LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN sluit vaste telefoon onterecht af
KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Goedemorgen,
Op 30-09-2016 heeft KPN de vaste telefoon van mijn ouders onterecht afgesloten.
Nu ruim 3 weken later is het nog steeds niet opgelost.
Ik heb dagelijks aan de telefoon gezeten om het probleem te proberen op te lossen.
KPN doet geen moeite.
Ik ben 1 x door ze gebeld met de mededeling dat ze er mee bezig zijn.
Wat moet ik nu doen ?.
Heb intussen zelf een noodoplossing verzonnen ,zodat mijn ouders toch bereikbaar zijn (moesten daardoor een nieuwe telefoon aanschaffen).
Wil KPN van de vaste telefoon af ?,mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Kunnen jullie bemiddelen ?.
KPN zegt dat dit een landelijke storing is ,dat 1200 huishoudens nu geen vaste telefoon hebben en dat ze deze storing niet kunnen oplossen.
Is een andere provider een oplossing?
Wat kunnen we aan schade vergoeding eisen ?
Graag jullie mening en hulp.
vriendelijke groet Marja
Op 30-09-2016 heeft KPN de vaste telefoon van mijn ouders onterecht afgesloten.
Nu ruim 3 weken later is het nog steeds niet opgelost.
Ik heb dagelijks aan de telefoon gezeten om het probleem te proberen op te lossen.
KPN doet geen moeite.
Ik ben 1 x door ze gebeld met de mededeling dat ze er mee bezig zijn.
Wat moet ik nu doen ?.
Heb intussen zelf een noodoplossing verzonnen ,zodat mijn ouders toch bereikbaar zijn (moesten daardoor een nieuwe telefoon aanschaffen).
Wil KPN van de vaste telefoon af ?,mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Kunnen jullie bemiddelen ?.
KPN zegt dat dit een landelijke storing is ,dat 1200 huishoudens nu geen vaste telefoon hebben en dat ze deze storing niet kunnen oplossen.
Is een andere provider een oplossing?
Wat kunnen we aan schade vergoeding eisen ?
Graag jullie mening en hulp.
vriendelijke groet Marja
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
3 weken is flink lange termijn om storing op te lossen
Vergoeding van gemaakte belkosten bij aanmelden probleem, en kosten voor alternatieve verbinding lijkt me niet onredelijk.
Landelijke storing, 1200 aansluitingen? Zijn er nog maar 1200 vaste lijnen dan in het hele land. Vrijwel elke oudere (ik ook) heeft nog analoog lijntje.
Vergoeding van gemaakte belkosten bij aanmelden probleem, en kosten voor alternatieve verbinding lijkt me niet onredelijk.
Landelijke storing, 1200 aansluitingen? Zijn er nog maar 1200 vaste lijnen dan in het hele land. Vrijwel elke oudere (ik ook) heeft nog analoog lijntje.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Ik zou in dit geval voor een andere provider gaan. De klantenservice van KPN is echt waardeloos.
Schade kan je inderdaad vragen voor de weken dat jullie zonder zitten.
Succes.
Schade kan je inderdaad vragen voor de weken dat jullie zonder zitten.
Succes.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Analoge lijnen voor de telefoon. Inderdaad een uitstervende aansluiting. Veel ouderen hebben ook al VoIP, ze weten het vaak niet eens.
Maar goed, 1200 aansluitingen zonder signaal da's wel een outage. Nadat het probleem is verholpen kan men overgaan tot het aanvragen van enige genoegdoening...
Maar goed, 1200 aansluitingen zonder signaal da's wel een outage. Nadat het probleem is verholpen kan men overgaan tot het aanvragen van enige genoegdoening...
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Vervelend, zo'n lange storing. Maar als het een storing us, heeft KPN je ouders dus niet afgesloten... om het even zuiver te houden. Los daarvan:
Zie ik niet wat de logica hiervan is. Waarom ben je als je ouder bent "dus" afhankelijk van een vaste lijn? Ik ken heel wat ouderen die gewoon mobiel bellen.marja78 schreef:mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Moneyman schreef:Vervelend, zo'n lange storing. Maar als het een storing us, heeft KPN je ouders dus niet afgesloten... om het even zuiver te houden. Los daarvan:Zie ik niet wat de logica hiervan is. Waarom ben je als je ouder bent "dus" afhankelijk van een vaste lijn? Ik ken heel wat ouderen die gewoon mobiel bellen.marja78 schreef:mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Ik wel, er zijn zat ouderen die nog de vaste lijn hebben. Bovendien vind ik dat je op die leeftijd sowieso altijd je telefoon moet kunnen gebruiken. Is namelijk wel een risico groep.
