LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ikkedie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2016 14:59

Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Ikkedie »

Toen ik twee maanden geleden bij Hollandsnieuwe overstapte naar een nieuw contract kreeg ik een mailtje dat mijn tegoed overgeschreven wordt naar mijn nieuwe contract. Hierna schreven ze het van het nieuwe contract af en zette alles op nul. :mrgreen: Op de website staat heel onduidelijk dat je het tegoed mee kunt nemen, maar dit geldt dan alleen voor tegoed wat je zelf opwaardeert. Iedere maand wordt alles op nul gezet. Ik vind dit pure oplichting waar iets tegen gedaan moet worden. Hollandsnieuwe heeft al een zeer slechte naam maar dit gaat te ver. Er zijn heel veel mensen die hiermee gepakt zijn dus ik vind dat we (via Radar?) moeten eisen dat alle abonnementen opgezegd moeten (kunnen?)worden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Brahms »

Ikkedie schreef:.......Toen ik twee maanden geleden bij Hollandsnieuwe overstapte naar een nieuw contract..........moeten eisen dat alle abonnementen opgezegd moeten (kunnen?)worden...........
In plaats van opzeggen en overstappen, sluit je een nieuw contract af !
Terwijl je zelf aangeeft dat HN een zeer slechte naam heeft.
En nu eisen dat abonnementen opgezegd kunnen worden, ik snap je probleem even niet........ :shock:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ikkedie schreef:Toen ik twee maanden geleden bij Hollandsnieuwe overstapte naar een nieuw contract kreeg ik een mailtje dat mijn tegoed overgeschreven wordt naar mijn nieuwe contract. Hierna schreven ze het van het nieuwe contract af en zette alles op nul. :mrgreen: Op de website staat heel onduidelijk dat je het tegoed mee kunt nemen, maar dit geldt dan alleen voor tegoed wat je zelf opwaardeert. Iedere maand wordt alles op nul gezet. Ik vind dit pure oplichting waar iets tegen gedaan moet worden. Hollandsnieuwe heeft al een zeer slechte naam maar dit gaat te ver. Er zijn heel veel mensen die hiermee gepakt zijn dus ik vind dat we (via Radar?) moeten eisen dat alle abonnementen opgezegd moeten (kunnen?)worden.
Op basis waarvan wil je dat abonnementen opgezegd moeten kunnen worden? Er is in Nederland al heel veel consumentenbescherming (onder druk van de EU) en dat wil je nog verder uitbreiden tot op kunnen zeggen omdat consumenten hun huiswerk niet doen?

Ikkedie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2016 14:59

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Ikkedie »

Toen ik moest verlengen werd je tegoed nog gewoon 2 maanden houdbaar, zoals bij de meeste providers. Mijn nieuwe contract liep 1 maand en toen is dat veranderd in elke maand op nul zetten. Toen had ik geen keus meer en zit er 2 jaar aan vast, wat ik niet wil. Hollandsnieuwe heeft mijn Facebook bij hun geblokkeerd en mij op Facebook zelf onder een andere naam geantwoord dat het zeer goed en helder is uitgelegd. Ik wil graag opzeggen maar dat kan niet, ik zit er nog bijna 2 jaar aan vast. Ze maken verschil tussen "tegoed" en Tegoed" met hoofdletter als tegoed wat aan het eind van de maand op nul gezet wordt en wat houdbaar is. Dit is wel heel onduidelijk.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door witte angora »

Ikkedie schreef:Toen ik moest verlengen werd je tegoed nog gewoon 2 maanden houdbaar, zoals bij de meeste providers.
Nou nou nou nou... Ik zit bij Telfort, maar mijn tegoed is beslist geen twee maanden houdbaar. Integendeel, ik begin iedere maand op 0. Aan de andere kant; daar is de prijs ook wel naar.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Boesta »

