LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooktelefoontjes (0850466299)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Louise47
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 13:51

Spooktelefoontjes (0850466299)

Ongelezen bericht door Louise47 »

Ik word regelmatig gebeld door 085 0466299 Op internet staat dat meerdere mensen hier last van hebben en ook door ditzelfde nummer worden gebeld. Bij opnemen geen gehoor en ik heb een keer teruggebeld (stom natuurlijk) en dan komt er een bandje dat ze het te druk hebben en dat je later nog maar eens moet terugbellen. Hierbij wordt geen firmanaam oid genoemd. Is hier iets tegen te doen en wat zijn de praktijken van deze mensen. Ik heb nog geen hogere belkosten kunnen constateren.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2017 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Spooktelefoontjes (0850466299)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat u hiertegen kan doen? Het nummer blokkeren, simpeler kan ik het niet maken.

Louise47
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 13:51

Re: Spooktelefoontjes (0850466299)

Ongelezen bericht door Louise47 »

Ok, dank. Dacht dat dat niet mogelijk was (waarom sluiten mensen die echt worden gestalkt dan dat nummer niet af?) In ieder geval bedankt, ik ga dit verder uitzoeken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Spooktelefoontjes (0850466299)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Louise47 schreef:Ik word regelmatig gebeld door 085 0466299 Op internet staat dat meerdere mensen hier last van hebben en ook door ditzelfde nummer worden gebeld. Bij opnemen geen gehoor en ik heb een keer teruggebeld (stom natuurlijk) en dan komt er een bandje dat ze het te druk hebben en dat je later nog maar eens moet terugbellen. Hierbij wordt geen firmanaam oid genoemd. Is hier iets tegen te doen en wat zijn de praktijken van deze mensen. Ik heb nog geen hogere belkosten kunnen constateren.
085 is een nummer van een bedrijf, terugbellen kan dus helemaal geen kwaad. Waarschijnlijk is het een call center o.i.d.

Op Google kan ik nergens een andere klacht vinden over dit specifieke nummer.

De klachten gaan vaak over 0085 nummers, dit is een buitenlands nummer en deze moet je dus niet terugbellen. Al gaat dit niet helemaal op want een aantal jaar geleden belde de incasso afdeling van T-Mobile per abuis ook vanaf een 0085 nummer.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Spooktelefoontjes (0850466299)

Ongelezen bericht door 12Click »

Louise47 ,

U heeft het nummer gebeld en een bandje te horen gekregen.Dat is ook een manier waarop hackers werken.
Ik zeg niet dat het bij U is gebeurd.Maar ik zou toch voor de zekerheid Uw telefoon heel goed in de gaten houden.

Kijken of er geen vreemde dingen gebeuren en of het geld verbruik omhoog gaat.
Ik word ook regelmatig gebeld door nummers uit Afrikaanse landen en ook regelmatig door onbekende nummers.

Maar ik neem niet op en bel zeker niet terug.Als dat bedrijf zo graag iets van mij wil weten dan bellen ze vast en zeker weer een keer terug.
En noemen ze ook hun naam en het doel waarvoor ze bellen.Lijkt mij niet meer dan normaal ...

Gesloten