Trouwens het is aso van KPN
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Uiteraard, maar dat hoeft dus helemaal geen vaste lijn te zijn.ciske schreef:Moneyman schreef:Vervelend, zo'n lange storing. Maar als het een storing us, heeft KPN je ouders dus niet afgesloten... om het even zuiver te houden. Los daarvan:Zie ik niet wat de logica hiervan is. Waarom ben je als je ouder bent "dus" afhankelijk van een vaste lijn? Ik ken heel wat ouderen die gewoon mobiel bellen.marja78 schreef:mijn ouders zijn 80 en 78 dus afhankelijk van de vaste lijn.
Ik wel, er zijn zat ouderen die nog de vaste lijn hebben. Bovendien vind ik dat je op die leeftijd sowieso altijd je telefoon moet kunnen gebruiken. Is namelijk wel een risico groep.
Trouwens het is aso van KPN
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
De meeste ouderen hebben nog een vaste lijn. Niks mis mee, maar dan moet dat ding het wel doen.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Ik zal jullie uit de droom helpen: de meeste ouderen hebben VoIP en geen analoog gedoe. Doen alsof de meeste ouderen ook maar de oude techniek gebruiken is een dom vooroordeel
Noodlijnen ed kunnen allemaal op ongecertificeerde lijnen en zelfs via mobiel.
Noodlijnen ed kunnen allemaal op ongecertificeerde lijnen en zelfs via mobiel.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Ouderen zijn best gehecht en gewend aan hun vaste lijn, desalniettemin vind ik het wel toe te juichen wanneer ouderen ook een mobieltje zouden hebben met speciaal grote toetsen en groot schermpje. Deze zijn er gewoon voor senioren.
Simpel, eenvoudig en pre-paid , zonder toeters en bellen en niet duur.
1: zijn ze dan altijd te bereiken
2: kunnen ze in geval van nood zelf bv 112 bellen
( maar dan moeten ze dat ding wel overal mee naar toe nemen , zelfs nd badkamer bv ingeval een valpartij .... )
Maar ze moeten er wel even in begeleid en ondersteund worden zodat het niet meer vreemd voelt.
Maar ...........hoe lang bestaat de mobiele telefoon al niet?? 20 jaar of zo?
Toen waren die ouders 58 en 60...
Simpel, eenvoudig en pre-paid , zonder toeters en bellen en niet duur.
1: zijn ze dan altijd te bereiken
2: kunnen ze in geval van nood zelf bv 112 bellen
( maar dan moeten ze dat ding wel overal mee naar toe nemen , zelfs nd badkamer bv ingeval een valpartij .... )
Maar ze moeten er wel even in begeleid en ondersteund worden zodat het niet meer vreemd voelt.
Maar ...........hoe lang bestaat de mobiele telefoon al niet?? 20 jaar of zo?
Toen waren die ouders 58 en 60...
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
moederslink schreef:Ouderen zijn best gehecht en gewend aan hun vaste lijn, desalniettemin vind ik het wel toe te juichen wanneer ouderen ook een mobieltje zouden hebben met speciaal grote toetsen en groot schermpje. Deze zijn er gewoon voor senioren.
Simpel, eenvoudig en pre-paid , zonder toeters en bellen en niet duur.
1: zijn ze dan altijd te bereiken
2: kunnen ze in geval van nood zelf bv 112 bellen
( maar dan moeten ze dat ding wel overal mee naar toe nemen , zelfs nd badkamer bv ingeval een valpartij .... )
Maar ze moeten er wel even in begeleid en ondersteund worden zodat het niet meer vreemd voelt.
Maar ...........hoe lang bestaat de mobiele telefoon al niet?? 20 jaar of zo?
Toen waren die ouders 58 en 60...
