LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Dag,

Beetje jammer, jaar geleden KPN alles compleet met mobiel abonnement afgesloten met alles in 1 voordeel 5 euro korting en 10 euro korting op het abonnement dus kwam mijn mobiele abonnement maar op 7.50 euro p maand met de korting en inclusief verdubbelaar dus dan 300 minuten en 1 gigabite voor 7,50 euro mobiel abonement exclusief 62,50 euro alles in 1 pakket,nu hebben ze de televisiezenders veranderd en e-entertainment uit het pakket gehaald en die zender kijkt mijn vrouw veel, dus wil ik nu kpn opzeggen en naar een andere provider verhuizen die wil e-entertainment in het pakket heeft zitten, en tot mijn verbazing zit ik nu vast aan een 2 jarig mobiel contract die pas opzegbaar is over een jaar en ik raak straks alle voordelen kwijt, oneerlijke praktijken vind ik dit, ik ga weg omdat er een zender weg gehaald is die bij ons veel gekeken word, en dan nog niet gesproken over de draadloze verbinders van 90 euro, die kan ik straks ook niet meer gebruiken als ik naar een andere provider ga, hierover gebeld en ja meneer u zit vast aan het contract van uw mobiel en ik raak de verdubbelaar kwijt en 15 euro p maand alles compleet korting, voor mij waardeloze service van kpn, dat je zo je geld wil verdienen.
Voor de duidelijkheid betaal ik straks 22,50 euro en ik heb 150 minuten en 500 gb internet, nu met korting heb ik 300 minuten ivm de verdubbelaar en 1 gigh internet voor 7,50 euro p maand, dus betaal straks 15 euro p maand meer en de helft minder minuten en de helft internet jammer dit.

Alles in 1 pakket voordeel is pluspakket gratis twv 10 euro , 5 euro korting op mobiel abonement en dan nog 2,50 korting op iets, en dan de verdubbelaar, al deze voordelen raak ik straks kwijt, ik betaal straks 22.50 euro voor een mobiel abonnement met 500 gigh internet, iets waarvoor ik niet heb getekend in het begin.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zegt het goed, u heeft alles in 1. U krijgt meer korting als u meer onderdelen gebruikt van KPN. Als u volgend jaar vertrek met bijna al uw abonnementen en alleen mobiel blijft gebruiken, vervalt uw korting. U kunt immers bij een aktie in de supermarkt van 3 stuks met 30% korting ook niet zeggen dat u 1 artikel hebt, maar wel de 30% wilt behouden.

U heeft zelf ook willens en wetens een 2 jaars contract afgesloten bij KPN. Dus nu ineens gaan roepen dat het oneerlijk is is natuur niet reëel. En dat u draadloos werkt kunt u KPN ook niet aanrekenen, u had ook kabels kunnen trekken die voor meer providers te gebruiken zijn.

Dus, nog even een jaartje nadenken wat u wilt gaan doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door berndv »

Jeroen32Holland schreef:en dan nog niet gesproken over de draadloze verbinders van 90 euro, die kan ik straks ook niet meer gebruiken
onzin, dat zijn gewoon van die utp homeplug gevallen en kan je bij iedere provider gebruiken, ongeacht wie het internet levert, door het huis heen zal het toch via utp gaan, tenzij je draadloos wilt.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ik ga naar een andere provider omdat het zenderpakket van KPN is gewijzigd, en omdat ik die kortingen niet meer krijg wil ik helemaal het mobiele abonement niet meer hebben, andere providers zijn veel goedkoper, 22,50 voor een simonly met 150 minuten en 500 gigh vind ik erg prijzig als ik bij andere providers kijk, ik heb hier niet om gevraagd om deze wijzigingen en ben er ook niet blij mee.

Verwijderd

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dan stap je toch lekker over naar een andere aanbieder? Ik zie niet zo goed in waarom u vindt dat KPN haar kortingen, die speciaal bedoeld zijn voor abonnees die alles afnemen (het heet niet voor niets KPN Compleet), voor u door moet laten lopen als u niet meer alles af neemt. Stap dan gewoon over naar een andere provider.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ja dat wil ik ook overstappen maar ze verplichten mij om nog een jaar te blijven met het mobiele abonement en die afspraak heb ik niet gemaakt, ook was ik verbaast te zien dat ik een 2 jarig contract heb mobiel van KPN persoonlijk vind ik dat dat onmogelijk zou moeten zijn 2 jarige contracten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jeroen32Holland schreef:Ja dat wil ik ook overstappen maar ze verplichten mij om nog een jaar te blijven met het mobiele abonement en die afspraak heb ik niet gemaakt, ook was ik verbaast te zien dat ik een 2 jarig contract heb mobiel van KPN persoonlijk vind ik dat dat onmogelijk zou moeten zijn 2 jarige contracten.
Bij KPN Compleet is er sprake van 2 losse overeenkomsten.

