LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DanielGraper
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2016 14:00

Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door DanielGraper »

Hallo,

Na enkele telefoon gesprekken en email's veder heeft Vodafone nog niets voor me kunnen betekenen.
Mijn samsung galaxy s7 edge heeft in mijn vakantie op 8 september aan de oplader kortsluiting gemaakt en de oplader en het oplaadpunt is daarbij versmolten. Ook is er schade ontstaan aan de accommodatie die ik nu zelf voor heb moeten schieten omdat dit proces nog steeds niet is afgehandeld.
De telefoon blijkt niet meer te redden en wordt dus niet gerepareerd . Daarnaast heb ik wel een leen toestel via Vodafone dit alleen maar omdat ik bijna het duurte abonnement heb dat er is. Anders had ik nu niets gehad, maar dat toestel is wel een stuk ouder als mijn s7 daarnaast betaal ik wel nog steeds voor de s7 terwijl ik hem niet heb. Daarnaast faalt Vodafone in alle opzichten om dit op te lossen. Vandaar dat ik dit dan ook hier (en andere sites vermeld). Dit is namelijk niet mijn probleem het probleem ligt bij Vodafone en alle andere bedrijven die er omheen zitten.
maar op dit moment wordt ik hier de dupe van. IK ben ook al jaren bij Vodafone en nooit iets hoeven melden of ontevreden geweest dit omdat ik hun klantenservice nooit nodig heb gehad.
Maar nu heb ik ze wel nodig en er wordt gewoon een loopje met je genomen.
Ik wil gewoon waar ik recht op heb een nieuw toestel en gecompenseerd wordt voor het feit dat ik het toestel niet had.
maar tot op heden is er nog niets aan gedaan.

Super Vodafone! Top service ga zo door en dan raak je een goede klant kwijt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door olaf79 »

Welke lader heb je gebruikt en in welk land was je op vakantie?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hebben wij het hier over het afhandelen van een brandschade claim, met gevolgschade binnen 15 dagen? Wie eist bewijst inderdaad.... beetje voortvarend om internet nu al onder te kalken met beschuldigingen etc.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

DanielGraper schreef:Hallo,

Na enkele telefoon gesprekken en email's veder heeft Vodafone nog niets voor me kunnen betekenen.
Mijn samsung galaxy s7 edge heeft in mijn vakantie op 8 september aan de oplader kortsluiting gemaakt en de oplader en het oplaadpunt is daarbij versmolten. Ook is er schade ontstaan aan de accommodatie die ik nu zelf voor heb moeten schieten omdat dit proces nog steeds niet is afgehandeld.
De telefoon blijkt niet meer te redden en wordt dus niet gerepareerd . Daarnaast heb ik wel een leen toestel via Vodafone dit alleen maar omdat ik bijna het duurte abonnement heb dat er is. Anders had ik nu niets gehad, maar dat toestel is wel een stuk ouder als mijn s7 daarnaast betaal ik wel nog steeds voor de s7 terwijl ik hem niet heb. Daarnaast faalt Vodafone in alle opzichten om dit op te lossen. Vandaar dat ik dit dan ook hier (en andere sites vermeld). Dit is namelijk niet mijn probleem het probleem ligt bij Vodafone en alle andere bedrijven die er omheen zitten.
maar op dit moment wordt ik hier de dupe van. IK ben ook al jaren bij Vodafone en nooit iets hoeven melden of ontevreden geweest dit omdat ik hun klantenservice nooit nodig heb gehad.
Maar nu heb ik ze wel nodig en er wordt gewoon een loopje met je genomen.
Ik wil gewoon waar ik recht op heb een nieuw toestel en gecompenseerd wordt voor het feit dat ik het toestel niet had.
maar tot op heden is er nog niets aan gedaan.

Super Vodafone! Top service ga zo door en dan raak je een goede klant kwijt.
originele oplader en kabel? Vreemd dat er zowel aan de stekker kant bij het stopcontact schade is ontstaan alswel aan het toestel, niet onmogelijk natuurlijk. Dat lijkt er bijna op alsof de lader in de fik is gevlogen. Dan rijst bij mij de vraag, is het de lader of is het een externe oorzaak? Slechte stroomvoorziening? Blikseminslag? Zoals hierboven ook al is gesteld, wie eist, bewijst, dus ik denk dat vodafone wacht op uw bewijs dat het ligt aan de geleverde lader.

