LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door moederslink »

In dit geval vd TS ging het dan wel over de leeftijd , verwarring- paniek om vooral het belangrijkste denk ik : geen alarmering meer vd ene op de andere dag.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Shine »

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe bagatelliserend sommigen kunnen reageren. Ik word hier zelfs boos om!
Omdat mevrouw in staat is zelf Ziggo te bellen om een betaalwijze om te zetten, wil zeer zeker niet zeggen dat deze mevrouw op de hoogte is van techniek. Laat staan welke gevolgen een abonnementswijziging heeft voor haar bestaande alarmsysteem. En geloof me, bij menig ouder geeft deze 'levensknop' juist de broodnodige geruststelling.

Callcenter medewerkers worden afgerekend op targets, waaronder extra en/of upgrade verkoop. En tal van bellers, jong en oud trapt met grote regelmaat in de gladde praatjes. Zelf ben ik enkele jaren werkzaam geweest in een callcenter en ken het klappen van deze akelige rot zweep. Zonder blikken of blozen werd aan ouderen de meest absurde en onnodige producten verkocht. Ondanks dat de oudere verschillende keren al had aangegeven geen dingen te willen dan alléén hetgeen waarvoor ze op dat moment belden. Maar de medewerker ziet een makkelijke prooi. Praat opdringerig verder en het zal niet de eerste keer zijn dat een oudere dan maar 'ja' zegt om er van af te zijn. De medewerker blij want die kan een turfje zetten, de klant in de penarie want die zit met iets opgescheept wat die eigenlijk helemaal niet wil. Laat staan wanneer dit ook nog eens verstrekkende gevolgen heeft zoals een persoonlijk alarm!
Het zou mij niet eens verbazen dat deze mevrouw ook eerst verschillende keren heeft aangegeven geen veranderingen te willen anders dan alleen de betaalwijze, maar dat de medewerker ongepast bleef aandringen.
Aangezien gesprekken worden opgenomen raad ik Ziggo sowieso aan om dit gesprek in haar geheel af te luisteren.

Daarnaast is Ziggo de fout in gegaan door de bedenktijd niet in acht te nemen met alle gevolgen vandien. En opmerkelijk genoeg wordt hierover door menig reaguurder ook behoorlijk gemakkelijk over gedaan.
Iemand die nog kan bellen op die leeftijd moet dan ook maar met een mobiel overweg kunnen. Weet van de hoed en de rand en zo meer.
Toen ik jong was vond ik het maar stom dat mijn ouders niet altijd alles meer konden bijbenen en begrepen. Denk eens aan zoiets simpels als de afstandsbediening van de tv.
Nu zelf dik in de 50 (en dan vind ik mijzelf nog jong) begrijp ik steeds meer dat mijn jeugdige onbegrip onterecht was. Ook ik begin met sommige zaken steeds meer moeite te krijgen om het nog helemaal te snappen, en hoe de werking van een apparaat, afstandsbediening en weet ik wat is.
De snelheid waarmee iets veranderd, wijzigt kan ik nauwelijks nog bijbenen.

Maar goed, het inlevingsvermogen bij sommigen schijnt zoek geraakt te zijn. Tot het moment zich voordoet dat het ze zelf eens overkomt.....

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar waarom heeft het kind, dus de Ts, die automatische incasso dan niet allang geregeld?

Hij begint over de leeftijd van zijn moeder, dus hij had zelf al lang en breed diverse zaken voor haar kunnen behartigen.

Het net staat vol met klachten van jong tot oud over ongewenste zaken via de telefoon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door moederslink »

tijger1 schreef:Maar waarom heeft het kind, dus de Ts, die automatische incasso dan niet allang geregeld ?
@tijger: daar gaat het toch helemaal niet over !
Ik ben het volledig eens met Shine ( lees mijn reactie ook maar eens) .

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door tijger1 »

Topic: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan.

Maar het gaat niet over de leeftijd, het gaat niet over het kind wat dat had kunnen voorkomen. Het ligt dus altijd aan een ander.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Shine »

tijger1 schreef:Maar waarom heeft het kind, dus de Ts, die automatische incasso dan niet allang geregeld?

Hij begint over de leeftijd van zijn moeder, dus hij had zelf al lang en breed diverse zaken voor haar kunnen behartigen.

