LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gert-JanKorpershoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2017 20:30
Locatie: Rijssen, Nederland
Contacteer:

Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door Gert-JanKorpershoek »

In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...

Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Gert-JanKorpershoek schreef: Het stond wel in de kleine lettertjes.
Case closed lijkt mij, voortaan beter de voorwaarden doorlezen.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door absent »

Maar waarom niet een dataplafond in de telefoon zelf ingesteld?

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gert-JanKorpershoek schreef:In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...

Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
En stop maar weer met verder lezen. Voortaan eerst de voorwaarden van je contract lezen, dan goed nadenken en vervolgens geen filmpjes van jezelf :mrgreen: sturen waarin je van de berg af gaat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door sjohie »

Gert-JanKorpershoek schreef:In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...

Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.
Hun reactie is juist in dit geval, zij hebben hier geen verantwoordelijkheid in. Zij doen wat is afgesproken tussen jullie beide. En de waarschuwing voor het feit dat dit alleen geldt voor dataverbruik binnen Nederland staat in hetzelfde lettertype op hun site op de pagina over het dataplafond, dus niks kleine lettertjes.

En met hun prijs van 0,0605/Mb in het buitenland, heb jij tijdens je wintersport vakantie ruim 2Gb verstookt, (40/0.0605). Da's ook niet een kleine overschrijding ofzo.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Ik begrijp niet dat je zelf tijdens je vakantie niet buiten deze troep kan leven het is weer de gebraden haan spelen maar als de factuur komt janken ...

hans.frissen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2017 19:54

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door hans.frissen »

Kan jouw toestel niet zelf een plafond instellen.
Ik weet wel, dat de gebruikte data kunnen afwijken van hetgeen
jouw provider meet, maar bij mij werkt het prima.
Heb zelf een Samsung S :) -5.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...

Ongelezen bericht door De Econometrist »

BertvanEck schreef:Ik begrijp niet dat je zelf tijdens je vakantie niet buiten deze troep kan leven het is weer de gebraden haan spelen maar als de factuur komt janken ...
Ja er lag bijna geen sneeuw met de kerst hè, dan krijg je dat.
Het ging trouwens om 650 Mb, en geen 2 Gig, maar het is evengoed meer dan even je e-mail, nu.nl, en sneeuwhoogtes checken...

Gesloten