LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jamba Ringtones oplichters

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
erik1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2004 17:21

Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door erik1980 »

Toen ik enthiousiast laatst een ringtone op TMF zag bestelde ik deze via SMS. Vervolgens kreeg ik een SMS dat ik deze moest bevestigen met ja. Gedaan...gevolg je zit aan een abbonement van 4,50 per maand vast en de ringtone is nooit gestuurd...De helpdesk per e-mail geeft vage antwoorden en leest mijn vragen niet. Ik heb geen idee hoe ik me kan afmelden van deze oplichting. Iemand een idee???

Advies...bestel nooit een ringtone via JAMBA en www.jamba.nl Het kan duurder uitvallen dat het op 1e gezicht lijkt. (0,45 p.b zeggen ze)

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Hey Erik!!

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij met Jamba. Bij mij is het op exact dezelfde wijze gebeurd, en ik zit er nu ook aan vast. Probleem is dat zij niet vermelden op de tv dat je automatisch een overeenkomst aangaat wanneer je die ringtone op je telefoon wilt.
Ik heb hun ook een e-mail gestuurd en gezegd dat ik per direct deze "overeenkomst" wil beëindigen en mijn geld terug wil. Ik heb geen enkele reactie gehad. Ik heb vandaag weer een mail (en een brief) opgestuurd. Ik zal hier ook geen reactie op krijgen, maar heb nu bewijs dat ik de overeenkomst wil beëindigen en dat ik er niet om gevraagd heb.
Ik heb ook tevergeefs de inlichtingen dienst gebeld voor een telefoonnummer. Nu komt het leukste van het hele verhaal: HET BEDRIJF BESTAAT NIET!!!!! Jamba!BV zit niet op het vermelde adres op hun site.
Dit is de laatste keer dat ik het probeer met brieven of mails te sturen. Hierna zal ik met "grof geschut" verder gaan. :? Ik ben namelijk niet van plan om een nieuwe sim-kaart te kopen, omdat een stelletje hufters mij naaien.

Groetjes Linda

Jordy

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Jordy »

Jamba = van DEBITEL (www.debitel.nl) :? :? :?

Within Temptation Fan

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Within Temptation Fan »

Ik was er al bang voor dat JAMBA niet helemaal deugde toen ik het spotje voor het eerst op tv zag :x
Veelste agresief en voornamelijk op de Muziek zenders TMF, THE BOX en MTV. Als ik zoiets waarneem beginnen bij mij al de allarmbellen rinkellen :x

coolcom

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door coolcom »

Hallo,

Jamba is IDD van debitel. Hier onder het adres. Voor gegevens van bedrijven (bv. telefoonnummers) kan je altijd bellen met 0900 1234567 (NB: duur tarief!!!!!!!) van de Kamer van Koophandel.

Debitel Nederland B.V.
Vestigingsadres: Wegalaan 60
Vestigingsplaats: 2132JC Hoofddorp


Succes

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de spotjes van Jamba staat hel erg duidelijk te lzen onder in je tv scherm dat het een abonnement service betreft!!!!

Eerst goed kijken voor je besteld, tevens kun je dit ook op http://www.jamba.nl nalezen

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is niet helemaal waar.
Op de website van Jamba staat nergens aangegeven dat het om een abonnement gaat en hoe je je ook weer af kan melden.

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad. Het staat niet duidelijk aangegeven. En op tv staat niet dat je er GELIJK aan vast zit!

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Op tv staat het wel, maar wordt de aandacht er van afgeleid....
Wel waarheden blijven vertellen dus....

Op tv wordt het aangegeven, maar valt het totaal niet op.
Op de website wordt het niet aangegeven.

Knuffelbeer

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Stuur even een mailtje naar de helpdesk van Jamba ([email protected] of [email protected]) met de mededeling dat je van je abonnement afwilt. Zet er ff je mobiele nummer bij, dan krijg je vanzelf bericht terug dat je abonnement is opgezegd. Op de site van Jamba staat trouwens wel dat het een abonnementsdienst betreft, maar dit even terzijde ... Succes!!

Mutsje
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2004 23:21

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Mutsje »

Ik kijk regelmatig naar TMF, MTV en The BOX. Eerst stond het er niet bij dat het om een abbo dienst ging, later rond augustus ofzo wel. Die Jamba reclames zijn verschrikkelijk irritant, wel 10 x in 15 min ofzo en soms wel te gelijk als je Tmf kijkt en je zapt over naar mtv.
Toen ik zag dat ze 0,45 waren kreeg ik argwaan en waarom? Omdat ik bij Vodafone 1,50 betaal voor een hele goeie ringtone die aankomt! Of zelfs 2,- voor een realtone, en is dan ook een goeie realtone!
op een ander Forum waren er ook vele klachten erover, omdat het een jongerensite is merk je dat er dan ook veel jongeren in stinken. Debitel heeft dus een slimme aktie bedacht om geld los te troggelen bij jongeren.
Ik zou als je dat kan doen gewoon via je eigen provider beltonen en logo's nemen en niet via andere diensten.