Ikkedie schreef:Toen ik moest verlengen werd je tegoed nog gewoon 2 maanden houdbaar, zoals bij de meeste providers. Mijn nieuwe contract liep 1 maand en toen is dat veranderd in elke maand op nul zetten. Toen had ik geen keus meer en zit er 2 jaar aan vast, wat ik niet wil. Hollandsnieuwe heeft mijn Facebook bij hun geblokkeerd en mij op Facebook zelf onder een andere naam geantwoord dat het zeer goed en helder is uitgelegd. Ik wil graag opzeggen maar dat kan niet, ik zit er nog bijna 2 jaar aan vast. Ze maken verschil tussen "tegoed" en Tegoed" met hoofdletter als tegoed wat aan het eind van de maand op nul gezet wordt en wat houdbaar is. Dit is wel heel onduidelijk.
Dus de voorwaarden van jou contract zijn tijdens de looptijd veranderd...? Als dat zo is kun je gewoon kosteloos je contact ontbinden. Dat kan voor een beperkte periode, dat moet vermeld staan in de brief (mail) die je hebt gekregen over deze eenzijdige Contractsveranderingen..

Ikkedie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2016 14:59

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Ikkedie »

Dat is dus mijn probleem, ik heb geen wijzigingsmail gehad en kwam er 2 maanden later achter dat het veranderd was. Toen was het dus te laat. Omdat mijn verbruik heel erg wisselt hou ik dus de ene maand over wat ik niet kan gebruiken en de volgende maand moet ik opwaarderen. Ik had deze server juist uitgekozen omdat je tegoed ook volgende maand kunt gebruiken. Ik heb alleen een mail gehad dat ik mijn tegoed "natuurlijk" mee kan nemen naar de volgende abonnementsperiode van 2 jaar. Er zijn veel mensen hier de dupe van maar zodra je iets in het Hollandsnieuwe forum zet wat de directie niet zint blokkeren ze je gewoon. Zo hou je wel een schoon forum. Ook op dit forum kun je zien dat Hollandsforum eigen (goede) opmerkingen onder een valse naam indient. Schandalig.

stofzuigertje

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je pas na 26 maanden er achter komt dat je contract verlengt is....
En als je nu naar de prijzen kijkt elders zonder de voorwaarden te lezen en ook niet op eventuele datum aanpassing kijkt.

Ja, voorwaarden mag je aanpassen na afloop contract dus HN is legaal bezig.
U had tijdig vooraf moeten informeren dus na 22 maanden wegens soms opzeg termijn en zoektijd elders en mogelijkheden en niet na 26 maanden!

Ikkedie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2016 14:59

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Ikkedie »

Stofzuigertje jij leest niet goed. Ik heb na 24 maanden het contract verlengd omdat de voorwaarden toen goed waren. Toen mijn 2 jarige verlenging 2 maanden oud was heeft HN de voorwaarden veranderd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen, erger nog ze hebben me bij verlenging een mail gestuurd dat het tegoed meegenomen zou worden naar de verlenging. Dit is ook gebeurd en toen mijn nieuwe periode 2 maanden oud was hebben ze alles op nul gezet. Ik ben er dus NIET na 26 maanden achter gekomen dat mijn contract verlengd is. Ik heb voor verlenging naar de voorwaarden gekeken die toen goed waren. Toen mijn contract 2 maanden liep heeft HN de voorwaarden veranderd zonder bericht, dit is dus WEL illegaal. Alles wat je zegt is dus niet waar. Bij Telfort is je tegoed 3 maanden houdbaar, witte angora, dus wat jij schrijft is ook niet waar. Is "witte angora" hetzelfde als HN?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ikkedie schreef: Is "witte angora" hetzelfde als HN?
Zucht. Daar istie weer... :roll:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Ikkedie"]Dat is dus mijn probleem, ik heb geen wijzigingsmail gehad en kwam er 2 maanden later achter dat het veranderd was. Toen was het dus te laat. Omdat mijn verbruik heel erg wisselt hou ik dus de ene maand over wat ik niet kan gebruiken en de volgende maand moet ik opwaarderen. Ik had deze server juist uitgekozen omdat je tegoed ook volgende maand kunt gebruiken. Ik heb alleen een mail gehad dat ik mijn tegoed "natuurlijk" mee kan nemen naar de volgende abonnementsperiode van 2 jaar. Er zijn veel mensen hier de dupe van maar zodra je iets in het Hollandsnieuwe forum zet wat de directie niet zint blokkeren ze je gewoon. Zo hou je wel een schoon forum. Ook op dit forum kun je zien dat Hollandsforum eigen (goede) opmerkingen onder een valse naam indient. Schandalig.[/quote]

