LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
voetbaaaaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:36

Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door voetbaaaaal »

Al een paar jaar ben ik klant van Hollandsnieuwe, ik was zeer
tevreden over deze provider. Totdat vorige maand mijn abonnement raar begon te doen.

Ik heb een abonnement met 500mb's enzovoort.
Per maand kreeg ik 12,50 tegoed.

In maart begon de ellende,
mijn tegoed was opgewaardeerd, ongeveer 3 uren later krijg ik een sms'je met
het bericht dat mijn tegoed €0,00 was terwijl ik mijn mobiele data amper heb gebruikt.
Na dit incident heb ik mijn mobiele data niet meer aan gehad.
Vervolgens vroeg ik gisteren (05-05-2016) aan mijn vader wanneer ik weer nieuw tegoed kreeg zodat ik weer op 3G kon.
Die beantwoordde de vraag met het antwoord dat ik 2 dagen terug (Woensdag 04-05-2016) 12,50 tegoed had gekregen.
Vervolgens kreeg ik Donderdag avond om 00:20 een bericht dat mijn tegoed onder de €3,00 zat.
Toen ik mijn beltegoed opvroeg stond er nog maar €2,63.
Ook ben ik naar de winkel geweest en die bevestigden dat mijn instellingen allemaal goed stonden.

Daarna ben ik mijn factuur gaan bekijken.
Hierin staat dat ik 's Avonds 04:00 €4,03 heb verbruikt.
Terwijl ik toen op bed lag, thuis wifi had en mijn mobiele data niet aan had staan.
Ook verbruik ik volgens de factuur veel 3G op de raarste tijden.
Doordeweekse dagen 02:00 enzovoort.

Hierover heb ik Hollandsnieuwe gebeld,
Mij werd verteld dat ik mijn instellingen moest controleren, waarop ik antwoordde dat ik naar de winkel ben geweest en alles verder goed stond.
Vervolgens begon ik over de rare tijden, waarop ik het antwoord kreeg dat zij niet weten wat ik om die tijden doe en dat ze dat niet konden controleren.
Ik heb gezegd dat mijn punt was, dat ik mijn tegoed binnenkrijg en het meteen word weg geslurpt terwijl ik mijn 3G niet eens aanhad !!!!
Verder zeiden ze dat ze me niet konden helpen.
Ik ben dus geen meter opgeschoten en betaal nu €24,00 in de maand en heb er niks aan omdat alles meteen word weg geslurpt.

Hier klopt niks van, en ze kunnen/willen je niet verder helpen.
Volgens Hollandsnieuwe is er niks vreemds aan.
Nou ik vind het behoorlijk vreemd omdat mijn tegoed opraakt terwijl ik mijn data niet aan heb staan!!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mei 2016 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door zombo »

MichielFRL schreef:Je WiFi valt weg en daardoor wordt er mobiele data verbruikt.
Niet als je mobiele data uit hebt staan, toch?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MichielFRL schreef:Je WiFi valt weg en daardoor wordt er mobiele data verbruikt.
Een 500MB limiet is ook wel erg krap. Upgraden naar een abonnement met 5GB lijkt me meer aansluiten op het gemiddelde verbruik heden ten dagen.
Nou nou, ik heb bij Simpel 300MB en standaard mijn mobiele data uitstaan behalve als ik buiten WiFi zones internet wil. Ik ben nog nooit, letterlijk nooit, buiten mijn bundel gekomen in de ruim 4 jaar dat ik daar klant ben. Ook niet voor de verdubbelaar (toen had ik 150MB).
MichielFRL schreef:
zombo schreef:
MichielFRL schreef:Je WiFi valt weg en daardoor wordt er mobiele data verbruikt.
Niet als je mobiele data uit hebt staan, toch?
De vraag is of het echt uit staat.
Bij zowel Android als iOS staat standaard aan dat mobiele data gebruikt moet worden als de WiFi verbinding slecht is.
Bij iPhones is het voldoende als je bij Instellingen -> Mobiele data alle 3 de opties uitvinkt.

Staan GPRS, 3G en Data roaming uit? Dan moeten je settings gewoon kloppen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:
zombo schreef:
MichielFRL schreef:Je WiFi valt weg en daardoor wordt er mobiele data verbruikt.
Niet als je mobiele data uit hebt staan, toch?
De vraag is of het echt uit staat.
Bij zowel Android als iOS staat standaard aan dat mobiele data gebruikt moet worden als de WiFi verbinding slecht is.
Als ik TS moet geloven (en dat doe ik maar even) dan staan de instellingen volgens de winkel goed, dus daar ligt het niet aan. Overigens zijn de instellingen die je noemt niet standaard, zeker niet bij android.
Het is bekend van HN dat er onterecht data wordt afgeschreven door een bug in de systemen. Die zou moeten zijn opgelost, maar echt vertrouwen daarop zou ik niet.

voetbaaaaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door voetbaaaaal »

Ik heb inderdaad mijn mobiele data al heel lang uitstaan, heb alles uitgezet en alsnog heb ik er last van. Thuis heb ik wifi en verder doe ik er helemaal niks mee. In de winkel hebben ze mijn instellingen bekeken en daar is niks mee aan de hand.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MichielFRL schreef:
zombo schreef:
MichielFRL schreef:Je WiFi valt weg en daardoor wordt er mobiele data verbruikt.
Niet als je mobiele data uit hebt staan, toch?
De vraag is of het echt uit staat.
Bij zowel Android als iOS staat standaard aan dat mobiele data gebruikt moet worden als de WiFi verbinding slecht is.

In een eerdere reactie schrijf je dat 5GB beter aansluit op het gemiddelde verbruik heden ten dagen. Weet niet wat jij allemaal mobiel op internet doet maar 5GB is wel erg veel hoor.

In mijn omgeving is 1GB zeer ruim voldoende om te appen, facebooken etc etc.

En of data echt uit staat is mijn ervaring ja, ik kom nergens de mogelijkheid tegen dat als de Wifi verbinding slecht is mobiel data moet worden gebruikt.
Sterker als ik ergens ben geweest waar deze wifi aanbiedt maar tijdje geleden is dan heb ik wel verbinding maar geen data ( uitroepteken ) opdat ik opnieuw akkoord moet gaan met de voorwaarden, dan gaat mijn telefoon niet over naar mobiele data.

Pas als ik echt geen wifi bereik meer heb, schakelt de phone pas over naar mobiele data.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MichielFRL schreef:
Teunbosseman schreef:In een eerdere reactie schrijf je dat 5GB beter aansluit op het gemiddelde verbruik heden ten dagen. Weet niet wat jij allemaal mobiel op internet doet maar 5GB is wel erg veel hoor.

In mijn omgeving is 1GB zeer ruim voldoende om te appen, facebooken etc etc.
Instagram slurpt data en als je 4G hebt is het kijken van filmpjes ook een optie welke vaak ook nog in hogere kwaliteit worden weergegeven.
1GB data stook ik er in een week doorheen en dan zit ik thuis gewoon op WiFi.
Je kan gewoon je mobiele data uitzetten als je thuis op WiFi zit. Zonde om dan extra te betalen voor meer mobiele data terwijl je het niet eens echt nodig hebt.

Zo lang je mobiele data aanstaat zal het enige data verbruiken, ook als je in een WiFi zone zit of niets specifieks aan het doen bent.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:
MichielFRL schreef:
Teunbosseman schreef:In een eerdere reactie schrijf je dat 5GB beter aansluit op het gemiddelde verbruik heden ten dagen. Weet niet wat jij allemaal mobiel op internet doet maar 5GB is wel erg veel hoor.

In mijn omgeving is 1GB zeer ruim voldoende om te appen, facebooken etc etc.
Instagram slurpt data en als je 4G hebt is het kijken van filmpjes ook een optie welke vaak ook nog in hogere kwaliteit worden weergegeven.
1GB data stook ik er in een week doorheen en dan zit ik thuis gewoon op WiFi.
Je kan gewoon je mobiele data uitzetten als je thuis op WiFi zit. Zonde om dan extra te betalen voor meer mobiele data terwijl je het niet eens echt nodig hebt.

Zo lang je mobiele data aanstaat zal het enige data verbruiken, ook als je in een WiFi zone zit of niets specifieks aan het doen bent.
En dat laatste dien je dus in te stellen, dus zodra er wifi is, de mobiele data automatisch uitgaat. Dat hoef je niet handmatig te doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Teunbosseman schreef:En dat laatste dien je dus in te stellen, dus zodra er wifi is, de mobiele data automatisch uitgaat. Dat hoef je niet handmatig te doen.
Heb ik ingesteld met mijn (best oude) iPhone, maar zolang GPRS aanstaat zal hij om de zoveel seconden (of minuten) signaal pingen en dus kleine beetjes data blijven gebruiken, ook als hij voor je activiteiten WiFi gebruikt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:
Teunbosseman schreef:En dat laatste dien je dus in te stellen, dus zodra er wifi is, de mobiele data automatisch uitgaat. Dat hoef je niet handmatig te doen.
Heb ik ingesteld met mijn (best oude) iPhone, maar zolang GPRS aanstaat zal hij om de zoveel seconden (of minuten) signaal pingen en dus kleine beetjes data blijven gebruiken, ook als hij voor je activiteiten WiFi gebruikt.
Klop, maar dergelijke pings kunnen mijns inziens niet voor " wegslurpende data" zorgen. Dan is er iets anders aan de hand.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:
Teunbosseman schreef:En dat laatste dien je dus in te stellen, dus zodra er wifi is, de mobiele data automatisch uitgaat. Dat hoef je niet handmatig te doen.
Heb ik ingesteld met mijn (best oude) iPhone, maar zolang GPRS aanstaat zal hij om de zoveel seconden (of minuten) signaal pingen en dus kleine beetjes data blijven gebruiken, ook als hij voor je activiteiten WiFi gebruikt.
Klop, maar dergelijke pings kunnen mijns inziens niet voor " wegslurpende data" zorgen. Dan is er iets anders aan de hand.
Akkoord. Bij TS is er mogelijk iets anders aan de hand.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef: Akkoord. Bij TS is er mogelijk iets anders aan de hand.
Mogelijk dit?
olaf79 schreef: Het is bekend van HN dat er onterecht data wordt afgeschreven door een bug in de systemen. Die zou moeten zijn opgelost, maar echt vertrouwen daarop zou ik niet.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Rinustp »

