LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobiel abonnement Simyo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anne-mariel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:55

mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door anne-mariel »

ik heb in februari een abonnement voor mobiel bellen afgesloten en nu blijkt dat er bij mijn abonnement door Simyo een vinkje is gezet van "internetten buiten mijn bundel" waardoor ik hiervoor een flinke rekening kreeg. Terwijl ik geen internet-bundel heb omdat ik mijn privé wifi hiervoor gebruik !!!

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Dozo »

anne-mariel schreef:ik heb in februari een abonnement voor mobiel bellen afgesloten en nu blijkt dat er bij mijn abonnement door Simyo een vinkje is gezet van "internetten buiten mijn bundel" waardoor ik hiervoor een flinke rekening kreeg. Terwijl ik geen internet-bundel heb omdat ik mijn privé wifi hiervoor gebruik !!!

Als jij je privé wifi gebruikt voor internet kan je geen rekening krijgen. Je hebt dus ook ergens anders internet gebruikt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door thecure »

Data niet uitgeschakeld? tip: verwijder de APN uit de telefoon, zo wordt het onmogelijk voor de telefoon om data te verbruiken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij een mobiel abonnement (of sim only) kun je altijd internetten, net als dat je altijd kunt SMS-en bij een mobiel abonnement. Dat je geen internetbundel hebt, betekent dus niet dat je niet kunt internetten. Het betekent alleen dat ieder internetgebruik buiten je bundel valt. Je hebt in feite een bundel van 0 MB.

Om te voorkomen dat je via je GSM-verbinding op internet gaat, zul je zelf op je telefoon de mobiele verbinding uit moeten zetten. Alleen zo kun je ervoor zorgen dat je niet meer 'buiten de bundel' internet verbruikt.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door michieldejong »

Een andere mogelijkheid: op "Mijn Simyo" kun je onder Instellingen->Netwerkinstellingen Internet op je mobiel (in Nederland en het buitenland) uitzetten. Het netwerk zal dan voorkomen dat je nog internet.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Appie83 »

anne-mariel schreef: Terwijl ik geen internet-bundel heb omdat ik mijn privé wifi hiervoor gebruik !!!
Zo snel mogelijk de optie van Michiel uitvoeren (mobiel internet via Mijn Simyo uitschakelen). Als u even een slechte Wifi verbinding dan kan het zijn dat uw telefoon automatisch verbinding gaat zoeken met het 3G netwerk. En even Simyo een bericht sturen van uw probleem. Ze zullen het bedrag denk ik niet kwijtschelden, maar mogelijk kunnen ze iets voor u betekenen...

MarcvBremen
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2016 17:23

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door MarcvBremen »

Denk dat vergelijken op internet via sites als bijvoorbeeld [commerciële site door Moderator verwijderd] altijd interessant is als je op zoek bent naar een goedkoop sim only abonnement. Maar het spreekt voor zich dat je altijd heel goed de voorwaarden door moet nemen voor je een abonnement daadwerkelijk afsluit.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi Anne-Mariel,

Wat vervelend dat je onbewust kosten hebt gemaakt voor dataverbruik. Ondanks dat je geen internetbundel hebt geselecteerd, kun je met jouw abonnement wel gewoon gebruik van mobiel internet maken.
Als je dit niet wilt, kun je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uitschakelen. Je kunt dan geen verbinding meer met mobiel internet maken.

Groetjes,
Simyo

Verwijderd

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Simyo Webcare schreef:
Wat vervelend dat je onbewust kosten hebt gemaakt voor dataverbruik. Ondanks dat je geen internetbundel hebt geselecteerd, kun je met jouw abonnement wel gewoon gebruik van mobiel internet maken.
Als je dit niet wilt, kun je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uitschakelen. Je kunt dan geen verbinding meer met mobiel internet maken.
U begrijpt hopelijk zelf ook wel hoe dubbel dit klinkt. Als de klant geen internetbundel geselecteerd heeft lijkt het mij logisch dat de klant er van uit moet kunnen gaan dat het niet mogelijk is om alsnog per ongeluk het internet op te gaan, met alle gevolgen van dien. We kunnen er dus vanuit gaan dat Simyo gefaald heeft in de communicatie naar de klant toe. Ik neem aan dat u een potje heeft voor dit soort vergissingen en dat de klant dan ook gecompenseerd wordt?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JohnTheBassist schreef:
Simyo Webcare schreef:
Wat vervelend dat je onbewust kosten hebt gemaakt voor dataverbruik. Ondanks dat je geen internetbundel hebt geselecteerd, kun je met jouw abonnement wel gewoon gebruik van mobiel internet maken.
Als je dit niet wilt, kun je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uitschakelen. Je kunt dan geen verbinding meer met mobiel internet maken.
U begrijpt hopelijk zelf ook wel hoe dubbel dit klinkt. Als de klant geen internetbundel geselecteerd heeft lijkt het mij logisch dat de klant er van uit moet kunnen gaan dat het niet mogelijk is om alsnog per ongeluk het internet op te gaan, met alle gevolgen van dien. We kunnen er dus vanuit gaan dat Simyo gefaald heeft in de communicatie naar de klant toe. Ik neem aan dat u een potje heeft voor dit soort vergissingen en dat de klant dan ook gecompenseerd wordt?

