LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] -

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bedir.Şentürk
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:51
Contacteer:

-

Ongelezen bericht door bedir.Şentürk »

=
Laatst gewijzigd door bedir.Şentürk op 21 sep 2017 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: -

Ongelezen bericht door ciske »

Tele 2 gaat weer lekker.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: -

Ongelezen bericht door berndv »

bedir.Şentürk schreef:Goede dag, zelf heb ik een bedrijf opgestart en dat had onvoorziene kosten met zich meegenomen. Nou betaalde ik ieder maand keurig netjes mijn maandbedrag maar nu ik ook zakelijk begin te bellen heb ik niet veel aan de 300 minuten die ik heb bij Tele2.

Dat tikt natuurlijk aan op de bundel. De eerste factuur dat ik heb gekregen is een bedrag rond de 280 euro. De tweede bedrag ook een bedrag van 176 euro. En dat terwijl ik maar een maandbedrag van 45 euro moet ophoesten.

Ik WIL MIJN ABONNEMENT NIET AANPASSEN OMDAT IK TELE 2 echt zat ben.

OVERAL KOM IK IN AANMERKING VOOR EEN BETALINGSREGELING van bijvoorbeeld 2 3 termijnen. Maar Tele2,een miljoenen bedrijf doet dat niet.

Diep triest.
helaas voor u is het aangaan van een betalingsregeling geen plicht voor een bedrijf maar een gunst. dat ze met u geen regeling aangaan is dus geen plicht. Wellicht was het handig geweest om voordat u het bedrijf opstartte, ook uw telefoonabonnement aan te passen naar een beter passend pakket. Als ondernemer zult u het wellicht wel vaker tegenkomen dat niet alle deuren zomaar open gaan. Overeenkomsten tussen ondernemers onderling (B2B) zijn vaak stukken minder beschermd dan particuliere overeenkomsten bijvoorbeeld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: -

Ongelezen bericht door sjohie »

bedir.Şentürk schreef:Goede dag, zelf heb ik een bedrijf opgestart en dat had onvoorziene kosten met zich meegenomen. Nou betaalde ik ieder maand keurig netjes mijn maandbedrag maar nu ik ook zakelijk begin te bellen heb ik niet veel aan de 300 minuten die ik heb bij Tele2.

Dat tikt natuurlijk aan op de bundel. De eerste factuur dat ik heb gekregen is een bedrag rond de 280 euro. De tweede bedrag ook een bedrag van 176 euro. En dat terwijl ik maar een maandbedrag van 45 euro moet ophoesten.

Ik WIL MIJN ABONNEMENT NIET AANPASSEN OMDAT IK TELE 2 echt zat ben.

OVERAL KOM IK IN AANMERKING VOOR EEN BETALINGSREGELING van bijvoorbeeld 2 3 termijnen. Maar Tele2,een miljoenen bedrijf doet dat niet.

Diep triest.
Voor een zakelijke klant gelden andere regels dan voor een consument. Als consument ben je gedekt door een aantal regels en afspraken, als zakelijke klant wordt je geacht eea zelf te regelen en bij te houden. Eigen baas zijn betekent de lusten én de lasten. En een verassing op de 1e factuur snap ik, als dat bij een 2e, dus een maand later, wéér een verassing is, vind ik het toch wel wat apart.

bedir.Şentürk
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:51
Contacteer:

Re: -

Ongelezen bericht door bedir.Şentürk »

ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2016 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic tekst verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: -

Ongelezen bericht door berndv »

bedir.Şentürk schreef:ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
in zee bent u zo te zien al gegaan. En dat ze geen betalingsregeling treffen is hun goed recht. U gaat uw klanten maar gewoon overal in tegemoet komen? Weet niet in wat voor sector u gaat ondernemen, maar bij het ondernemen hoort het soms ook dat er keuzes gemaakt worden die niet altijd positief zijn voor de consument, maar ondernemen betekent vaak ook geld verdienen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: -

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:Voor een zakelijke klant gelden andere regels dan voor een consument. Als consument ben je gedekt door een aantal regels en afspraken, als zakelijke klant wordt je geacht eea zelf te regelen en bij te houden. Eigen baas zijn betekent de lusten én de lasten. En een verassing op de 1e factuur snap ik, als dat bij een 2e, dus een maand later, wéér een verassing is, vind ik het toch wel wat apart.
ik vermoed dat ts zijn consumentenabonnement nu gebruikt voor zijn onderneming, alleen geen rekening mee heeft gehouden dat hij als particulier minder belminuten gebruikte dan hij nu nodig heeft als ondernemer.
bedir.Şentürk schreef:Nou betaalde ik ieder maand keurig netjes mijn maandbedrag maar nu ik ook zakelijk begin te bellen heb ik niet veel aan de 300 minuten die ik heb bij Tele2.
is inderdaad wel dubbel op te vatten, maar net hoe je het leest.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: -