Heeft u trouwens de lader nog opnieuw geprobeerd? Als het de standaard samsung lader betreft, heeft deze een losse usb-kabel als laadkabel, dus kabel loskoppelen en andere kabel er aan, dan kan je in ieder geval testen hoe de lader nu functioneert? Als die nog functioneert natuurlijk.

Wat was trouwens de schade aan de accommodatie? In het ergste geval zou het een stopcontactkapje zijn, die kosten normaliter de wereld niet.

DanielGraper
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2016 14:00

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door DanielGraper »

het gaat om de originele lader maar hij is alleen aan de telefoonkant verbrand.
de schade is aan het meubel waar hij oplag .
Het gaat mij voornamelijk om hoe het opgelost moet worden.
Alle bedrijven wijzen naar elkaar in deze.
In mijn ogen hoeft dit helemaal niet zo stroef te verlopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

DanielGraper schreef:het gaat om de originele lader maar hij is alleen aan de telefoonkant verbrand.
de schade is aan het meubel waar hij oplag .
Het gaat mij voornamelijk om hoe het opgelost moet worden.
Alle bedrijven wijzen naar elkaar in deze.
In mijn ogen hoeft dit helemaal niet zo stroef te verlopen.
dat maakt het wat duidelijker.

Wat zei uw verzekering hiervan? Dit zou namelijk gewoon via uw wa verzekering kunnen lopen. U veroorzaakt schade, u wordt aansprakelijk gesteld, u meldt dit bij uw wa verzekering en zij vergoeden de schade, en gaan dit eventueel ook nog voor u verhalen op bijvoorbeeld vodafone of samsung, als dit inderdaad aan een ondeugdelijke telefoon ligt.

Nogmaals, de oorzaak kan gezien het verhaal op meerdere plekken liggen. Samsung staat de laatste tijd nou niet echt bekend als merk met topbatterijen, gezien de note 7 nog wel wat probleempjes hiermee heeft. Maar het zou ook aan de lader of een overbelasting van het stroomnet kunnen liggen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door olaf79 »

of een europese lader in een buitenlands stopcontact waarvoor het eignelijk niet bedoeld is. Dus daarom nogmaals mijn vraag. Welk land was het?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

stroomnetten in Europa zijn hetzelfde qua hertz en Voltage...

vodafone moet gewoon een nieuw toestel leveren EN de gevolgschade vergoeden, u heeft wel foto gemaakt neem ik aan als bewijs en een verklaring van het hotel?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:of een europese lader in een buitenlands stopcontact waarvoor het eignelijk niet bedoeld is. Dus daarom nogmaals mijn vraag. Welk land was het?
Laders zijn tegenwoordig wereldwijd te gebruiken en werken tussen minstens 100 en 240V en 50/60Hz. Hogere netspanningen komen onder normale omstandigheden niet voor.

Pimosa
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2015 13:17

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door Pimosa »

Vodafone is nauwelijks aanspreekbaar en sturen je meestal naar Samsung. Samsung verwijst je dan weer naar Vodafone, zijnde de leverancier.
Samsung blijkt een volledig ontoereikende service-organisatie te hebben en de communicatie en het uitvoeren van toezeggingen is rampzalig te noemen. Koop het toestel los lijkt de beste optie, je kunt de verkoper dan direct aanspreken bij problemen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kortsluiting Samsungtelefoon, geen oplossing van Vodafone

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:of een europese lader in een buitenlands stopcontact waarvoor het eignelijk niet bedoeld is. Dus daarom nogmaals mijn vraag. Welk land was het?
Laders zijn tegenwoordig wereldwijd te gebruiken en werken tussen minstens 100 en 240V en 50/60Hz. Hogere netspanningen komen onder normale omstandigheden niet voor.
Maar in een hotel weet je nooit wat voor meuk je tegenkomt. Vandaar mijn vraag.

Gesloten