En de eindgebruiker ( = klant ) heeft natuurlijk wel vooraf alle voorwaarden, spelregels etc etc doorgenomen ?
Ik denk van niet.

Ben overgestapt van Simyo naar Hollandse Nieuwe en opdat er diverse klachten / opmerkingen te vinden zijn, lees ik vooraf eerst de voorwaarden en spelregels door om niet achteraf voor verrassingen te komen.

Veel consumenten klikken lukraak door met dit als gevolg. Ook ik ben door schade en schande hierin wijzer geworden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

michieldejong schreef:Een andere mogelijkheid: op "Mijn Simyo" kun je onder Instellingen->Netwerkinstellingen Internet op je mobiel (in Nederland en het buitenland) uitzetten. Het netwerk zal dan voorkomen dat je nog internet.
APN verwijderen is veiliger. Dan ben je niet afhankelijk van eventuele storingen in het netwerk.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JohnTheBassist schreef:
Simyo Webcare schreef:
Wat vervelend dat je onbewust kosten hebt gemaakt voor dataverbruik. Ondanks dat je geen internetbundel hebt geselecteerd, kun je met jouw abonnement wel gewoon gebruik van mobiel internet maken.
Als je dit niet wilt, kun je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uitschakelen. Je kunt dan geen verbinding meer met mobiel internet maken.
U begrijpt hopelijk zelf ook wel hoe dubbel dit klinkt. Als de klant geen internetbundel geselecteerd heeft lijkt het mij logisch dat de klant er van uit moet kunnen gaan dat het niet mogelijk is om alsnog per ongeluk het internet op te gaan, met alle gevolgen van dien. We kunnen er dus vanuit gaan dat Simyo gefaald heeft in de communicatie naar de klant toe. Ik neem aan dat u een potje heeft voor dit soort vergissingen en dat de klant dan ook gecompenseerd wordt?
Waarom denk je dat? Een bundel is bedoeld om het goedkoper te maken. Als je een krantenabonnement neemt is het ook goedkoper dan als je losse exemplaren koopt. Een bundel is niks anders. Kortom: als iedereen gewoon eens ging nadenken, dan worden fora zoals deze zo goed als overbodig. En niet gelijk gaan zeuren om compensatie als mensen zelf niet hebben nagedacht en hebben gelezen wat ze nu eigenlijk gingen doen. Dat is zoooo makkelijk. Neem gewoon eigen verantwoordelijkheid: dom, foutje gemaakt, van geleerd, en verder met je leven.

Verwijderd

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Verwijderd »

GJvdZ schreef:
Waarom denk je dat? Een bundel is bedoeld om het goedkoper te maken. Als je een krantenabonnement neemt is het ook goedkoper dan als je losse exemplaren koopt. Een bundel is niks anders. Kortom: als iedereen gewoon eens ging nadenken, dan worden fora zoals deze zo goed als overbodig. En niet gelijk gaan zeuren om compensatie als mensen zelf niet hebben nagedacht en hebben gelezen wat ze nu eigenlijk gingen doen. Dat is zoooo makkelijk. Neem gewoon eigen verantwoordelijkheid: dom, foutje gemaakt, van geleerd, en verder met je leven.
Hoewel ik het met je eens ben dat mensen tot een bepaalde mate zelf verantwoordelijk zijn, valt het in mijn omgeving ook op hoe weinig mensen soms af weten van smartphones en telefooninstellingen. TS komt er achteraf achter dat er een vinkje staat achter 'internetten buiten bundel' terwijl hij geen internetabonnement wil. Simyo had de klant nadrukkelijk pro-actief kunnen benaderen, maar hebben dat niet gedaan. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat TS er vanuit had mogen gaan dat zijn telefoon dan niet op internet kon. Niet iedereen weet wat het inhoudt om de APN weg te halen. En nu TS zijn klacht aangeeft komt Simyo met een reactie waarin ze TS tips geven over wat hij 'de volgende keer' beter zou kunnen doen. Maar het kwaad is nu al geschied. De klant heeft wederom het gevoel ergens ingestonken te zijn. De telefoonmaatschappij heeft stiekem weer wat geld verdiend door hun voorwaarden zo vaag mogelijk te houden en te hopen op een fout van de klant. Ik vraag me bij dezen hardop af hoeveel telefoonmaatschappijen het afgelopen jaar hebben verdiend aan deze vergissingen.