Mee eens, maar dan nog, van de ouders van TS hoort gewoon de telefoon het te doen. Daar is KPN dus in gebreke.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Klopt ! 3 weken de tijd nemen om een storing op te lossen , voor slechts 1200 huishoudens is idioot.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Dat is wel makkelijk geconstateerd vanachter een toetsenbord We weten immers helemaal niet wat het probleem is, hoe makkelijk het oplosbaar is en wat KPN er ondertussen allemaal aan doet.moederslink schreef:Klopt ! 3 weken de tijd nemen om een storing op te lossen , voor slechts 1200 huishoudens is idioot.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
En ook dat klopt natuurlijk
Desalniettemin vind ik 3 weken errug lang in dit IT tijdperk
Desalniettemin vind ik 3 weken errug lang in dit IT tijdperk
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Aleereerst: 3 weken om een storing juist NIET op te lossen. Dan vat ik het probleem samen: Incompetentie alom. En een organisatie met bureaucratische doorverbind cultuur.Moneyman schreef:Dat is wel makkelijk geconstateerd vanachter een toetsenbord We weten immers helemaal niet wat het probleem is.....moederslink schreef:Klopt ! 3 weken de tijd nemen om een storing op te lossen , voor slechts 1200 huishoudens is idioot.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Problemen bij een mechanische lijn zijn niet zomaar opgelost als het een beperkte groep is die daar last van heeft. Veel mensen denken nog dat het een paar "knoppen drukken" is.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Uit eigen ervaring: eind 70-er begin 80-er jaren:
Gemeente baggert sloot naast woningen uit, raakt telefoonlijn welke onder de sloot door loopt. Storingsmelding , PTT zette een soort tentje over de sloot , binnen anderhalve dag weer bereikbaar.
Zoiets is inderdaad meer dan het "drukken op een paar knoppen" helaas lijkt het erop alsof dat het enige is wat men nog kan
Gemeente baggert sloot naast woningen uit, raakt telefoonlijn welke onder de sloot door loopt. Storingsmelding , PTT zette een soort tentje over de sloot , binnen anderhalve dag weer bereikbaar.
Zoiets is inderdaad meer dan het "drukken op een paar knoppen" helaas lijkt het erop alsof dat het enige is wat men nog kan
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Van horen zeggen van oud KPN Medewerker, inmiddels al 25 jaar gepensioneerd:16again schreef:Uit eigen ervaring: eind 70-er begin 80-er jaren:
Gemeente baggert sloot naast woningen uit, raakt telefoonlijn welke onder de sloot door loopt. Storingsmelding , PTT zette een soort tentje over de sloot , binnen anderhalve dag weer bereikbaar.
Zoiets is inderdaad meer dan het "drukken op een paar knoppen" helaas lijkt het erop alsof dat het enige is wat men nog kan
In de jaren 60/begin 70 storing op de lijn of gewoon helemaal geen verbinding. Antwoord toenmalige PTT, binnen 6 weken lossen we het op. En inderdaad, dan komt ook het bekende tentje.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
En welke provider dan? Als je op dit forum gaat zoeken zijn de klantenservices van Ziggo, Tele2, Vodafone, T-Mobile allemaal k*t....ciske schreef:Ik zou in dit geval voor een andere provider gaan. De klantenservice van KPN is echt waardeloos.
Re: KPN sluit vaste telefoon onterecht af
Mijn ouders zijn ook op leeftijd
Hun gebruiken ook alleen vaste telefoon
Maar hun zijn met voip via modem telefoon
Net zo duur uit als met aneloog. Aneloog ben je aan kpn gebonde en via voip niet.
Hun hebben nu telfort kost ze 35 euro permaand met onbeperkt bellen nl vast mobiel. En kpn kost 38 euro en dan moet er buiten land onbeperkt vast bij. En voor nummermweergaven betaal je bij anneloog ook. Dus het koste blaatje is het zelfe
Hun gebruiken ook alleen vaste telefoon
Maar hun zijn met voip via modem telefoon
Net zo duur uit als met aneloog. Aneloog ben je aan kpn gebonde en via voip niet.
Hun hebben nu telfort kost ze 35 euro permaand met onbeperkt bellen nl vast mobiel. En kpn kost 38 euro en dan moet er buiten land onbeperkt vast bij. En voor nummermweergaven betaal je bij anneloog ook. Dus het koste blaatje is het zelfe