LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging bij Online

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

Bij Online heb ik mijn internet abonnement opgezegd. Dit heb ik afgelopen vrijdag gedaan. Ik zou maandag een bevestiging krijgen van de opzegging. Echter die e-mail is niet binnengekomen. Vandaag weer gebeld met Online via 088-0038585. Zij zeggen dat het bij afdeling opzeggingen ligt maar weten niet wanneer de bevestiging gaat komen. Ik heb eerder al Online opgezegd maar nooit afgesloten. Toen heb ik het er bij laten zitten. Maar in verband met een prijsverhoging wil ik er nu weleens vanaf. Eerder had ik ook problemen met opzeggingen bij Canal Digitaal waar Online nu deel uit van maakt.

Ik kan natuurlijk een aangetekende brief versturen voor het opzeggen maar ik vind gewoon dat een bedrijf zijn/haar beloftes moet nakomen. Inmiddels heb ik nu gekozen voor een andere aanbieder die de opzegging gaat regelen. Zijn er meer mensen die problemen hebben met het opzeggen van abonnement bij Online?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door ciske »

Beetje geduld zou op zijn plaats zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door grun »

gezondheid schreef:Vandaag weer gebeld met Online via 088-0038585.
Waarom niet gewoon gebeld met het nummer wat ervoor bedoeld is? https://www.online.nl/service/opzeggen/

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

Omdat Online prijsverhoging heeft doorgevoerd en wijzigingen een speciaal nummer beschikbaar gesteld. Daar bel je tegen normaal tarief.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

ciske schreef:Beetje geduld zou op zijn plaats zijn.

De medewerker gaf aan dat de afdeling opzeggingen niet bereikbaar is en geen idee heeft hoelang dat gaat duren. Als een medewerker zegt dat ik maandag een bevestiging ga krijgen dan ga ik daar vanuit. Ik heb eerder Online opgezegd maar deze opzegging is nooit doorgevoerd.

Dan de website opzeggingen:

Online.nl opzeggen

Je overweegt om op te zeggen? Dat vinden we heel jammer!

Hoewel je natuurlijk altijd mag opzeggen, doen we graag ons best om je als klant te behouden. Bijvoorbeeld met een mooi aanbod! Bel ons op 0900-9515 (€ 0,50 per gesprek). En als je alsnog wilt opzeggen, maken we het meteen voor je in orde.

daarin staat alleen een telefoonnummer vermeld dit terwijl je tegenwoordig ook mag opzeggen via de e-mail en tevens schriftelijk. Deze optie staat niet in beeld. Ik heb dit eerder gehad bij Canal Digitaal (zelfde firma) waarbij opzeggen zeer lastig is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door ciske »

Iedere provider wil zijn klanten graag houden. Als je er echt van af wilt, dan bel dan voor 1 x dat 0900 nummer, kost ff wat maar dan ben je er ook vanaf. Je kan ook dat nummer bellen wat hier boven is aangegeven. Niet geschoten is altijd mis.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gemist »

Grote kans dat je met 088-0038585 bij de hele verkeerde afdeling terecht kwam. En aangezien ze inkomende telefoontjes sorteren én ze weten dat opzeggingen via een ander nummer horen binnen te komen is de kans nóg groter dat ze vinden dat je het gewoon via de regels moet doen. Kletspraatje erbij, noteren in het systeem en daaag meneer-Gratis. En ja, dat mag.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik heb nu een abonnement bij Tele2 genomen met opzegservices. Ik kwam niet uit bij de verkeerde afdeling omdat je bij dat 088 nummer hetzelfde keuzemenu hebt als bij het dure 0900 nummer. Bij de verkoopafdeling krijg je binnen geen tel iemand aan de lijn. Bij de afdeling opzeggingen moet je een tijd wachten.

Ik had eerder willen opzeggen maar liet het er toen bij zitten. Je mag niet te vroeg opzeggen?


Wij betreuren het te lezen dat u niet naar tevredenheid bent geholpen.
Wij vinden het jammer om te horen dat u erover denkt uw overeenkomst met
ons te beëindigen.
Uw overeenkomst loopt nog tot 22/09/2013 Om deze reden is het nog niet
mogelijk om uw verzoek te verwerken.

Het is mogelijk om uw opzegging door te geven binnen twee maanden van
einde van uw overeenkomst.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gemist »

Je gratis nummer is het nummer voor de technische helpdesk. Je komt wel in het keuzemenu terecht, maar je keuzes daar maken geen bal uit doordat je het "directe" nummer belde. En daar hebben de mensen daar, terecht, een broertje dood aan.
Grappig om te lezen dat jij vindt dat jij jezelf allerlei rechten kunt toeeigenen terwijl je wel graag je beklag doet over anderen en zelfs van mening bent dat men je moet gehoorzamen als iets je niet zint.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

088 nummer is geen gratis nummer bovendien staat in de brief dat je dit nummer kunt gaan bellen.


>> en daar hebben de mensen daar, terecht, een broertje dood aan.

Kun je nader verklaren? Zijn dat goede werknemers van Online door zich zo op te gaan stellen? Gewoon tegen de klanten zeggen het is opgezegd en vervolgens niets gaan uitvoeren? Is dat ook jou werkwijze voor je baas? Je opmerking wekt tot boosheid en irritatie.