Het net staat vol met klachten van jong tot oud over ongewenste zaken via de telefoon.
Omdat het telefonisch omzetten van een betaalwijze precies dàt is wat deze mevrouw WEL nig zelf kon en kan doen. Iedereen, jong en oud wil het liefst zo zelfstandig mogelijk functioneren en datgene doen wat je wel nog zelf kan.
Mevrouw belt dus voor die omzetting, maar wordt dan ongewild geconfronteerd met een verkopende gladjakker. En ja, dan ligt het dus aan de ander. Omdat de verkoper geen rekening houdt met de persoon aan de telefoon.
Het alarm van mevrouw is geen huis, tuin keuken alarm (inbraak alarm) maar een persoonlijk alarm. En daar had de Ziggo medewerker gedegen rekening mee moeten houden. Een persoonlijk alarm, dat kan gaan over leven en dood. En voor een oudere ozo belangrijk. En dus speelt leeftijd hier wel degelijk een belangrijke rol in mee.

Dus al die, voornamelijk ouderen die door Pretium een oor zijn aangenaaid zijn het dus ook allemaal zelf schuld! Dit is feitelijk hetgeen u zegt tijger1. Inmiddels weet u ook wel beter, getuige de ontelbare topics met vele, vele bladzijden. En is Pretium verschillende kerrn de wacht aangezegd, tot boetes aan toe.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik zeg nergens dat het netjes is van Ziggo. Maar toen mijn moeder op leeftijd was, heb ik haar voor diverse zaken, gelukkig, tijdig gewaarschuwd. Ik sprak ook met haar over allerlei zaken en over dingen die zij soms anders wilde. Dus ik zou van de Ts meer initiatief verwachten tav zijn moeder.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

igen schreef:Onzintopic. Gewoon dichtgooien. Een nummerportatie staat eerst 7 werkdagen in de cooloff. Ook hebben we tegenwoordig ook eerst een schriftelijke bevestiging. TS praat larie. Moeders wilde gewoon kosten besparen, heeft zich niet gerealiseerd dat Ziggo via een ander kabeltje levert. Maakt verder niet uit, webcare kan gratis een monteur fixen zodat moeders lekker verder kan. Alarm lijnen hebben ook geen certificering meer nodig, gewoon VoIP of via internet..alles kan.
das niet waar ik werk bij een provider en kan met 2 werkdagen een Nummerportatie aanvragen en het nummer ook hebben.

Marly27
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2015 10:52

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Marly27 »

Schandalige actie....... misschien was die ziggo werknemer eerder aan het werk bij pretium :lol:
maar ff serieus: ziggo heeft naar wat lijkt gereageerd en ts laat niets meer horen. Ist nou opgelost?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Het alarm van mevrouw is geen huis, tuin keuken alarm (inbraak alarm) maar een persoonlijk alarm. En daar had de Ziggo medewerker gedegen rekening mee moeten houden. Een persoonlijk alarm, dat kan gaan over leven en dood. En voor een oudere ozo belangrijk. En dus speelt leeftijd hier wel degelijk een belangrijke rol in mee.
Niet zo dramatisch doen met leven en dood, het Ziggo modem levert ook een gewone (of zelfs 2) analoge lijn waar de meeste alarmsystemen prima mee om kunnen gaan.
Het enige nadeel zoals ik al schreef is dat bij stroomuitval het modem het niet doet en je geen analoge lijn hebt. Nu hebben inbraak alarmsystemen daar een backup accu voor maar persoonlijke alarmsystemen over het algemeen niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef: Niet zo dramatisch doen met leven en dood,


.
Voor iemand van 95 jaar vind ik

Code: Selecteer alles

alles 
dramatisch en moet het gewoon op orde zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door bprosman »

dramatisch en moet het gewoon op orde zijn.
Heeft TS het ook werkelijk geprobeert dat het alarm niet werkt of alleen van horen zeggen ?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Shine »

bprosman schreef:
Het alarm van mevrouw is geen huis, tuin keuken alarm (inbraak alarm) maar een persoonlijk alarm. En daar had de Ziggo medewerker gedegen rekening mee moeten houden. Een persoonlijk alarm, dat kan gaan over leven en dood. En voor een oudere ozo belangrijk. En dus speelt leeftijd hier wel degelijk een belangrijke rol in mee.
Niet zo dramatisch doen met leven en dood, het Ziggo modem levert ook een gewone (of zelfs 2) analoge lijn waar de meeste alarmsystemen prima mee om kunnen gaan.
Het enige nadeel zoals ik al schreef is dat bij stroomuitval het modem het niet doet en je geen analoge lijn hebt. Nu hebben inbraak alarmsystemen daar een backup accu voor maar persoonlijke alarmsystemen over het algemeen niet.
Niet zo dramatisch doen met leven en dood? Pardon?! Realiseert u zich wel wàt u zegt? Vrees van niet.
Ach, nu begrijp ik het, mocht uw leven of dat van uw kind of partner op het spel staan, dan is het ook niet zo dramatisch als 112 niet bereikbaar is en/of de ambulance door een platte band niet in staat is voor u en de uwen op te komen draven. Doen we niet dramatisch over. Toch!