Als je een Iphone hebt zou ik er nog niet zo zeker van zijn dat die niet automatisch overschakelt naar mobiele data ook al heb je dat uit staan.
Ik heb ook een Iphone en ik had dat "overschakelen" uit staan. Ondanks dat was ik opeens al mijn datategoed kwijt. Want het toestel bleek toch gewoon naar mobiele data te schakelen.
Sinds die tijd zet ik mobiele data helemaal uit en schakel het pas in als ik het nodig denk te hebben.

Ik zou het eens proberen om mobiele data thuis en vooral 's nachts (of binnen een ander wifi-bereik) uit te schakelen.
Wil niet zeggen dat de fout evengoed bij HN kan liggen want die provider heeft een reputatie op dat gebied.

En 5 Gb nodig in deze tijd? Ik heb 250 Mb en nog elke maand over. Afgelopen maand 81 Mb over. Gewoon je verbruik beheersen en niet altijd online hoeven of willen zijn. Dat scheelt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door GJvdZ »

zombo schreef:
MichielFRL schreef:Je WiFi valt weg en daardoor wordt er mobiele data verbruikt.
Niet als je mobiele data uit hebt staan, toch?
De enige 100% garantie dat mobiele data uit staat is als je je APN settings hebt verwijderd. Dan kan het toestel domweg geen verbinding maken (en dan natuurlijk niet zomaar op OTA-tjes klikken waardoor de boel weer automatisch geconfigureerd kan worden). Heb je wel een APN geconfigureerd, dan kan mobiele data per ongeluk aangezet worden. In Android krijg je wel een vraag of je het echt wilt uitzetten, maar aanzetten gaat zonder extra vraag of je het echt wel wilt.

voetbaaaaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:36

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door voetbaaaaal »

Nogmaals ; omdat me dit eerder is gebeurd heb ik mijn mobiele data al bijna 2 maand uit staan en niet meer gebruikt. Had sowieso filmpjes automatisch afspelen uit gezet en alles meteen toen ik mijn iPhone had. Ook zei ik dat ik naar de winkel ben gegaan en alle instellingen stonden goed. Alles staat uit ! Daar kan het niet aan liggen. Ook thuis met de Wi-Fi kan ik geen problemen hebben omdat ik mijn mobiele data al sowieso 2maanden uit heb staan en niet meer heb gebruikt !
Kwam deze klacht bij meer mensen tegen op google, ook zei werden niet verder geholpen door Hollandsnieuwe. En zoals ik al zei, eerst was ik erg tevreden over Hollands nieuwe en was er niks met mijn telefoon / abonnement aan de hand en er is niks veranderd in mijn instellingen. Er zijn meer mensen die erop wijzen dat dit aan Hollandsnieuwe ligt.

Cor van Hattum
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2016 21:18

Re: Hollandsnieuwe: 's Nachts onverklaarbaar dataverbruik

Ongelezen bericht door Cor van Hattum »

Ook bij ons onverklaarbaar data gebruik op de meest vreemde momenten. Volgens Hollands Nieuwe steeds korte periodes, steeds een paar seconden maar wel 24/7. Advies was om het toestel terug naar fabrieksinstellingen te zetten, dit gedaan maar zonder resultaat helaas. Dus alleen het gebruik van Wifi is mogelijk, daar heb ik geen data voor aangeschaft. Hollands Nieuwe kon alleen het bovenstaande constateren, waar ik niet echt verder mee kom. Ook in de winkel waar zij naar verwijzen de standaard antwoorden en ook daar compleet gebrek aan interesse voor de klant. Ik zal blij zijn als het abonnement is afgelopen, eind juni (!) volgend jaar. De desinteresse van deze provider is ongekend, en al net zo oud als dat het bedrijf bestaat naar mijn idee.
Misschien weer eens tijd voor Radar om hier weer eens een item aan te wijden?

Gesloten