Gompy47
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Gompy47 »

anne-mariel schreef:ik heb in februari een abonnement voor mobiel bellen afgesloten en nu blijkt dat er bij mijn abonnement door Simyo een vinkje is gezet van "internetten buiten mijn bundel" waardoor ik hiervoor een flinke rekening kreeg. Terwijl ik geen internet-bundel heb omdat ik mijn privé wifi hiervoor gebruik !!!
Dan moet je de optie in je smartphone "Mobiele Gegevens" uit schakelen. (Android)
Heb je die gewoon aan staan en je doet iets op je smartphone wat je normaal via Wifi doet, en de verbinding met Wifi valt weg, of je komt per ongeluk buiten het bereik van je router als jij iets aan het doen is, dan gaat de verbinding gewoon verder via je bel-bundel.
Hetzelfde geldt voor de een of andere app op je smartphone, die gaat dan ook dingen doen naar internet via je bel-bundel als Wifi is een keer niet te bereiken is of weg valt.
Dat is wel gewoon een data-verbinding, (internetverbinding) en zo wordt het ook gezien door je provider, alleen betaal je nu meer als dat je een internetbundel zou hebben.
Ik weet zo het merk en type smartphone niet die je hebt maar als je een Android smartphone hebt dan even Googlen op:

http://tinyurl.com/j25rjm5

Gompy47
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Gompy47 »

JohnTheBassist schreef:
*Knip geleuter...*
En nu TS zijn klacht aangeeft komt Simyo met een reactie waarin ze TS tips geven over wat hij 'de volgende keer' beter zou kunnen doen. Maar het kwaad is nu al geschied. De klant heeft wederom het gevoel ergens ingestonken te zijn. De telefoonmaatschappij heeft stiekem weer wat geld verdiend door hun voorwaarden zo vaag mogelijk te houden en te hopen op een fout van de klant. Ik vraag me bij dezen hardop af hoeveel telefoonmaatschappijen het afgelopen jaar hebben verdiend aan deze vergissingen.
Als je je een beetje zou inlezen in de materie, en zeker eens het forum van Simyo zou gaan bezoeken dan zou je kunnen lezen dat alles op het forum van Simyo wordt besproken en behandeld over dit soort zaken.
Het is aan de TS om zich te verdiepen in de dingen wat hij/zij met een smartphone wil en doet, het is niet de taak van een provider om iedereen aan een handje mee te nemen, maar wat er belangrijk is staat op het forum.
Doe je best eens, jij gaat er beslist iets van opsteken...

https://forum.simyo.nl

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door kweenie »

JohnTheBassist schreef:
Als de klant geen internetbundel geselecteerd heeft lijkt het mij logisch dat de klant er van uit moet kunnen gaan dat het niet mogelijk is om alsnog per ongeluk het internet op te gaan, met alle gevolgen van dien.
O? Vreemde redenering. Dan ga je er dus ook vanuit dat iemand zonder belbundel niet zou willen kunnen bellen?

Het kan best zijn dat iemand gewoonlijk geen internet via het GSM netwerk wil gebruiken, en daar dus niet maandelijks voor wil betalen, maar wel de mogelijkheid wil hebben om er incidenteel gebruik van te maken.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door zombo »

kweenie schreef:
O? Vreemde redenering. Dan ga je er dus ook vanuit dat iemand zonder belbundel niet zou willen kunnen bellen?

Het kan best zijn dat iemand gewoonlijk geen internet via het GSM netwerk wil gebruiken, en daar dus niet maandelijks voor wil betalen, maar wel de mogelijkheid wil hebben om er incidenteel gebruik van te maken.
Precies, bv even iets opzoeken als je geen wifi bij de hand hebt, zonder een hele bundel te willen gebruiken. Ik krijg dan van Simyo overigens wel een waarschuwing-sms dat ik mobiel internet gebruik zonder bundel.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi allemaal,

Er is nogal wat verwarring over de manier van handelen vanuit Simyo. Het spijt me dat we dit niet direct in onze eerste reactie transparant naar voren hebben laten komen. Dit was natuurlijk wel zo netjes geweest.

