LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marja78
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2016 10:25

KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door marja78 »

Goedemorgen,

Op 30-09-2016 heeft KPN de vaste telefoon van mijn ouders onterecht afgesloten.
Nu ruim 3 weken later is het nog steeds niet opgelost.
Ik heb dagelijks aan de telefoon gezeten om het probleem te proberen op te lossen.
KPN doet geen moeite.
Ik ben 1 x door ze gebeld met de mededeling dat ze er mee bezig zijn.
Wat moet ik nu doen ?.
Heb intussen zelf een noodoplossing verzonnen ,zodat mijn ouders toch bereikbaar zijn (moesten daardoor een nieuwe telefoon aanschaffen).
Wil KPN van de vaste telefoon af ?,mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Kunnen jullie bemiddelen ?.
KPN zegt dat dit een landelijke storing is ,dat 1200 huishoudens nu geen vaste telefoon hebben en dat ze deze storing niet kunnen oplossen.
Is een andere provider een oplossing?
Wat kunnen we aan schade vergoeding eisen ?
Graag jullie mening en hulp.

vriendelijke groet Marja

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door 16again »

3 weken is flink lange termijn om storing op te lossen
Vergoeding van gemaakte belkosten bij aanmelden probleem, en kosten voor alternatieve verbinding lijkt me niet onredelijk.

Landelijke storing, 1200 aansluitingen? Zijn er nog maar 1200 vaste lijnen dan in het hele land. Vrijwel elke oudere (ik ook) heeft nog analoog lijntje.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou in dit geval voor een andere provider gaan. De klantenservice van KPN is echt waardeloos.

Schade kan je inderdaad vragen voor de weken dat jullie zonder zitten.

Succes.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door gemist »

Analoge lijnen voor de telefoon. Inderdaad een uitstervende aansluiting. Veel ouderen hebben ook al VoIP, ze weten het vaak niet eens.
Maar goed, 1200 aansluitingen zonder signaal da's wel een outage. Nadat het probleem is verholpen kan men overgaan tot het aanvragen van enige genoegdoening...

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelend, zo'n lange storing. Maar als het een storing us, heeft KPN je ouders dus niet afgesloten... om het even zuiver te houden. Los daarvan:
marja78 schreef:mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Zie ik niet wat de logica hiervan is. Waarom ben je als je ouder bent "dus" afhankelijk van een vaste lijn? Ik ken heel wat ouderen die gewoon mobiel bellen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:Vervelend, zo'n lange storing. Maar als het een storing us, heeft KPN je ouders dus niet afgesloten... om het even zuiver te houden. Los daarvan:
marja78 schreef:mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Zie ik niet wat de logica hiervan is. Waarom ben je als je ouder bent "dus" afhankelijk van een vaste lijn? Ik ken heel wat ouderen die gewoon mobiel bellen.

Ik wel, er zijn zat ouderen die nog de vaste lijn hebben. Bovendien vind ik dat je op die leeftijd sowieso altijd je telefoon moet kunnen gebruiken. Is namelijk wel een risico groep.

Trouwens het is aso van KPN

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
Moneyman schreef:Vervelend, zo'n lange storing. Maar als het een storing us, heeft KPN je ouders dus niet afgesloten... om het even zuiver te houden. Los daarvan:
marja78 schreef:mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Zie ik niet wat de logica hiervan is. Waarom ben je als je ouder bent "dus" afhankelijk van een vaste lijn? Ik ken heel wat ouderen die gewoon mobiel bellen.

Ik wel, er zijn zat ouderen die nog de vaste lijn hebben. Bovendien vind ik dat je op die leeftijd sowieso altijd je telefoon moet kunnen gebruiken. Is namelijk wel een risico groep.

Trouwens het is aso van KPN
Uiteraard, maar dat hoeft dus helemaal geen vaste lijn te zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door ciske »

De meeste ouderen hebben nog een vaste lijn. Niks mis mee, maar dan moet dat ding het wel doen.:-)

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door gemist »

Ik zal jullie uit de droom helpen: de meeste ouderen hebben VoIP en geen analoog gedoe. Doen alsof de meeste ouderen ook maar de oude techniek gebruiken is een dom vooroordeel
Noodlijnen ed kunnen allemaal op ongecertificeerde lijnen en zelfs via mobiel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door moederslink »