1. Internet en Televisie (eventueel bellen)
2. KPN Mobiel

Als je deze combineert krijg je korting.

Maar het blijven twee losse overeenkomsten die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben. Bij XS4ALL krijg je nu ook voordeel als je Mobiel van KPN hebt.

Dus helaas voor jouw KPN staat in haar recht, je mag internet en televisie opzeggen binnen het contract maar Mobiel heb je een overeenkomst van 2 jaar en hier is geen wijziging van de voorwaarden geweest en kun je dus niet opzeggen. Dit is ook de rede waarom Ziggo ging fuseren met Vodaphone zodat ze ook dit soort parketten kunnen aanbieden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even je verhaal met kopieren en plakken op www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond zetten. Dan kun je waarschijnlijk wel opzeggen.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Misschien in hun recht maar service gericht vind ik het absoluut niet, en ik zie het als
1 pakket als je kortingen geeft op het mobiele abonement 5 euro en 2,50 en gratis pluspkket twv 10 euro dit alleen als
Je het mobiele abonement aanschaft zie
Ik het toch echt als 1 pakket als je het combineert met tv internet en bellen.

Verwijderd

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Jeroen32Holland schreef:Ja dat wil ik ook overstappen maar ze verplichten mij om nog een jaar te blijven met het mobiele abonement en die afspraak heb ik niet gemaakt, ook was ik verbaast te zien dat ik een 2 jarig contract heb mobiel van KPN persoonlijk vind ik dat dat onmogelijk zou moeten zijn 2 jarige contracten.
U heeft zelf een contract voor 2 jaar getekend. U had ook de mogelijkheid om een contract voor een jaar te kiezen.

Voor zover ik op de site van KPN kan zien zit E! Entertainment nu gewoon in het pluspakket, op zender 312 (HD 772). U zegt dat u het Pluspakket heeft, dus dan zou u hem gewoon moeten hebben. Het is wel zo dat KPN onlangs (ik zit ook bij KPN) veel zenders van plaats heeft verschoven. NPO 1 HD zat eerst op 701, maar zit nu gewoon op 1.
Probeer kanaal 312 anders eens, wellicht dat de zender naar een ander kanaal is verplaatst.

Los van dit alles: ik zie dat E! Entertainment bestaat uit "Showbizz-programma's uit de VS met het laatste nieuws over Hollywood-sterren en verslagen van de rode loper". Nu wil ik daar verder geen oordeel over vellen, maar lijkt het u niet wat overdreven om hierom uw hele KPN-pakket stop te zetten en over te stappen naar een andere provider en daarmee alle kortingen te verliezen?

https://www.kpn.com/televisie/zenders/e ... egory=plus

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ik heb een mail gekregen en gebeld en e -entertainment is uit het pakket gehaald per 1 Juli 2017.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jeroen32Holland schreef:Misschien in hun recht maar service gericht vind ik het absoluut niet, en ik zie het als
1 pakket als je kortingen geeft op het mobiele abonement 5 euro en 2,50 en gratis pluspkket twv 10 euro dit alleen als
Je het mobiele abonement aanschaft zie
Ik het toch echt als 1 pakket als je het combineert met tv internet en bellen.
U kunt wel blijven denken dat het 1 pakket is, maar u kunt gewoon mobiele telefonie en thuis telefoon apart afnemen. Zoals verteld, het zijn losse abonnementen. Dat u korting krijgt is een extra'tje. Ook ik krijg extra korting bij meerdere verzekeringen, maar dat wil niet zeggen dat ik een nieuwe verzekering kan opzeggen gebruikmakend van de aanvangsdatum van de oudste verzekering. Twee jarig contract is gewoon twee jaar. Of vind u het service gericht om een verbintenis aan te gaan voor een periode en dan te zeggen dat u niet meer wilt. In dat geval wil ik geen afspraken met u maken.

Verwijderd

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Tja, dan verwijs ik u terug naar wat sylvesterb hier boven zegt:
sylvesterb schreef: Bij KPN Compleet is er sprake van 2 losse overeenkomsten.

1. Internet en Televisie (eventueel bellen)
2. KPN Mobiel

Als je deze combineert krijg je korting.

Maar het blijven twee losse overeenkomsten die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben. Bij XS4ALL krijg je nu ook voordeel als je Mobiel van KPN hebt.

Dus helaas voor jouw KPN staat in haar recht, je mag internet en televisie opzeggen binnen het contract maar Mobiel heb je een overeenkomst van 2 jaar en hier is geen wijziging van de voorwaarden geweest en kun je dus niet opzeggen. Dit is ook de rede waarom Ziggo ging fuseren met Vodaphone zodat ze ook dit soort parketten kunnen aanbieden.
Het zijn 2 losse onderdelen, ook al vindt u van niet. Als u overstapt naar een andere provider dan blijft u wel vast zitten aan het mobiele abonnement en verliest u uw kortingen. Aan u de keus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JohnTheBassist schreef:Tja, dan verwijs ik u terug naar wat sylvesterb hier boven zegt:
sylvesterb schreef: Bij KPN Compleet is er sprake van 2 losse overeenkomsten.