Edition

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Edition »

Ik heb vanmiddag ook maar eens een ringtone besteld. Ik wou dat ik deze site even wat eerder had gecheckt.
Ik heb 4 sms berichten gehad:

Als volgt de text:

Bericht 1:
De ringtone ontvang je na bevestiging. SMS OK naar 4636. Jouw Voordeel: 9 ringt. a 0,50E in TONEabonnementsdienst (3x1,50e/mnd). 09002025412
Afmelden Tone off.
------------
Toen heb ik natuurlijk OK terug gestuurd, want ja, je wil wel je ringtone hebben.
------------
Bericht 2:
Voor meer mono ringtone ga je naar www.jamba.nl. Heb je hulp nodig, email naar [email protected] of bel 09002025412
-----------
Bericht 3:
Voor bestellingen zonder PC, zorg dan dat je Jamba! WAP op je telefoon hebt ingesteld. Voor instructie www.jamba.nl
----------

Veel sms berichten ontvangen maar geen beltoon gekregen. Maar na een kwartier krijg ik opeens beltoon ontvangen op mijn telefoon. Maar waar ik ook zoek op mijn nokia 3410, die beltoon staat niet op de plek waar die moet zijn. Hij staat er gewoon niet in.

Ik kreeg argwaan en kwam dus uiteindelijk op deze site terecht waar uit dus blijkt dat je niet alleen geen ringtone krijgt maar dat je maandelijks ook nog opgelicht wordt.

Hierna heb ik mij afgemeld met de woorden Tone off naar 4636 te sturen.
--------------
bericht 4:
Jouw pakket wordt nu gedeactiveerd. Hartelijk dank dat je onze service gebruikt heb.

Voor deze grap had ik 4,50 beltegoed. Nu heb ik 0,20. :evil:

Shareena

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Shareena »

Mensen... Hier worden we al MAANDEN voor gewaarschuwd... Maar er blijven mensen komen die het doen?! Is dat niet een beetje jullie eigen schuld? Anti-jamba sites zijn in de lucht, op tv wordt je gewaarschuwd... Net als alle sexsms etc.. Allemaal rotzooi waar je nooit aan beginnen moet, want het kost klauwen vol geld!!

T-Bird

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door T-Bird »

T-mobile heeft om bovenstaande verhalen en soortgelijke klachten alle Jamba 4636 verkeer geblokkeerd. Jamba kan het schudden bij T-Mobile klanten.

Edition

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Edition »

Dat is een goede zaak. De consumentenbond zegt er het volgende over.

http://www.consumentenbond.nl/nieuws/ni ... et=nietlid

Hopelijk volgen Vodafone en KPN ook.

T-Bird

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door T-Bird »

Inmiddels heeft Jamba wat zaken aangepast en kunnen bestaande Jambaklanten via T-Mobile 4636 weer gebruiken. Maar nieuw aanmelden voor diensten is niet mogelijk.

Kris

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Kris »

Ik las deze discussie en wil toch even reageren.
Ook ik erger me aan al die Jamba! reclames, vooral op de muziekzenders. Reageer hier niet zomaar op maar kijk goed naar de voorwaarden.

Ik wilde wel even rechtzetten dat Jamba! niet van DEBITEL is!

Debitel biedt wel een aantal Jamba! diensten aan i.c.m. met je abonnement, hiervan zijn de voorwaarden en kosten heel duidelijk weergeven (zie www.debitel.nl of in een debitel shop) en teken je zelf voor een abonnement op deze dienst.
Debitel koopt als het ware deze diensten in van Jamba! en is dus niet verantwoordelijk voor de (irritante) Jamba! reclames en problemen,

Groeten

- van inderdaad een Debitel Shop medewerker-

Kris

resp00126133

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door resp00126133 »

Bij de Consumentenbond komen klachten binnen over het bedrijf Jamba, dat beltonen en logo's voor mobiele telefoons aanbiedt. Wie zo'n beltoon of logo bestelt, zit onverwachts vast aan een abonnement.
Nou nou, hoezo onverwacht? In elke reclame-uiting wordt aangegeven dat je een abo aangaat. Kwestie van LEZEN en je niet laten afleiden door al het leuks dat in beeld verschijnt!!!

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Gisteren aandacht over Jamba in het tv-programma Kassa. Is na al die maanden dus nog steeds een hot onderwerp..

Gast

Re: Jamba Ringtones oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Vond hoe kassa het bracht maar zwak hoor.
Blijkt wel uit dat Jamba nog steeds niet aangepakt gaat worden.
Wanneer er bij andere aanbieders maar een klein dingetje moreel wel volgens de gedragscode is, maar toch een probleem op kan gaan leveren moeten ze de hele dienst wijzigen en Jamba mag gewoon vrolijk doorgaan, terwijl ze helemaal niks volgens de gedragsregels doen......
Blijft vaag.....

Gesloten