LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen met Whatsapp

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Julie4444 schreef:
Marko-tje schreef:Soms klinkt het wel wat blikkerig, ook als beide partijen op een meer dan stabiele WiFi-verbinding zitten (minimaal 100/10 mbit/s), daar zou het dus niet mee te maken moeten hebben. Los van de andere, wat metalen klank is de persoon aan de andere kant wel goed te verstaan en dat is wederzijds. We kunnen dus stellen dat de kwaliteit niet zo is als gesprekken via de eigen provider, maar voldoende om goede gesprekken te voeren.
Dit staat compleet haaks op mijn ervaringen. Juist wanneer ik wissel van Whatsapp bellen naar "gewoon" bellen klinkt dat gewone bellen dus blikkerig en het Whatsapp bellen niet.

Ik heb het afgelopen half jaar gemiddeld toch zeker 3-4 uur per dag gebeld via Whatsapp en ik kan me totaal niet in jouw verhaal vinden.
Maar dit betreft ook een recente aan het begin van de dienst. Whatsapp biedt via VOIP een hogere kwaliteit en sinds de instructie is het erg verbeterd. Dit verklaard ook jouw ervaring t.o.v. de recentie.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door BUNA »

Is afhankelijk van netwerk kwaliteit, soms is het netwerk instabiel ( atmosferisch storingen etc) waardoor je hakkel kwaliteit krijgt, hangt niet van wifi etc af, maar van stabiliteit van je netwerk.
Wifi kan wegvallen, en dan automatisch naar je G netwerk overschakelen( hangt van locatie af kan soms vallen naar G2)

Maar "deskundige" hier kunnen je er meer oververtellen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door sjohie »

Whatsapp bellen, doe je net als appjes sturen, via de dataverbinding van het toestel. Dat kan dus WiFi zijn, of via de 3G/4G dataverbinding. Meestal wordt het vanuit kostenbesparing gedaan via WiFi, want dan kost het geen data uit een eventuele bundel, maar het kan via beide type dataverbindingen. En voor beide gevallen geldt dat afhankelijk van de stabiliteit van de dataverbinding, na verloop van tijd de belkwaliteit wat af kan nemen, of dat zelfs het gesprek onvrijwillig stopt. Ik zou als het om WiFi gaat, even een keer de router resetten. En als het WiFi signaal van een Ziggo of KPN modem komt als extraatje, hier een robuustere eigen router achter hangen.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Ik heb nu een abonnement afgesloten. Ik kan hiermee voor 10 euro per maand onbeperkt bellen en SMS versturen. Volgens mij geen rare prijs?

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is best een goede prijs inderdaad.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door sjohie »

liefdeisdeweg schreef:Ik heb nu een abonnement afgesloten. Ik kan hiermee voor 10 euro per maand onbeperkt bellen en SMS versturen. Volgens mij geen rare prijs?
Da's niet gek, netjes gedaan. :D Wat wel gek is, is dat 15 jaar geleden je je blauw betaalde voor bel- en smsbundels, en je er zowat gratis een databundel bij kreeg omdat de providers het gebruik van het toen net nieuwe 3G aan wilden wakkeren, en dat het nu andersom is. Je betaald voor de databundel, en het bellen en smssen is het bijna gratis extraatje geworden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is niet zo gek. Wat je zelf al aangeeft, vroeger werd er vooral gebeld, plus was sms-jes. Data werd nauwelijks gebruikt, terwijl die dure infrastructuur wel was aangelegd. Nu is het andersom, de bottleneck voor het netwerk, en de uitbreiding van capaciteit, is nu het datagebruik terwijl telefonie nauwelijks meer een issue is. Dus krijg je nu bij steeds meer abonnementen dubbele minuten of onbeperkt bellen. Terwijl steeds minder mensen daar echt voordeel bij hebben.

stofzuigertje

Re: Bellen met Whatsapp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de Wifi van zowel ontvanger als jezelf moeten de toestellen ook goed zijn.

Totaal 4 mogelijkheden om de verbinding te verzieken!
En dan nog de digitale file, soms zit ergens een kabel tussen jou en de persoon met wie je in gesprek was die overbelast word.
Dan kom ik zo op totaal 5 mogelijkheden voor een matig signaal en storingen!

Naast Whats App kun je ook Telegram proberen, berichten gaat goed, bellen alleen met Android 6.0 of hoger, bij mijn werkt het daarom erg slecht.. en beide kanten moeten dus 6.0 of hoger hebben....
Omdat Telegram minder populair is zul je minder file storingen krijgen op drukke tijden dan met Whats Apple....

Gesloten