wisten echter niets van deze telefonades en afspraken met deze bedrijven af.
Het eerste bedrijf dat reeds de volgende dag langs was gekomen zagen mijn vader en stelden vast dat hij absoluut niet geschikt was om in zo'n ding te rijden. Ze weigerden zaken met hem te doen. En vertrokken onverrichte zaken.
Het 2e bedrijf dat een dag later kwam, moet dit ook gezien hebben maar negeerden dit. Zij zagen € tekens.
Pa vond allerlei toeters en bellen wel leuk, dus uiteindelijk had hij knap dingetje besteld. Binnen nog geen week tijd (moment bellen en bezorgen) stond er ineens zo'n ding voor zijn deur.
Zo'n scootmobiel moet echter een plaatje hebben en dient verzekerd te zijn, en zo zijn wij er achter gekomen. Want hoe hij dit moest doen/regelen wist hij niet. Wij kinderen hebben terstond de nodige actie moeten ondernemen om deze hele koop weer ongedaan te krijgen. Uiteindelijk 3 weken later heeft het bedrijf haar fout erkend en het ding opgehaald en een bedrag van ruim €6000,00 teruggestort.
Dit verhaal illustreert hoe goed iemand (85 jaar) in staat is met volle verstand afspraken te maken en zo'n ding te kopen, maar vervolgens niet wist hoe een verzekering te regelen.
Zo begreep hij amper hoe hij nou een emailtje moest opstellen en versturen (ipad), maar hoe hij zijn nieuwe Nikon huppeldepupshot camera moest instellen en gebruiken wist hij weer wel. Dit kon hij mij dan 100x uitleggen, maar begreep ik dan weer niet. (Nog steeds niet trouwens)
Zegt dit alles iets over ons kinderen dat wij te weinig initiatief toonden, hem onvoldoende waarschuwde, onvoldoende ondersteunde, verzorgden, zaken uit handen hadden genomen e.d.? Nee bepaalt niet. Waarmee ik u echt op het hart wil drukken voorzichtig te zijn met veronderstellende uitlatingen zoals door u gedaan in de richting van TS.
Het is inmiddels wel duidelijk dat dankzij snel en adequaat maar toch vooral volhoudend optreden van TS deze kwestie nu ongetwijfeld ook tot een goed en snel oplossend einde komt of al is gekomen.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Ik werk niet bij een provider maar heb lekker fullaccess. Iets met werk. Kan een NP binnen een uur voor je fixen. Echter, er zijn regels voor en die horen nageleefd te worden. TS praat duidelijk over een nieuw abo. Dus...Pareltje31 schreef: das niet waar ik werk bij een provider en kan met 2 werkdagen een Nummerportatie aanvragen en het nummer ook hebben.
Verder is er nog steeds niks aan de hand. Gewoon de aansluiten zoals het hoort, evt via monteur. Klaar. Dat het kind ook digibeet is, daar kan ik niks tegen doen.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
En hoe vaak komt dat voor denk je ? Bij mij 2 keer in de afgelopen 12 jaar.Overigens als de internetkabel een storing heeft werkt de analoge ziggo lijn ook niet.
Dus als nu de stroom uitvalt werkt het alarm ook niet ? Dan maakt het ook niet uit dat de analoge lijn het ook niet doet voor het alarm tijdens een stroomuitval.Persoonlijke alarmsystemen hebben, zoals u zegt geen backup accu.
Ambulances worden niet geleverd door Ziggo en "mij en de mijnen" , inclusief mijn ouders hebben behalve een analoge lijn ook een mobieltje, risico spreiding heet dat.Ach, nu begrijp ik het, mocht uw leven of dat van uw kind of partner op het spel staan, dan is het ook niet zo dramatisch als 112 niet bereikbaar is en/of de ambulance door een platte band niet in staat is voor u en de uwen op te komen draven. Doen we niet dramatisch over. Toch!
