LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen wifi meer op smartphone, recht op nieuw toestel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sjohie

Re: Geen wifi meer op smartphone, recht op nieuw toestel?

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat gaat over een iphone (ander OS dan welke Sony smartphone dan ook) en een andere provider (T-mobile ipv Telfort welke TS heeft), beetje appels met peren vindt je ook niet? :wink:

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

sjohie schreef:vindt je ook niet? :wink:
Nee; maar jij kunt vast precies uitleggen, waarom de aangegeven oplossing in het genoemde geval wel helpt en in het onderhavige geval niet kan helpen.

Inge62

Ongelezen bericht door Inge62 »

Ik heb nu een xperia z3 van een vriendin te leen en heb ik gewoon wifi met mijn telfort simkaartje.

In dit toestel krijg ik ook geen melding dat de sd kaart geformatteerd moet worden.

Ik kan niks proberen met mijn eigen toestel want die is nog in Groningen.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL »

Inge62 schreef:Ik heb nu een xperia z3 van een vriendin te leen en heb ik gewoon wifi met mijn telfort simkaartje.

In dit toestel krijg ik ook geen melding dat de sd kaart geformatteerd moet worden.

Ik kan niks proberen met mijn eigen toestel want die is nog in Groningen.
Je gaf aan dat je toestel update en opnieuw opstartte.
Toen is de provider update geïnstalleerd welke waarschijnlijk voor de fout zorgt.

Inge62

Nee, hij ging niet updaten maar gewoon vanzelf uit. En weer aan.

Inge62

En terug in fabrieks instellingen doet hij het niet met simkaart. Dus ook zonder updates van provider doet hij het niet. Ligt echt aan het toeste.

k.duck

Ongelezen bericht door k.duck »

ga eens met je telefoon en simkaart en telfortcontract naar een telfortwinkel

daar zijn slimme jongens/meisjes aanwezig om te kijken of u niet een klein foutje hebt gemaakt en ze vervangen daar zo je simkaart

adressen v/d winkels vind u op de webside

succes r.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Inge62 schreef:Nee, nieuw in verpakking van een vriendin gekregen.
OK. Dan is Belsimpel ook niet verantwoordelijk voor het geheel. De combinatie telefoon + SIM hebben zij immers niet verkocht aan jou.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

MichielFRL schreef:Toen is de provider update geïnstalleerd welke waarschijnlijk voor de fout zorgt.
Hier schrijft Inge toch, dat haar smartphone nergens wifi vindt?

Inge62

Het toestel deugt niet, er waren meer problemen dan alleen geen wifi netwerken vinden zoals ik eerder al aangaf.
Vandaag contact gehad met het juridisch loket en zij geven ook aan dat het probleem zich voordeed binnen 6 maanden en ik recht heb op een nieuw toestel of geld terug.
Even later belt Belsimpel, mevrouw we hebben een goed aanbod voor u, een beter toestel! De xperia X!
Ik zei dat ik erover zou terugbellen en eerst op mijn gemak die specs zou doornemen.
Het toestel is 80 euro goedkoper dan wat mijn zoon betaald heeft voor de z3 dus ik belde terug met het antwoord of mijn geld terug of een beter toestel met wat bijbetaling.
Dat moet uiteraard weer intern besproken worden en binnen 4 werkdagen hoor ik of ik mijn recht krijg of zij doorgaan met mij te naaien.
Ik ben ondertussen echt pissig.Bijna 2 maanden wordt ik aan het lijntje gehouden.

En @ GJvdZ Je mag toch gewoon zo vaak als je wil van provider wisselen zonder dat je telefoon het niet meer doet? Daarom koop je ook een simlockvrij toestel. In jouw redenering moet je een abbo nemen en er bij blijven anders jammer dat je smartphone het niet meer doet?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inge62 schreef:Het toestel is 80 euro goedkoper dan wat mijn zoon betaald heeft voor de z3 dus ik belde terug met het antwoord of mijn geld terug of een beter toestel met wat bijbetaling.
Je moet niet naar de prijs kijken (die fluctueert nogal), maar naar de specs. En dan lijkt me dit zeker geen slecht aanbod. Op enkele punten is het toestel iets minder, maar op een heel aantal punten ook juist beter. Waarom accepteer je dit niet gewoon, zodat je een prima goed werkend toestel hebt? Als je een redelijk aanbod afwijst, wordt je positie niet sterker.

Gesloten