1. Internet en Televisie (eventueel bellen)
2. KPN Mobiel

Als je deze combineert krijg je korting.

Maar het blijven twee losse overeenkomsten die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben. Bij XS4ALL krijg je nu ook voordeel als je Mobiel van KPN hebt.

Dus helaas voor jouw KPN staat in haar recht, je mag internet en televisie opzeggen binnen het contract maar Mobiel heb je een overeenkomst van 2 jaar en hier is geen wijziging van de voorwaarden geweest en kun je dus niet opzeggen. Dit is ook de rede waarom Ziggo ging fuseren met Vodaphone zodat ze ook dit soort parketten kunnen aanbieden.
Het zijn 2 losse onderdelen, ook al vindt u van niet. Als u overstapt naar een andere provider dan blijft u wel vast zitten aan het mobiele abonnement en verliest u uw kortingen. Aan u de keus.
Ter aanvulling ze zijn ook los van elkaar afgesloten en je kunt ze ook niet in 1 pakket afnemen.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Waar het mij omgaat is dat ik overgehaald lekker gemaakt ben aan de telefoon met meneer als u mobiel van KPN neemt krijgt u meerdere kortingen omdat u alles in 1 heeft, nu is er een wijziging ten nadele van mij omdat er een zender weg gehaald is en er zijn meerdere zenders verwijderd, dit is iets wat ik wil en door dit raak ik mijn kortingen op mijn mobiele contract kwijt, door deze verander raak ik mijn kortingen mobiel kwijt erg jammer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JohnTheBassist schreef: Voor zover ik op de site van KPN kan zien zit E! Entertainment nu gewoon in het pluspakket, op zender 312 (HD 772). U zegt dat u het Pluspakket heeft, dus dan zou u hem gewoon moeten hebben.
Wijziging is per 1 juli 2017 a.s. daarom kan TS nu ook kosteloos opzeggen.

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-1 ... 017-432501

Deze wijziging geld ook voor XS4ALL en Telfort.

Bij Ziggo zou deze zender vorig jaar al verdwijnen maar bleef toch, we gaan wel zien of Ziggo ook nog afscheid neemt van deze zender.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jeroen32Holland schreef:Waar het mij omgaat is dat ik overgehaald lekker gemaakt ben aan de telefoon met meneer als u mobiel van KPN neemt krijgt u meerdere kortingen omdat u alles in 1 heeft, nu is er een wijziging ten nadele van mij omdat er een zender weg gehaald is en er zijn meerdere zenders verwijderd, dit is iets wat ik wil en door dit raak ik mijn kortingen op mijn mobiele contract kwijt, door deze verander raak ik mijn kortingen mobiel kwijt erg jammer.
Denk dat iedereen je hier wel begrijpt, maar het zijn twee losse diensten/overeenkomsten die helemaal los van elkaar zijn.

P.S. Als E-Entertainment de echte rede is dan zou ik niet bij KPN weg gaan, grote kans dat deze zender ook bij Ziggo komt te vervallen, vorig jaar was dit al bijna het geval. Andere aanbieders hebben geen korting i.c.m. mobiel dus weinig zin om dan over te stappen.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Sylvester ik ben vorig jaar bij ziggo weg gegaan omdat die zender 1 jaar geleden al weg ging bij ziggo, daarom ben ik naar de KPN gegaan, niet dingen schrijven wat je niet zeker weet.
Telfort heeft de zender nog wel in zijn assortiment op internet en xs4all na 1 van die 2 ga ik ook overstappen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Student90 »

Jeroen32Holland schreef:Sylvester ik ben vorig jaar bij ziggo weg gegaan omdat die zender 1 jaar geleden al weg ging bij ziggo, daarom ben ik naar de KPN gegaan, niet dingen schrijven wat je niet zeker weet.
Telfort heeft de zender nog wel in zijn assortiment op internet en xs4all na 1 van die 2 ga ik ook overstappen.
Wat is de reden dat de zender geschrapt gaat worden? Wellicht gebeurt binnenkort hetzelfde bij (alle) andere aanbieders, zoals Telfort en XS4ALL.

Verwijderd

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik zie op uw link dat Meiden Van Holland Soft ook uit mijn zenderpakket gaat verdwijnen!1 Dat kan toch niet?! Ik denk dat ik ook maar overstap en daarmee alle kortingen van KPN Compleet verspil. Het gaat hier wel om Meiden Van Holland Soft! :mrgreen:

Gesloten