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Mooie verhaaltjes allemaal van deze en geen. Terug naar waar het om gaat. Ziggo heeft op grove wijze de wet overtreden. Er is maar een oplossing. Ziggo moet als de sodemieter alle wijzigingen ongedaan maken, en een schadevergoeding betalen aan de gedupeerden. Ik denk dat die schade inclusief psychische schade in de honderden euro's loopt.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Aanname, je hebt geen enkel idee of bewijs dat dit zo is.olaf79 schreef:Terug naar waar het om gaat. Ziggo heeft op grove wijze de wet overtreden.
Schadevergoeding voor welke geleden schade? Kun je deze aantoonbaar maken?Er is maar een oplossing. Ziggo moet als de sodemieter alle wijzigingen ongedaan maken, en een schadevergoeding betalen aan de gedupeerden.
Wederom een aanname en hoe kwantificeer je psychische schade? Gelukkig (mijn mening) gaan rechters hier in Nederland zelden in mee.Ik denk dat die schade inclusief psychische schade in de honderden euro's loopt.
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
bprosman schreef:Heeft TS het ook werkelijk geprobeert dat het alarm niet werkt of alleen van horen zeggen ?dramatisch en moet het gewoon op orde zijn.
Dat moet je aan TS vragen , maar het is zijn/haar moeder en daar zou ik alles voor doen. Dus denk TS ook.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan
Of ziggo nou wel of niet een grove fout gemaakt heeft kunnen wij alleen maar raden, wij zijn niet bij het telefoongesprek aanwezig geweest. Misschien heeft ziggo wel keurig gehandeld volgens de regels. Misschien kon ze wel weer bellen als het ziggo modem maar werd aangesloten, en wellicht kan ook het alarmeringssysteem erop werken.
Het gaat er alleen om dat de dame in kwestie totaal overstuur was. Daaruit blijkt wel dus dat ze niet op de hoogte was van alle consequenties . Dat kun je misschien ziggo niet kwalijk nemen, maar het doet wel de vraag rijzen of we wel blij moeten zijn met zulke telefonische verkopen , die inderdaad rechtstreeks te maken hebben met targets die desbetreffende medewerkers kunnen halen.
Ik zou op zijn minst een brief van ziggo verwachten, met daaraan nog een bedenktijd gekoppeld . Maar als de oude lijn in die bedenktijd al wordt fgesloten is dat natuurkijk een kwalijke zaak.
Misschien heeft dat te maken met het feit dat er geen heel nieuw aonnenment is afgesloten, misschien is het TV abonnement van ziggo nu omgezet in TV + telefonie abonnement van ziggo. Waardoor er geen schriftelijke bevestiging nodig is.
Ik begrijp dat het onzinnig zou zijn als je een schriftelijke bevestiging zou verwachten met bedenktijd als het zou gaan om een telefonische bestelling van een pizza. Maar in dit geval ligt dat toch iets anders.
Nogmaals , we weten niet wat er precies aan de hand is geweest, maar ik vind de reacties hier bij voorbaat erg hard.
Het gaat er alleen om dat de dame in kwestie totaal overstuur was. Daaruit blijkt wel dus dat ze niet op de hoogte was van alle consequenties . Dat kun je misschien ziggo niet kwalijk nemen, maar het doet wel de vraag rijzen of we wel blij moeten zijn met zulke telefonische verkopen , die inderdaad rechtstreeks te maken hebben met targets die desbetreffende medewerkers kunnen halen.
Ik zou op zijn minst een brief van ziggo verwachten, met daaraan nog een bedenktijd gekoppeld . Maar als de oude lijn in die bedenktijd al wordt fgesloten is dat natuurkijk een kwalijke zaak.
Misschien heeft dat te maken met het feit dat er geen heel nieuw aonnenment is afgesloten, misschien is het TV abonnement van ziggo nu omgezet in TV + telefonie abonnement van ziggo. Waardoor er geen schriftelijke bevestiging nodig is.
Ik begrijp dat het onzinnig zou zijn als je een schriftelijke bevestiging zou verwachten met bedenktijd als het zou gaan om een telefonische bestelling van een pizza. Maar in dit geval ligt dat toch iets anders.
Nogmaals , we weten niet wat er precies aan de hand is geweest, maar ik vind de reacties hier bij voorbaat erg hard.