Ikkedie, Bij H N zullen ze wel weten wie achter deze naam schuil gaat, het betichten van list en bedrog hoort niet Ts, het praten over velen mensen zonder en overzicht te hebben ??
Hij /zij leest niet de AV van HN, daarin staan duidelijk de voorwaarden. Ik etc is ontevreden en sluit een nieuw abo af, waarom ??????????

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Als je pas na 26 maanden er achter komt dat je contract verlengt is....
En als je nu naar de prijzen kijkt elders zonder de voorwaarden te lezen en ook niet op eventuele datum aanpassing kijkt.

Ja, voorwaarden mag je aanpassen na afloop contract dus HN is legaal bezig.
U had tijdig vooraf moeten informeren dus na 22 maanden wegens soms opzeg termijn en zoektijd elders en mogelijkheden en niet na 26 maanden!
?Huh snap ik er nou geen snars meer van of snap jij het niet?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
Ikkedie schreef: Is "witte angora" hetzelfde als HN?
Zucht. Daar istie weer... :roll:
Inderdaad... Toch werpt het complotdenken van de topicstarter wel enig licht op het 'probleem' denk ik zo.

Beste ikkedie, heb je op een nette manier je vraag aan Hollandsnieuwe voorgelegd, dus zonder allerlei vage beschuldigingen en complottheoriën? Zo ja, wat was hun reactie?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door witte angora »

Ikkedie schreef: Bij Telfort is je tegoed 3 maanden houdbaar, witte angora, dus wat jij schrijft is ook niet waar. Is "witte angora" hetzelfde als HN?
Beste Ikkedie, Telfort heeft verschillende abonnementen. Het mijne loopt intussen al een jaar of 4, en is al langere tijd niet meer af te sluiten. En ik weet zeer zeker dat ik mijn tegoed niet mee kan nemen, en ik weet zeer zeker dat ik iedere maand opnieuw met 0 begin. Iedere nieuwe periode begint met de 150 afgesproken minuten, daar wordt zeer weinig van verbruikt, en het restant? Dat wordt echt niet bij de volgende maand opgeteld.

Maar als je zo zeker weet dat het tegoed bij Telfort 3 maanden houdbaar is, waarom ben je daar dan niet naar toegegaan? Hollands Nieuwe vind je sowieso bagger, de voorwaarden zijn bij Telfort (volgens jou dan) nog beter ook... Wat is je probleem?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ikkedie schreef:Toen ik twee maanden geleden bij Hollandsnieuwe overstapte naar een nieuw contract kreeg ik een mailtje dat mijn tegoed overgeschreven wordt naar mijn nieuwe contract. Hierna schreven ze het van het nieuwe contract af en zette alles op nul. :mrgreen: Op de website staat heel onduidelijk dat je het tegoed mee kunt nemen, maar dit geldt dan alleen voor tegoed wat je zelf opwaardeert. Iedere maand wordt alles op nul gezet. Ik vind dit pure oplichting waar iets tegen gedaan moet worden. Hollandsnieuwe heeft al een zeer slechte naam maar dit gaat te ver. Er zijn heel veel mensen die hiermee gepakt zijn dus ik vind dat we (via Radar?) moeten eisen dat alle abonnementen opgezegd moeten (kunnen?)worden.

