LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Sira »

Goed lezen GJvdZ.
Ik schrijf "het zou heel goed kunnen". In eerdere reacties is deze mogelijkheid ook al geopperd, de simkaart is namelijk in de telefoonwinkel achtergebleven, maar deze mogelijkheid werd teniet gedaan, omdat men in de veronderstelling is dat bij ingebruikname van een nieuwe simkaart, de oude wordt gedeactiveerd, maar dat is niet het geval. Voor alle zekerheid heb ik het zojuist nog even gecheckt met een oude telefoon, beide kaarten doen het nog.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door beusen »

Sira schreef:Goed lezen GJvdZ.
Ik schrijf "het zou heel goed kunnen". In eerdere reacties is deze mogelijkheid ook al geopperd, de simkaart is namelijk in de telefoonwinkel achtergebleven, maar deze mogelijkheid werd teniet gedaan, omdat men in de veronderstelling is dat bij ingebruikname van een nieuwe simkaart, de oude wordt gedeactiveerd, maar dat is niet het geval. Voor alle zekerheid heb ik het zojuist nog even gecheckt met een oude telefoon, beide kaarten doen het nog.

De veronderstelling heb ik gedaan, dat de oude niet meer werkt!
Dus je kan beide kaarten nog gebruiken?
Welke provider is dit?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Student90 »

Sira schreef:Goed lezen GJvdZ.
Ik schrijf "het zou heel goed kunnen". In eerdere reacties is deze mogelijkheid ook al geopperd, de simkaart is namelijk in de telefoonwinkel achtergebleven, maar deze mogelijkheid werd teniet gedaan, omdat men in de veronderstelling is dat bij ingebruikname van een nieuwe simkaart, de oude wordt gedeactiveerd, maar dat is niet het geval. Voor alle zekerheid heb ik het zojuist nog even gecheckt met een oude telefoon, beide kaarten doen het nog.
Met hetzelfde telefoonnummer en één abonnement?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Sira »

@Beusen. Ja beide kaarten (nu dus 4 stuks) doen het nog. Mijn abonnement loopt bij KPN.

@Student80 Ja het is hetzelfde telefoonnummer, maar dat telefoonnummer maakt deel uit van één abonnement. Welke kaart je ook gebruikt, hij zit vast aan je abonnement. Je zult er dus niets aan hebben om bijv. 4 kaarten te nemen en die aan je gezinsleden te geven. Er kan altijd maar één persoon bellen. In mijn geval maak ik altijd gebruik van een dubbele sim. Begin 2000 ben ik daar mee begonnen, omdat mijn toenmalige "nieuwe" gsm niet op mijn carkit paste. Ik schakelde dan over op de oude gsm. Jaren later kocht ik een bluetooth carkit en toen bleek mijn voormalige gsm en de carkit niet samen te gaan, dus weer moest ik overschakelen. Nu heb ik sinds 2 maanden weer een andere gsm, maar omdat de simkaart niet paste heb ik een nieuwe moeten halen en voor alle zekerheid een kopie simkaart, omdat ik het eerst moest uittesten met de carkit en ik had geen zin om weer een rit te moeten maken indien het niet zou werken. Thuisgekomen bleek alles met de carkit op en top te werken, dus nu heb ik 4 simkaarten. Overigens is een kopie simkaart gratis.

Maar in feite maakt het niet uit of je één of twee simkaarten hebt. De waarschuwing die ik probeer over te brengen is: neem altijd je oude simkaart mee en vernietig hem zelf !!! Alleen dan voorkom je mogelijk onterecht gebruik.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door Sira »

@Student80. Ik vergat er nog bij te zetten. Wanneer je een dubbele simkaart hebt en je zet beide telefoons aan dan krijgen bellers 9 van de 10 keer te horen dat jouw nummer niet te bereiken is. Dus als je wilt overschakelen van de ene naar de andere telefoon dan schakel je de ene eerst uit en daarna start je de andere op. Vandaar dat ik blij ben dat mijn nieuwe gsm op mijn carkit werkt, ook omdat die m.b.t. alle gegevens up to date is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door berndv »

Sira schreef:@Student80. Ik vergat er nog bij te zetten. Wanneer je een dubbele simkaart hebt en je zet beide telefoons aan dan krijgen bellers 9 van de 10 keer te horen dat jouw nummer niet te bereiken is. Dus als je wilt overschakelen van de ene naar de andere telefoon dan schakel je de ene eerst uit en daarna start je de andere op. Vandaar dat ik blij ben dat mijn nieuwe gsm op mijn carkit werkt, ook omdat die m.b.t. alle gegevens up to date is.
op zich logisch, zoals ik eerder al aangaf is dat vergelijkbaar met meerdere dezelfde ip-adressen op hetzelfde netwerk, op het telefonienetwerk weet de centrale dan niet meer via welke mast het gesprek afgeleverd moet worden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Telefoongesprek geregisteerd terwijl ik sliep KPN

Ongelezen bericht door kokka »

Zat er geen pincode op je oude simkaart dan?

Gesloten