LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium gaat door als Quatel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Punter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2016 15:00

Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door Punter »

Vandaag gebeld door een zeer aandringende mevrouw van Quatel. De handelswijze kwam mij zeer bekend voor. Na een bezoekje op kvk blijkt dat Quatel op het zelfde adres zit als Pretium.
Ze gaan onder een andere naam dus gewoon door....!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door langste adem »

Het is stil de laatste tijd rond Pretium (en gelukkig maar).

Ik weet niet of Pretium en Quatel dezelfde zijn, de websites lijken wel op elkaar, met zo'n inloggebeuren en beiden zijngevestigd in Haarlem. Maar een klein rondje googlen zegt op het eerste gezicht dat Quatel zich meer richt op zzp-ers en kleine bedrijfjes, en Pretium zit (zat?) op de Amerikaweg, en Quatel op de Surinameweg ?
Maar het zou overigens wel heel goed kunnen dat ze wel verbonden zijn aan elkaar. De gewone consument is tegenwoordig beter beschermd dan voorheen tegen telemarketing, misschien dat ze nu een andere markt willen aanboren.

Hoe dan ook : Als Quatel dezelfde opdringerige verkooptaktieken hanteert als Pretium, dan is het wel duidelijk dat je daar nooit , NOOIT , mee in zee moet gaan.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Nederlandse overheid, dit mag zo maar?
Beschamend, beschamend, beschamend!

Nee, wat belangrijker is: optreden als Europese gastheer. En meer van die onzin.
Burgers worden belazerd en Den Haag zit al jaren te slapen :oops: :oops: :oops:

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harm.calc schreef:Nederlandse overheid, dit mag zo maar?
Beschamend, beschamend, beschamend!

Nee, wat belangrijker is: optreden als Europese gastheer. En meer van die onzin.
Burgers worden belazerd en Den Haag zit al jaren te slapen :oops: :oops: :oops:
Wat mag er zomaar? En wat is er precies beschamend? En wat heeft de eu ermee te maken?

Deze post is zo algemeen, die kan je random op ieder topic plaatsen...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Punter schreef:Vandaag gebeld door een zeer aandringende mevrouw van Quatel. De handelswijze kwam mij zeer bekend voor. Na een bezoekje op kvk blijkt dat Quatel op het zelfde adres zit als Pretium.
Ze gaan onder een andere naam dus gewoon door....!

Als iemand het weet zal KrikvdKruk zijn. Wie weet kan deze opheldering geven.

viewtopic.php?f=25&t=102134&start=2760

pietje79
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:09

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door pietje79 »

Ik ben vandaag ook gebeld door Quatel, ik dacht dat ik in eerste instantie dat ik met KPN van doen had.
Aangezien ik een trouwe klant was van KPN kon ik een flinke korting krijgen, vervolgens wist de medewerker niet hoe lang ik eigenlijk klant was van KPN.
Enfin heel verhaal over besparing van 40% of zo, vervolgens werden mijn gegevens gevraagd en "gecontroleerd".
Op zich interessant, ik denk laat ze maar een mail sturen met een aanbieding dan bekijk ik me dat op mijn gemak wel.
Alvorens de mail met informatie te kunnen ontvangen moest er wel nog een recording worden gemaakt of ik ook goed begrepen had waar het om ging. Ik moest de vragen van de medewerker beantwoorden met ja dit klopt.
De laatste vraag kwam er feitelijk op neer dat je accoord ging met het opzeggen van kpn en dat je bij quatel een abonnement afsloot. Deze vraag heb ik met nee beantwoord en aangegeven dat ik niet van plan was een abonnement af te sluiten. Dit leidde tot enige verwarring bij de telecommedewerker.
Op het verzoek om informatie per email toe te sturen werd aangegeven dat dit niet ging ik moest de recording procedure doorlopen en OVERAL ja klopt op antwoorden. Ondanks veelvuldig aandringen ben ik hiermee niet accoord gegaan.
Wie gaat in godsnaam een mondelinge overeenkomst aan met een volslagen onbekend bedrijf zonder ook maar iets van voorwaarden of wat dan ook gelezen te hebben.
Na google ben ik hier terecht gekomen en heb ik ook wat verhalen gelezen over Pretium. Ik kan niet anders concluderen dat Quatel dezelfde handelswijze hanteert als Pretium (zou me niks verbazen als het van dezelfde eigenaar is, beide bedrijven zijn gevestigd in Haarlem)en ik ben blij dat ik niet accoord ben gegaan met hun laatste vraag.
Dit ruikt naar oplichting of op zijn minst misleiding. Als je even niet goed oplet heb je een abonnement afgesloten, zonder dit te willen.
Als je op zo'n manier aan je klanten moet komen kan ik niet anders concluderen dat er iets niet klopt aan het product dat verkocht moet worden.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door langste adem »

Aha er wordt al wat meer duidelijk. Ze hebben zo te zien wel degelijk met elkaar te maken....

