LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door rea »

Beste allemaal,

Ik heb jaren een abonnement gehad bij Vodafone.
Ik heb doordat er misbruik werd gemaakt van mijn telefoon een blokkade laten zetten op mijn 0900 nummers laten zetten en dit geldt dus ook voor betaalde sms diensten.
Ik heb 2 abonnementen, dus heb dit ook maar bij beide abonnementen gedaan. De kosten waren ongeveer €25,- per abonnement.
Dit vond ik vrij veel, maar goed de kosten voor de betaalde sms diensten waren vele malen hoger, dus dat was het me wel waard. Echter, als je een klantenservice van wat voor bedrijf dan ook wilt bellen gaat dit vaak niet. Ik heb Vodafone gevraagd of ik dan tijdelijk de blokkade eraf kon halen. Dit kon wel, maar dan moet ik gewoon weer (voor 1 abonnement) de kosten voor blokkade á €25,- betalen.
Ik heb besloten om toen maar met een ander toestel de klantenservice te bellen die ik nodig had.

Nu ben ik sinds kort klant bij Ben, daar staat automatisch als je klant wordt de blokkade erop. Nu heb ik zojuist eens gebeld en bij Ben kan ik KOSTELOOS een blokkade erop zetten en weer eraf halen! Wat ideaal, maar waarom is dit bij Vodafone in vredesnaam zo duur?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door Har06 »

Blokkaden bij Vodafone erop en eraf zetten kost € 0000000000000000000000000000

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

belachelijk als ze daar geld voor rekenen ik dacht dat het overal gratis was. Heb je al contact met Vodafone gehad?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom moet alles toch altijd gratis zijn? Hoeven de mensen die dat werk doen niet betaald te worden?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

GJvdZ schreef:Waarom moet alles toch altijd gratis zijn? Hoeven de mensen die dat werk doen niet betaald te worden?
ik werk bij een provider, uitbreidingen of zo'n wijziging is kosteloos. Bij het aangaan van je abonnement betaal je vaak al aansluitkosten

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door rea »

Hoi allemaal,

Ik vraag niet of alles gratis moet zijn, ik vraag waarom daar zo'n groot verschil in zit.

@Pareltje31, @Har06 Zie de bijlage.
Dit staat toch echt op mijn factuur van Vodafone vermeld.
Dit is mij ook bij de klantenservice verteld dat het dit zou kosten.

Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is, de afbeelding mag maar zo groot zijn om hem te uploaden.

Mocht het niet duidelijk zijn er staat:
Eenmalige kosten:
Blok. 06,09-, koop en tariefnummers aantal 1 € 20.85
Bijlagen
Vodafone .jpg
Kosten blokkade premium nummers
(11.48 KiB) 8624 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Oepsie
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:30

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door Oepsie »

Blokkeren en deblokkeren van 09xx-nummers kost bij vodafone niks. Dit kun je zelf, wanneer je maar wil, onbeperkt aan of uitzetten in je 'My Vodafone' account. Blokkeren en deblokkeren van betaalde sms(diensten) doe je zelf via payinfo.nl, ook geheel kosteloos.

Waarom U hiervoor betaald hebt (of dit zo doet lijken, want dat plaatje bewijst niks) weet ik niet...

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door rea »

Ik heb een My Vodafone account en daar kan ik dat inderdaad aan en uit zetten, maar daar zijn wel degelijk kosten aan verbonden.
Ik bedoel niet zo zeer de sms diensten denk ik, maar dat je naar bepaalde nummers kunt smsen voor een spel of iets dergelijks.

Ik heb een printscreen gemaakt van de laatste regel van mijn rekening, maar ik zal eens contact opnemen met Vodafone. Ben wel benieuwd waarom ik deze kosten wel heb moeten betalen terwijl het gratis is?

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door rea »

Zojuist contact gehad met Vodafone.
Zij wezen mij op bijgaand tarieven overzicht. Een blokkade kost dus wel degelijk €20.84
Dit tarieven overzicht is terug te vinden op de site van Vodafone.
Deblokkeren is gratis.
Bijlagen
Vodafone 1.png
Vodafone
(46.14 KiB) 8588 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door Har06 »

rea schreef:Ik heb een My Vodafone account en daar kan ik dat inderdaad aan en uit zetten, maar daar zijn wel degelijk kosten aan verbonden.
Ik bedoel niet zo zeer de sms diensten denk ik, maar dat je naar bepaalde nummers kunt smsen voor een spel of iets dergelijks.

Ik heb een printscreen gemaakt van de laatste regel van mijn rekening, maar ik zal eens contact opnemen met Vodafone. Ben wel benieuwd waarom ik deze kosten wel heb moeten betalen terwijl het gratis is?
voor blokkeren en deblokkeren betaal je NIETSSSSSS bijn Vodafone, ik doe het regelmatig

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door rea »

Beste allemaal,

Ik heb contact gehad met Vodafone, zij geven aan een fout te hebben gemaakt.
Wanneer je de klantenservice belt voor een blokkade dan kost het geld (of wanneer Vodafone wegens betalingsachterstanden o.i.d. een blokkade erop zet).
Het klopt inderdaad dat je via My Vodafone gratis de blokkade erop kan zetten en weer eraf kan halen.

Ik heb 1x de kosten gecrediteerd gekregen, de rest was helaas langer dan 2 maanden geleden dus daar kon niks meer aan gedaan worden...
Toch netjes dat Vodafone haar fout toegeeft en de kosten heeft gecrediteerd.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door Mranoniem »

rea schreef:


Ik heb 1x de kosten gecrediteerd gekregen, de rest was helaas langer dan 2 maanden geleden dus daar kon niks meer aan gedaan worden...
.
Deze zin snap ik even niet. Waarom konden die kosten van twee maanden geleden niet gecrediteerd worden? Ze zeggen zelf fout te zitten toch?

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Blokkade 0900-nummers Vodafone kosten?!

Ongelezen bericht door rea »

Beste Mranoniem,

Ze gaven als argument dat je 2 maanden de tijd hebt om bezwaar te maken op je rekening zeg maar..
Die termijn is verstreken dus dat was niet meer mogelijk.

Gesloten