Fout op fout van Tele2 bij automatische incasso
Geplaatst: 27 dec 2016 16:08
Sinds ca een half jaar. een Tele2 abonnement inclusief telefoon.
Het maandbedrag wordt automatisch geïncasseerd: Tele2 doet dat dmv 2 aparte bedragen te incasseren; 1 voor het toestel 1 voor de bel, sms, internetbundel.
Dit is een paar keer goed gegaan, ook na een wijziging van het (mijn) bankrekeningnummer.
1. Begin november een factuur + acceptgiro ontvangen: betalingsachterstand, binnen 5 dagen overmaken, anders blabla, incassokosten, afsluiten enz.
Bankrekening gecheckt: voldoende saldo, Tele2 heeft maar 1 bedrag geïncasseerd. Contact opgenomen: het ligt niet aan mij, het ligt aan Tele2, Tele2 geeft fout toe, is computerprobleem, hopelijk zsm opgelost. Svp zelf handmatig restbedrag overmaken. Gedaan, geen probleem verder.
2. Eind november: afgesloten. Gebeld: het ligt niet aan mij het ligt nog steeds aan Tele2, Tele2 heeft zelf weer alleen maar 1 bedrag geïncasseerd, Tele2 geeft toe hier nog steeds mee bekend te zijn. Tele2 heeft deze keer geen factuur + acceptgiro gestuurd, geen sms, niks. I.p.daarvan afgesloten. Graag handmatig overmaken, daarna wordt pas weer aangesloten, ondanks dat Tele2 weet en toegeeft dat het hun eigen fout is.
3. Na enkele dagen weer aangesloten met de mededeling dat de volgende maand aansluitkosten à €28 in rekening gebracht zullen worden.
Gebeld: ja is onterecht, ja Tele2 weet het, mogelijk zullen/kunnen deze aansluitkosten nog teruggedraaid worden (voor de vlg incassering is nog 14 dagen de tijd), wordt het bedrag toch ingehouden, kan ik een vergoedingsformulier indienen.
4. Half december via mijn Tele2 de aanstaande factuur bekeken: er staan geen aansluitkosten op ook staat er de datum waarop het juiste, correcte bedrag zal worden geïncasseerd.
5. In tegenstelling tot wat op die factuur staat is weer maar 1 bedrag geïncasseerd en weer moet het andere bedrag handmatig overgemaakt worden.
Ja, het ligt niet aan mij, dat is bij Tele2 bekend, Ja er is nog steeds een computerprobleem, ja het is bekend dat de fout bij Tele2 ligt.
Heeft Tele2 al enig idee of er enige logica is in dit probleem?
Hebben alleen degenen met achternaam Jansen dit?
Ligt het aan het bankrekeningnummer? Hebben degenen met bankrekeningnummer eindigend op een 5 dit probleem?
Ligt het aan de kleur van de telefoon? Hebben alleen mensen met een witte dit probleem?
Wat een gemak, een automatische incasso, vaak een voorwaarde om een dienst/produkt af te nemen. Bij voldoende saldo, heb je geen omkijken naar betalingen.
Tele2 kan niet met een afgegeven automatische incasso omgaan. Na 3 keer zelf het ene gedeelte van het verontschuldigde bedrag handmatig aan Tele2 overgemaakt te hebben, wordt het denk ik tijd, de automatische incasso in te trekken. Wie daar niet mee om kan gaan, wil ik de verantwoording niet geven.
Het maandbedrag wordt automatisch geïncasseerd: Tele2 doet dat dmv 2 aparte bedragen te incasseren; 1 voor het toestel 1 voor de bel, sms, internetbundel.
Dit is een paar keer goed gegaan, ook na een wijziging van het (mijn) bankrekeningnummer.
1. Begin november een factuur + acceptgiro ontvangen: betalingsachterstand, binnen 5 dagen overmaken, anders blabla, incassokosten, afsluiten enz.
Bankrekening gecheckt: voldoende saldo, Tele2 heeft maar 1 bedrag geïncasseerd. Contact opgenomen: het ligt niet aan mij, het ligt aan Tele2, Tele2 geeft fout toe, is computerprobleem, hopelijk zsm opgelost. Svp zelf handmatig restbedrag overmaken. Gedaan, geen probleem verder.
2. Eind november: afgesloten. Gebeld: het ligt niet aan mij het ligt nog steeds aan Tele2, Tele2 heeft zelf weer alleen maar 1 bedrag geïncasseerd, Tele2 geeft toe hier nog steeds mee bekend te zijn. Tele2 heeft deze keer geen factuur + acceptgiro gestuurd, geen sms, niks. I.p.daarvan afgesloten. Graag handmatig overmaken, daarna wordt pas weer aangesloten, ondanks dat Tele2 weet en toegeeft dat het hun eigen fout is.
3. Na enkele dagen weer aangesloten met de mededeling dat de volgende maand aansluitkosten à €28 in rekening gebracht zullen worden.
Gebeld: ja is onterecht, ja Tele2 weet het, mogelijk zullen/kunnen deze aansluitkosten nog teruggedraaid worden (voor de vlg incassering is nog 14 dagen de tijd), wordt het bedrag toch ingehouden, kan ik een vergoedingsformulier indienen.
4. Half december via mijn Tele2 de aanstaande factuur bekeken: er staan geen aansluitkosten op ook staat er de datum waarop het juiste, correcte bedrag zal worden geïncasseerd.
5. In tegenstelling tot wat op die factuur staat is weer maar 1 bedrag geïncasseerd en weer moet het andere bedrag handmatig overgemaakt worden.
Ja, het ligt niet aan mij, dat is bij Tele2 bekend, Ja er is nog steeds een computerprobleem, ja het is bekend dat de fout bij Tele2 ligt.
Heeft Tele2 al enig idee of er enige logica is in dit probleem?
Hebben alleen degenen met achternaam Jansen dit?
Ligt het aan het bankrekeningnummer? Hebben degenen met bankrekeningnummer eindigend op een 5 dit probleem?
Ligt het aan de kleur van de telefoon? Hebben alleen mensen met een witte dit probleem?
Wat een gemak, een automatische incasso, vaak een voorwaarde om een dienst/produkt af te nemen. Bij voldoende saldo, heb je geen omkijken naar betalingen.
Tele2 kan niet met een afgegeven automatische incasso omgaan. Na 3 keer zelf het ene gedeelte van het verontschuldigde bedrag handmatig aan Tele2 overgemaakt te hebben, wordt het denk ik tijd, de automatische incasso in te trekken. Wie daar niet mee om kan gaan, wil ik de verantwoording niet geven.