De laatste post van KrikvdKruk :
KrikvdKruK schreef:Heel soms gebeuren er geweldige dingen in de rechtspraak.
Hans Nyks, via Pretium verantwoordelijk voor grove misleiding van dementerende ouderen, is geschorst voor zijn eigen bedrijf.
In de uitspraak van 28 april 2016 http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:1611 staat te lezen:
schorst bij wijze van onmiddellijke voorziening en vooralsnog voor de duur van het geding, met ingang van heden ["b"] als bestuurder van Deus ex Machina (D.E.M.) B.V.

In het uitreksel van de Kamer van Koophandel staat bij Deus ex Machina, het moederbedrijf van Pretium, het volgende:: Nyks, Johannes Marius Karel, Uit functie: 28-04-2016
Bij de nieuwe bestuurder staat vermeld:
Datum in functie 28-04-2016 (datum registratie: 03-05-2016) Titel Bestuuder (Beschikking Ondernemingskamer Amsterdam)

Nyks wordt onbehoorlijk bestuur verweten.

Hopelijk is de benoemde bestuurder doortastend genoeg, om definitief een eind te make aan de misleidende praktijken van de Pretium groep.
En in deze link ( http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... groep.html ) staat het volgende :
Hans Nyks probeert uit alle macht via allerlei BV-trucs zijn amerikaanse 20% mede-aandeelhouder, oud-bestuurder en wereldverbeteraar Roger Craver geld afhandig te maken.
Roger Craver probeert dat te verhinderen en heeft sinds 2011 een serie rechtszaken tegen de Hans Nyks en de moedermaatschappij van Pretium met de naam Deus ex Machina opgestart. En niet zonder resultaat...
De uitspraak van 28 april 2016. Roger Craver (Wereldverbeteraar, ex-bestuurder en 20% aandeelhouder) zorgt ervoor, dat Hans Nyks wordt geschorst bij zijn eigen moederbedrijf Deus ex Machina vanwege verwatering van aandelen en onduidelijke zelfbeloning.
In het uitreksel van de Kamer van Koophandel staat vermeld: Nyks, Johannes Marius Karel, Uit functie: 28-04-2016
Bij de nieuwe bestuurder staat vermeld:Datum in functie 28-04-2016 (datum registratie: 03-05-2016) Titel Bestuuder (Beschikking Ondernemingskamer Amsterdam)

Het Nyks_bolwerk bestaat uit een wir-war aan bedrijven. Volgens uitspraak van 28 april 2016:
2.1 DEM houdt 99,9% van de aandelen in een veertiental dochtervennootschappen. DEM is bestuurder van 1 van die dochtervennootschappen, te weten Quatel B.V. is bestuurder van dochtervennootschap Omega Management B.V.
2.2 Omega Management B.V. is bestuurder van de overige twaalf dochtervennootschappen.
Drimble laat nog enigszins het verband zien, zie status 30 juni 2016, de uitreksels van de Kamer van Koophandel van 1 juli 2016 voor Deus ex Machina en Omega tonen geen enkel onderling verband.

pietje79
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:09

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door pietje79 »

Quatel Telefonie en Pretium zijn dus gewoon van dezelfde eigenaren.
Het is de gewoon de gebruikelijke oplichting van pretium die nu doorgaat via Quatel Telefonie.
Ik ben blij dat ik nee heb gezegd tegen die opdringerige telefonisten. Zeer irritant dat de overheid niks doet aan deze oplichting want dat is het gewoon.

pietje79
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:09

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door pietje79 »

Is er een organisatie waar dit soort praktijken van Quatel Telefonie / Telecom gemeld kunnen worden? Ik begreep dat Pretium ook aangepakt is toch?
Ik mag toch hopen dat er een orgaan is die dit soort "bedrijven" in de gaten houdt en controle houdt of er geen sprake is van misleiding of oplichting.
Overigens snap ik wel dat er nu voor de zakelijke klant gekozen, die wordt niet zo erg beschermd als de normale consument. Van een zakelijke klant wordt een grotere zorgplicht verwacht (slaat natuurlijk ook nergens op).