Voor de rest.....'de meeste alarmsystemen kunnen prima met ziggo modem omgaan' ...
' bij stroomuitval van het modem heb je geen analoge lijn' ...
En dus in beide gevallen een probleem. Overigens als de internetkabel een storing heeft werkt de analoge ziggo lijn ook niet.
Persoonlijke alarmsystemen hebben, zoals u zegt geen backup accu.
Ieder dag dat een oudere dus zonder een werkend alarmsysteem zit is er 1 te veel.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door Shine »

tijger1 schreef:Ik zeg nergens dat het netjes is van Ziggo. Maar toen mijn moeder op leeftijd was, heb ik haar voor diverse zaken, gelukkig, tijdig gewaarschuwd. Ik sprak ook met haar over allerlei zaken en over dingen die zij soms anders wilde. Dus ik zou van de Ts meer initiatief verwachten tav zijn moeder.
Waarom het verwijt naar TS dat deze te weinig initiatief naar zijn/haar moeder heeft? Ik begrijp werkelijk niet waar u dit op baseert. Omdat moeder zelf Ziggo belde omdat ze zichzelf orima in staat achte een betaalwijze aan te laten passen? En dat zoon/dochter dit niet even voor haar heeft gedaan? Klinkklare onzin.

Je kunt ouderen nog zo goed waarschuwen voor van alles en nog wat, zaken uit handen nemen, bijstaan, ondersteunen, oftewel mantelen. Echter het mantelen pas je aan, aan de daadwerkelijke benodigde behoefte van die ouder. Voor de een kan dat inhouden alle zaken uit handen te nemen, voor de ander kan dat inhouden bepaalde zaken uit handen te nemen. Hierin liggen heel veel nuances, gradaties.

Mijn vorig jaar overleden vader, verblijvend in een eigen kamer in een grote zorginstelling had het op gegeven moment in zijn hoofd gehaald een bedrijf te bellen die van die scootmobielen verkocht. Officieel mocht hij al tijden lang helemaal niet in zo'n ding van de huisarts rijden. Een regelrecht gevaar voor zichzelf en anderen. Hij had er dus ook geen. Een looprek had hij en daar moest hij het mee doen.
Wij kinderen wisten echter niets van deze telefonades en afspraken met deze bedrijven af.
Het eerste bedrijf dat reeds de volgende dag langs was gekomen zagen mijn vader en stelden vast dat hij absoluut niet geschikt was om in zo'n ding te rijden. Ze weigerden zaken met hem te doen. En vertrokken onverrichte zaken.
Het 2e bedrijf dat een dag later kwam, moet dit ook gezien hebben maar negeerden dit. Zij zagen € tekens.
Pa vond allerlei toeters en bellen wel leuk, dus uiteindelijk had hij knap dingetje besteld. Binnen nog geen week tijd (moment bellen en bezorgen) stond er ineens zo'n ding voor zijn deur.
Zo'n scootmobiel moet echter een plaatje hebben en dient verzekerd te zijn, en zo zijn wij er achter gekomen. Want hoe hij dit moest doen/regelen wist hij niet. Wij kinderen hebben terstond de nodige actie moeten ondernemen om deze hele koop weer ongedaan te krijgen. Uiteindelijk 3 weken later heeft het bedrijf haar fout erkend en het ding opgehaald en een bedrag van ruim €6000,00 teruggestort.

Dit verhaal illustreert hoe goed iemand (85 jaar) in staat is met volle verstand afspraken te maken en zo'n ding te kopen, maar vervolgens niet wist hoe een verzekering te regelen.
Zo begreep hij amper hoe hij nou een emailtje moest opstellen en versturen (ipad), maar hoe hij zijn nieuwe Nikon huppeldepupshot camera moest instellen en gebruiken wist hij weer wel. Dit kon hij mij dan 100x uitleggen, maar begreep ik dan weer niet. (Nog steeds niet trouwens)
Zegt dit alles iets over ons kinderen dat wij te weinig initiatief toonden, hem onvoldoende waarschuwde, onvoldoende ondersteunde, verzorgden, zaken uit handen hadden genomen e.d.? Nee bepaalt niet. Waarmee ik u echt op het hart wil drukken voorzichtig te zijn met veronderstellende uitlatingen zoals door u gedaan in de richting van TS.