Voorop gezegd, ik heb geheel geen problemen met HN. Zowel binnen NL als daarbuiten zowel met bellen als met mobiele internet, ja ook in buitenland.
Voor HN zat ik jaren bij Simyo waar ook genoeg over te vinden is net als trouwens alle overige providers.

Wat ik doe is als ik tegoed over heb, en ja ik weet dus dat komt te vervallen, ik verkoop dit. Google er maar op dan kom je vanzelf op enkele sites uit welke dit aanbieden.

Van de 1,30 euro krijg ik 0,85 ct. Zo beperk je dus het "verlies" van het niet mee kunnen nemen naar een volgende maand of maanden.

stofzuigertje

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als H N 2 maanden na verlenging de voorwaarden aanpast in jou nadeel kun je zonder opzegtermijn of zonder contract vol maken gelijk weg.

Normaal gaan voorwaarden op verleng datum in maar als ze het halverwege doen kun je zonder opzegtermijn of boete weg.
Wel moet je dan wegens die aangepaste voorwaarde ontbinden en niet zomaar opzeggen.

Ikkedie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2016 14:59

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Ikkedie »

Ik zal nog 1 keer de feiten op een rijtje zetten, want wat jullie zeggen klopt niet.
Ik heb na 22 maanden van mijn 2 jarig contract gekeken wat de beste verlenging is.
Omdat ik tot dan tevreden was en ik een mailtje van HN kreeg dat mijn tegoed mee zou gaan naar mijn nieuwe 2 jaar heb ik hier mee ingestemd.
Dat tegoed is inderdaad overgeschreven naar mijn nieuwe abonnement en daarna op nul gezet.
Toen ik met een net e-mailtje aan HN vroeg hoe dit kan werd mij gezegd dat de voorwaarden tussendoor veranderd waren maar dat ik te laat was om op te zeggen. Ik heb helemaal geen bericht gehad dat de voorwaarden veranderd waren, dus daar kwam ik pas later achter. In mijn contract staat dat ik het tegoed mee mag nemen, ik heb geen ander contract, maar alles wordt wel afgeschreven.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ikkedie schreef:Ik zal nog 1 keer de feiten op een rijtje zetten, want wat jullie zeggen klopt niet.
Ik heb na 22 maanden van mijn 2 jarig contract gekeken wat de beste verlenging is.
Omdat ik tot dan tevreden was en ik een mailtje van HN kreeg dat mijn tegoed mee zou gaan naar mijn nieuwe 2 jaar heb ik hier mee ingestemd.
Dat tegoed is inderdaad overgeschreven naar mijn nieuwe abonnement en daarna op nul gezet.
Toen ik met een net e-mailtje aan HN vroeg hoe dit kan werd mij gezegd dat de voorwaarden tussendoor veranderd waren maar dat ik te laat was om op te zeggen. Ik heb helemaal geen bericht gehad dat de voorwaarden veranderd waren, dus daar kwam ik pas later achter. In mijn contract staat dat ik het tegoed mee mag nemen, ik heb geen ander contract, maar alles wordt wel afgeschreven.
En als je een nieuw contract afsluit dien je zelf te kijken naar de voorwaarden. HN valt niets te verwijten, want zij hebben immers niet beweerd dat je tegoed 2 maanden geldig zou zijn, alleen dat het mee zou gaan (en dat is volgens jouw verhaal gebeurd).

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Har06 »

Hoeveel €€€€€€€€€€ is iikedie mis gelopen ?????? storm in een glas water

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe elke maand tegoed op nul

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Hoeveel €€€€€€€€€€ is iikedie mis gelopen ?????? storm in een glas water

Harrie, dat is niet aan jou om te bepalen ! Diverse bijdrage's uit jouw pen kunnen precies diezelfde storm zijn........dus beperkt je tot goed lezen, quoten en nuttige bijdrage ;s ipv zeikzeuren in tig lijntjes.

Gesloten