Quu
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2014 20:25

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door Quu »

Absurd dat het gewoon doorgaat.
Ik heb ooit een dag meegedraaid op een callcenter die pretium moest verkopen.. (ruim 10 jaar terug)
ik heb direct gemeld dat ik ontslag nam, mijn ouders toen heel boos want ik had geld nodig.. bah bah bah.
En het erge is ook dat veel van de verkopers ook niet echt lijken te beseffen wat ze doen

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

pietje79 schreef:Is er een organisatie waar dit soort praktijken van Quatel Telefonie / Telecom gemeld kunnen worden?.
U kunt het wel melden, maar de kans, dat er iets mee gebeurt, is heel klein.
De Autoriteit Consument & Markt is er heel duidelijk over op de link https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/loket ... nnementen/ :
ACM heeft geen wettelijke bevoegdheid om op te treden voor ondernemers. Voor consumenten ligt dit anders, die worden door de wet beter beschermd
Voor kleine ondernemers en 900.000 ZZP'ers is er in de wet geen bedenktermijn van 14 dagen geregeld en is ook geen schriftelijke bevestiging van de klant vereist. Kennelijk moeten malafide bedrijven als Pretium Quatel hier gewoon hun gang kunnen gaan.

Gelukkig zijn er tussen de Telecom-bedrijven onderling afspraken gemaakt (zie https://www.consuwijzer.nl/nieuws/duide ... oonklanten), waar ook belanghebbenden (consumenten en bedrijven) een beroep op kunnen doen.
Op grond hiervan is er ook voor zakelijke telefonie een bedenktermijn van 7 werkdagen na ontvangst welkomstbrief. In deze welkomstbrief zou de bedenktermijn ook vermeld moeten staan.

Dat Quatel "groots" bezig is, blijkt uit een fors aantal klachten over telefonische spam ( http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0208945506 ).

pietje79
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:09

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door pietje79 »

Ja dat is precies wat ik zei ondernemers worden slechter beschermd dan consumenten, dit zal ook wel de reden zijn Quatel Telefonie de switch heeft gemaakt ten opzicht van Pretium Telecom van particulieren naar zakelijke klanten.
Zakelijke klanten komen minder gauw onder een contract uit dan consumenten. Je kunt je overigens afvragen of er juridisch een verschil dient te zijn tussen particulieren en kleine ondernemers.

pietje79
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:09

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door pietje79 »

Overigens kwam ik nog een andere firma tegen XCLNT Bellen of Excellent bellen. Website is qua layout hetzelfde als pretium en quatel. Ik zag dat er een vacature geplaatst was voor een directeur in Haarlem (erg toevallig).
Weet iemand of deze firma ook iets te maken heeft met Pretium of Quatel? Het lijkt in elk geval erg veel op elkaar.

http://www.xclnt.nl/excellent-bellen/excellent-bellen

Zie ook reeks aan klachten lijkt zelfde werkwijze als Pretium en Quatel

http://www.klacht.nl/xclnt/

pietje79
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:09

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door pietje79 »

Hier is de vacature, Amerikaweg 10 in Haarlem. Gaat er misschien een belletje rinkelen?

http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... el-manager

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

pietje79 schreef:Hier is de vacature, Amerikaweg 10 in Haarlem. Gaat er misschien een belletje rinkelen?
Lijkt op het adres van Pretium, maar er rinkelen al veel teveel belletjes. :evil:
En je hebt de droombaan niet genoemd.
Volgens Google:
Directeur Telecom - Haarlem.
21 jul. 2016 - Aan de directeur Telecom rapporteren de Business Line managers VoIP (XCLNT en Suprieur) en WLR (Quatel en Pretium).
DUIDELIJKER KAN HET NIET ZIJN.

Met de link http://jobhoster.nl/vacatures/directeur ... apply=true .
Op deze vacature-site zijn de namen van de bedrijven al weer angstvallig weggepoetst.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium gaat door als Quatel?

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De link naar de oude vacature is helaas vervallen.
De vacature is nog wel te lezen op http://nl.jobsaved.com/jobdetail.aspx?jobid=746710.
De Directeur Telecom is eindverantwoordelijk voor de tactische en operationele business -doelstellingen, -processen en -organisatie van alle telecom merken binnen de DEM Groep (XCLNT, Quatel, Suprieur en Pretium).
De nieuwe vacature staat ook weer op Jobhoster : http://jobhoster.nl/vacatures/directeur ... clnt/15031, maar nu onder Amsterdam.

Mocht u niet willen solliciteren, maar ongewild klant geworden zijn van Xcntl , dien dan een klacht in bij http://www.klacht.nl/xclnt/. Dat wil nog wel eens helpen.

Gesloten