Ongelezen bericht door BL2 »

bedir.Şentürk schreef:....... voor een simpel factuurtje van 100 euro .......
Inderdaad voor een ondernemer een bedragje van niets (als het goed is). Dus je verbelde minuten gewoon en netjes betalen an Tele2.
Zie absoluut het probleem niet. En om het beheersbaar te houden, neem er een abonnement bij met onbeperkt bellen. Wel een fors hoger maandbedrag, maar bellen kost nu eenmaal geld.....

bedir.Şentürk
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:51
Contacteer:

Re: -

Ongelezen bericht door bedir.Şentürk »

het abonnement is gewoon een particulier abonnement
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2016 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic tekst verwijderd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: -

Ongelezen bericht door sjohie »

bedir.Şentürk schreef:het abonnement is gewoon een particulier abonnement
Dan had je dus "gewoon" een zakelijk abonnement moeten afsluiten, welke ze hebben in diverse smaken, ik zag eentje van ~25 euro in de maand, met onbeperkt bellen, maar eens een oplossing te noemen.

Wat betreft een betalingsregeling, dat is ten eerste een gunst van een schuldeiser, zeker geen recht, en al helemaal niet als bedrijf.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: -

Ongelezen bericht door kweenie »

Eens met breien: als je iedere maand de rekening een zo hoog bedrag is, dan heb je niets aan een afbetalingsregeling. Je zult dan namelijk volgende maand nog duurder uit zijn, als je de gewone rekening plus de afbetalingsregeling moet betalen. Opnieuw een afbetalingsregeling? Dan heb je de maand erna een nog hogere rekening met de gewone rekening plus twee afbetalingsregelingen. Enzovoorts.

Een structureel hoog bedrag zul je dus nooit in termijnen moeten/kunnen betalen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: -

Ongelezen bericht door olaf79 »

bedir.Şentürk schreef:het abonnement is gewoon een particulier abonnement
U bent lekker gestart met uw bedrijf. Overal schulden maken en vervolgens maar eisen dat bedrijven daar mee akkoord gaan.
U gebruikt uw abo zakelijk en dat wil zeggen dat u er geld mee verdient. Nu moet Tele 2 dus opdraaien voor uw kosten terwijl die eigenlijk door uw klanten en niet door uw leveranciers betaald zouden moeten worden.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: -

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

bedir.Şentürk schreef:ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
Ik ga niet in zee met een bedrijf dat voor een simpel factuurtje van 100 euro al een betalingsregeling nodig heeft.....

v.d.Heyden

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: -

Ongelezen bericht door olaf79 »

v.d.Heyden schreef:
bedir.Şentürk schreef:ik ga niet in zee met een bedrijf dat niet eens 1 x een betalingsregeling treft voor een simpel factuurtje van 100 euro ...
Ik ga niet in zee met een bedrijf dat voor een simpel factuurtje van 100 euro al een betalingsregeling nodig heeft.....

v.d.Heyden
+1

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: -

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kan mij niet voorstellen dat dit een serieuse opmerking of vraag is. Als je zoveel belkosten hebt en er komt geen geld binnen ,doe je beslist iets verkeerd..

Een goede raad ,ik zou direkt stoppen met uw bedrijf .

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: -

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Tja beetje dom. Ik heb ook een bedrijf, zzp er en ook particulier abonnement van tele 2. Heb ik omgezet naar onbeperkt bellen voor 19 euro incl 500 mb. Beetje dom van deze ondernemer. Maar gauw in loondienst gaan

stofzuigertje

Re: -

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet jou bedrijf maar plotseling veel bellen, daar moet je gewoon rekening mee houden en vooraf je contract aanpassen.

Helaas maar ze mogen het gewoon in 1x opeisen, en als je dat niet kunt zal je bedrijf ook weinig kans maken.
Tussen graag willen en kunnen, vele bedrijven sneuvelen in de eerste 5 jaren!

Mucha

Re: -

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: -

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mucha schreef:
olaf79 schreef:
v.d.Heyden schreef:[...]
Ik ga niet in zee met een bedrijf dat voor een simpel factuurtje van 100 euro al een betalingsregeling nodig heeft.....

v.d.Heyden
+1
+2
+3.

Om over de ethos maar even te zwijgen...

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: -

Ongelezen bericht door thecure »

Tuurlijk... maar weer wissen...

Gesloten