Het is inderdaad recht dat je via de e-mail mag opzeggen. Zo heb je een bewijs dat je hebt opgezegd, telefonische opzegging kun je niet bewijzen.

Ik vind je niet bepaald klantvriendelijk Gemist.

Gratis bellen als je lid wilt worden van Online 0800-8048 en als je service wilt hebben dan 0900 nummers. Bij de verkoop afdeling heb je geen wachtrijen wel bij de technische helpdesk.


Tot slot: maar je keuzes daar maken geen bal uit doordat je het "directe" nummer belde

Heb jij dat uitgezocht? Onderbouwing en bewijzen hiervan?

Zoektocht op Google levert al direct hits op dat opzeggingen gewoonweg niet doorgevoerd worden zoals deze:

http://www.klachtenkompas.nl/onlinenl/o ... onlinenl-0
Laatst gewijzigd door gezondheid op 18 sep 2016 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gemist »

Opzeggen volgens de regels, gezondheid. Heeft niks met mij of klantvriendelijkheid te maken. Gewoon, regels. Verder kan ik je precies uitleggen hoe een CCS werkt, heb je niks aan en het staat je ook niet aan. Dus dat doe ik ook maar niet.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

Volgens de wettelijke regels mag je ook via de e-mail opzeggen. Dus ook conform de regelgeving. Maar mogelijk dat de medewerkers van Online strafpunten krijgen als ze opzeggingen moeten doorvoeren vanwege het niet halen van targets ' klantbehoud'? Of dat het aantal sales niet haalt en dan op een gegeven moment geen werk meer hebt?

Ik heb via Tele2 een nieuw abonnement afgesloten zij regelen de opzegging bij Online. Ik vraag me af in hoeverre dat juridische verplichtingen geeft? Als ik dubbel moet betalen? Je kan slechts 1 internet provider in zetten op 1 telefoonlijn?

Anders rechtsbijstand aanspreken om Online te dwingen haar belofte's na te komen. Online had hier dacht ik eerder een webcare team dat vaak super werkt en zeer klantvriendelijk.

Klachten kun je indienen via:

https://www.online.nl/service/contact/

tevens opzegging, je krijgt dan gelijk een ontvangstbevestiging.

E-mail [email protected]
Laatst gewijzigd door gezondheid op 18 sep 2016 02:28, 2 keer totaal gewijzigd.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gemist »

Je begrijpt het helemaal niet. Zelfs met opzeggingen wordt geld verdiend. Wil je niet weten. Opzeggen via mail is algemeen niet geaccepteerd. Je wordt dan stiekem toch eerst teruggebeld. Had je ook kunnen doen. Maar nee, liever tegen de stroom inzwemmen omdat je vindt dat dat ergens in een wet staat. Opzegbrief niet verbranden in je vuurkorf hoor, gewoon bewaren. Maar eerst zorgen dat je iemand aan de foon krijgt...

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

Hoezo wordt er met opzeggingen geld verdiend? Hoe zit dat?


“Opzeggen kan alléén schriftelijk”, zo staat in menig contract. Op zich is dat rechtsgeldig, en de wederpartij zal dan ook een stuk papier moeten opsturen. Recent echter oordeelde de rechtbank Leeuwarden dat opzeggen per e-mail rechtsgeldig is, óók als de voorwaarden voorschrijven dat dit schriftelijk moet gebeuren. Een mooie uitspraak, hoewel de discussie klaar zou moeten zijn als de Wet Van Dam van kracht wordt.

https://ictrecht.nl/contracten-en-algem ... is-legaal/

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gemist »

Ja, maar daarbij staat ook dat je op eenzelfde wijze het contract zou moeten aangaan. Ach, wat maakt mij het ook uit: helemaal niets. Je doet maar. En als het goed is heb je via je nieuwe provider gebruik gemaakt van de overstapservice. Zoals het hoort. Dan is het goed geregeld. Tenzij je nog rare sprongen gaat maken bij je latende provider. Vergeet niet je Online/Orange/Wanadoo mail over te hevelen. Oh nee, alleen Online.nl natuurlijk. Die oude zijn gedeactiveerd in LaFrance...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door ciske »

Heb jij dat uitgezocht? Onderbouwing en bewijzen hiervan?
Ik ben een van de weinigen die zegt dat jij geen topic mag openen. Maar als jij hier nu om onderbouwing vraagt.....waarom geef je dan zelf vaak geen antwoord gezondheid.?

Waarom zo moeilijk doen terwijl opzeggen super makkelijk gaat. Leg dat dan eens uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zet je klacht met Online.nl op http://www.klachtenkompas.nl/onlinenl

Mijn ervaring is dat ze het dan snel en correct voor je oplossen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Opzegging bij Online

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het verhaal van Gemist is onjuist inzake het 088 nummer. Die is niet gratis.

In de brochure staat dit:

De duur van uw contract en de contractvoorwaarden veranderen niet. Wilt u naar aanleiding van deze brief uw abonnement opzeggen? Bel ons dan op 088 003 85 85 (bereikbaar maandag t/m zaterdag van 9:00 - 21:00, lokaal tarief). Als u uw abbonnement wilt wijzigen of uitbreiden dan kunt u hiervoor vanaf twee weken ná de verhuizing contact met ons opnemen.

Gesloten