Pagina 1 van 1

KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 10:16
door Spocoloco
Sinds 2013 ben ik klant bij KPN (was Hi, maar dat is in KPN overgegaan) en heb toen een abonnement afgesloten met onbeperkt internet. Dit abonnement bevalt zeer goed, ben weinig geld kwijt, hoef niet op mijn data limiet te letten en ook geen zorgen te maken dat iemand bij een openbaar WiFi netwerk mijn gegevens aftapt. Ik wil er dan ook niet vanaf.

Als het aan de KPN ligt, komt daar wel verandering in. Ik kreeg een bericht waarin werd aangegeven dat mijn abonnement automatisch omgezet werd in een internetbundel van 10 GB, die gratis in heel de EU te gebruiken is. Klinkt in eerste instantie als een leuke deal, maar ik ga er helemaal niets op vooruit. Ik kom eerder aan 10 GB dataverbruik dan in het buitenland en 10 GB lijkt nu nog veel, maar over een paar jaar is dit waarschijnlijk een stuk beperkter. Oftewel, ik wil van dit "aanbod" af zien en mijn huidige abonnement behouden.

Ik heb met de klantenservice van KPN contact opgenomen en die gaven aan dat het niet mogelijk was om mijn huidige abonnement te behouden. Ze gaan straks over op een Europese wetgeving en dan is (volgens hun) een abonnement met onbeperkt internet niet meer realiseerbaar. Daarom gaan zij over tot het omzetten van mijn abonnement in het genoemde abonnement in het aanbod.

Ik heb hier echter mijn vraagtekens bij en vraag mij af of KPN zomaar mijn abonnement om mag zetten of niet. Ik heb namelijk geen toestemming gegeven voor het wijzigen van dit contract en lijkt mij dat dit door beide partijen goed moet worden gekeurd. Zelf ga ik niet akkoord met het voorgestelde aanbod en wil graag mijn oude abonnement behouden. Weet iemand of het juridisch is toegestaan wat KPN hier doet? En zijn er meerderen die hier mee te maken hebben die hier ook niet op zitten te wachten?

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 13:51
door Costnix
Natuurlijk mag dat. U mag nu op zoek gaan naar een andere provider en overstappen. Simpeler kan ik het niet maken.

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 14:06
door Moneyman
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er is nogal wat over geschreven namelijk.

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 14:12
door NeoDutchio
Ook voor u geldt, lees wat KPN geschreven heeft. U krijgt geen bundel van 10gb, na 10gb gaat de snelheid omlaag.

Gelukkig heeft u nooit toestemming gegeven voor het aanpassen van het abonnement. U zit natuurlijk op het zeer langzame 2g netwerk, toch? Ook heeft u een fair use policy die aangeeft dat u dus ook niet veel data mag gebruiken op dit slome netwerk.

Elk abonnement is onderhevig aan regels en wetgeving. Onbeperkt op volle snelheid internetten in heek Europa is simpelweg niet mogelijk. Gelukkig staat er nergens in uw contract beschreven welke snelheid u minimaal moet hebben.

Maar als u graag van uw abonnement af wilt? Gratis onbeperkt internetten in heel Europa waarvan 10gb op volle snelheid, zou het zo willen hebben.

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 19:42
door Nijogeth
Maar Neodutchio, dat heeft KPN niet geschreven. Die discussie hebben we al eens gehad hier. De exacte tekst van de sms is: "Beste klant, 1 juni 2017 wijzigt uw KPN mobiel abonnement. Uw onbeperkt internetbundel wordt dan automatisch omgezet in een internetbundel van 10 GB. Van.". Bij mij is er zelfs geen 2e sms binnengekomen, die er schijnbaar wel had moeten zijn.

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 19:48
door Verwijderd
Ja, KPN mag dat veranderen. Wel hebt u op grond hiervan het recht om kosteloos uw contract te laten ontbinden en op zoek te gaan naar een andere provider. Uw oude abonnement behouden zit er helaas niet in.

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 19:50
door Verwijderd
Nijogeth schreef:Maar Neodutchio, dat heeft KPN niet geschreven. Die discussie hebben we al eens gehad hier. De exacte tekst van de sms is: "Beste klant, 1 juni 2017 wijzigt uw KPN mobiel abonnement. Uw onbeperkt internetbundel wordt dan automatisch omgezet in een internetbundel van 10 GB. Van.". Bij mij is er zelfs geen 2e sms binnengekomen, die er schijnbaar wel had moeten zijn.
Die sms is gewoon een mededeling. Ze kunnen ook hun hele algemene voorwaarden naar u smssen, maar daar worden de meeste klanten denk ik niet zo vrolijk van. Ze zullen u in de sms ook verwezen hebben naar hun site waar je meer informatie kunt vinden over wat er allemaal voor u gaat veranderen.

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 20:28
door Nijogeth
Nee, helaas niet. Niet dat het mij veel uitmaakt, zeg het toch niet op, zoals eerder al gezegd. Maar de communicatie vanuit KPN naar de klant hierover laat erg te wensen over

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 20:32
door Verwijderd
Nijogeth schreef:Nee, helaas niet. Niet dat het mij veel uitmaakt, zeg het toch niet op, zoals eerder al gezegd. Maar de communicatie vanuit KPN naar de klant hierover laat erg te wensen over
Ook geen mail? Ik heb wel netjes 2 smsjes gekregen en een mailtje. Wellicht eens aankaarten bij KPN dat ze wat beter mogen communiceren!

Re: KPN past mobiel abonnement aan. Is dat toegestaan?

Geplaatst: 19 mei 2017 20:37
door Nijogeth
Nope, alleen die ene sms. Voor mij is het voordeliger om gewoon te blijven, dus moeilijk doe ik er niet over. Overstappen kan immers ieder maand, aangezien de looptijd al iets van 7 jaar verlopen is.