Je hebt bij ons de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten zonder internetbundel. Er zijn nog genoeg mensen te vinden die prima uit de voeten kunnen met alleen hun eigen wifi verbinding. Speciaal voor deze klanten hebben wij via Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' ontwikkeld. Je kunt deze optie uit- en aanzetten naar wens. Op het moment dat deze optie uitstaat, krijg je geen toegang tot het netwerk voor het gebruiken van MB's. Er wordt in dit topic één keer gemeld dat dit niet veilig kan zijn vanwege netwerkproblemen. Ik kan dit direct ontkrachten gelukkig! Deze optie is volledig betrouwbaar. Gaat er onverhoopt iets niet goed? Dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening. De optie staat immers uit en je zou geen toegang mogen hebben. Het gaat hier om uitzonderingen en gelukkig komt dit bijna niet voor.

Op het moment dat je kiest voor een abonnement bij ons, krijg je altijd een welkomst e-mail. Hierin vertellen we hoe blij we met je zijn als klant en vertellen we wat je precies hebt afgesloten. Daarnaast geven we duidelijk aan dat de internetoptie via Mijn Simyo standaard aanstaat. Mocht je dus niet voor een internetbundel gekozen hebben, kun je voor kosten komen te staan waar je niet op hebt gerekend. We leggen je in dezelfde mail uit dat je deze optie uit kunt zetten als je geen databundel hebt afgesloten.

Ik hoop dat ik op deze manier wat onduidelijkheid heb kunnen wegnemen. Het is nooit onze bedoeling geweest om niet duidelijk te zijn in onze communicatie. Als laatste wil ik meegeven dat we niet bang zijn om onze fouten toe te geven. Hier leren we juist het meest van. Gaat het dus een keer mis, wat helaas niet altijd te voorkomen is, zullen we ons uiterste best doen om dit op te lossen.

Groetjes,
Simyo Webcare

Verwijderd

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Op het moment dat je kiest voor een abonnement bij ons, krijg je altijd een welkomst e-mail. Hierin vertellen we hoe blij we met je zijn als klant en vertellen we wat je precies hebt afgesloten. Daarnaast geven we duidelijk aan dat de internetoptie via Mijn Simyo standaard aanstaat. Mocht je dus niet voor een internetbundel gekozen hebben, kun je voor kosten komen te staan waar je niet op hebt gerekend. We leggen je in dezelfde mail uit dat je deze optie uit kunt zetten als je geen databundel hebt afgesloten.
Dus wanneer klanten hebben aangegeven geen internetbundel te willen, zetten jullie deze toch standaard op 'aan' en dan moet de klant dit zelf uitzetten?
Belachelijk! Dat vind ik aardig misleidend.

Begrijp me niet verkeerd, net als velen hier ben ik ook voor eigen verantwoordelijkheid van de klant zelf. De klant moet uiteraard zelf goed zijn contract doorlezen en de mailtjes die hij krijgt bij het aan gaan van een abonnement. Maar in mijn omgeving zie ik genoeg mensen die dit helaas niet lezen, of niet begrijpen wat ze precies zijn aangegaan. Hoe vaak mijn schoonmoeder me al wel niet gebeld heeft voor de meest simpele en voor de hand liggende dingen. Ik denk toch echt dat 75% van de klanten niet goed lezen wat ze precies aan gaan en dat is wat mij betreft voor een groot gedeelte ook de providers aan te rekenen. Zoals in dit specifieke geval. Simyo weet volgens mij donders goed hoe het grootste gedeelte van hun klanten in elkaar steekt. Maar als een klant specifiek aangeeft geen internetbundel te willen, waarom zetten jullie dan in g0dsnaam toch deze databundel op 'aan'? Jullie weten donders goed waar je mee bezig bent en je zult ongetwijfeld al flink wat centjes verdiend hebben met onwetende klanten die dachten duidelijk geweest te zijn en er toch door jullie ingeluisd worden. Bah, ik hekel dit gedrag. Als een klant geen internetbundel wil moeten jullie die ook niet standaard op 'aan' zetten. Rotgedrag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mobiel abonnement Simyo

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is al aangegeven dat er een verschil is tussen een bundel hebben en de mogelijkheid hebben om van internet gebruik te maken. Er zijn ook genoeg mensen zijn die niet standaard iedere maand voor een internetbundel willen betalen, maar wel af en toe internet willen kunnen gebruiken. Internetmogelijkheid 'hoort' nou eenmaal tegenwoordig bij de standaardmogelijkheden bij een mobiel. Dat aanbieden, ook als iemand geen bundel kiest, heeft daarom weinig meer misleiding maken.

Zouden aanbieders dan ook voor mensen zonder SMS bundel standaard de SMS mogelijkheid uit moeten zetten? En mensen zonder belbundel zouden dan dus ook standaard niet moeten kunnen bellen?

Gesloten