LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Begin 2016 kon ik mijn 2-jarig abonnement bij T-Mobile weer verlengen (dat ik reeds in 2014 had verlengd ivm een nieuw telefoontoestel, via Typhone.nl). Typhone had mij ook nu weer enkele keren benaderd maar ik ben daar niet op ingegaan (ik was tevreden over mijn toestel en het abonnement).
Vervolgens heeft Typhone mijn contract ongevraagd met 2 jaar verlengd (tot begin 2018), dus zonder mij hierover te informeren. Hier kwam ik gisteren achter toen ik een T-Mobile winkel bezocht omdat mijn toestel inmiddels niet meer goed functioneert. De verkoper adviseerde mij even te bellen met T-Mobile.
Toen ik dit deed kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat T-Mobile ervan uit gaat dat dit nieuwe contract correct is, ondanks dat het helemaal niet bestaat(!) en adviseert mij nu Typhone te raadplegen. Typhone is echter failliet en niet meer bereikbaar. Ook ontving ik een email van T-Mobile met een verwijzing naar https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1757111.
Omdat mijn maandelijkse bel-kosten direct door T-Mobile geïncasseerd worden ben ik van mening dat T-Mobile mij een contract (of geluidsopname) hoort te kunnen overleggen maar zij willen juist dat ik een contract overleg... Een contract dat m.i. niet bestaat.
Kan iemand mij vertellen hoe ik van dit niet bestaand contract af kom?
Vervolgens heeft Typhone mijn contract ongevraagd met 2 jaar verlengd (tot begin 2018), dus zonder mij hierover te informeren. Hier kwam ik gisteren achter toen ik een T-Mobile winkel bezocht omdat mijn toestel inmiddels niet meer goed functioneert. De verkoper adviseerde mij even te bellen met T-Mobile.
Toen ik dit deed kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat T-Mobile ervan uit gaat dat dit nieuwe contract correct is, ondanks dat het helemaal niet bestaat(!) en adviseert mij nu Typhone te raadplegen. Typhone is echter failliet en niet meer bereikbaar. Ook ontving ik een email van T-Mobile met een verwijzing naar https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1757111.
Omdat mijn maandelijkse bel-kosten direct door T-Mobile geïncasseerd worden ben ik van mening dat T-Mobile mij een contract (of geluidsopname) hoort te kunnen overleggen maar zij willen juist dat ik een contract overleg... Een contract dat m.i. niet bestaat.
Kan iemand mij vertellen hoe ik van dit niet bestaand contract af kom?
-
- Berichten: 12274
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Ook al incasseert T-mobile, deze is niet uw aanspreekpunt. U heeft het contract afgesloten bij Typhone, maar daar is inderdaad niets meer te halen.
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Ik heb niet alles gelezen, maar misschien kan je hier iets uit halen.
Omdat ik hier geen link mag plaatsen, moet je de rest voor belsimpel zelf invullen, je weet wel W...!
.belsimpel.nl/typhone
Omdat ik hier geen link mag plaatsen, moet je de rest voor belsimpel zelf invullen, je weet wel W...!
.belsimpel.nl/typhone
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Het is in de telefonie heel normaal dat wanneer uw oude abonnement afloopt en u deze verder niet hebt stopgezet, dat deze stilzwijgend verlengd wordt:
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... abonnement
Dit is bedoeld om te voorkomen dat, zonder dat u er erg in hebt, uw contract is afgelopen en van de 1 op andere dag niet meer kunt bellen. Na deze automatische verlenging krijgt u een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand. Hoe dat precies zit met Typhone weet ik niet helemaal, maar volgens mij kunt u gewoon uw contract bij T-Mobile opzeggen en op zoek gaan naar een andere provider.
Maar wat me uit uw verhaal niet helemaal duidelijk wordt: u zegt dat uw oude contract begin 2016 afliep en dat u daarna, zo blijkt nu, ongevraagd een nieuw contract hebt gekregen van weer 2 jaar. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat uw bedoeling dan was toen uw oude contract begin 2016 ophield.
- U wilde vanaf dat moment geen mobiel abonnement meer? Maar dan kunt u dus ook niet bellen of gebeld worden!
- Of heeft u na begin 2016 bij een andere provider een nieuw abonnement genomen? Dan betaalt u nu dus 2 keer abonnementskosten? Dat had u dan ook eerder op uw rekening kunnen zien.
Het lijkt mij er dus eerder op dat uw contract gewoon stilzwijgend verlengd is. Dat dat een nieuw contract voor 2 jaar is, vind ik dan vreemd. Meestal zullen ze daar specifiek uw toestemming voor hebben gevraagd en heeft u daar ja tegen gezegd. Als ze geen toestemming hebben gevraagd dan hadden ze er een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand van gemaakt. Daarom: zoek eerst eens goed in uw papieren wat de afspraken zijn. Wellicht kunt u dan het beste uw nieuwe contract uitzitten (tot begin 2018) en deze al in november 2017 stopzetten en op zoek gaan naar een aanbieder van uw keuze.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... abonnement
Dit is bedoeld om te voorkomen dat, zonder dat u er erg in hebt, uw contract is afgelopen en van de 1 op andere dag niet meer kunt bellen. Na deze automatische verlenging krijgt u een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand. Hoe dat precies zit met Typhone weet ik niet helemaal, maar volgens mij kunt u gewoon uw contract bij T-Mobile opzeggen en op zoek gaan naar een andere provider.
Maar wat me uit uw verhaal niet helemaal duidelijk wordt: u zegt dat uw oude contract begin 2016 afliep en dat u daarna, zo blijkt nu, ongevraagd een nieuw contract hebt gekregen van weer 2 jaar. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat uw bedoeling dan was toen uw oude contract begin 2016 ophield.