Ouderen zijn best gehecht en gewend aan hun vaste lijn, desalniettemin vind ik het wel toe te juichen wanneer ouderen ook een mobieltje zouden hebben met speciaal grote toetsen en groot schermpje. Deze zijn er gewoon voor senioren.
Simpel, eenvoudig en pre-paid , zonder toeters en bellen en niet duur.
1: zijn ze dan altijd te bereiken
2: kunnen ze in geval van nood zelf bv 112 bellen
( maar dan moeten ze dat ding wel overal mee naar toe nemen , zelfs nd badkamer bv ingeval een valpartij .... :wink: )
Maar ze moeten er wel even in begeleid en ondersteund worden zodat het niet meer vreemd voelt.
Maar ...........hoe lang bestaat de mobiele telefoon al niet?? 20 jaar of zo?
Toen waren die ouders 58 en 60... 8)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef:Ouderen zijn best gehecht en gewend aan hun vaste lijn, desalniettemin vind ik het wel toe te juichen wanneer ouderen ook een mobieltje zouden hebben met speciaal grote toetsen en groot schermpje. Deze zijn er gewoon voor senioren.
Simpel, eenvoudig en pre-paid , zonder toeters en bellen en niet duur.
1: zijn ze dan altijd te bereiken
2: kunnen ze in geval van nood zelf bv 112 bellen
( maar dan moeten ze dat ding wel overal mee naar toe nemen , zelfs nd badkamer bv ingeval een valpartij .... :wink: )
Maar ze moeten er wel even in begeleid en ondersteund worden zodat het niet meer vreemd voelt.
Maar ...........hoe lang bestaat de mobiele telefoon al niet?? 20 jaar of zo?
Toen waren die ouders 58 en 60... 8)

Mee eens, maar dan nog, van de ouders van TS hoort gewoon de telefoon het te doen. Daar is KPN dus in gebreke.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt ! 3 weken de tijd nemen om een storing op te lossen , voor slechts 1200 huishoudens is idioot.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:Klopt ! 3 weken de tijd nemen om een storing op te lossen , voor slechts 1200 huishoudens is idioot.
Dat is wel makkelijk geconstateerd vanachter een toetsenbord :wink: We weten immers helemaal niet wat het probleem is, hoe makkelijk het oplosbaar is en wat KPN er ondertussen allemaal aan doet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door moederslink »

En ook dat klopt natuurlijk :oops:
Desalniettemin vind ik 3 weken errug lang in dit IT tijdperk :wink:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
moederslink schreef:Klopt ! 3 weken de tijd nemen om een storing op te lossen , voor slechts 1200 huishoudens is idioot.
Dat is wel makkelijk geconstateerd vanachter een toetsenbord :wink: We weten immers helemaal niet wat het probleem is.....
Aleereerst: 3 weken om een storing juist NIET op te lossen. Dan vat ik het probleem samen: Incompetentie alom. En een organisatie met bureaucratische doorverbind cultuur.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door gemist »

Problemen bij een mechanische lijn zijn niet zomaar opgelost als het een beperkte groep is die daar last van heeft. Veel mensen denken nog dat het een paar "knoppen drukken" is.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door 16again »

Uit eigen ervaring: eind 70-er begin 80-er jaren:
Gemeente baggert sloot naast woningen uit, raakt telefoonlijn welke onder de sloot door loopt. Storingsmelding , PTT zette een soort tentje over de sloot , binnen anderhalve dag weer bereikbaar.
Zoiets is inderdaad meer dan het "drukken op een paar knoppen" helaas lijkt het erop alsof dat het enige is wat men nog kan

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:Uit eigen ervaring: eind 70-er begin 80-er jaren:
Gemeente baggert sloot naast woningen uit, raakt telefoonlijn welke onder de sloot door loopt. Storingsmelding , PTT zette een soort tentje over de sloot , binnen anderhalve dag weer bereikbaar.
Zoiets is inderdaad meer dan het "drukken op een paar knoppen" helaas lijkt het erop alsof dat het enige is wat men nog kan
Van horen zeggen van oud KPN Medewerker, inmiddels al 25 jaar gepensioneerd:
In de jaren 60/begin 70 storing op de lijn of gewoon helemaal geen verbinding. Antwoord toenmalige PTT, binnen 6 weken lossen we het op. En inderdaad, dan komt ook het bekende tentje.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:Ik zou in dit geval voor een andere provider gaan. De klantenservice van KPN is echt waardeloos.
En welke provider dan? Als je op dit forum gaat zoeken zijn de klantenservices van Ziggo, Tele2, Vodafone, T-Mobile allemaal k*t....

Edgaroke
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2016 15:29

Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af

Ongelezen bericht door Edgaroke »

Mijn ouders zijn ook op leeftijd
Hun gebruiken ook alleen vaste telefoon
Maar hun zijn met voip via modem telefoon
Net zo duur uit als met aneloog. Aneloog ben je aan kpn gebonde en via voip niet.
Hun hebben nu telfort kost ze 35 euro permaand met onbeperkt bellen nl vast mobiel. En kpn kost 38 euro en dan moet er buiten land onbeperkt vast bij. En voor nummermweergaven betaal je bij anneloog ook. Dus het koste blaatje is het zelfe

Gesloten