LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis telefoon claimen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
1992RHDDV
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2016 02:01

gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door 1992RHDDV »

NVT
Laatst gewijzigd door 1992RHDDV op 05 okt 2017 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door berndv »

ik heb behalve de uitspraak van de hoge raad nog geen enkel individueel geval gehoord dat dit ook daadwerkelijk voor elkaar heeft gekregen. Niet via de geschillencommissie en niet via de rechter.
1992RHDDV schreef:De eenvoudigste manier om je recht te halen is bij de geschillencommissie. Dit kost 50 euro.
als ik je verhaal begrijp zou dit dan gratis moeten zijn. Je betaalt inderdaad 50 euro, maar als je je gelijk haalt bij de geschillencommissie, krijg je dit bedrag terug, en als ik je verhaal zo lees, zul je bijna gegarandeerd succes halen. Graag hoor ik dan ook hoe jouw zaak is verlopen.

1992RHDDV
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2016 02:01

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door 1992RHDDV »

berndv schreef:ik heb behalve de uitspraak van de hoge raad nog geen enkel individueel geval gehoord dat dit ook daadwerkelijk voor elkaar heeft gekregen. Niet via de geschillencommissie en niet via de rechter.
1992RHDDV schreef:De eenvoudigste manier om je recht te halen is bij de geschillencommissie. Dit kost 50 euro.
als ik je verhaal begrijp zou dit dan gratis moeten zijn. Je betaalt inderdaad 50 euro, maar als je je gelijk haalt bij de geschillencommissie, krijg je dit bedrag terug, en als ik je verhaal zo lees, zul je bijna gegarandeerd succes halen. Graag hoor ik dan ook hoe jouw zaak is verlopen.
Via de kantonrechter worden vorderingen ook wel toegekend dacht ik, moet je even kijken op rechtspraak.nl. Zelf heb ik ook een procedure gevoerd bij de geschillencommissie, echter is er nooit een uitspraak gekomen omdat Vodafone altijd zelf contact met de consument opneemt zodra Vodafone de klacht van de geschillencommissie ontvangen heeft. Ik heb een en ander uitgezocht en wat blijkt: wanneer de consument een klacht indient bij de geschillencommissie is verplicht om een bedrag ad EUR 50, op het moment dat de geschillencommissie het geld ontvangen heeft beoordeelt zij of de zaak ontvankelijk is. Als de zaak ontvankelijk is wordt de klacht doorgestuurd naar Vodafone. Vodafone moet voor het ontvangen van die klacht een bedrag van ad EUR 400 betalen. Wanneer Vodafone of consument een bindend advies wensen moet Vodafone nog eens 400 euro betalen.

Er zijn wel degelijk middelen om een provider te dwingen om recht te doen aan het arrest van de HR.

Note: merk op dat een provider 400 euro bespaard als zij ''schikt''

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door Hatertje »

Wat is nu precies je vraag? Je wilt een gratis telefoon? Ga naar de geschillencommissie of rechter. Wij horen hier graag hoe het is verlopen.

stofzuigertje

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vodafone heeft meer ervaring en juristen en je kunt een rechtszaak ook verliezen......

Dus voor je een rechtszaak aangaat omdat je een gratis toestel wilt?
Zelf koop ik een toestel en sim only omdat het goedkoper en duidelijker is.

De afbetaling maakt het maandbedrag hoger en onduidelijker en na 24 maanden.... het is een dure huurkoop / lease en mijn
spaarrekening leverde minder op!


Wie teveel wil kan met slechts een procedure fout meer geld kwijt raken en geen gratis toestel maar juist extra duur krijgen!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door grun »

1992RHDDV schreef:Zelf heb ik ook een procedure gevoerd bij de geschillencommissie, echter is er nooit een uitspraak gekomen omdat Vodafone altijd zelf contact met de consument opneemt zodra Vodafone de klacht van de geschillencommissie ontvangen heeft. Ik heb een en ander uitgezocht en wat blijkt: wanneer de consument een klacht indient bij de geschillencommissie is verplicht om een bedrag ad EUR 50, op het moment dat de geschillencommissie het geld ontvangen heeft beoordeelt zij of de zaak ontvankelijk is. Als de zaak ontvankelijk is wordt de klacht doorgestuurd naar Vodafone. Vodafone moet voor het ontvangen van die klacht een bedrag van ad EUR 400 betalen. Wanneer Vodafone of consument een bindend advies wensen moet Vodafone nog eens 400 euro betalen.
Ik weet niet of dit werkt, misschien wel. Maar als iedereen dit gaat doen kost het Vodafone tientallen miljoenen euro's. En vervolgens KPN, T-Mobile en Tele2 ook. Maar omdat gratis niet bestaat, zal dat geld linksom of rechtsom toch weer terugverdiend moeten worden, bijvoorbeeld door vanaf volgend jaar alle telefoonabonnementen een paar euro per maand duurder te maken.

1992RHDDV
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2016 02:01

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door 1992RHDDV »

Hatertje schreef:Wat is nu precies je vraag? Je wilt een gratis telefoon? Ga naar de geschillencommissie of rechter. Wij horen hier graag hoe het is verlopen.
Dat leg ik juist uit in mijn openingspost, dat wanneer je naar de geschillencommissie stapt dat er vanuit Vodafone altijd geschikt wordt.

Ik snap niet waarom juist meer mensen dat niet doen, wellicht is dit een interessant item om een keer te laten behandelen in de uitzending?

stofzuigertje

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Altijd geschikt?
Ik denk dat dit niet altijd geld en hangt van de claim af en kans op winnen en zo kosten besparen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: gratis telefoon claimen

Ongelezen bericht door berndv »

1992RHDDV schreef:
Hatertje schreef:Wat is nu precies je vraag? Je wilt een gratis telefoon? Ga naar de geschillencommissie of rechter. Wij horen hier graag hoe het is verlopen.
Dat leg ik juist uit in mijn openingspost, dat wanneer je naar de geschillencommissie stapt dat er vanuit Vodafone altijd geschikt wordt.

Ik snap niet waarom juist meer mensen dat niet doen, wellicht is dit een interessant item om een keer te laten behandelen in de uitzending?
owh sorry, uit je openingspost begreep ik niet dat je al een geschil was begonnen en dat je dus nu al 400 euro hebt gekregen uit de schikking.

Gesloten