- U wilde vanaf dat moment geen mobiel abonnement meer? Maar dan kunt u dus ook niet bellen of gebeld worden!
- Of heeft u na begin 2016 bij een andere provider een nieuw abonnement genomen? Dan betaalt u nu dus 2 keer abonnementskosten? Dat had u dan ook eerder op uw rekening kunnen zien.
Het lijkt mij er dus eerder op dat uw contract gewoon stilzwijgend verlengd is. Dat dat een nieuw contract voor 2 jaar is, vind ik dan vreemd. Meestal zullen ze daar specifiek uw toestemming voor hebben gevraagd en heeft u daar ja tegen gezegd. Als ze geen toestemming hebben gevraagd dan hadden ze er een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand van gemaakt. Daarom: zoek eerst eens goed in uw papieren wat de afspraken zijn. Wellicht kunt u dan het beste uw nieuwe contract uitzitten (tot begin 2018) en deze al in november 2017 stopzetten en op zoek gaan naar een aanbieder van uw keuze.
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Mijn laatste contract liep inderdaad in januari 2016 af. Ik wist niet beter dan dat mijn contract (omdat ik op dat moment geen nieuw contract afsloot) stilzwijgend voor onbepaalde tijd verlengd zou worden met een opzegtermijn van één maand, zoals gebruikelijk bij andere providers.
Omdat Ik volgens T-Mobile een nieuw contract voor 24 maanden zou hebben afgesloten via Typhone (zonder toestel en zonder gewijzigde prijsafspraken) zit ik hier nu aan vast van begin 2016 tot begin 2018. Dit contract bestaat echter niet en T-Mobile wil dat ik dat nu ga aantonen. Heb alleen geen idee hoe.
Omdat Ik volgens T-Mobile een nieuw contract voor 24 maanden zou hebben afgesloten via Typhone (zonder toestel en zonder gewijzigde prijsafspraken) zit ik hier nu aan vast van begin 2016 tot begin 2018. Dit contract bestaat echter niet en T-Mobile wil dat ik dat nu ga aantonen. Heb alleen geen idee hoe.
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Heel makkelijk. Een aangetekende brief sturen met de mededeling dat er geen contract is en dat het niet kunnen bijvoegen van het contract dit bewijst. Dat u de incasso zult storneren en overstappen als men niet binnen 7 dagen het bewijs van het contract stuurt.
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Eensch met redhead55. Probeer je huidige contract te ontbinden (met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn) en laat hen met bewijs komen dat jij een nieuw contract bent aangegaan voor 2 jaar tegen hetzelfde abonnementsgeld. Dat is vreemd inderdaad, want u heeft uw telefoon al lang afbetaald, dus ik zou me kunnen voorstellen dat u eigenlijk het te veel betaalde geld terug wilt. Loop daarom eens binnen bij het Juridisch Loket en kijk wat zij kunnen doen.
Hoe dat met Typhone zit weet ik niet precies, maar kijk inderdaad hier eens: belsimpel.nl/typhone
Of ga gewoon eens praten met iemand van T-Mobile en leg de situatie uit. Als ze het hebben uitgezocht willen ze uit coulance u ook nog wel eens tegemoet komen. Altijd het proberen waard!
Hoe dat met Typhone zit weet ik niet precies, maar kijk inderdaad hier eens: belsimpel.nl/typhone
Of ga gewoon eens praten met iemand van T-Mobile en leg de situatie uit. Als ze het hebben uitgezocht willen ze uit coulance u ook nog wel eens tegemoet komen. Altijd het proberen waard!
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Deze tip had ik al gegeven, maar blijkbaar doet er TS niets mee, anders was er wel een reactie geweest.JohnTheBassist schreef:
Hoe dat met Typhone zit weet ik niet precies, maar kijk inderdaad hier eens: belsimpel.nl/typhone
!
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
HJeb ik ook gehad. heel eenvoudig, ik neem aan dat het automatische incasso gaat? met één druk op twee verschillende toetsen de afschrijving, storneren, steeds weer. Na enige tijd reageert dan "intrum justitia", een studentje of een ander louche incassobureau en dreigt met hoge kosten en/of twee deurwaarder langs te sture, beslag te leggen uw auto, uitkering of loon en hele hoge kosten. Een incassobureau mag niets van deze zaken doen. Een deurdaarder komt pas ná EEB VEROODERLING DOOR DE RECHTER, .
Re: Hoe kom ik van mijn niet-bestaande T-Mobile-abonnement af?
Er gebeurde weer hele gekke dingen tijdens het schrijven van mijn bericht hierboven, tekst viel weg, kwam weer half terug met fouten. ???
Ik ga verder na "RECHTER" . voor dat het zover is mag het incassobureau u alleen maar een voorstel doen om (af ) te betalen en u dagvaarden. Het eerste en enige wat u moet doen is dat bureau vragen om u een bewijs van verlenging door u ondertekend naar u te sturen en dat u dan onmiddellijk zult betalen. Dat heeft hij niet, zal nog wat sturen als hij uw e-mail adres heeft ( geef dat dus nooit) veel aanmaningen, want dat doet zijn computer automatisch en dan hoort u niets meer
Ik ga verder na "RECHTER" . voor dat het zover is mag het incassobureau u alleen maar een voorstel doen om (af ) te betalen en u dagvaarden. Het eerste en enige wat u moet doen is dat bureau vragen om u een bewijs van verlenging door u ondertekend naar u te sturen en dat u dan onmiddellijk zult betalen. Dat heeft hij niet, zal nog wat sturen als hij uw e-mail adres heeft ( geef dat dus nooit) veel aanmaningen, want dat doet zijn computer automatisch en dan hoort u niets meer