Het is inmiddels wel duidelijk dat dankzij snel en adequaat maar toch vooral volhoudend optreden van TS deze kwestie nu ongetwijfeld ook tot een goed en snel oplossend einde komt of al is gekomen.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door igen »

Pareltje31 schreef: das niet waar ik werk bij een provider en kan met 2 werkdagen een Nummerportatie aanvragen en het nummer ook hebben.
Ik werk niet bij een provider maar heb lekker fullaccess. Iets met werk. Kan een NP binnen een uur voor je fixen. Echter, er zijn regels voor en die horen nageleefd te worden. TS praat duidelijk over een nieuw abo. Dus...
Verder is er nog steeds niks aan de hand. Gewoon de aansluiten zoals het hoort, evt via monteur. Klaar. Dat het kind ook digibeet is, daar kan ik niks tegen doen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Overigens als de internetkabel een storing heeft werkt de analoge ziggo lijn ook niet.
En hoe vaak komt dat voor denk je ? Bij mij 2 keer in de afgelopen 12 jaar.
Persoonlijke alarmsystemen hebben, zoals u zegt geen backup accu.
Dus als nu de stroom uitvalt werkt het alarm ook niet ? Dan maakt het ook niet uit dat de analoge lijn het ook niet doet voor het alarm tijdens een stroomuitval.
Ach, nu begrijp ik het, mocht uw leven of dat van uw kind of partner op het spel staan, dan is het ook niet zo dramatisch als 112 niet bereikbaar is en/of de ambulance door een platte band niet in staat is voor u en de uwen op te komen draven. Doen we niet dramatisch over. Toch!
Ambulances worden niet geleverd door Ziggo en "mij en de mijnen" , inclusief mijn ouders hebben behalve een analoge lijn ook een mobieltje, risico spreiding heet dat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mooie verhaaltjes allemaal van deze en geen. Terug naar waar het om gaat. Ziggo heeft op grove wijze de wet overtreden. Er is maar een oplossing. Ziggo moet als de sodemieter alle wijzigingen ongedaan maken, en een schadevergoeding betalen aan de gedupeerden. Ik denk dat die schade inclusief psychische schade in de honderden euro's loopt.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:Terug naar waar het om gaat. Ziggo heeft op grove wijze de wet overtreden.
Aanname, je hebt geen enkel idee of bewijs dat dit zo is.
Er is maar een oplossing. Ziggo moet als de sodemieter alle wijzigingen ongedaan maken, en een schadevergoeding betalen aan de gedupeerden.
Schadevergoeding voor welke geleden schade? Kun je deze aantoonbaar maken?
Ik denk dat die schade inclusief psychische schade in de honderden euro's loopt.
Wederom een aanname en hoe kwantificeer je psychische schade? Gelukkig (mijn mening) gaan rechters hier in Nederland zelden in mee.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
dramatisch en moet het gewoon op orde zijn.
Heeft TS het ook werkelijk geprobeert dat het alarm niet werkt of alleen van horen zeggen ?

Dat moet je aan TS vragen , maar het is zijn/haar moeder en daar zou ik alles voor doen. Dus denk TS ook.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ziggo praat moeder (95) ongeschikt abonnement aan

Ongelezen bericht door langste adem »

Of ziggo nou wel of niet een grove fout gemaakt heeft kunnen wij alleen maar raden, wij zijn niet bij het telefoongesprek aanwezig geweest. Misschien heeft ziggo wel keurig gehandeld volgens de regels. Misschien kon ze wel weer bellen als het ziggo modem maar werd aangesloten, en wellicht kan ook het alarmeringssysteem erop werken.

Het gaat er alleen om dat de dame in kwestie totaal overstuur was. Daaruit blijkt wel dus dat ze niet op de hoogte was van alle consequenties . Dat kun je misschien ziggo niet kwalijk nemen, maar het doet wel de vraag rijzen of we wel blij moeten zijn met zulke telefonische verkopen , die inderdaad rechtstreeks te maken hebben met targets die desbetreffende medewerkers kunnen halen.
Ik zou op zijn minst een brief van ziggo verwachten, met daaraan nog een bedenktijd gekoppeld . Maar als de oude lijn in die bedenktijd al wordt fgesloten is dat natuurkijk een kwalijke zaak.

Misschien heeft dat te maken met het feit dat er geen heel nieuw aonnenment is afgesloten, misschien is het TV abonnement van ziggo nu omgezet in TV + telefonie abonnement van ziggo. Waardoor er geen schriftelijke bevestiging nodig is.
Ik begrijp dat het onzinnig zou zijn als je een schriftelijke bevestiging zou verwachten met bedenktijd als het zou gaan om een telefonische bestelling van een pizza. Maar in dit geval ligt dat toch iets anders.

Nogmaals , we weten niet wat er precies aan de hand is geweest, maar ik vind de reacties hier bij voorbaat erg hard.

Gesloten